על צניעות, פרסום ועדכונים

הרשתות החברתיות הפכו עם הזמן מ”חברתיות” לקרקע פוריה ליצירת קשרים עסקיים. עדי לשם מסבירה שעם השינוי, גם המוסכמות החברתיות והתרבותיות שלנו בכל הנוגע לפרסום עצמי צריכות להשתנות.

הרשתות החברתיות השונות, אשר היו בתחילתן באמת “חברתיות”, מהוות היום כר פורה ליצירת קשרים עסקיים, מינוף אסטרטגיות שיווקיות ובעיקר לקידום אישי. הקלות שבה ניתן להעלות מידע לרשת היום, ויתרה מזאת, הקלות שבה ניתן להפיץ את אותו מידע למספר גדל והולך של אנשים, משנה את המוסכמות החברתיות והתרבותיות שלנו בכל הנוגע לפרסום עצמי.

אין הנחתום מעיד על עיסתו – אבל אם הוא לא יעשה זאת, אז מי כן?

קחו למשל את עולם הבלוגים. בעבר, טרם פרוץ הפייסבוק והטוויטר לחיינו, היה על הבלוגר המצוי לדאוג לעדכונים שוטפים, מעניינים, מושכי קהל וכתובים היטב, וגם לחפש ללא הרף איך להגיע לקוראים חדשים – החלפת קישורים, כתיבת תגובות, טראקבקים, ועוד. היום פשוט צריך לעדכן סטטוס חדש, לדאוג לכך שעוד 5 אנשים (פחות או יותר) ישתפו את הקישור, והנה – מספר החשיפות הפוטנציאלי עלה פלאים (לכתוב טוב, דרך אגב, עדיין צריך. קל להפיץ זבל, רק כנראה שלא יקראו אותו)

צניעות או צביעות?

קסמה של המדיה החברתית מתחלק לשניים. מצד אחד – זאת דרך נפלאה להפיג את תחושת הבדידות שלנו – בפייסבוק אנחנו אף פעם לא לבד. מצד שני – זאת ההזדמנות האקסהביציוניסטית הגדולה שלנו – לדבר על עצמנו, רק על עצמנו ועוד קצת על עצמנו. אז זה נורא טבעי והגיוני שאנחנו גם מקדמים את העסקים שלנו כאן, לא? בעיקרון התשובה היא כן. רק הבעיה היא שאם מנסים ליישם את כללי הנימוס המקובלים מחוץ למדיה החברתית, על אותו קידום עצמי, הוא נראה חסר בושה, שחצני ומוגזם.

ההפרזה משתלמת?

אז אנחנו משתפים במדיה החברתית בלי הרף, ומקדמים את הפעילות שלנו (בין אם היא עסקית או פרטית) כל הזמן. ואיך נדע שהגיע הזמן לעצור? אכן, הקו בין קידום תמים ובין ספאם, עלול להיות דק, עדין וקל מאוד לחציה. איך נשמרים? מאזנים. יצירת שיחה עם אנשים על רקע הצלחתם שלהם, שיתוף השמחות של אחרים, מחמאות למי שמגיע ו(אולי) צנוע מכדי לפרסם זאת – כל אלו הן פעולות שמאזנות את הרהב העצמי.

הפרד ומשול

לפעמים גם חשוב לשמור על הפרדה. לא כל ציוץ צריך להתפרסם גם על ה-wall באופן אוטומטי, לדוגמא. הזמינות של כפתורי ה-Like בכמעט כל אתר, אפליקציות הצד השלישי שמאפשרות לשלב בין כל המסרים של כל הרשתות, וכאמור, קלות העדכון, מקשים אולי על ההפרדה הזאת, אבל היא חשובה. חשוב לא פחות לזכור שלמרות זרימת המידע השוטפת בין כל הרשתות, ולמרות התחושה שכולם נמצאים בכל מקום – לכל רשת חברתית יש את השפה הנכונה עבורה ועבור האנשים שנמצאים שם. טוויטר לעולם יהיה ענייני, קצר וטקסטואלי יותר מפייסבוק.

Don’t stop me now

אל תפסיקו. שיתוף הניצחונות הקטנים שלנו, הטפיחה העצמית על השכם, חגיגת הצלחותינו – כל אלו הם דברים נפלאים, חיוביים, ומספקים הרבה יותר משלל החדשות הקודרות שמסביב לנו. אם רק תזכרו להיות שותפים גם להצלחות של אחרים, תדאגו להפריד לפעמים בין הערוצים השונים ותדברו בשפה המתאימה לכל מקום, ה-RT המפרגן הבא לא יאחר להגיע.

עדי לשם

כותבת על ובתוך רשתות חברתיות, נהנית מגאדג'טים חדשים וממשחקי מחשב קלאסיים. עוסקת בתכנון אסטרטגיית דיגיטל במחלקת הפלנינג של JWT_DIGITAL, וזאת אחרי 4 שנים של ניהול תוכן באתרי אינטרנט מסחריים ושיווק דיגיטלי של מותג מתחום ההשכלה הגבוהה. בעלת תואר ראשון בניהול ומדעי המדינה של האוניברסיטה הפתוחה.

הגב

1 תגובה על "על צניעות, פרסום ועדכונים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גילה גדעון
Guest

אהבתי את הנקודה ממנה יוצא הפוסט. מעורר חשיבה במקומות בהם ,נכון לעכשיו, לא מתבצעת חשיבה מרובה אלא יותר מרוץ אדיר לתפוס כמה שיותר ולהיות היכן שחבר שלך (מתחרה שלך נמצא). אני אישית מרגישה פה ושם שהרעש מתחיל להיות עצום ובמעט מעיק. הגדרתי זאת אפילו בסטטוס אצלי בפייסבוק כאוירה בעלת ניחוח “שוק הכרמל”. מאד קל וזול “לצעוק” את מרכולתך היום. נותר לנו לחכות ולראות לאן זה לוקח אותנו. גילה גדעון http://gilagideon.co.il/

wpDiscuz

תגיות לכתבה: