נלחמת ב’פייק ניוז’: גוגל תציע כמה תשובות לשאלות שלכם

מכירים את ה-Snippets, אותן תוצאות חיפוש מודגשות המופיעות בראש העמוד? עד עכשיו הן כללו תוצאה אחת מוחלטת שלא פעם היתה שגויה ואפילו הזויה. עכשיו גוגל מוסיפה לכם כמה אופציות

גוגל יוצאת בסדרת פוסטים חדשה שבה היא מעניקה הצצה אל מאחורי הקלעים של מנוע החיפוש שלה, ועל איך כל הקסם הזה מתרחש בפועל. הנושא הראשון שאליו היא בחרה להתייחס הם ה-“Featured snippets”; אותן תוצאות חיפוש שמופיעות באופן מודגש בחלקו העליון של דף התוצאות.

הקטע המוצג הוא בעצם ה”אמ;לק” של החיפוש שלכם, הכולל סיכום של התשובה הכוללת שנלקח מדף אינטרנט כלשהו, כמו גם קישור לעמוד עצמו על מנת שתוכלו להרחיב בנושא (ולהעניק קרדיט כמו שצריך כמובן). פיצ’ר זה שימושי בעיקר עבור אלו מכם שמבצעים חיפוש קולי או דרך המובייל, שצריכים תשובה ‘כאן ועכשיו’, אבל ממש לא רק. כעת, מודיעה גוגל כי היא משדרגת את הפיצ’ר הנוח ומוסיפה לו כמה תכונות שיהפכו אותו לשימושי ואמין יותר.

תשובה קצרה ולעניין

כאשר הציגה גוגל את ה-Featured Snippets בתחילת 2014, החלו להישמע לא מעט תלונות וחששות בנוגע לכך שזה עשוי לגרום למפרסמים לאבד טראפיק. הרי מה אם מישהו יבחר להסתמך רק על התשובות הנבחרות של גוגל, ובכלל לא יתאמץ כדי לקרוא לעומק ולבדוק עד כמה המידע מהימן באמצעות לחיצה על הלינק? גוגל מספרת כי די מהר התברר שאותן “ad words של ידע” הניבו לא מעט טראפיק, עד כדי כך שמפרסמים חקרו את הנושא על מנת ללמוד כיצד הם יכולים להגדיל את הסיכויים שלהם להיבחר לככב באותו שטח נדל”ני יקר.

אלא שלא הכל ורוד, ולפעמים אותן תשובות לא גורפות לכל השאלות. לדוגמא, “איך להגדיר העברת שיחות אוטומטית”, היא שאלה כללית שתשובתה משתנה בהתאם לספק שלכם. אבל אל דאגה, שכן גם לזה יש לגוגל פתרון וכעת היא תכלול באותו snippet אופציה לבחור את הספק שלכם, ובהתאם לו תציג בפניכם את התשובה הרלוונטית.

Google

מקור: Google

שדרוג שגוגל עובדת עליו יציג בקרוב לא רק תשובה אחת, אלא כמה אופציות, כמו גם מידע הקשור בעקיפין למה שאתם שואלים, במקרים שאתם לא שואלים בדיוק את השאלה הנכונה, כי כידוע אף אחד לא מכיר אתכם טוב יותר מגוגל.

הצגה של יותר מתשובה בולטת אחת יכולה לסייע גם במקרים שבהם אתם עשויים לקבל מידע סותר כאשר אתם שואלים על אותו הדבר – אבל בדרכים שונות. לדוגמא, אנשים שמחפשים “האם זוחלים הם חיות מחמד טובות” צריכים לקבל את אותה תשובה מודגשת, Snippet, גם אם הם ישאלו “האם זוחלים הם חיות מחמד רעות”, שכן בשורה התחתונה הם מחפשים את אותו המידע – איך זוחלים בתור חיות מחמד? בפועל, התשובות המתקבלות לא זהות ועשויות לסתור זו את זו, כפי שניתן לראות בתמונה מטה.

Google

מקור: Google

הסיבה בגינה זה קורה היא כי לפעמים המערכת מעדיפה להציג בפני המשתמש תוכן שמתאים באופן אידיאלי למה שהוא ביקש. כלומר, דף שמסביר מדוע זוחלים הם חיות מחמד טובות – מתאים יותר עבור אנשים שחיפשו את השאילתא הזו. גוגל בוחנת כיצד להתמודד עם הסוגיה הזו, ויתכן שהדרך הכי טובה לכך היא פשוט להציג כמה תשובות.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה – היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

3 Comments on "נלחמת ב’פייק ניוז’: גוגל תציע כמה תשובות לשאלות שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Gagi
Guest

פחחח אני לא מעדכן יותר אף גירסה של אפל.
העדכון האחרון שעשיתי עם האייפון 6 גמר לי את הטלפון, הסוללה נגמרה במהירות והביצועים היו זוועתיים.

נתי אלימלך
Guest

מה הקשר בין הכתבה הזו לאפל?

נועם
Guest

מעניין

wpDiscuz

תגיות לכתבה: