רוצים להעלות את ה-ROI? הנה 9 טיפים לניהול פעילות שיווק דיגיטלית עוצמתית

עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי מציע אינספור אפשרויות, שיוצרות בלבול וחוסר מיקוד בקרב חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. איך בונים אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת, אילו כלים קיימים לניטור ומעקב ומה מהם הכי מתאים לכם? אספנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת בשביל קמפיין מוצלח

תמונה: Pixabay

מאת סמי סבין, מנכ”ל שטיק מדיה

קושי ביצירת בידול ובולטות בשוק, אתגר בחשיפה לקהלים מדויקים, ROI לא מספק, אתרים איטיים, התפזרות על מספר פלטפורמות רחב מדי – אלה הן רק חלק מהבעיות והאתגרים שחברות טכנולוגיה וסטארטאפים נתקלים בהם בעבודה השיווקית היומיומית שלהם.

עולם הפרסום והשיווק מציע אינספור כלים, טכניקות, פיתוחים טכנולוגיים ויכולות שרק לפני עשור כלל לא היו קיימים, אך השפע הזה יוצר בלבול, קושי בקבלת החלטות וחוסר מיקוד. טכנולוגיים ומנוסים ככל שתהיו, עולם הפרסום באינטרנט כיום הוא כל כך רחב ומלא בפרטים קטנים, שאין זה פלא שנושאים רבים נופלים בין הכיסאות וחברות שהשקיעו תקציבים גבוהים ומאמצים רבים עדיין לא מצליחות להגיע למטרה שהציבו לעצמן.

מהי המסגרת לבניית המתודולוגיה השיווקית הנכונה לחברה שלכם? אילו תהליכים חייבים להיות שזורים במאמצי השיווק שלכם? הכנו בעבורכם 9 אבני יסוד לבנייה נכונה של פעילות דיגיטל עוצמתית.

1. בנו אסטרטגיית דיגיטל

אסטרטגיה דיגיטלית תתווה את הדרך שבה ינוהלו הקמפיינים והתקציבים ותהווה את קווי המתאר לניסוח המסרים. היא השומאכר והמסי של הפעילות הפרסומית והשיווקית שלכם, ועל כן חשוב להשקיע בה מחשבה ולבנות תוכנית פרקטית, ברורה וממוקדת שתסייע לכם לעמוד במטרות השיווקיות שלכם. אסטרטגיה טובה תענה בין היתר על השאלות הבאות: מהי המטרה הראשית ומהן המטרות המשניות? מיהם קהלי היעד ומה מניע אותם לפעולה? באילו דרכים פועלים המתחרים ומה מבדל אתכם? מהו המשפך השיווקי ובאילו פלטפורמות תבוצע הפעילות? האם כדאי לנהל קמפיין פרסום בגוגל או בפלטפורמות לקידום תוכן?

תוכנית אסטרטגיה דיגיטלית תיבנה על שלושה יסודות שכל אחד מהם נבדק ונחקר לעומק, על מנת שתוכלו לייצר לחברה שלכם נקודות ערך ובידול מהמתחרים: החברה שלכם, הפעילות של המתחרים שלכם וקהל היעד הפוטנציאלי שלכם.

חשוב לומר כי תוכניות נועדו להתוות את הדרך, אך לאורכה אתם עשויים לזהות אפיקים פחות יעילים או מסרים שמניעים יותר לקוחות לפעולה, ועל כן חשוב גם לשמור על גמישות ולהיות פתוחים לשינויים.

2. הגדירו מטרות מדידות

הגדרת מטרות היא פועל יוצא של תוכנית האסטרטגיה שתבנו, ומטרות מדידות יאפשרו לכם להיות עם אצבע על הדופק לגבי אפשרויות השינוי והאופטימיזציה לקמפיינים. המטרות מגוונות ושונות מחברה לחברה לפי תחום עיסוקה, קהלי היעד שלה והשלב שלה במחזור החיים אל מול הלקוח.

לדוגמה, חברה בתחום אבטחת סייבר לחברות ביטוח ופיננסים יכולה להגדיר סט כזה של מטרות:

  1. חשיפה אפקטיבית ל-65% מבעלי עניין רלוונטיים בארה”ב
  2. קבלת 250 פניות מחברות ביטוח לאורך תקופה של 3 חודשים
  3. הגדלת כמות הכניסות האורגניות לאתר החברה ב-30% בתוך שנה

מטרות מדידות מאפשרות לכם לנטר את הפעילות האסטרטגית, לשנות פעולות לצורך קבלת המטרה, וחשוב מכל – לקבוע אבני דרך לבדיקה ופיקוח כדי לוודא שהמטרות אכן בנות השגה ושאתם עומדים בלו”ז שקבעתם.

3. בנו דוחות אוטומטיים לניטור המטרות שקבעתם

אם אתם מנהלים קמפיינים במטרה להכניס טראפיק לאתר, לייצר חשיפות לקהל רחב או לייצר לידים, תרצו לקבל דיווח על מצב הקמפיינים, כמות חשיפות, כמות קליקים, מספר המרות וכדומה. חברות רבות מעסיקות רפרנטים שיווקיים שמעבירים דיווחים יומיים בנושא, אז במקום לבקש ממשרד הפרסום שלכם לשלוח דוח כל יום, השתמשו בדוחות אוטומטיים כדי לקבל תמונת מצב על הפעילות.

יש מספר כלים מובילים בשוק לשם כך. הכלי המוביל והמקובל ביותר הוא Data Studio של גוגל, אך גם Funnel לא פחות אפקטיבי. היתרון של הכלים האלו הוא שהם אינטואיטיביים מאוד, בעלי ממשק נוח לשימוש ולצפייה ומאפשרים לכם להגדיר בצורה מותאמת אישית את הנתונים שמעניין אתכם לקבל באופן רציף ועל פי חיתוכים שתגדירו.

טיפ חשוב לגבי דוחות אלו, בעיקר אם הקמפיינים שלכם מוכווני ROI: בדקו היטב שהמספרים מהדוחות מסונכרנים ב-100% לקמפיינים ולתוצאות שלהם. לא פעם קרו מקרים של פערים בדוחות של חברות, שיצרו תמונה לא נכונה לגבי ה-ROI שהקמפיינים מצליחים לייצר, מה שגורם כמובן לקבלת החלטות שיווקיות מוטעות בהמשך.

4. הטמיעו כלי מעקב וניטור

אחת מהיכולות הכי חשובות ומעוררות עניין של עולם השיווק הדיגיטלי היא כלי הניטור. אלה מאפשרים לכם להבין מיהם הקהלים שמבקרים באתר שלכם, מאיפה הם הגיעו אליו, איך הם משתמשים בו ואילו תכנים הם צורכים. המידע הזה ישמש אתכם בהמשך לביצוע קמפיינים דיגיטליים ממוקדים ומותאמים אישית במספר פלטפורמות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, גוגל ועוד).

בין כלי הניטור והמעקב הקיימים כיום נמצאים טאג מנג’ר של גוגל, פיקסל של פייסבוק, פיקסל של לינקדאין ופיקסל של טאבולה, אך קיימים גם כלים מתקדמים יותר כמו hotjar ו-inspectlet שמאפשרים לחקור את התנועה באתר בצורה חכמה ומדויקת יותר, כמו לספק מפות חום לאתר, הקלטות של תנועת הגולשים באתר ועוד.

ההמלצה הטובה ביותר בנושא היא לבדוק היטב מי מנתח את הנתונים מהמערכות האלו, ומי מקבל את ההחלטות השיווקיות שיתבססו על התובנות שתגזרו משם. בסופו של דבר, כל הנתונים האלו לא יסייעו אם לא תדעו לקבל בעזרתם את ההחלטה הנכונה, זו שתסייע לכם לעמוד במטרות שהגדרתם בתוכנית.

5. בדקו שההטמעה שעשיתם עובדת

אך לבחור כלי ניטור זה לא מספיק. לצערנו הרב, במקרים רבים מאוד ההטמעה של כלי הניטור לא מבוצעת בצורה מקצועית ונכונה, מה שמוביל לנתונים מזויפים שלא משקפים את המצב האמיתי. למשל הגדרה לא נכונה של גוגל אנליטיקס תגרום לכך שהאתר לא ישדר לכם נתוני אמת מהקמפיינים. בתמונה פה למטה אתם יכולים לראות שני קודים של אנליטיקס ושניים של GTM, וגם את העובדה שההטמעות לא בוצעו כהלכה וייצרו בעיות בהמשך הדרך.

במקרה של הטמעה לא נכונה כל ההחלטות השיווקיות שאתם עומדים לקבל בפעילות החברה שלכם יהיו שגויות. הקפידו על הטמעה נכונה ומדויקת של אנליטיקס ובצעו QA להטמעה – רק כך תוכלו לדעת אילו קמפיינים מביאים לכם את הערך הגבוה ביותר, ובאילו ערוצים כדאי להפחית את התקציב או להחליט על שינוי מסרים וקריאייטיב.

6. בנו קהלים מדויקים

יכולות הטירגוט המתקדמות מאפשרות לכם להגיע לקהלים המדויקים והנכונים אליכם, כפי שהגדרתם באסטרטגיה. הגדרת קהלים תכלול בנייה של פרסונה לכל אחד מהקהלים, על פי ההעדפותיו, הרגלי הצריכה, המדדים הדמוגרפיים ועוד. הגדרת קהלים צריכה להיעשות כחלק מתהליך ההקמה של החשבונות, ובחלק מהכלים קריטי במיוחד לעשות זאת ממש בתחילת הפעילות שלכם.

ניקח דוגמה משימוש של כלי ניטור עם הגדרת קהלים – גוגל אנליטיקס. לאחר הטמעתו באתר שלכם, מומלץ לייצר באופן מיידי רשימות של קהלים לשיווק מחדש. אלה מאפשרות לכם לבצע קמפיינים לגולשים שביקרו באתר שלכם לפי מספר חיתוכים – תקופת הביקור, משך הביקור, עמודים שהגולשים ביקרו בהם ועוד.

זאת אומרת, תוכלו להגדיר קהלים של אנשים שביקרו באתר שלכם ב-30, 90 או 360 ימים האחרונים. תוכלו גם להגדיר קהלים של מי שביקרו בדף מסוים מעל 30 שניות, מעל דקה או מעל 2 דקות; גולשים שביקרו במאמרים מסוים או כאלו שביקרו בדף התודה שלכם. מה שמשותף לכל הקהלים הוא שביום פקודה תוכלו להציג להם את המסרים השיווקיים שאתם מעוניינים לקדם בעזרת קמפיינים של רימרקטינג.

ברגע שתבצעו חיבור בין חשבון ה-Google Ads שלכם ולבין חשבון האנליטיקס, תוכלו לשאוב נתונים בקמפיינים היישר מהקהלים של אנליטיקס, למשל לצורך קמפיינים של רימרקטינג.


הקפידו גם על ביצוע מחקר קהלים ממוקד בעזרת כלי המחקר של פייסבוק. מכיוון שרשת האפליקציות של פייסבוק רחבה והמידע שיש בידיה על הגולשים רב, ניתן לעשות שימוש חכם במערכות אלו בזמן בניית האסטרטגיה הפרסומית, על ידי קבלת תובנות שיווקיות חיוניות על קהלי היעד שלכם. אם יש לכם רשימות של לקוחות קיימים, לידים מקמפיינים קודמים או דאטאבייס אחר, אתם יכולים להכין ממנו מטעמים. איך? על זה בסעיף הבא.

7. בצעו הצלבות קהלים

הצלבות קהלים הן מהטכניקות החזקות ביותר שאתם יכולים להשתמש בהן כדי להגיע למשתמשים רלוונטיים ומדויקים למותג שלכם. על ידי הצלבת קהלים יש לכם יכולת לטעון כתובות מייל + מספרי טלפון ניידים לפי אינספור חיתוכים, להצליב אותם מול הפלטפורמות השונות כמו פייסבוק או גוגל ולבנות רשימה של קהלים מפולחים ומדויקים.

ניקח לדוגמה חברת טכנולוגיה בתחום הווידאו, שמסייעת למפיקים ולצלמים לייעל את תהליך העבודה שלהם ולהכין מצגות של תמונה ווידאו אוטומטיות במהירות. המיזם היה פעיל בשנתיים האחרונות והצליח לצבור רשימות של 123,000 טלפונים ומיילים מצלמים ומפיקים רלוונטיים שיכולים להשתמש בשירות. מה עושים עם הרשימה הזו ואיך מנצלים אותה למיקסום ה-ROI?

התשובה המלאה היא כמובן ארוכה מדי לשורות אלו, אבל באופן כללי את הרשימה ניתן לטעון, לדוגמה לפייסבוק, ולמעשה “לבקש” מפייסבוק שתאתר את האנשים מתוך הרשימה שקיימת בפייסבוק. נניח שטענתם את הרשימה וקיבלתם 74,700 גולשים שקיימים גם ברשימה וגם יש להם חשבון פייסבוק, מתוך 123,000 מספרים שהזנו. עכשיו תוכלו לעשות שני דברים:

  1. לטרגט את הקהל הזה ישירות עם הקמפיינים שלכם.
  2. לבנות רשימות של קהלים דומים (Lookalike) מבחינת מאפיינים שונים, ולפרסם גם אליהם.

תמונה: Pixabay

חשוב מאוד שתייצרו רשימות מכל הלידים והפניות שהיו לכם אי פעם, כדי לטרגט אותם באמצעו הכלים האלו. אם לא צברתם דאטאבייס בפעילות שלכם או שאתם רק מתחילים בפעילות השיווק, יכול להיות שכדאי לכם להיעזר בשירותים חיצוניים לרכישת מאגרי מידע על יוזרים רלוונטיים, בעיקר אתם חברת B2B.

מדוע? נניח שהאפליקציה שלי מיועדת לקבלי בנייה, למהנדסי בניין ולהנדסאי בניין באנגליה – קנייה של מאגר שכזה תחסוך זמן וכסף ותאפשר לי לעבוד מול קהלים מדויקים ולבנות קהלים דומים מדויקים מהיום הראשון של הקמפיין. המחירים של המאגרים משתנים על פי גודל, תחום וכמות אנשי הקשר שאתם רוצים לרכוש. שימו לב שאתם קודם קונים כמות קטנה של יוזרים ומצליבים אותה, וזאת כדי לוודא שאתם לא נופלים שדודים לתרמיות כאלו ואחרות של מכירת מאגרי זבל.

8. השתמשו בכלים לניתוח פעילות המתחרים

מחקר מתחרים מעמיק הוא מהיסודות החשובים של המחקר האסטרטגי שלכם. הוא מסייע לקבל תובנות משמעותיות לגבי אופי הפעילות העסקית, ערוצי השיווק, המסרים שמניעים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לפעולה, ובצורה פולשנית יותר – את התקציבים והמחירים שהמתחרים שלכם מפרסמים ושמביאים איתם ROI.

חשוב לציין שאין הכוונה לחקות את המתחרים או לקחת מהם רעיונות לצורך שכפול, אלא לקבל השראה מפעולות שעובדות ולהימנע מטעויות שהמתחרים כבר עשו ועלו להם בבזבוז משאבים.

אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום ניתוח פעילות של חברות היא similarweb, שמעניקה תובנות שיווקיות משמעותיות מהפעילות העסקית של המתחרים שלכם. אך כמובן שיש עוד כלים רבים שמסוגלים לתת לכם מבט מקיף ומהנה ולהפיק ממנו ערך רב.

Facebook Ads Library: פיתוח של פייסבוק שמאפשר לראות את הקמפיינים של המתחרים שלכם בפייסבוק על ידי הזנת שם העמוד העסקי של המותג. כך ניתן לראות את כל הקריאייטיבים שמפורסמים על ידי העמוד העסקי, להבין לאילו דפי נחיתה הם שולחים את התנועה מהקמפיינים ועוד.

Builtwith: באתר הזה תוכלו לגלות באילו רכיבים משתמשים המתחרים שלכם באתר שלהם, באילו כלי ניטור וניתוח הם משתמשים ולקבל מחקרי שוק ואנליזות מתקדמות על התחום שלכם.

SpyFu: כלי מצוין שנותן סקירה מעמיקה על פעילות הגוגל של המתחרים שלכם – גם זו הממומנת וגם של פעילות הקידום האורגני שלהם. לא פעם הצלחנו בעזרתו להגיע לפיצוח משמעותי בשלב המחקר, בעיקר במצב בו המתחרים מנוסים והקמפיינים שלהם עברו כבר כמה גלגולים ואופטימיזציות.

תמונה: Pixabay

9. הפיקו את החומרים של המשפך השיווקי לפני העלייה לאוויר

לפני העלייה לאוויר עם קמפיינים שיווקיים, ודאו כי יש לכם מספיק חומרים מוכנים לכמה שלבים במשפך השיווקי שבניתם. הפקת חומרים רבים ככל האפשר עוד לפני העלייה לאוויר היא קריטית להצלחת המהלך כולו. זכרו כי לחמרים ולמותג שלכם יש השפעה עצומה על חוויית הלקוח.

היתרון של עולם השיווק הדיגיטלי היום נעוץ בעובדה שניתן לבנות משפך שיווקי שלם ומדויק לפי פרסונות שונות של קהלי היעד, ולהגיש את התכנים הנכונים בעבורם בתזמון נכון ומדויק. אבל היתרון הזה רלוונטי רק כאשר כל החומרים מוכנים לכם בקנה, ערוכים לשימוש ומתוזמנים לכל אורך התהליך.

אם למשל החשיפה הראשונית בקמפיין היא סרטון מיתוגי קצר, שבו אתם מראים למה כדאי לנסות את המוצר או השירות שלכם, אבל הוא לא מספיק כדי לבצע המרה ולשכנע יוזר להקים חשבון או להשאיר פרטים. כעת יהיה הזמן להראות למי שצפה בו סרטון נוסף, מקרה בוחן מעניין או המלצות של לקוח למשל, אך אם החומרים האלו לא מוכנים תגיעו למצב בו אתם תקועים עם הקמפיינים ולא השגתם מספיק לקוחות משלמים. זכרו, הקשב הוא קצר ומועט, ולכן גם אתם צריכים להיות ממוקדים בכל שלב עם המסר הנכון.

הכתבה בחסות שטיק מדיה

אנחנו בונים לחברות טכנולוגיה וסטארטאפים ערך מיתוגי ושיווקי בעזרת שיווק באינטרנט בארץ ובחו"ל.
באמצעות שימוש בידע מקצועי רחב וטכנולוגיות מתקדמות, אנחנו מנהלים פעולות פרסומיות ושיווקיות בדיגיטל שמובילות לקוחות להצלחה עסקית. הצוות שלנו מונה 10 אנשי מקצוע מיומנים ומסורים שכל מטרתם היא לסייע לכם להגשים את החזון העסקי שלכם.
בואו נעשה שטיק!

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "רוצים להעלות את ה-ROI? הנה 9 טיפים לניהול פעילות שיווק דיגיטלית עוצמתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קובי
Guest

שטיק תותחים, עבדתי איתם על הרבה קמפיינים!

חזי
Guest

ממליץ בחום לעבוד עם שטיק.
חבורה של מקצוענים שנותנים יחס אישי.

איתי
Guest

מעולה!
תודה רבה
בדיוק מה שחיפשתי

יובי
Guest

וסעיף מספר 10 – הקפידו להשתיל מספר תגובות חיוביות לכתבת יח”צ שלכם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: