מחפשים השקעה? 8 כללים ליצירת פיץ’ מנצח מול משקיעים

הגעתם לשלב שבו כל מה שחסר לחברה שלכם הוא השקעה טובה ומשקיע שיתן לכם ערך מוסף. אבל איך תצליחו לבדל את עצמכם מכל השאר ולהוכיח למשקיעים הפוטנציאליים שבאתם לעשות עסקים?

 Caiaimage/Sam Edwards/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Caiaimage/Sam Edwards/ Getty Images Israel

יש לכם רעיון שישנה את העולם, הקמתם סטארטאפ וכעת אתם רק צריכים כסף כדי להגשים את כל החלומות ולהפוך את העולם למקום טוב יותר? מעולה, זה בדיוק הזמן לבנות מצגת מדהימה ולהתחיל לחזר אחר משקיעים פוטנציאליים. הבעיה היא שכמוכם יש עוד הרבה, ובכל פגישה עם משקיעים אתם חייבים להוכיח שאתם שונים מהאחרים.

ואם זה לא מספיק, לפי הסטטיסטיקה, מכל 1,000 פיצ’ים שמשקיעים שומעים, רק ב-100 מהם הם ישקיעו, ורק 10 מתוך אותן 100 באמת יצליחו. אז איך יוצרים פיץ’ מנצח, כזה שינצח את הסטטיסטיקה ויכניס את החברה שלכם לעשירייה המצליחה? הכנו לכם 8 כללים שיעזרו לכם לבלוט מעל כולם.

1. זמן זה כסף

תרתי משמע. הזמן של המשקיעים שמוכנים לפגוש אתכם הוא יקר מאוד, אז אל תבזבזו להם אותו. בנו פיץ’ קצר של דקות בודדות, היו חדים ומפוקסים בדיוק כמו קרן לייזר והראו למשקיעים שאתם מכבדים את הזמן שלהם. זה יוכיח להם שגם להשקעה שלהם כנראה תתייחסו בכבוד.

2. שמרו על פשטות

גם אם הרעיון שלכם ממש מורכב, אתם חייבים לפשט אותו ככל האפשר. השתמשו בשפה ברורה ופשוטה במקום במילים גבוהות ומסובכות; כן, ברמה כזו שגם ילד בכיתה ד’ יוכל להבין את הרעיון אם תציגו לו אותו. אל תאריכו יותר מדי במילים, אבל גם אל תשאירו מידע חשוב מחוץ למצגת. החליטו על המסרים שחשוב לכם להעביר והסבירו בדיוק, אבל בדיוק, מהו המוצר או השירות שאתם רוצים לקדם ואילו בעיות הוא אמור לפתור.

3. הוכיחו שליטה בשטח

אם הצלחתם לעניין את המשקיעים שמולכם ברעיון, הם ישאלו אתכם שאלות נוקבות שיעידו גם על השוק וגם על היכולת שלכם כמנהלים ויזמים. האם כבר קיימים מוצרים או שירותים דומים לשלכם? אם כן, כמה ואיפה? מיהם המתחרים? עליכם להראות שליטה בשוק שבו אתם רוצים לפעול, עד רמת הנתונים הכי מדויקים.

Images Israel Sirinarth Mekvorawuth / EyeEm/ Getty

צלם/תמונה: Sirinarth Mekvorawuth / EyeEm/Getty Images Israel

4. הציגו את הייחוד

למה הרעיון שלכם ייחודי, במה הוא שונה ממוצרים דומים שכבר קיימים ומה בדיוק הופך אותו לטוב יותר? אם אין לכם תשובה טובה לשאלות האלה, אל תטרחו בכלל לנסות להציג את הרעיון.

5. בנו פרופיל מדויק של הלקוח הפוטנציאלי

כשאתם הולכים לבקש כסף להשקעה, עליכם להוכיח שאתם מציעים השקעה שתניב תשואות יפות ורווחים נאים. מי עשוי להתעניין במוצר או בשירות שלכם, איפה בעולם הוא נמצא, מה מאפיין אותו ומהי רמת הביקוש הפוטנציאלי? פלחו היטב את קהל היעד והראו שאתם מכירים את הקהל הזה היטב ולעומק.

6. ציינו לוחות זמנים מדויקים

זכרו שהרעיון המעולה שלכם הוא רק הבסיס של עסק, וכדי להוכיח למשקיעים שאתם לא רק רעיונות ותיאוריה ושהרגליים שלכם על הקרקע – אל תשכחו שבעסקים לכל דבר יש יעדים ברורים ולו”ז קשיח. קביעת יעדים (גם אם בינתיים הם רק עבור עצמכם) תוכיח למשקיעים שאתם רציניים ושאתם באתם לעשות עסקים.

7. מכירות? הציגו מספרים מדויקים

אם לחברה כבר יש מכירות, עליכם לשלוט בנתונים הללו ולהציג אותם באופן המדויק ביותר. אל תשכחו לציין בתוך כמה זמן הגעתם לרמה הזו של מכירות, וזה נכון עוד יותר כשמדובר ברעיון טרי יחסית ובפרק זמן קצר במיוחד.

8. היו אמיצים

בטוחים שההשקעה שתקבלו תניב הצלחות? אל תתביישו להציג תמונה מדויקת של מה שאתם מתכוונים לעשות עם הכסף שתקבלו ואילו תוצאות מדהימות זה ישיג. זכרו: אם תגיעו לפיץ’ מוכנים ומתורגלים, עם קורטוב של ביטחון עצמי, אבל לא מוגזם ומנותק מהמציאות, והתלהבות אותנטית – כנראה תעברו לשלב הבא. אל תשכחו – משקיעים יתנו לכם כסף אם הם יזהו ברעיון שלכם פוטנציאל לייצר עוד כסף, הרבה יותר ממה שהם השקיעו. אז גם אם לא נשאלתם הכינו את התשובה הכי טובה שלכם לשאלה: איך המוצר/השירות הזה יהפוך את המשקיעים שלכם להרבה הרבה יותר עשירים?

הכתבה בחסות Gotfriends

בואו לעבוד בסטארטפים המובילים בישראל ולעשות את האקזיט הבא!
GF הינה חברת השמה ייחודיות מבין חברות ההשמה בעולם ההייטק.
אנו מחוברים למרבית משרות הדרושים בשוק ההייטק (ובעיקר לאיכותיות ולמאתגרות שבהן הנמצאות מתחת לרדאר) ועובדים עם החברות והסטארטפים הנחשבים והנחשקים ביותר בשוק.
מדי שנה אנו מסייעים לאלפי מועמדים להתקדם בקריירה (בתפקיד, בתנאים ובאתגרים) ועושים זאת במקצוענות וביעילות שיא. באתר תוכלו למצוא לוח משרות המתחדש בכל יום אנחנו מזמינים אתכם לשלוח לנו קו"ח ומשם אנחנו נעשה את כל השאר.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

הגב

2 תגובות על "מחפשים השקעה? 8 כללים ליצירת פיץ’ מנצח מול משקיעים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הסופר
Guest

מדהים – סמנכ”ל שיווק בחברת כוח אדם מסביר איך לקבל השקעה, זאת בדיחה או מה? חבל שכסף של פרסום פוגע בכם, גיקטיים.

hagai luger
Guest

לא נימקת מה לא טוב במאמר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: