כולם מדברים על ”ריטרגטינג”: הנה 8 טיפים איך גם עושים את זה נכון

בתחום השיווק הדיגיטלי ”ריטרגטינג” היא מילת הקסם. התחום הפופולארי מתפתח וכולם רוצים לעשות את זה נכון, אבל איך? קבלו 8 טיפים

תמונה: Carlos Muza עבור Unsplash

מאת עליזה בוסביב ושני שוורץ, מנהלות צוותי רימרקטינג בחברת פלייטיקה

ריטרגטינג הפכה להיות אחת ממילות הבאז הפופולריות ביותר בקרב אנשי השיווק הדיגיטלי בשנתיים האחרונות. החלטות שיווקיות כבר לא מסתמכות על תחושות בטן, אלא נשענות על מספרים ומדדים מדויקים. איך עושים את זה נכון ואיך מוציאים את המקסימום מהמערכות הדיגיטליות הקיימות?

בניגוד ל״יוזר אקוויזישן״, מאמץ המכוון להגיע למשתמשים חדשים עבור המוצר, ב״ריטרגטינג״ יודעים בדיוק את מי מטרגטים ומייצרים סגמנטים ספציפיים של משתמשים מוכרים. הנה שמונה טיפים על ריטרגטינג נכון:

1. על המפרסם להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות

בשביל למנף את המוצר צריך לפרסם אותו בפלטפורמות שונות ומגוונות, אך חשוב להתאים את המסר ואת המודעה לכל פלטפורמה ולקהל המבקרים בה. לדוגמה, מודעה בפייסבוק תפנה לקהל מבוגר יותר מהגולשים בסנאפצ’ט ותהיה שונה ממודעה שתתפרסם ב-YNET. כדי שמודעה תעבוד יש צורך להתאים אותה במראה ובשפה לפלטפורמה הרלוונטית וכדאי שתשתלב עם מודעות אחרות של אותו משחק או מוצר.

2. הכרת המוצר וחוויית המשתמש לעומק

כמו בכל עולם השיווק, בכדי לייצר ריטרגטינג מוצלח יש להכיר את ״מסע המשתמש״ (User Journey) כפי שהוא נחווה על ידי הלקוח. זה אומר שצריך להבין מה קורה ללקוח מרגע שראה את המודעה, דרך הלחיצה על הכפתור הראשוני ודרך כל שלבי המשפכים השיווקיים שיבואו לאחר מכן. בשביל לנהל את הפנייה ללקוח בצורה הטובה ביותר, צריך להבין מהן התחנות שהוא מתבקש לעבור בדרך. לדוגמה, לקוח שהגיב למודעה עם מוצר מסוים ומגיע בעקבות הלחיצה עליה למקום כללי באתר החברה ולא לעמוד המוצר, עלול להיות מתוסכל מהמשפך הלא יעיל ופשוט לנטוש את תהליך הקנייה.

3. דרכי פעולה שונות למשתמשים שונים

התאימו את הפנייה לקהל היעד. זה אומר שצריך להפריד בין פעילות גנרית שמזכירה למשתמש את המוצר לבין פעילות ריטרגטינג ייחודית שמציעה למשתמש תמריץ עבור חזרתו. חשוב להתאים את התמריץ לקהל היעד. אם התמריץ לא רלוונטי ללקוח, המסר יהווה מטרד, ולא ישרת את מטרת חיזוק הקשר עם השחקן.

4. התאימו את המסר ללקוח

קריאייטיב אשר מיועד לקהל ספציפי (למשל, משתמש אשר הגיע לשלב 5 במשחק) יעבוד משמעותית טוב יותר מאשר קריאייטיב כללי או גנרי. בנוסף, נרצה לפנות במסר שונה ללקוחות שונים עם מוטיבציות שונות. אפשר להריץ מאות סגמנטים שונים בכל מוצר בכדי לפלח את קהלי היעד ולהתאים להם את המסר המדויק ביותר. למעשה, ככל שהמסר יהיה מדויק יותר, כך הרימרקטינג יהיה איכותי ויעיל יותר.

5. שפה אחידה לקריאייטיב

כאמור, פלטפורמות שונות – מסרים שונים, אבל(!) שפת קריאייטיב היא כמו הבטחה שאנחנו מבטיחים ללקוח, סוג של “חוזה” שיוצר נאמנות בין המותג ובין הלקוחות. חשוב מאוד לשמור על קו עיצובי אחיד. לדוגמה: מודעה למשחק בפייסבוק תתאים ברמת המסר והגרפיקה לתוכנו ולקהל היעד שבפייסבוק. אם נרצה לפרסם מודעה לאותו המשחק בסנאפצ’אט, שפת המסר תשתנה, אבל הקריאייטיב יישאר נאמן למותג.

6. אינסוף אפשרויות סגמנטציה

היות ואתם מכירים את הקהל שלכם טוב מכולם, אל תפספסו מאפיינים ודפוסי התנהגות שישמשו אתכם לסגמנטציה (פילוח). לפעמים תגלו את הסגמנטים הטובים רק אחרי שתגיעו לרזולוציה מאוד גבוהה.
לאחר מכן תוכלו גם להצליב בין הסגמנטים ובכך ליצור אינסוף קומבינציות של אפשרויות טירגוט. ישנם שני סגמנטים עיקריים: חיתוכים מסויימים כמו שלב במשחק שהמשתמש הגיע אליו, וסגמנטים נוספים על בסיס התנהגות הלקוחות.

7. כלים מתקדמים עוזרים

השתמשו בניתוחים וכלים מתקדמים מבוססי AI על מנת לסייע לכם להבין איך תראה הפעילות שלכם בעתיד, עבור אילו משתמשים כדאי להציג מודעה מסוימת, ואילו משתמשים לא יגיבו לאותה מודעה בצורה יעילה.

בשורה התחתונה, ״הרוטב הסודי״ של כל חברה מצליחה הוא הידע שיש בידי המפרסם על קהל הלקוחות שלו. כל השאר הם כלים טכניים שמקצרים תהליכים, כדוגמת מערכות אוטומציה לניהול קמפיינים, או זיהוי יוזרים בעלי דפוסים מסוימים.

באמצעות AI ניתן לנתח נתוני עבר בכדי לייצר תחזיות שיווקיות עתידיות. מדובר על ניתוח מספרים גדולים שמודדים תוצאות מדויקות ומנטרלות תחושות בטן. בסופו של דבר התוצאות משקפות הכי טוב איזה פעילויות הצליחו ומה פחות.

8. מדידה אינקרמנטלית

האתגר העיקרי במדידת פעילות ריטרגטינג הוא בידוד הערך או התרומה של הפעילות. בעזרת מדידה אינקרמנטלית (הוצאה ובידוד של קבוצת ביקורת שלא נחשפת למודעות פרסומיות בכלל) תוכלו להבין איך פעולת הריטרגטינג תרמה לשיווק ומה היה קורה אילו לא נעשתה. החזיקו קבוצת ביקורת של משתמשים אשר לא יראו מודעות ריטרגטינג והשתמשו בה כבנצ’מרק (נקודת השוואה) למדידה. זה יעזור לכם להבין איפה נמצאת ההשפעה הכי גדולה של פעולות הריטרגטינג, ולהפנות את התקציב לשם.

תחום הריטרגטינג מתפתח בקצב מהיר מאוד ובכל זאת אפשר לומר שעוד לא הגענו לשיא ואנחנו צפויים לראות בו עוד הרבה שינויים ותמורות. הטיפ הכי יעיל הוא להכיר את המשתמשים שלכם לעומק ולבסס את ההחלטות שלכם על המספרים ולא רק על רגשות.

הכתבה בחסות Playtika

פלייטיקה היא מחברות משחקי הרשת המובילות בעולם עם מעל 27 מיליון איש המשחקים במגוון המשחקים שלה מדי חודש. החברה נוסדה ב-2010 ומונה כיום מעל 3,000 עובדים ב-18 משרדים ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם בהרצליה פיתוח ולה משרדים בערים תל אביב, ברלין, הלסינקי, וינה, לונדון, לוס אנג'לס, לאס וגאס, שיקגו, מונטריאול, בואנוס איירס, סידני, טוקיו, בוקרשט, מינסק, קייב, ויניצה ודנייפר. החברה ממשיכה להרחיב את פורטפוליו המשחקים שהיא מציעה בקטגוריות נוספות במטרה לספק את חוויית המשחק המגוונת והמלהיבה ביותר עבור השחקנים שלה.
לפרטים נוספים, לחצו כאן.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "כולם מדברים על ”ריטרגטינג”: הנה 8 טיפים איך גם עושים את זה נכון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורח
Guest

פלייטיקה היא לא חברת משחקים. היא חברת הימורים. שלא תטעו

ביקמ
Guest

“אפשר להריץ מאות סגמנטים שונים בכל מוצר בכדי לפלח את קהלי היעד ולהתאים להם את המסר המדויק ביותר”. כן, כאילו לכל חברה יש תקציב לפילוח, אפיון, פנייה שיווקית וקריאייטיב של מאות אופציות לכל מוצר. נו באמת!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: