חסכו זמן: 8 כלי אוטומציה לשיווק באינטרנט

8 כלים מומלצים שידאגו לחשיפה ונראות גבוהה למוצר או החברה שלכם ברשת

buzzbuilderpro

מאת דפנה בן יהושע, מנהלת תוכן בקבוצת אנגורה מדיה.

כבודן של פרסומות ברדיו ובטלוויזיה במקומו מונח – אך כל בעל עסק יודע היום שהכוח האמיתי של השיווק נמצא באינטרנט. לכן, לא קשה להבין מדוע יש היום כל כך הרבה חברות שעוסקות בתחום השיווק הדיגיטלי על כל צורותיו.

שיווק דיגיטלי דורש לא מעט עבודה “שחורה”: בניית קישורים, יצירת דפי נחיתה, שליחת ניוזלטרים, בניית קמפיינים של PPC, כתיבת פוסטים לפייסבוק, קידום אתרים בגוגל ועוד. לפיכך, בשנים האחרונות מתרחשת מגמה של אוטומציה: הפיכת חלק מהתהליך של שיווק באינטרנט לאוטומטי, מה שמסייע בתעדוף המשימות וביצוען בצורה חלקה ויעילה יותר. אוטומציה לא גורמת למשווקים להיות מיותרים, היא פשוט הופכת אותם ליעילים יותר, משפרת את התוצאות ומפנה זמן לעסוק בדברים נוספים.

אוטומציה: מה זה אומר בפועל?

דוגמא קלאסית לאוטומציה בשיווק היא אוטומציה של שיווק במייל. עסקים רבים נוהגים “להפציץ” את רשימת התפוצה שלהם במיילים שיווקים באופן קבוע, מייל אחרי מייל אחרי מייל, במטרה שהמיילים האלה יביאו אותם לביצוע רכישה. אולם, סביר להניח שלפחות חלק מהאנשים ברשימת התפוצה כלל לא מעוניינים במה שיש לאותו העסק להציע. הם נרשמו לרשימת התפוצה פעם, מזמן, או שהשתרבבו אליה בטעות, והמוצר או השירות כלל לא מעניינים אותם. לחלופין, אנשים שכן מעוניינים במה שיש לעסק להציע עשויים להתעצבן מכמות המיילים שנשלחת אליהם ולהסיר את עצמם מרשימת התפוצה או פשוט להחרים את העסק. כך או כך, שיווק במייל שמתבצע בצורה כזאת כנראה לא יהיה אפקטיבי במיוחד.

כל זה יכול להיראות אחרת לחלוטין אם אם נוקטים בשיטה של אוטומציה. נניח שאתם שולחים לרשימת התפוצה שלכם הזמנה להוריד מהאתר שלכם e-book שכתבתם לאחרונה. בשלב הבא, יישלח מייל רק לאנשים שהורידו את ה-e-book בו אתם מודים להם על כך שהורידו אותו. לאחר שבוע, נשלח לאותם האנשים מייל מעקב, בו אתם מציעים להם להצטרף לוובינר בנושא בו עסק ה-e-book. יומיים לאחר הוובינר, יישלח למי שהשתתפו בו מייל ובו מקורות מידע נוספים בנושא אותם הם יכולים להוריד מהאתר. כאשר אנשים יורידו גם את הקבצים האלה, פרטיהם יישלחו לצוות המכירות ומנקודה זו הם יועברו לטיפולו.

אוטומציה ישימה לא רק למייל, אלא גם למדיה חברתית, יצירת לידים, מדידה וניתוח של תוצאות, הפצת תוכן, פעולות ניהול שונות ועוד.

דוגמא טובה לאוטומציה במדיה חברתית היא תזמון של פוסטים בפייסבוק ובטוויטר. במקום להיכנס לרשתות החברתיות בכל פעם שאתם מעוניינים לפרסם פוסט של העסק, ניתן לכתוב כמה פוסטים ב”מכה” ולתזמן אותם למועדים הרצויים. אם כתבתם מאמר מקצועי ואתם מעוניינים להפיץ אותו במספר פלטפורמות במקביל, יש כלים שיאפשרו לכם לעשות זאת באופן אוטומטי. אם כתבתם בבלוג שלכם פוסט מעניין שיכול להישאר רלוונטי לאורך זמן, בפלטפורמות בלוגים כדוגמת וורדפרס יש פלאגינים שמאפשרים לכם לשתף מחדש פוסטים ישנים ברשתות החברתיות.

מה ההיגיון מאחורי אוטומציה?

הרציונל מאחורי אוטומציה של שיווק באינטרנט, מלבד חסכון עצום בזמן, שהוא מאפשר טיפוח צמוד של לקוחות פוטנציאליים.

במקום ליצור אנטגוניזם על ידי שליחת מיילים בלי אבחנה, למשל, אתם מספקים ללקוחות הפוטנציאליים משהו בעל ערך, ורק לאחר שהם מביעים בו עניין, אתם ממשיכים את השיווק בצורה מותאמת אישית. האינטראקציה שנוצרת היא אנושית ונעימה יותר, והלקוח מרגיש שהיא “נתפרה” עבורו במיוחד. לידים שעוברים טיפוח כזה הם בסבירות גבוהה יותר להפוך ללקוחות.

כאשר מדובר באוטומציה הקשורה לתזמון סטטוסים או להפצת תוכן, הבונוסים המיידים בכך הם צמצום הזמן שעליכם להקדיש לפעולות אלה והגדלת היעילות שלהן. אולם, באופן עקיף, גם פעולות אלה מסייעות לכם לטפח לידים, שכן הן מותירות בידיכם יותר זמן פנוי לטפל בהם באופן מותאם אישית, ולפתח רעיונות נוספים לשיווק העסק שלכם.

ועכשיו לתכל’ס: הכלים שיעזרו לכם לעשות אוטומציה לשיווק – יש כיום בשוק עשרות כלים שמתמחים באוטומציה של תהליכי שיווק. המגוון הרחב יכול לבלבל, אך כדי לדעת מה הכלי שמתאים לעסק שלכם, תוכלו להיעזר באתרים המספקים סקירות על הכלים האלה על בסיס ביקורות המשתמשים ומקורות אחרים.

8 כלים מומלצים לאוטומציה

1. Marketo

Marketo היא תוכנת שיווק מבוססת ענן, פשוטה לשימוש ובעלת עוצמה. היא מציעה כלים לאוטומציה, התאמה אישית ללקוח בזמן אמת, כלים לבניית תקציב, לוחות שנה לשיווק ועוד. והתקנת התוכנה היא חינמית וניתן להתנסות בה תקופה קצרה ללא תשלום.

פיצ’רים עיקריים:

  • יצירת לידים
  • שיווק וניהול קמפיינים במייל
  • שיווק במנועי חיפוש
  • מדידה ואופטימיזציה של ROI
  • מעקב אחר מספר המבקרים באתר
  • התאמה אישית לווב ולמובייל

2. Customer.io

Customer.io הוא כלי המאפשר לשלוח הודעות אישיות ומטורגטות ללקוחות על בסיס האינטראציות הייחודיות שלכם עם העסק שלכם, ועושה זאת בזמן אמת על בסיס התנהגות המשתמשים וכללים שהגדרתם מראש.

פיצ’רים עיקריים:

  • מיילים מטורגטים המבוססים על התנהגות המשתמש
  • בדיקות A/B
  • מעקב אחרי המרות
  • פילוח גמיש, בהתאמה לנתונים שתבחרו
  • פרופילים עשירים ללקוחות
  • מעקב אחרי צפיות בעמודים ופעילות במייל

3. Pica9

Pica9 היא פלטפורמה לבניית מערכות אוטומציה לשיווק מקומי של מותגים גדולים. המערכת מתאפיינת בממשק אינטואיטיבי, קל ונוח לשימוש ומאפשרת למשווקים מקומיים לייצר קמפיינים מותאמים אישית המבוססים על דרישות המותג.

פיצ’רים עיקריים:

  • כלים פשוטים לשיווק במייל מבוסס HTML
  • מערכת אחת לשליחת מיילים וצפייה בדיווחים
  • מערכת אישורים מובנית המאפשרת תהליכי עבודה חלקים
  • באנרים ודפי נחיתה מבוססים HTML5

4. BuzzBuilder Pro

BuzzBuilder Pro היא פלטפורמת מכירות ושיווק המקלה על יצירת לידים, טיפוח לידים ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ומהווה כלי שימושי הן לצוותי מכירות, הן למשווקים והן ליזמים.

פיצ’רים עיקריים:

  • איתותים על לידים
  • טיפוח לידים
  • ניקוד ודירוג של לידים
  • אוטומציית מיילים מתקדמת
  • מעקב ואנליטיקס
  • שיווק במדיה חברתית

5. LeadSquared

LeadSquared היא תוכנה לאוטמציה של תהליכי שיווק ומכירות המאפשרת ביצוע של פעולות רבות, החל מבניית דפי נחיתה, ועד לשיווק במייל, זיהוי לקוחות פוטנציאליים וניתוח תוצאות.

פיצ’רים עיקריים:

  • דיוור אוטומטי לצורך טיפוח לידים
  • בניית דפי נחיתה מעוצבים
  • אינטגרציה חלקה במגוון כלים ואפליקציות
  • ניקוד לידים אוטומטי
  • פילוח לידים המבוסס על ניקוד, התנהגות, מיקום ופרמטרים נוספים

6. Agillic

Agillic הוא כלי לאוטומציית שיווק המציע 3 פתרונות: Dialogue,Flow  ו-Match שכל אחד מהם עונה על צורך אחר בתהליך השיווק והמכירות.

פיצ’רים עיקריים:

  • התאמת לקוחות למוצרים האידיאלים עבורם
  • כלי remarketing להחזרת לקוחות עבר
  • הפצת תוכן על פני מגוון ערוצים
  • נתונים אישיים והתנהגותיים המאפשרים טרגוט קבוצות משתמשים ספציפיות
  • מעקב אחר התנהגות המשתמשים

7. Pardot

Pardot היא פלטפורמה המאפשרת האצת תהליכי שיווק ומכירות באמצעות שיווק במייל, שיווק במדיה חברתית, יצירת וניהול לידים ועוד.

פיצ’רים עיקריים:

  • דפי נחיתה ובניית טפסים
  • שיווק במייל עם תבניות ממותגות
  • ניקוד, דירוג וטיפוח לידים
  • אשף פילוח
  • דיווח ROI
  • איתותי מכירות בזמן אמת
  • שיווק במדיה חברתית במגוון ערוצים

pardot

8. בונוס: Zapier

Zapier היא מערכת שמאפשרת לחבר בין אפליקציות ושירותי צד ג’ במטרה ליצור תהליכים אוטומטיים. סוג של “מוח” שמחבר בין שירותים שלא קשורים אחד לשני כדי שיעבדו יחד. הנה כמה דוגמאות לזאפס פופולאריים שאפשר ליצור (הם קוראים לחיבור כזה Zap):

  • פרסם הודעה חדשה ב-Slack כשנוצרת שורה חדשה ב-Google Sheet.
  • שלח למשתמש מייל חדש דרך Mailchimp לאחר שנרשם לכנס ב- Eventbrite.
  • הוסף ב-Salesforce הזמנות חדשות בתשלום שהרגע נוצרו ב-Shopify.
  • קבל התראה חדשה ב-Slack כשנוצר ליד ב-Pipedrive.
  • צייץ תמונה מתוך Instagram בחשבון ה-Twitter.
  • ועוד…

סיכום

אם אתם עסק שמעוניין לקחת את השיווק שלו כמה צעדים קדימה, מומלץ שלכל הפחות תתנסו באחד מהכלים לאוטומציה שהומלצו לעיל או בכלי אחר לבחירתכם. אוטומציה מאפשרת לא רק חיסכון בזמן, אלא גם קשר אנושי, אישי ופורה יותר עם לקוחות פוטנציאליים, מה שיוביל ליותר המרות בטווח הארוך.

הכתבה בחסות NextCase

רוצים ללמוד עוד על אוטומציה באינטרנט? המאמר בחסות Next Case 2015- כנס מקצועי חדשני בתחום השיווק הדיגיטלי שייערך ב-30 בדצמבר 2015, בו יוצג בין היתר גם מקרה בוחן על אוטומציה של Lead Generation. בכנס יוצגו מקרי בוחן אמיתיים בתחומים שונים כגון: קידום אתרים, PPC, אופטימיזציה, אנליטיקס, שיפור יחס המרה ועוד. הכנס מופק שנה שלישית על ידי קבוצת אנגורה מדיה. הירשמו עכשיו ב-10% הנחה עם הקופון geektime10.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "חסכו זמן: 8 כלי אוטומציה לשיווק באינטרנט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Marin Ka
Guest

אחלה כתבה, כל הכבוד!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: