בואינג משיבה לאוויר את ה-787

בואינג משיבה לאוויר את ה-787 Dreamliner, מטוס הנוסעים החדש שהושבת לפני שישה שבועות לאחר שפרצה שריפה במהלך אחת מטיסות הניסוי שלו מעל טקסס.

בואינג מחזירה לאוויר את ה-787 החדש שלה. החזרה לאוויר מתרחשת בתום תקופת קרקוע בת שישה שבועות בה נבדק המטוס, לאחר שבמהלך טיסת ניסוי מעל טקסס פרצה בו דלקה, והוא נאלץ לנחות בלרדו (Laredo), טקסס. המטוס המעורב בתקלה הוא ZA002, אחד משישה מטוסי ניסוי חדשים מדגם 787 Dreamliner של בואינג. בעקבות התקלה קורקעו כל ששת מטוסי ה-787 עד לסיום חקירת התקלה.

חזרה לאוויר

בואינג הודיעה כי היא מחזירה לאוויר מטוס אחר מששת מטוסי הניסוי שלה, את ZA004. החזרתו לאוויר נועדה לבדוק את מערכות המטוס ובמקביל להמשיך בתהליך השגת הרישוי הדרוש לתעופה מסחרית של מטוסי ה-787 החדשים מרשות התעופה האזרחית האמריקנית, ה-FAA.

שריפה בפאנל חשמלי

המטוס הספציפי הזה, ZA004, עבר במהלך השבועות האחרונים שדרוגים בתוכנה שמנהלת את מערכת החשמל ועבר בהצלחה סדרה של בדיקות קפדניות שוידאו את המוכנות שלו לשוב ולטוס. הבדיקות מגיעות, בין היתר, לאחר שהשריפה באחיו הבוגר, ה-ZA002, נחקרה ומקורה ככל הנראה באחד מהפאנלים החשמליים בלוחות הבקרה של המטוס. שדרוג התוכנה אף הוא חלק מהפקת הלקחים של בואינג.

טורבינת גיבוי

במהלך טיסת הניסוי הראשונה הצפויה, מתכננים מהנדסי הניסוי לגרום לפריסה מכוונת של טורבינת הגיבוי של המטוס (Ram Air Turbine). הטורבינה היא אמצעי עזר לשעת חירום ומאפשרת למטוס לקבל אספקת חשמל מינימלית לצורך הפעלת מכשירי הטיסה. הטורבינה נפרסת באופן נורמלי במצב חירום בו מנועי המטוס, שהם מכוללי המתח החשמלי עבור כל מערכות המטוס, לא מספקות חשמל למערכות ההטסה ויש צורך במערכת גיבוי. הטורבינה נפרסת מתוך גוף המטוס אל מחוצה לו וממירה את החיכוך עם האוויר, תוך כדי דאיית המטוס, למתח חשמלי שיאפשר לטייסים להמשיך לשלוט במטוס, למרות הבעיה החמורה במנועים. טורבינה כזאת נמצאת במטוסים רבים, הן אזרחיים והן צבאיים.

בואינג ניצלה את ששת השבועות האחרונים בזמן שצי ה-787 היה מקורקע להמשיך את תהליך הרישוי הקרקעי שעל המטוס לעבור בכדי לזכות ברישוי המיוחל מה-FAA.

ה-787 וה-A380

מטוס ה-787 של בואינג הוא התשובה של בואינג למטוס ה-A380 של איירבאס. ה-A380 הוא מטוס דו-קומתי אמיתי. בשונה מהג’מבו 747 שם רק המחלקה הראשונה נמצאת בקומה שנייה, ולכן המטוס זוכה לבליטה בחלקו הקדמי, ל-A380 יש 2 קומות לאורך כל המטוס. ה-A380 מסוגל לשאת מעל 500 נוסעים על ציודם, ובהתחשב בעובדה שאיירבאס התחילה לספק ללקוחותיה את ה-A380 כבר לפני שלוש שנים, בואינג נמצאת במרוץ צמוד להדביק את הפער ולסיים את הפיתוח והרישוי של ה-787, על מנת לנגוס בנתח השוק של איירבאס משוק מטוסי הנוסעים הגדולים.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "בואינג משיבה לאוויר את ה-787"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חובב בואינג
Guest

נדב, פספסת! ה-787 ממש אינו התשובה של בואינג לאיירבוס 380!
איך מטוס של 210 מקומות אמור להתחרות במטוס של 525 מקומות?
מטרתו של ה-787 אחרת לגמרי, וחבל שלא ביצעת קצת שיעורי בית לפני…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: