74% מהמשתמשים במדיה חברתית מצפים שקריאה לעזרה תענה תוך שעה

מסקר של הצלב האדום עולה שמשתמשי המדיה החברתית בארצות הברית סומכים יותר ויותר על החברים והאנשים שגולשים במדיה החברתית שיעזרו להם בעיתות מצוקה

הצילו! (אילוסטרציה. מקור: stock.xchng)

נתונים שהתפרסמו בבלוג read write web על פי סקר של הצלב האדום מראים שמשתמשי המדיה החברתית סומכים יותר ויותר על החברים והעוקבים שלהם במדיה החברתית שיעזרו להם בעיתות מצוקה. רבים ממשיבי הסקר ענו כי בעת מצוקה הם יפנו למדיה החברתית על מנת לבקש עזרה. הם מצפים שהתגובה הראשונית תהיה הקשבה. 3 מתוך 4 משתמשים במדיה החברתית (74 אחוזים) מצפים שבעקבות הציוץ שלהם בטוויטר או הפרסום בפייסבוק תתקבל עזרה ממשית תוך שעה לכל היותר.

מצפים לניטור

לפי הנתונים שהוצגו בדוח, 28 אחוזים מהגולשים מצפים שהעזרה תגיע תוך פחות מרבע שעה ואילו 27 אחוזים מצפים שתוך 15-30 דקות. 19 אחוזים מצפים שייקח לעזרה 30-60 דקות להגיע ורק 16 אחוזים מצפים שייקח לעזרה יותר משעה להגיע. 9 אחוזים מהנשאלים לא ענו על השאלה.

מהסקר עלה גם ש-69 אחוזים מצפים שהארגונים שעוסקים בסיוע, כמו הצלב האדום, ינטרו את המדיה החברתית על מנת לגלות קריאות מצוקה ולהגיע במהירות לגולשים שכתבו אותן. בעקבות הנתונים האלו עלתה השאלה מה קורה היום בפועל – האם ארגונים אלו באמת מנטרים היום את המדיה החברתית בחיפוש אחר סימני מצוקה? 49 אחוזים ענו כי הם חושבים שארגונים אלו כבר מנטרים קריאות מצוקה במדיה החברתית, לעומת 44 אחוזים שענו כי לדעתם ארגוני הסיוע כלל לא מודעים לקריאות המצוקה.

צייץ 911

למעשה עולה מהסקר שאחוז גבוה מאד מהאנשים לא רק סומך על כך שקריאת המצוקה שלו תיפול על אוזניים קשובות אלא שהתגובה תמהר להגיע ולעזור לו. הנתון הזה יכול להיות מאד מדאיג אם הוא לא מגובה בהבנה של ארגוני העזרה את המדיה החברתית וחיפוש אקטיבי שלהם בסימני מצוקה שפורסמו במדיה החברתית. הנתון הזה מדאיג פחות כשהוא מגיע ממחקר שערך הצלב האדום בעצמו ומעיד שהם עצמם הבינו את חשיבות הימצאותם במדיה החברתית וניטור קריאות העזרה בה, מה שבתקווה יגרום בעתיד לכך שהאמונה שהגולשים נותנים בקבלת העזרה באמצעות המדיה החברתית לא תתבדה.

מדובר בסקר שנעשה בארצות הברית על ידי הצלב האדום שאף מצהיר שהוא רואה את המדיה החברתית כמקור טוב לאיתור אנשים הזקוקים לסיוע והנמצאים במצבי מצוקה, כאשר אין לאלו אפשרות להתקשר לקו החירום. מעניין לדעת איך גופי החירום והסיוע הישראליים, דוגמת מד”א והמשטרה, יגיבו לקריאות מצוקה שכאלה והאם הישראלים יסמכו על המדיה החברתית בעיתות הצורך.

האם אתם תשתמשו במדיה חברתית לקרוא לעזרה אם תיתקלו במצב שלא תוכלו לחייג מהטלפון?

עדי זהר

חובבת תקשורת וטכנולוגיה. מתוך אהבה למדיה החברתית עובדת כמנהלת תוכן וקהילות בבלונד 2.0 ומשלבת את אהבתה לכתיבה ולתחום המדיה החברתית בכתיבת בלוג בנושא. אוהבת תמיד להיות מעודכנת בכל ההתפתחויות והחידושים הטכנולוגיים בתחום המדיה החברתית והצילום. הבלוג שלי: http://adisocial.com

הגב

2 תגובות על "74% מהמשתמשים במדיה חברתית מצפים שקריאה לעזרה תענה תוך שעה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נימרוד
Guest

ואיך אפשר לא לדבר עם אפליקציית האייפו iNeedHelp להורדה בAPPSTORE מכאן http://www.iNeedHelpi.com

KAKA
Guest
יופי, נהדר, מה הלאה? בגלל אנשים שחיים בסרט ומכורים לצומי כולם ישלמו ביוקר על מערכות ניטור אוטומטיות שינתחו כל פליטת פה וכל פיפס שמישהו ירשום ברשת? אחלה אז המידע יעבור לצלב האדום ואירגוני סיוע, זה בסדר אולי, אבל האם תהיה התממשקות דומה גם לגורמים אינטרסנטיים כמו חברות פרסום וחברות ביטוח שיזההו נער במצוקה וימהרו למכור לו פוליסת ביטוח על סך 10000 שקל למתאבד העתידי? נו באמת, כל עולם ה”ענן” ומה שמאוחסן בו הפך להפקרות.. שומדבר כבר לא פרטי ולא לעיניך בלבד ולא לעינייהם של האנשים שהגדרת (או שאתה חי בסרט שרק הם רואים) כך שגם בפייסבוק אם הגדרת “לחברים בלבד”… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: