7 דרכים להגיע ליותר משתמשים חדשים עם תקציב של עד 1,000$

כיצד ניתן להגדיל את מספר ההורדות לאפליקציה שלך בתקציב נמוך וזמן מוגבל? איריס שור ב-7 טיפים מומלצים

תמונה: איריס שור

אחרי שתיארתי כיצד להגיע מאפס למיליון הורדות, מצורפת עתה גרסאת האקסטרים: כיצד ניתן בתקציב ובזמן מוגבל מאוד להגיע ליותר משתמשים וליותר הורדות.

לא, לא מדובר בתכנית שיווקית מלאה או בתחליף עבורה אלא בשבע דרכים פשוטות ומהירות למימוש שכל אחת מהן עזרה לנו ב-AutoCAD WS ולחברות אחרות להגדיל את מספר ההורדות היומי ב 0.1-5%.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים וכך גם מספר ההורדות./

1. תרגום התיאור ב-Google Play ובאפסטור לשפות נוספות

בין אם האפליקציה עצמה מתורגמת לשפות אחרות או לא, שפת התיאור שמוזן ב-Play או באפסטור היא קריטית להגדלת מספר המשתמשים הפוטנציאליים שמגיעים דרך חיפוש אורגני (מנועי חיפוש ובעיקר גוגל). כמו כן, התרגום תורם משמעותית להגדלת היחס בין כמות המשתמשים שמגיעים לעמוד המוצר למספר ההורדות. אנחנו עשינו שימוש באתרי תרגומים אנושיים (בהם התרגום נעשה ע”י בן אדם ולא תרגום מכני) והתוצאות היו טובות.

המחיר לתרגום תיאור באורך ממוצע היה סביב ה-75$. השפות שאני הייתי בוחרת להתחיל איתן הן ע”פ גודל השוק: ספרדית, סינית, יפנית קוראנית ואיטלקית. השלב הבא לאחר תרגום התיאור הוא עריכה של צילומי המסך המוצגים ב-Play או באפסטור בהתאם לשפה הנבחרת. חלק גדול מהמשתמשים הפוטנציאליים בוחנים את צילומי המסך הרבה לפני התיאור ומוותרים על קריאה של טקסטים, נסו להתאים את התוכן שמוצג בצילומי המסך למדינה אליה אתם פונים. נסו לדמיין כיצד אותו צילום מסך היה נראה אם היה נלקח במדינה מסויימת – התוכן עצמו משתנה. לדוגמא, שמות של משתמשים ברשימת אנשי הקשר (כנראה שמריו יעבוד יותר טוב בחנות האיטלקית מאשר ג’ון), שינוי של המפה (מפה של טוקיו תשכנע יותר בחנות היפנית מאשר מפה של סן פרנסיסקו) , ניוז פיד ברשתות חברתיות באותה שפה. נסו לעבור על כל החלקים המוצגים בצילומי המסך ולבחון האם הם מתאימים למדינה אליה אתם פונים.

מה המחיר?

 

2. צרו תמונות נהדרות (מעניינות, מצחיקות, זכירות) של הצוות

נכון, ככל הנראה המשתמש הטיפוסי שלכם הוא חובב גאדג’טים מושבע (עם נטיות גיקיות מובהקות), זה בהחלט לא אומר שהוא לא מתעניין באנשים מאחורי המוצר. אנשים באופן טבעי מתחברים יותר לתמונות של אנשים ולסיפורים אנושיים. שימו לב כיצד בפרסום מסורתי כמעט תמיד יהיה שימוש בתמונה של בן אדם ללא קשר לסוג המוצר (לא משנה אם מוכרים בלוקים או שואב אבק, תמיד תהיה דמות מחייכת ליד) – זה מוכר יותר. תמונות מצויינות של הצוות יכולות לעזור ב:

  • תמונות מסוג זה תמיד זוכות להרבה יותר שיתופים ברשתות חברתיות. נסו ותראו.
  • בלוגרים אוהבים מאד להשתמש בתמונות מסוג זה (כן, זה יותר אטרקטיבי מאשר תמונות של המוצר)
  • אם אתם חלק מחברה גדולה נסו כן לערב כמה שיותר אנשים בתמונות מסוג זה אבל תגבילו כל תמונה ל 6-7 אנשים. בבקשה, בלי תמונות של 100 איש עומדים על גרם מדרגות בהן כל עובד מיוצג בארבעה פיקסלים. המטרה היא לראות ולהתחבר לכל אחד מהאנשים שעובדים על המוצר.
  • אל תשתמשו באיורים במקום תמונות. אני באופן אישי מאד אוהבת איורים אבל בתמונת צוות, כדי ליצור קשר מסויים ורגש צריך לתת תמונה אמיתית.
  • נסו ליצור תמונות שמקשרות בין הצוות למוצר, התמונה צריכה להיות קונטקסטואלית לחברה ולא כללית. תמונה של כל הצוות במסעדה או סתם אוסף תמונות אישיות לא תוביל לתוצאה הרצויה.

הנה כמה דוגמאות של תמונות צוות שעבדו לנו טוב – השקה של גרסאת האנדוראיד עם צוות הפיתוח, מדבגים בטקיפי ותמונת צוות עם האיורי באגים של טקיפי. ניצול ציני של כלבים וחתולים תמיד עובד.

תמונה: איריס שור

 

 

3. הפסיקו להשתמש בצילומי מסך (Screenshots) ועברו להשתמש בתמונות ‘אמיתיות’

הדרישה להציג ב-Google Play ובאפסטור צילומי מסך הכתיבה תרבות גרפית שבה מפתחי אפליקציות נוהגים תמיד להציג את המוצר רק כצילום מסך (במקרה הטוב, מונח בתוך מכשיר). אומנם קיימת הגבלה להצגת צילומי מסך בחנויות האפליקציות אבל אותה השפה עברה גם לאתר של החברה, לחומרים השיווקים הנשלחים לבלוגים ו-Media Kit. הסתכלו על צילום המסך של המוצר שלכם וקחו כמה צעדים אחורה – מי משתמש באפליקציה? איפה? באיזה שעה ביום? כאן נכנס הקסם האמיתי והמסר השיווקי – בתמונה המלאה.

בדומה לתמונת הצוות, כאשר עושים שימוש בתמונות עם אנשים ומיקומים מעניינים התוכן נהיה הרבה יותר משכנע וזכיר. בשימוש בתמונות מלאות באתר הגענו ל-conversion rate גבוה יותר. כמו כן – בלוגים ומדיה נוטים לצרף יותר תמונות מסוג זה (וצירוף של תמונות טובות לכתבה על המוצר שלכם תורמת למספר הכניסות). גם ברשתות חברתיות תמונות מלאות ואנושיות זוכות ליותר שיתופים.

 

תמונה: AutoCAD WS Blog

 

 

4. צלמו סרטון קצר של תסריט השימוש הבסיס (עם קריינות מקצועית)

הרבה חברות מתמקדות בסרטון שיווקי של המוצר (החלטה מצויינת), בתהליך זה לפעמים ‘נשכח’ סרטון פשוט המציג איך להשתמש במוצר ומהם הצעדים הראשונים אחרי הורדת האפליקציה. סרטון המציג את תסריט השימוש לעיתים רבות מקבל יותר צפיות מהסרטון השיווקי (גם אם הוא באיכות הרבה יותר נמוכה) מהסיבה הפשוטה שמשתמשים מחפשים אותו ומגיעים אליו. הרבה משתמשים פוטנציאלים מעדיפים להחליט אם להוריד את המוצר על בסיס סרטון יותר טכני ופחות שיווקי. לא צריך הרבה כדי להפיק סרטון באיכות טובה שמסביר איך על האפליקציה – מדביקים אייפד או טאבלט אחר לשולחן, מציבים מצלמה (לא חייבת להיות מקצועית) מעל, משחקים עם התאורה ומחפשים למי יש את הידיים הכי פוטוגניות במשרד.

הנושא היותר בעייתי הוא הקריינות, גם בעברית וגם באנגלית קשה להגיע לקריינות באיכות דיבור וסאונד טובה, קריינות לא מקצועית יכולה לתת לכל הסרטון תחושה חובבנית. יש עשרות ומאות אתרים המאפשרים לשלוח קובץ טקסט או סאונד ולקבל אותו כעבור כמה ימים מוקלט ע”י קריין מקצועי. אנחנו היינו קודם כל מקליטים לבד את הקריינות בתזמון המתאים ושולחים את הקובץ לקריין מקצועי. בשיטה הזו יש מעט מאד מקום לטעויות. יותר סרטוני וידאו = יותר תוצאות חיפוש איכותיות לאפליקציה = יותר הורדות.

 

5. הוסיפו כתוביות בשפות שונות לסרטוני הוידאו הקיימים

אני צריכה להודות שאנחנו אפילו לא חשבנו על הצורך בתרגום של סרטוני וידאו עד שראינו שסרטון שהעלה אחד המשתמשים שלנו, שמדגים את המוצר בספרדית זכה במעל 10,000 צפיות תוך מספר שבועות. אז הבנו שטמון כאן פוטנציאל משמעותי בעלות נמוכה. החלק העיקרי בהפקת וידאו, בין אם הוא שיווקי או הדרכתי הוא הצילום והעריכה. הוספה של כתוביות או קריינות בשפה שונה היא יחסית קלה ומהירה וחושפת את הוידאו ואת המוצר לקהל חדש. הדרך היקרה יותר היא לתרגם את הקריינות, את שם הסרטון והתיאור ולהעלות אותו כסרטון נפרד.

אנחנו תרגמנו באופן מלא חלק מהסרטונים לסינית וההצלחה היתה רבה. האפשרות המהירה יותר היא פשוט לשלוח את הטקסט לתרגום ולהוסיף כתוביות (YouTube subtitles support) בשפות נוספות. שימוש בוידאו מוצלח ב-Google play הוא אחד הערוצים הטובים ביותר להגדלת מספר ההורדות. התאמה של הכתוביות בוידאו לשפה של החנות יכולה לעשות שינוי משמעותי (כלומר סרטון ב-Google play הקוריאני יוצג עם כתוביות בקוריאנית).

שימוש בכתוביות גם מעלה את ה-SEO של הסרטון ומאפשר למצוא אותו כתוצאות חיפוש בשפות אחרות. בעזרת וידאו מתורגם אתם גם מעלים משמעותית את הסיכויים שבלוגרים בשפות זרות יכסו את המוצר שלכם ויצרפו את הוידאו. אני הייתי שמה דגש ראשוני דווקא על יפנית, קוריאנית וסינית. אלה שווקים גדולים שהשפה מהווה מחסום גדול בגישה אליהם.

 

6. שדרגו את התמונה המרכזית של ה-Google Play

דף האפליקציה ב-Google Play ובאפסטור הוא בעל חשיבות בדיוק כמו האתר של החברה – זה המקום בו משתמשים יחליטו אם להוריד את המוצר או לא וכל פיקסל משמעותי. האימג’ הראשי שמוצג בדף האפליקציה הוא התוכן הראשון והגדול ביותר שמשתמשים יראו, שיפור שלו יכול לעשות שינוי משמעותי. אל תעשו שימוש יבש בלוגו (אני בטוחה שהוא נהדר אבל זה לא מה שמשכנע ללחוץ על ההורדה) או בצילומי המסך שיופיעו ממילא אח”כ – זה המקום להסביר מה האפליקציה עושה ולגרות משתמשים לנסות אותה. הנה כמה דוגמאות שעושות שימוש מעניין באזור הזה בעזרת אימג’ מסקרן וזכיר, טקסטים והומור.

תמונה: Google Play Store

 

 

7. החגיגות יכולות להתחיל – תחגגו משהו, כל דבר

אני לא אכנס פה לניתוחים פסיכולוגים מורכבים אבל כשאתם חוגגים, אנשים חוגגים איתכם. שימו לב שתמונות של חגיגות תמיד נוטות להיות משותפות יותר ברשתות חברתיות. גרסא חדשה, גיוס, הגעה ל-milestone מסויים (מספר הורדות, משתמשים), יום הולדת למוצר – הם סיבה מצויינת לחגוג וכמובן לתעד ולשתף עם המשתמשים. ככל שהחגיגה תהיה יותר קונטקסטואלית למוצר ולנושא הנחגג כך היא גם תהיה חומר שיווקי מוצלח יותר – עוגה, ביגוד וקישוט שקשורים למוצר ולאירוע הנחגג יעשו עבודה מצויינת. אותן סיבות שמצדיקות חגיגה, קטנה או גדולה, שוות לרוב גם ידיעות בבלוגים – צירוף של תמונות מוקפדות וטובות של החגיגה יחד עם הידיעה עצמה בדר”כ מבטיחות כיסוי מוצלח וחשיפה למספר גבוה יותר של משתמשים חדשים (חברת X חוגגת Y הורדות + אימג’ מצויין – בינגו!).

תמונה: איריס שור

 

חשבון בבקשה:

 

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית בבלוג Startup Moon של איריס שור.

 

איריס שור

איריס שור היא יזמת. כיום היא נמצאת בתחילת הסטארטאפ השלישי שלה – אוריבי (oribi.io) שבא לעזור לחברות להגיע לקהל ממוקד יותר ולרכוש לקוחות חדשים. הסטארטאפ הראשון שלה עסק בהבאת שרטוטים למובייל ולווב ונרכש ע”י אוטודסק ב-2009. טקיפי, הסטארטאפ השני עוזר למתכנתים למצוא בעיות קריטיות בקוד. תוכלו לקרוא עוד תכנים של איריס בנושא תרבות סטארטאפים ב-startupiko.com ובנושא שיווק ב-blog.oribi.io

הגב

2 Comments on "7 דרכים להגיע ליותר משתמשים חדשים עם תקציב של עד 1,000$"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Uri Gordon
Guest

אחלה טיפ ;)

Uri Gordon
Guest

אחלה טיפ ;)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: