מומלץ להמנע: 7 שגיאות בלתי נסלחות לממשק משתמש באנדרואיד

יש לא מעט טעויות שאפשר לעשות כשבונים ממשק משתמש – אבל על אלו אף אחד לא יסלח לכם

7mobile

הפוסט פורסם במקור באנגלית על ידי Sharon Hurley Hall ותורגם לעברית על ידי הילה יונתן.

בדומה למרבית האנשים, אני משתמשת במכשיר הסלולרי יותר בשעות שונות של היום. וכמו מרבית האנשים, גם אני תרה אחר החוויה השלמה של לעבור בקלות ובצורה חלקה בין מכשירים שונים.

למרבה הצער, זה לא קורה תמיד. לאחרונה ביקרתי באתר באמצעות דפדפן סלולרי על טאבלט מבוסס אנדרואיד. איני זוכרת מה היה המידע אותו חיפשתי, אך אני זוכרת שמעולם לא מצאתי אותו. זה קרה עקב העובדה שלא משנה כמה הקלקתי ולחצתי, אף קישור לא עבד – לכן עזבתי את האתר ההוא ומצאתי אתר אחר שהוביל אותי למבוקשי.

זוהי שגיאת חוויית משתמש (UX) משמעותית. כפי שאתם יכולים לראות – יש לה השפעה חמורה על אחוז ההמרה. כשהאתר שלך אינו מתפקד כפי שהוא אמור לתפקד, משתמשים יעזבו, מה שאומר שיעדי ההמרה הרצויים לא ימולאו.

מחקר של גוגל מראה שחוויה טובה של ממשק נייד יכולה “להפוך משתמשים ללקוחות”. בצורה הפוכה, חווית משתמש נוראית תבריח את הקהל. משתמשי מכשירים ניידים מסויימים מעניקים רק שניית חסד אחת לפני שהם עוזבים אתר. זהו פרק זמן קצר מאוד עבור יצירת רושם ראשוני חיובי.

רובם פשוט לא משאירים רושם חיובי כלל. להלן 7 שגיאות ממשק משתמש חמורות שנתקלתי בהן בזמן השימוש במכשיר האנדרואיד שלי. אני מוכנה להתערב שחלקם משותפים למשתמשי מכשירי אפל גם כן.

1. הסליידר שאינו זז

אני חייבת להודות שסליידרים שאינם זזים הם מטרד קטן יחסית. אתרים רבים משתמשים בהם, אך במעטים מתוכם הדבר עובד כהלכה. לרוב זה לא קל לגרום לכפתורי הניווט להעביר בין מסך אחד למשנהו. איני יכולה לספור כמה פעמים איבדתי את מקומי ושכחתי באיזו תמונה צפיתי, כשהדבר היחידי שנראה הוא התמונה הראשונה בסליידר.

ועוד משהו – מה שנראה טוב על מסך ענקי של מחשב שולחני, לא בהכרח ייראה טוב על מסך של מכשיר נייד. התמונות בעלות הגודל הבינוני עם הפסקה הקטנה של הטקסט לצידם הפכו להיות סיוט ממשקי, שכן הטקסט אינו קריא. אין מה לדבר בכלל על שינוי הגודל של הטקסט והתמונה כדי לראותם כהלכה…

לא מפתיע שהמגמה העכשווית היא להוציא את הסליידרים מהנוף בכלל.

כמובן, לא כל הסליידרים הם חדשות רעות. אני אישית אוהבת את הגישה של אתר Mashable, בה ניתן ללחוץ או להקיש על כפתור ולראות את כל השקופיות בסליידר ברשימה.

2. קישורים קטנטנים

לא, איני מתכוונת לשירות קיצור קישורים. אני מתכוונת לקישורים שבהם המלל עצמו קטן מכדי שניתן יהיה לראות אותו כהלכה על מסך ממילא קטן. אם לא ניתן לראות את זה היטב, כמובן שאי אפשר להקיש על זה בנוחות. קל מאוד להיכנס ללופ בו לוחצים על הקישור כדי להגדיל אותו, לוחצים על הקישור שוב כדי להיכנס אליו, רק כדי להחזיר את הזום למצבו המקורי. זה די מתסכל, וצריך להיות משתמש סלולרי נחוש מאוד כדי להמשיך לרצות להשתמש באתר שבו זה קורה (או באפליקציה, ראיתי את זה קורה גם בהן).

אופציה טובה יותר? כפתורים גדולים עם ניווט פשוט שיכול להוביל את הגולש עמוק יותר לתוך האתר. נסו לגלוש באתרים שנבנו בגישת mobile-first ותראו את ההבדל. אלו נותנים למשתמשים שלהם UX אחיד, לא משנה באיזו פלטפורמה.

3. תוכן חסום

משווקים רבים אוהבים תוכן חסום. משתמשים – לא כל כך. אני מסכימה עם Neil Patel בנושא: הרשמות מעצבנות אנשים. המכשולים שצריך לצלוח במחשב שולחני הופכים למשימה כמעט בלתי אפשרית במכשיר נייד.

רוב האנשים לא רוצים להקליד את כל ההיסטוריה וקורות החיים שלהם כדי ליצור חשבון ולקבל גישה למידע, במיוחד אם הם אפילו לא יודעים מה הערך של מה שמציעים להם. אז אין מה לבקש את זה. במקום זה – הציעו תוכן ממשי בחינם. לאחר מכן, הציעו לגולש לקבל עוד תוכן איכותי-עוד-יותר לאחר הרשמה.

טפסים שאינם נגמרים

4. טפסים שאינם נגמרים

חדשות לבקרים – טפסים בסלולרי ואצבעות עבות אינם חברים טובים. טפסים ארוכים הם סיוט כך או כך, והסיוט רק מחמיר בטלפון נייד. אני בטוחה שאיני היחידה שחשה את התסכול העמוק של לנסות לשלוח טופס ארוך מאוד, רק כדי לגלות שמשהו היה חסר ועליי למלא אותו שוב. קיים גם הנושא של לנסות להקליד במקלדת קטנטנה. שמתם לב מתישהו שכשאתם באמת הייתם רוצים להשתמש בפיצ’ר של הקלדה קולית, זה פשוט בלתי אפשרי?

עבור משתמשים ניידים, שמרו על הטפסים שלכם קצרים וקלים, ובקשו את המידע המינימלי ביותר שתוכלו להזדקק לו. ניתן תמיד לבקש את השאר בהמשך. טפסים שמגיבים לטאץ’, כמו הזה שיש באינסטגרם, גם עובדים טוב. קראו את הכתבה של Crazy Egg שעוסקת בשיפור הטפסים לטובת שיפור ההמרות, עבור טיפים נוספים.

image04

5. התחברות מחייבת דרך גוגל

איני יודעת אם זוהי תחלואה ייחודית לאנדרואיד היות וזוהי הפלטפורמה היחידה בה אני עובדת כיום, אך זה ממש מעצבן כשיש צורך להתחבר (למשל) דרך חשבון גוגל לפני שמגיעים לפונקציונליות בסיסית כלשהי של אפליקציה שהתקנתם. התחברות דרך רשתות חברתיות אכן עוזרת, אך כדאי שתהיה אופציונלית לחלוטין.

כמו אנשים אחרים רבים, יש לי אימייל בו אני עושה שימוש כדי להתחבר לאתרים ואפליקציות. עם זאת, טרם חיברתי אותו לחשבון Google+. כל פעם שאני מנסה להשתמש בהתחברות כדי להפעיל אפליקציה, אני מקבלת הוראה ליצור חשבון. התקנתי הרבה אפליקציות והסרתי הרבה אפליקציות כתוצאה מכך. כדי להצליח עם ממשק המשתמש שלכם, נסו להקל על המשתמש לגשת לתוכן הממשי במקום להקשות על הגישה.

6. שליטה לא מובנת

הכתבה הזאת מציגה כשל חוויית משתמש נוסף: אמצעי שליטה שאינם רגילים על מסך הסלולרי. משתמשי טלפונים סלולריים התרגלו לצורה מסויימת של שליטה ולשפה עיצובית אחידה. הם מכירים את תפריט ההמבורגר, יודעים מה קורה כשלוחצים על “בית” או “חזור” במקלדת הפיזית.

להתעסק עם זה – פירושו לקחת סיכון

אמצעי שליטה חדשניים יכולים לייחד את האפליקציה שלך, אך עשויים גם לבלבל את קהל היעד. אף אחד לא רוצה לקרוא tutorial רק כדי להבין איך מנווטים באפליקציה שיצרת.

7. חוסר עזרה למשתמשים

הטיפ הזה מגיע מ-Theresa Neil, ונראה ברור מאליו. אפליקציות רבות ואתרים סלולריים רבים מפספסים את הדרך הפשוטה ביותר לעזור למשתמשים שלהם – הצעה אוטומטית. אנו משתמשים בפיצ’ר הזה בחיפוש כל יום, וזה יכול רק לסייע כשעובדים על מסך קטן. ככל שהמשתמש צריך להקליד פחות, כך הוא יהנה יותר, אז למה לא לעזור ולהפעיל אפשרות של הצעה אוטומטית לאופציות ולחיפושים הנפוצים ביותר?

לסיכום

כל שבעת הסעיפים הללו יכולים להפיל את שיעור ההמרה שלכם. לכן UX הוא אלמנט כל כך חשוב במאמצי השיווק האינטרנטי שלכם. לא בטוחים לגבי העיצוב? בדקו אותו, ולא רק על המחשב השולחני אלא גם במגוון סלולרים וטאבלטים.

הייתי שמחה לראות חלק מהשגיאות החווייתיות הללו כנחלת העבר. מה אתם הייתם רוצים שיעבוד טוב יותר בסלולרי שלכם?

הפוסט פורסם במקור באנגלית בבלוג של CrazyEgg, נכתב על ידי Sharon Hurley Hall ותורגם לעברית על ידי הילה יונתן. התרגום לעברית נעשה באישור הכותבת ועורכת אתר CrazyEgg.

[interaction id=”54b68b48cd7e120f0d061d91″]

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

15 תגובות על "מומלץ להמנע: 7 שגיאות בלתי נסלחות לממשק משתמש באנדרואיד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שהוטעה
Guest

כותרת כלכך מטעה, מדובר בטעויות UX באפליקציות ואתרים לסלולרי שנבדקו על מכשיר אנדרואיד. לא בטעויות ממשק של אנדרואיד. הבדל עצום

Alex Langer
Guest

מסכים. כתבה לא לעניין. ובטח שלא מעניינת אף אחד מה לדעתו של מי מה לא מהשהו

Hila Yonatan
Guest

מצטערת אם הכותרת לא הייתה הכי מדוייקת, מדובר בתרגום ושמרתי על נאמנות מלאה למקור. מקווה שהתוכן עניין אותך.

Elad Zazon
Guest

נכנסתי בגלל הכותרת, והתאכזבתי

סתם חרטא
Guest

8. תרגום לא נכון של תוכן:
הכתבה מציגה כשל משתמש נוסף: טעות בתרגום הנובע מחוסר ידע באנגלית או יותר גרוע – הטעיה מכוונת.
כשל זה זדוני במיוחד כי הוא גורם למשתמש להיכנס לכתבה במחשבה שיהיה בה תוכן מעניין, מה שהוא מוצא זה סתם עוד תלונות שנאמרו מאז הסמארטפון הראשון.

את אוהבת להטיח ביקורת, גם אני :)

asd
Guest

היא כולה תירגמה את הכתבה, לא הטיחה ביקורת באף אחד.

אתה מבין מה ההבדל בין תרגום לבין כתיבה, נכון מר חרטא?

אלעד
Guest

בכותרת הכתבה המקורית לא מופיעה המילה אנדרואיד! הטעיה כזו חמורה בכותרת הכתבה המתורגמת דורשת שינוי מיידי שלה.

Elad Zazon
Guest

כל כך מדוייק

אחיקם
Guest

הגזמתם.. מדובר בתרגום למאמר באנגלית שאף אחד מכם לא היה קורא גם ככה. מישהו תירגם לכם.. מפה ועד “כתבה לא לעניין”. אפשר לחשוב שדיברו על שוק סטייקים מול בית של טבעוני, יאלה.

dor
Guest

וואו, באמת היסחפות קצת. נכנסתי לכתבה המקורית וראיתי שהתירגום באמת איכותי, והמגיבים בחו”ל מעט יותר מנומסים מכאן. אם זה לא עזר לכם, אין שום הכרח לרשום משהו רע…

ניקו
Guest

ראיתי את הפוסט הזה באנגלית – תרגום לא רע בכלל. אבל דברים שידעתי.
למה זה השם שלו?

Hila Yonatan
Guest

מדובר בתרגום, וזו הייתה הכותרת המקורית שלו. המאמר פורסם במקור באתר האמריקאי CrazyEgg.

Confis
Guest

אני בכלל לשנות את הסדר, ולשים את התגובות לפני הכתבה, כך הקורא יוכל לראות את התגובות לפני שהוא מבזבז זמן על כתבות לא מענינות

Itzik Cohen
Guest

את כל הבעיות עוד הבנתי ,אבל מה שכתוב התחברות באמצעות גוגל או פייסבוק זה רק נועד לעזור שבמקום ליצור בכל מיני אתרים משתמש חדש עם כל הפרטים ממתי שנולדת, אתה פשוט מתחבר עם פייסבוק ,וגם לגבי האפליקציות פעם אחת מתחברים עם גוגל כדי שיהיה סינכרון טוב להכל שתמונות שמצלמים ישמרו בענן וגם האנשי קשר והמסמכים וכל זה רק בפעם אחת לא יותר ,רק באייפון צריך לרשום id כל אפלקציה

בר ס
Guest

ציפיתי למשהו אחר ונהנתי מהכתבה בכל אופן.
לא מבין למה אנשים קשים, מביאים לכם ערך, תיקחו אותו בשקט.
המון תודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: