65% מהגולשים בארה”ב רוכשים דרך האינטרנט

תהיתם פעם עד כמה נפוצות רכישות ברשת? מחקר חדש מארצות הברית מגלה כיצד קונים האמריקנים, ומה.

במחקר חדש המתפרסם ממש בסוף שנת 2010, פורסם כי כ-65%, שהם כמעט שני שלישים, מהגולשים באינטרנט בארצות הברית, ביצעו רכישות דרך הרשת.

המחקר, אשר פורסם על-ידי מכון Pew Research Center, מגלה כי הרכישות בוצעו בעיקר בתחומי המוסיקה המקוונת ורכישות תוכנה. תחומים נוספים שנמצאו, אם כי באחוזים נמוכים יותר כללו את כל תחומי התוכן הניתן לרכישה דרך הרשת, כגון משחקים וחדשות.

המחקר נערך בסוף חודש אוקטובר 2010 וסקר כ-1000 נסקרים, מתוכם כ-750 משתמשי אינטרנט פעילים. יודגש כי בסקר הנסקרים נשאלו לגבי רכישות של מוצרים כגון תוכנות וקבצי מוסיקה, ולא נשאלו לגבי רכישות של מוצרים פיזיים, כגון הזמנת רהיטים, ספרים, דיסקים,  או מוצרים פיזיים אחרים מהרשת.

התוצאות

כ-33% מהנסקרים סיפרו ששילמו עבור מוסיקה או תוכנות. כ-21% שילמו עבור אפליקציות למכשירים הסלולריים שלהם או למחשבי טאבלט. כ-18% שילמו עבור וכ-15% שילמו עבור רכישת רינגטונים. כ-10% שילמו על עותקים אלקטרוניים של ספרים וכ-7% שילמו עבור פודקאסטים.

מבין אלו שרכשו תכנים ברשת, כ-46% מהם ביצעו רכישה באחד או שניים מבין ה-15 הקטגוריות שנשאלו בסקר (הייתה גם אפשרות 16 לציין שסוג הרכישה שלך אינו בין ה-15 המפורטות). כ-16% נוספים ביצעו רכישות במעל 6 קטגוריות שונות.

10 דולר בחודש בממוצע

המציאות העולה מהסקר הזה היא שמבין אלו שמבצעים רכישות ברשת בארצות הברית, ההוצאה הממוצעת החודשית שלהם עומדת על כ-10 דולר. מהסקר עוד עולה כי ישנם אנשים המבצעים רכישות רבות, בקנה מידה גדול בהרבה מ-10 דולר בחודש אחד.

אין הבדל גדול בין נשים לגברים במרבית הקטגוריות. הקטגוריה שכן נבדלה מהיתר היא רכישת תוכנות, שם אחוז גדול יותר של גברים מבצע רכישות, הרבה יותר מנשים למרות שמבחינת גיל, האוכלוסייה שביצעה רכישות מהמגוון הרחב ביותר של האפשרויות שנסקרו בסקר הוא דווקא גילאי 30-49.

עוד נמצא קשר ישיר בין רמת ההכנסה והחינוך לבין הנטייה לבצע רכישות ברשת. ככל שרמת ההכנסה עולה, הנטייה עולה. מגמה זו מופיעה גם בחתך החינוך, כאשר אנשים בוגרי קולג’, או שלמדו בקולג’ ולא השלימו, יבצעו יותר רכישות מאנשים עם רמת השכלה נמוכה יותר.

מגמות אמריקניות

המחקר כולו מעניין, ועל אף שהמדובר בשוק האמריקני וניתוח של הנתונים לגבי השוק האמריקני, הוא יכול לתת לנו אינדיקציה הן על מגמות, כגון יחס ישר בין רמת השכלה לאחוזי רכישה, ויחס ישר בין רמת השכלה לבין אחוזי רכישה. המבט הזה פנימה, לתוך מסתורי החברה האמריקנית, יכול לאפשר הן ליזמים השואפים להיכנס לתחום, בין אם הם מפתחי אפליקציות לסלולרי, והן ליזמים אחרים, כרטיס כניסה למידע אשר יכול לעזור להם להתכוונן, להתמקד, ולהתפתח.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "65% מהגולשים בארה”ב רוכשים דרך האינטרנט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
mor
Guest

מעניין כמה אחוזים מהגולשים בארץ רוכשים דרך האינטרנט ….אני מאמינה שהרבה פחות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: