מחפשים משרד חדש? הנה 6 נקודות שיעזרו לכם להתפקס

חללי העבודה המשותפים הכניסו תחרות לשוק הנדל”ן המסחרי, והמשרדים הקלאסיים לא נשארו מאחור. מה תוכלו לקבל כיום במשרד שלכם ומה חשוב לדעת לפני המעבר למשרדים החדשים?

 PeopleImages/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: PeopleImage/ Getty Images Israel

מאת דני גפן מנכ”ל שותף ומייסד

השוק המסורתי של השכרת משרדים עבר שינוי בשנים האחרונות ומציב כיום אלטרנטיבות מרעננות לחברות בכל סדר גודל. על התחרות המבורכת אחראים בעיקר מתחמי העבודה המשותפים, שגדלו בקצב מסחרר והביאו עמם מודל חדש של השכרה, שהפך לפופולרי בקרב עצמאים וחברות בסדר גודל קטן ובינוני.

אך בינתיים בנייני המשרדים המודרניים, המועדפים על הרוב המכריע של החברות השונות, ממשיכים להיבנות בקצב מסחרר, ומעטפת השירותים בהם צריכה כעת לעמוד בסטנדרט החדש ולאפשר התאמה מושלמת לצרכים, לתכניות ולאופי הארגוני של החברות השונות. יחד עם העיצוב המוקפד, השירותים המשלימים והמיתוג, המשרדים הקלאסיים חזרו להיות אלטרנטיבה שמציעה חוויה בסטנדרט גבוה.

אך לא כל משרד יכול לתת לשוכריו בדיוק את מה שהם צריכים, ובחירה נכונה ושקולה של מקום הפעילות הבא שלכם מחייבת שימת לב למספר סוגיות שייתכן שרובנו פשוט לא מודעים להן. אספנו עבורכם מספר נקודות מפתח שעליהן מומלץ בחום להתעכב בטרם חתימה על החוזה.

1. שירותים נלווים

בריכת שחייה, חדר כושר ועיצוב נעים הם דברים נחמדים, אבל חשבו רגע: מהם השירותים האמיתיים שתוכלו לקבל במשרד שאותו אתם מתכוונים לשכור? אילו שירותים ישפיעו על נוחות ויעילות העבודה, ולא רק על האווירה? יש למשל לקוחות או ספקים שלא יסכימו לבוא אליכם מבלי חניה זמינה ומסודרת; נחמד לדעת שאם תרצו לארגן כנס למשקיעים או לקוחות תוכלו להשתמש באולם כנסים שזמין בדיוק לצורך זה; ובניין מאובטח ומצוחצח הוא גם דרישה לגיטימית, לא? שימו בראש סדר העדיפויות את השירותים הנחוצים ביותר, ורק אחריהם את אלה שמאפשרים מותרות.

2. תנאים מסחריים

– התנאי הראשון והבסיסי ביותר הוא גובה דמי השכירות ודמי הניהול, שנגזרים משטח הברוטו של הנכס ולא משטח הנטו כמו בארנונה למשל. במבנים עצמאים לרוב יחס הנטו-ברוטו הוא נמוך ולכן גם עדיף לעומת מגדלים.

– תקופת השכירות חשובה מאוד לחברה שרוצה לדעת כי יש לו משכן קבוע לאורך זמן, ולכן חשוב לשים לב לאופציות בחידוש החוזה, למחירן ולתנאי היציאה ממנו, בעיקר משום שבתחום הנדל”ן המסחרי מקובל להעניק לבעלי הנכס ערבות בנקאית המהווה נגזרת של משך החוזה.

– תקופת הגרייס היא פרק הזמן שבו לא תשלמו דמי שכירות בעבור המשרד, מכיוון שהבנייה וההתארגנות מצדו של הבעלים טרם הושלמה בו. אם משרד שכזה מעניין אתכם, הביאו בחשבון כי משא ומתן על אודות תחילת מועד תשלום השכירות הוא עניין שניתן לדון בו ולהתמקח עליו.

– תקציב שיפוץ יכול לחול על נכס במעטפת או כזה שזקוק לשיפוץ והתאמות, ואת נושא השיפוץ וההתאמות צריך להביא בחשבון כבר במהלך המו”מ, במיוחד אם החוזה הוא ארוך טווח. הסכום הנדרש על מנת להביא נכס מרמת מעטפת לרמת גמר נע בין 3,000-2,000 שקל למ”ר, תלוי ברמת הגמר.

 Caiaimage/Chris Ryan/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Caiaimage/Chris Ryan/ Getty Images Israel

3. גמישות בבינוי ושיפוץ המשרד

הימים שבהם חברות נכנסו לבניין משרדים ונאלצו להשלים עם העיצוב הקיים של המשרד הם היסטוריה רחוקה. בנייני משרדים מודרניים מאפשרים לשוכרים לבצע שינויים והתאמות בחלל הנבחר, כך שהוא יהיה מעוצב באופן שתואם לחלוטין לצרכים שלכם. בנוסף, אם גדלתם למשל והמשרד כבר אינו עונה על הדרישות שלכם, חברות נדל”ן גדולות, המחזיקות במגדלים עצמאיים, יעשו מאמץ להרחיב את החוזה השכירות הקיים, לספק לכם שטח משרדים גדול יותר, ובכך יחסכו עבורכם קנסות מיותרים ובזבוז משאבים על העתקת כתובת ושאר בירוקרטיות מיותרות.

4. שטח המשרד – יחס ברוטו נטו

שטח במשרד המוצג לכם כשוכרים הוא לרוב שטח ברוטו של הנכס, כלומר חלק ממנו כלל אינו עומד לשירותכם. לדוגמה, משרדים המוצגים כבנויים על 200 מ”ר נותנים לכם שטח זמין של 150 מ”ר, ולפעמים אף פחות. השטח המצוין בחוזה ההשכרה הוא השטח ברוטו ועל פיו מחושבים דמי השכירות ודמי הניהול. לעומת זאת, הארנונה על הנכס תשולם על פי השטח נטו. יחס הברוטו-נטו משתנה מבניין לבניין ויכול לנוע בין 10% ל-40% מן השטח המוצע בבניינים מסוימים, ולכן יש יכולה להיות לו השפעה אדירה על ההוצאות השוטפות שלכם.

5. הטבות מהעירייה

טיפ חשוב נוסף הוא לבדוק מה תוכלו לקבל מהעירייה אם תשכירו משרד בשטחה. עיריית תל אביב למשל מעודדת חברות הייטק לשכור משרדים בשטחה ובמקרים רבים מעניקה הנחה של עד 50% בתשלום הארנונה לבתי תוכנה. אחרי שהחלטתם על העיר שבה תתמקמו, שווה להרים טלפון למנהלת העסקים ברשות המקומית ולברר מה הזכויות שלכם.

הכתבה בחסות אקזיט נדל"ן

אקזיט נדל"ן הינה חברה העוסקת בתחום הנדל"ן המסחרי והעסקי מעל ל-10 שנים. מתמחה במכירה והשכרה של משרדים ונכסים מניבים בכל הארץ. מרכיבי ההצלחה עם אקזיט: מאגר איכותי ענק של נכסים בפריסה ארצית, תו אמון הציבור ומחויבות לשקיפות מלאה, networking עשיר עם בעלי נכסים, מקצועיות, יצירתיות, וותק של עסקאות מוצלחות. באקזיט נדל"ן תמצאו אנשי מקצוע מעולים המצטיינים ביחס אישי, יעילות וזמינות ללא פשרות, בתיווך בין אנשים לעסקאות הטובות ביותר. לפרטים נוספים לחצו כאן או התקשרו אלינו 03-6547000.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "מחפשים משרד חדש? הנה 6 נקודות שיעזרו לכם להתפקס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
shlomo bendavid
Member

בחללי עבודה שוכרים ומשלמים עבור עמדת ואו עמדות עבודה. אין קשר ליחס ברוטו/נטו של הנכס המושכר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: