6 ספרים שכל מי שעוסק בשיווק למובייל חייב לקרוא

הם כבר הפכו לקלאסיקות ועשויים לשפר את הביצועים שלכם ולגרום לכם לחשוב קצת אחרת. הנה 6 ספרי החובה שלנו לכל מי שנוגע בשיווק במובייל

shutterstock book

תעשיית המובייל מתפתחת בקצב מהיר כל-כך, שקשה לעיתים לעקוב אחריה. למרות שנראה כי התעשייה מאיצה בקצב מסחרר, יש כמה ספרים שכבר הופכים לקלאסיקות על-זמניות בתחום השיווק במובייל. הנה הרשימה שלנו, הכוללת שישה ספרים שיעזרו לכל העוסקים בשיווק במובייל להשתלב טוב יותר בעולם האפליקציות המשתנה תדיר, ולהרחיב את הידע העסקי הכללי שלהם.

1.  The Lean Startup

the lean startup(“הסטארט-אפ הרזה”)

מאת אריק רייס (Eric Ries)

הספר The Lean Startup (“הסטארט-אפ הרזה”) נחשב בעיני רבים ל”תנ”ך של עולם העסקים”, והוא מכיל מספר תובנות חשובות שכל מי שעוסק בשיווק במובייל חייב להביא בחשבון.

ההתמקדות של רייס בחדשנות מתמדת (והאופן שבו יש לטפח אותה), היא נקודת התחלה מצוינת להבנת הבסיס של מרבית הקמפיינים במובייל.

הספר יצא אמנם לאור בשנת 2007, אבל צורת החשיבה שהוא מציג מדגימה את החשיבה שעמדה מאחורי חברות רבות שהוקמו בזמן מהפכת המובייל, מה שהופך אותו לקריאת חובה.

2. What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets

what money cant buy(“מה כסף לא יכול לקנות”)

מאת מייקל סנדל (Michael Sandel)

הבחינה הפילוסופית של סנדל את החברה המודרנית, חלקה קשה לקריאה וחלקה אינפורמטיבית ביותר. יחד עם זאת, היא עוזרת להבין מדוע תשלום על משהו שאמור להיות בחינם מעורר מחלוקת.

סנדל מביא דוגמאות מתחומי הבריאות, הפוליטיקה ומתחומים נוספים – ומראה כי התפיסה של “לשלם כדי להתקדם” יכולה במהרה להפוך משימוש הוגן בכוחות השוק לשחיתות שמערערת את יסודותיו.

אמנם לא כל אחד יסכים עם מסקנותיו של סנדל, אבל הספרBuy What Money Can’t מאפשר להבין במהירות מדוע מוניטיזציה של אפליקציות חינמיות יכולה לעורר אי-נחת בקרב משתמשים (ולשפוך אור על הדרכים להימנע מכך).

3. Thinking Fast and Slow

Thinking Fast and Slow(“לחשוב מהר, לחשוב לאט”)

מאת דניאל כהנמן

אם רוצים להבין כיצד בני אדם מקבלים החלטות, ואת העקרונות הפסיכולוגיים שעומדים מאחוריהן, קשה למצוא נקודת התחלה טובה יותר מספרו של דניאל כהנמן “לחשוב מהר, לחשוב לאט”.

כהנמן בוחן את שתי המערכות ששולטות בתהליכי קבלת ההחלטות שלנו, מנתח במומחיות את הסיבות לכך שאנשים מקבלים החלטות מסוימות ומסביר מדוע לעתים קרובות ההחלטות שאנחנו מקבלים לא משרתות את האינטרסים שלנו.

ספר זה מכיל דברי חוכמה במגוון נושאים, כמו רגרסיה לממוצע והערך של ניסיונות לחזות את העתיד, ובמידה רבה ניתן ליישם את דרכי החשיבה שמוצגות בו כדי להבין מדוע משתמשים עשויים (או עשויים שלא) לבצע רכישות במשחק חינמי.

4. Rework

reworkמאת ג’ייסון פריד ודיוויד היינמאייר הנסון (Jason Fried ו-David Heinemeier Hansson).

כשעובדים בחברת מובייל, אפשר בקלות להיבלע לגמרי בעבודה. קצב השינויים המהיר, עושר הנתונים שמגיעים בזמן אמת ומחזור העדכון הקבוע של החברה, עשויים לגרום לנו להתפתות לעבוד יותר – אבל לא בהכרח לעבוד חכם יותר.

מטרתו של הספר Rework (“ארגון מחדש”) היא להתמודד עם האתגר הזה. Rework הוא פרי עטם של מייסדי Highrise, המציע דיון נטול יומרות בשאלה איך להקים עסק מצליח מבלי לבזבז את כל זמנך בחשיבה אובססיבית עליו.

ספר זה מעורר השראה במיוחד עבור חברות קטנות יותר שמחפשות את מקומן בשוק, ומעודד פרקטיקות עבודה שפויות יותר – שחברות ועובדיהן יכולים להרוויח מהן בטווח הארוך.

5. Freemium Economics

freemiumמאת אריק סופרט (Eric Seufert)

בתעשיית המשחקים למובייל, אין הרבה מומחי מוניטיזציה בקליבר של אריק סופרט. סופרט, סמנכ”ל רכישת לקוחות ב-Rovio ועורך MobileDevMemo, הוא אחד ממובילי הדעה החדים ביותר בענף, וספרו Freemium Economics מדגים זאת.

הספר משלב ניתוח של מקרי מבחן, תיאוריה ועצות מעשיות. הוא עושה זאת באמצעות חקירה יסודית של אנליטיקס, וכיצד להשתמש בהם כדי להצליח בעולמות של משחקים חינמיים.

זהו ספר לימוד מופתי, אבל אל תצפו לקריאה קלה כשמדובר בחלקים הטכניים שלו. כדי להפיק ממנו את המיטב, יידרש קצת מאמץ מצדכם.

6.  Finnish Video Games: A History and Catalog

Finnish gamesמאת יוהו קואוריקוסקי (Juho Kuorikoski)

סצנת המשחקים הפינית היא אחת החשובות ביותר בעולם הגיימינג במובייל כיום, והספר הזה בוחן את הסיבות לכך.

עולמות המובייל מהווים אמנם חלק רחב יותר בנרטיב של קואוריקוסקי, אך סיפור עלייתו של המובייל רלוונטי בכל רחבי העולם.

ספר זה בוחן כיצד מפתחים למדו לעשות משחקים מצויינים עם יכולת טכנית מועטה, במדינה עם אובססיה למובייל. כמו כן, הספר מציע הסברים מצוינים כיצד להצמיח צוותים ממוקדי מובייל.

קריאה מהנה!

קרדיט תמונה ראשית: book via shutterstock

ג'והנה סמרטינו ביילי, פריון נטוורק

סמנכ"לית המכירות של Growmobile, יחידת המובייל של פריון נטוורק

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: