6 טעויות נפוצות בניהול מדיה חברתית

ממה כדי להמנע כשמנהלים מדיה חברתית ומה כדאי לשנות על מנת לייצר יותר חשיפה ועניין בקרב העוקבים.

shutterstock

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Publishers בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

ניהול מדיה חברתית, מקצוע שהפך מבוקש בשנים האחרונות, עדיין נושא על כתפיו את העול של היותו מקצוע חדש. טעויות בניהול קמפיינים פרסומיים, קד”מ ופעילויות שיווק אחרות נעשות כל הזמן, אך תכיפותן, ככל שהזמן עובר, קטנה. טעויות בניהול מדיה חברתית נעשות לעתים תכופות יותר, בעיקר לאור כמות הידע והניסיון שנרכש, במקרה הטוב, לכמה שנים בודדות. הנה מבחר שלהן שיכולות למנוע מהמותג שלכם לגדול באופן חיובי במדיה החברתית:

1. שימוש בכל הכלים החברתיים העומדים לרשותכם – מכיוון שהמדיה החברתית כל כך רחבה וענפה, קיים פיתוי מובן לנסות ולהשתמש בכמה שיותר. לא רק פייסבוק וטוויטר, אלא גם אינסטגרם, טמבלר, לינקד אין, יו טיוב, ו-Pinterest. בכל אחד מהשירותים החברתיים הללו יש כמות לא קטנה של כלים לקידום, כך שסך כמות האפשרויות העומדות בפניכם היא עצומה. זו תהיה גם טעות עצומה לנסות ולהשתמש בכולן. התוצאה לרוב תהיה “תפסת מרובה לא תפסת”. ניסיון להשתמש במירב הכלים יוביל אתכם למקום בו תהיו מרוכזים מדי בשימוש בכלים ולא בתוצאות.

2. מדידה – אחת הטעויות הנפוצות ביותר טמונה ברצון של מנהלי מדיה חברתית למדוד את כל הפרמטרים העומדים לרשותם. המדיה החברתית משמשת ככלי ביעילותו ומטרותיו משתנים מארגון לארגון. עליכם להציב מטרות ברורות בכניסה למדיה החברתית (מיתוג? הגברת שימוש? רכישות? וכן הלאה), ולמדוד את הנתונים הקשורים באופן ספציפי ליעדים שהצבתם. אחרת אתם עשויים ללכת לאיבוד בים המידע שיתקבל אצלכם.

3. עיתוי – מעט מדי מנהלי מדיה חברתית עושים חשיבה אמיתית לגבי הזמן שבו פוסט או ציוץ עולה לאוויר והאוכלוסייה שעשויה לצפות בתוכן זה. עצם העובדה שסיימתם לכתוב כתבה או ידיעה חדשה ואתם כרגע גולשים בפייסבוק, אין משמעה שגם הגולשים שלכם נמצאים שם. העיתוי של העלאת תוכן חדש לאוויר לא רק חשוב ממש כמו איכות התוכן עצמו, הוא גם כלי חשוב להבנת המשתמשים שלכם. אם, למשל, יותר מגיבים ומצייצים מחדש בשעות הבוקר הם גברים – זהו נתון שיש לו חשיבות עצומה למותג שלכם.

4. כמות המידע – פחות זה יותר. מחקרים מראים שכמות הטקסט משפיעה באופן מהותי על כמות הגולשים שיעשו בו שימוש, גם בפייסבוק וגם בטוויטר. באופן כללי, פוסטים מתחת ל-250 מילה וציוצים מתחת ל-130 תווים (עם לינק) או 100 תווים (בלי לינק) יעשו את העבודה טוב יותר. אין צורך לנצל את מגבלת התווים עד הסוף.

5. סולמית (#) ותגיות – כלל שמהותו דומה לכלל הקודם – אל תגזימו. תיוג יתר מוריד את רמת ה-engagement של המשתמשים. לכן, לא כדאי להשתמש יותר מידי בהאשטג. אם שמתם יותר מ-2 האשטג לציוץ, קרוב לוודאי שהגזמתם. כנ”ל בפייסבוק. התמקדו בתוכן, ולא מה שמסביב.

6. אי חזרה על פוסטים/ציוצים – אתם לא רוצים לשעמם את העוקבים שלכם עם פוסטים שכבר פרסמתם, נכון? לא נכון. ברור שרפטטיביות מוגזמת תיפגע ביחסים שלכם עם המשתמשים וברור שהם מצפים מכם לתכנים חדשים בכל עת, אבל אל תניחו שהם צורכים את כל התכנים שלכם בכל עת. אפשר לצייץ תוכן זהה בתנאים אחרים, באופן שיגיעו למשתמשים נוספים, אם אתם שואפים לכך. ציוץ בשעות הערב הזהה לציוץ משעות הבוקר, יכול לייצר את החשיפה שלה קיוויתם. כמובן שגם במקרה הזה – אל תגזימו.

שמירה על כל הכללים המתוארים לעיל לא תגרום למותג שלכם להיות הצלחה מסחררת (לפחות לא בהכרח). אבל כללים אלה מהווים בסיס טוב לניהול מדיה חברתית, באופן שימקד אתכם במטרה וביעדים שלכם, ולא בפעילות עצמה.

יונתן רוה הוא מפעיל הבלוג Mobilize.

קרדיט תמונה: yes and no via Shutterstock.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

9 תגובות על "6 טעויות נפוצות בניהול מדיה חברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אסף
Guest

מדיה חברתית היא עדין נעלם גדול.
לא כולם מבינים איך ומה היא עושה והאם אפשר להשתמש בה כדי לחזק את המותג או המוצר. לאט לאט מתפתחות פרדיגמות ודרכי פעולה, אבל שום דבר עדין לא חקוק באבן.
מעניין.

מוני
Guest

לא רע.
יש פה כמה כלים ברורים אינטואיטיבית (יחסית). סעיפים 1,2 ו-6 מעניינים יותר.

איילת
Guest

אחלה.
לפי מה שרואים בפחד בפייסבוק, יש באמת לא מעט טעויות שעושים מנהלי מדיה חברתית. אם אכן יש שם מנהלים ולא נתנו למזכירה או למרקום להכניס תכנים…

רועי
Guest

מערכת גיקטיים היקרה, אנא אל תתנו ידכם לגניבת תוכן. המאמר המובא פה הוא תרגום (לא מוצלח במיוחד) של פוסט שפורסם ב- Buffer לפני מספר שבועות, ללא שמר רוה דואג ליידע את הקוראים או לתת קרדיט ראוי.

להלן הקישור לפוסט המקורי:
http://blog.bufferapp.com/7-big-social-media-mistakes-and-the-counterintuitive-advice-that-can-help-you-avoid-them

יונתן
Guest

הי רועי,

ראשית, הכתבות שאני מפרסם כאן אינן בתשלום ואינני מקבל עליו שכר. אז גניבה בטוח שאין כאן.

שנית, אין לי חובה אתית לציין את המקור כאשר מדובר בבלוג אחר ושפה אחרת וכאשר התוכן האמור עבר עריכה. אתה מוזמן לבדוק את זה. חלק גדול מי הכתבות באתרי הטכנולוגיה הישראלים מתבססות על כתבות בטק קרנץ׳ ושאר הבלוגים באנגלית להם קשר ישיר עם בעלי המידע. 90 אחוז להערכתי. לא ניתן קרדיט מכתבות מבלוג אחר (אלא אם הכתבה מגיעה מסוכנות הידיעות).

שלישית, התוכן לא זהה. עשיתי בו שינויים ואימתתי אותו עם תכנים שלמדתי בכוחות עצמי.

תודה.

דימה
Guest

אחלה, עלית על זה שהתוכן שלפחות כמה אנשים שלא קראו את הפוסט המקורי, נהנו ממנו. כל הכבוד על הצדק שהענקת לנו. ממש הפכת את העולם למקום טוב יותר.

נו באמת

רועי
Guest

היי יונתן,

גם למוניטין ערך כספי – אין כאן שום מימד אלטרואיסטי.
אתה מנסה להצטייר כמוביל דעה באמצעות הפוסטים, מתוך אמונה שהמוניטין שתצבור יסייע לך תעסוקתית (לדוג׳: משרות יעוץ).
אני מאוד מעריך את העובדה שאתה מנגיש את התוכן לקהל הקוראים הישראלי, אך לגמרי לא מתחבר לטענה על חוסר החובה האתית לתת קרדיט.אין מדובר בידיעה חדשותית, אלא במאמר עצה ודעה. איך היית מגיב אם היית רואה תוכן מקורי שלך מתורגם לשפה אחרת ללא מתן קרדיט?

דימה, הניסוח שלך לוקה בחסר והתוכן לא אינטיליגנטי כך שאינני מרגיש צורך להתייחס.

רועי

יונתן
Guest
רועי, כל מאמרי הדעה שלי, ללא יוצא מן הכלל, נכתבים על סמך נסיון שלי בפועל. אם הם מסתמכים על דבריו של מומחה זה או אחר בשפה אחרת, לא אמורה להיות עם זה שום בעיה. אתה לא מכיר אותי או את הנסיון שלי בעולם המובייל, ולכן אני מתפלא על הקביעה הזאת שלך. לגבי תוכן מקורי שלי, שאני יוצר מדי יום בעמל רב – לא רק שאין לי בעיה שאחרים ישתמשו בו לייצר ערך עבורם, אני גם מעודד את זה. כן, כולל שימוש בתוכן שלי על שמם. ולא, בלי צורך לתת על זה קרדיט. ככה עובדים בלוגים באינטרנט ולא אמורה להיות עם… Read more »
מיכאל
Guest

אתה אמיתי?
חצי מהכתבות שאת קורא באינטרנט מקורן בתרגום של כתבות באנגלית. לפחות. ביג דיל.

תהיה בריא.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: