6 טיפים לפרסום יעיל במובייל

הנראות שלכם במובייל לא תמיד מובילה להקלקה ויש דרך לשנות זאת. הנה 6 טיפים לפרסום יעיל יותר במובייל.

shutterstock mobile

הפוסט נכתב על ידי מיכל גת, סמנכ״ל ב-TitanBrandWise.

עם 90% שימוש בטלפונים ניידים, ומאות מיליארדי פרסומות שנצפו במובייל בשנים האחרונות, פלטפורמת הפרסום במובייל הפכה למנוף העסקי המבטיח ביותר עבור מותגים רבים.

 יחד עם זאת, ממחקרים נתגלה כי בעוד חלה עליה ברמת החשיפה של גולשים לתכנים פרסומיים במובייל, אין הדבר הוביל תמיד לחיבור, תגובה או רכישה.

מה האלמנט החסר?

הדדיות היא חזות הכל

מקור הצלחתם של קמפיינים פרסומיים בכלל ובמובייל בפרט, נעוץ בפיצוח הערך המדויק עבור קהל היעד שהוגדר. 
על מנת להגדיר את התמורה הוטבע מושג ההדדיות, הקובע כי על מנת להגיע לתוצאות עסקיות משמעותיות, יש להשיב בחזרה את מה שהצד השני סיפק.
 ובמילים פשוטות, על מנת לגמול לגולש על תשומת ליבו וזמנו, יש להציע לו תועלת יקרת ערך.

 לאורך השנים, צרכנים פיתחו ציפיות גבוהות מהמתקנים הניידים שברשותם: “אני מצפה מהמידע שאצרוך שיהיה אמין, מעניין, תורם ושיציע לי ערך ממשי, בתמורה לתשומת ליבי.”

במידה והערך הממשי עונה על הציפיות, קהל היעד נעשה פתוח יותר ויותר לקבלת מסרים שיווקיים במובייל, ונוצרת מערכת יחסי אמון ארוכת טווח בין המותג לגולש. כזו הנושאת בחובה השפעה משמעותית על הרגלי הצריכה של תוכן, כמו גם של מוצרים בעתיד.

פרסום אפקטיבי במובייל – כיצד זה עובד?

ככל שסביבת המובייל הופכת לצפופה יותר, כך גדל כוחם של הצרכנים אשר שומרים בקנאות על “בנק הזמן” שברשותם. זמן אשר מחולק במהלך היום לתכני מוזיקה, חדשות, רשתות חברתיות, משחקים, מידע ועוד.

 הצלחה של קמפיין פרסומי מוצלח במובייל, תלויה בגורמים הבאים:

בחירת התועלת על ידי הגולש



גולשים אוהבים לדעת כי בסופה של מודעת הפרסומת מצוי פרס. הם גם אוהבים לבחור, את זה המתאים להם ברגע זה ממש.
 מתן אפשרויות בחירה מבין מגוון רחב של “מתנות”, ייצר תחושה כי המפרסם “רואה” את הגולש ומעניק לו את הבחירה החופשית.
פרסים ומתנות מוערכים במיוחד הינם קופונים, הנחות מותאמות אישית, תוכנית צבירת נקודות, גיפט קארדס וגישה חינמית לתכנים מעניינים נוספים כגון מוזיקה, וידאו, תכנים מקצועיים ועוד.

הופעה זהירה וחכמה

מודעות פרסומת הנתפשות כמטרידות, הן כאלו המופיעות בתזמון לקוי, בהרעשה ויזואלית או טקסטואלית ובפניה שאינה רלוונטית לגולש ולתכנים הנצפים.
 מודעות פרסומת אפקטיביות יופיעו בהפסקות טבעיות ומדודות, בהתאם לעולמות התוכן הרלוונטיים לגולש ומתוך הענקת בחירה מכבדת בין התעלמות לבין התעניינות.

תכנים מדוייקים ורלוונטיים

מדויקים: מודעות הפרסום הטקסטואליות האפקטיביות ביותר במובייל, הן אלו שהשכילו לדחוס תועלת רבה יותר, במספר מילים מועט. עם פחות מ-3 שניות ריכוז, משפט אחד מהודק ייצר חיבור, שתיאור ארוך ומרתיח לעולם לא ישיג. 
קודי QR הינם דוגמא טובה ליישום מסרים קצרים, כמו גם התאמות נקודתיות (“לקוח מתמיד? קבל עדכון גירסא מתקדם לתוכנה, ללא עלות”) למודעות פרסומת שנשלחו לגולשים בעבר.

רלוונטיים – עידן ה-remarketing ייצר מודעות פרסומת רלוונטיות לגולש, כאלו שנחשפו על פי היסטוריית גלישה.
 גולשים רבים מעריכים את העובדה כי המפרסם מזהה את תחום התעניינותם, ואף מצפים מהמותג להכיר אותם אישית, ולספק להם פתרונות מדוייקים.
 הכרת קהלי היעד על פי מינם, גילם ואופיים תייצר קמפיינים ויראליים אפקטיביים, מרעננים, מהנים ובעלי תהודה ארוכת זמן.

הצעות מוגבלות לזמן או מקום



כאשר מדד האושר נמדד לפי זה של האחר, “מודעות בזק” מוגבלות, מייצרות תגובה רבת עוצמה ותחושה, כי הצלחתי להשיג עסקה מדהימה. כזו שהאחר לא הגיב לה במהירות דומה. 

מודעות אלו מופנות לגולשים בתנועה המצויים בקרבת המותג או החנות הפיזית (“קפה ומאפה ב1.99, בתחנת דלק הבאה”), או לכאלו המגיבים לקניה וירטואלית בשעה הקרובה.

התייחסות מכבדת לגולש

גולשים מתארים תחושות כגון “הטרחה”, “הטרדה” ואף “אלימות” כלפי פרסומות, אשר כל כולן מתמקדות בהשגה כוחנית של תשומת לב.
 זאת בשונה מפרסומות הנתפשות כמצחיקות, מעניינות ותורמות.
 על מנת שלא להיחשב למותג בריוני, הימנעו ככל הניתן מהצעות חריגות וגימיקים שחוקים.

הכנת תשתית טכנולוגית לקמפיין הפרסום

גיוס הטכנולוגיות בביצוע קמפיינים פרסומיים, הינו אלמנט הכרחי להצלחה.

 עם מאות מכשירים סלולריים הנתמכים בפלטפורמה של אנדרואיד בלבד, חשיבות התאמת התכנים לכל אחד מהמתקנים הניידים הינה קריטית. זאת מאחר וקבצי קול ותמונה אשר אינם מותאמים, נוטים להיטען באיטיות מרגיזה, ומתוך כך להבריח את הגולש.
 בנוסף, טכנולוגיית בקרת ונטור הקמפיין משמעותית בבחינת תוצאותיו ומגמותיו, והסקת מסקנות לעתיד.

קרדיט תמונה: mobile via Shutterstock.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: