השנה המטורפת של 6 הסטארטאפים הטובים בישראל

גיוסי ענק, הנפקות, רכישות וכל האירועים שהפכו את השנה הלא פשוטה הזאת להצלחה מסחררת: בואו לבחור את הסטארטאפ של השנה בתחרות ה-GeekAwards

בתחילת 2020 חשבו רבים שהחגיגה הסתיימה. רבים חשבו שהגיוסים יפסיקו, ההנפקות יידחו או ייכשלו והבועה תתפוצץ. אז נכון, המציאות היתה מאתגרת במיוחד, אבל בין אלפי הסטארטאפים שפועלים בישראל היו כמה שבלטו מעל כולם. אלו שהצליחו לנפץ את התחזיות של עצמם, לשבור את כל השיאים ולהציג נתונים פנומנליים באחת מהשנים הקשות ביותר שידענו.

כמו כל שנה, גם השנה, בחרו אלפי קוראי גיקטיים ביחד עם חבר שופטים מקצועי, שכולל משקיעים, יזמים ודמויות בכירות באקוסיסטם, את המועמדים שלהם לתחרות ה-GeekAwards. אז מה יהיה הסטארטאפ של השנה? עכשיו זה תלוי בכם.

Moovit: אקזיט בלב הקורונה

תמונה: Moovit

אחד התחומים שנפגעו יותר מכל בתקופת הקורונה הוא התחבורה הציבורית. ברחבי העולם, וגם בישראל, היא צומצמה באופן משמעותי ואף בוטלה לפרק זמן ארוך. לאנשים היו פחות ופחות סיבות והזדמנויות לצאת מהבית. אבל דווקא בחודש מאי, בלב משבר הקורונה, הרבה לפני שידענו שהחיסונים בדרך, מוביט הישראלית קיבלה את הצעת חייה מאינטל.

רכישת מוביט על ידי אינטל ב-900 מיליון דולר, צפויה להפוך את Mobileye לספקית תחבורה מקצה-לקצה הכוללת גם מוניות אוטונומיות. אפליקציית מוביט חצתה במהלך השנה את קו 500 מיליון המשתמשים ב-2,900 ערים ו-92 מדינות ברחבי העולם, וטוענת כי היא מחזיקה במאגר הגדול ביותר בעולם בנתוני ניידות ותנועה של צרכני תחבורה ציבורית.

Gong: חד-קרן כפול, ויציאה למסע קניות

צילום: גיקטיים אינסיידר

יש גיוסי הון, ויש את הגיוסים של גונג. הסטארטאפ שרוצה לחלץ את כל המידע הקריטי מהשיחות של חברות עם לקוחות ולהגדיל את המכירות שלהן, נכנס למועדון חדי הקרן בחודש אוגוסט. אבל לא עצר מאז. Gong גייסה 200 מיליון דולר על פי שווי של 2.2 מיליארד דולר, וכל זאת רק 8 חודשים לאחר שגייסה 64 מיליון דולר.

בראיון לגיקטיים סיפר מנכ”ל ומייסד החברה כי “אני מתבייש לספר שזה היה יותר קל מאשר לפני הקורונה”, וטען כי הגיוס הושלם בתוך 14 ימים, תוך ויתור על 800 מיליון דולר נוספים שהוצעו לחברה. החברה שילשה את הכנסותיה, וה-ARR שלה (ההכנסות הקבועות) עומד על עשרות מיליוני דולרים. על כן, לא הופתענו לגלות פחות מחודש לאחר הגיוס שגונג החליטה לרכוש את Vayo הישראלית. איכשהו, יש לנו תחושה שזו לא תהיה הרכישה האחרונה שלה.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

Overwolf: כשחברה ישראלית רוכשת חברה מאמזון

תמונה: גיקטיים אינסיידר

בדרך כלל, ישראלים מאוד אוהבים לרכוש מוצרים מאמזון (אנחנו עוד מחכים שתחזירו את המשלוח חינם!), אבל נדיר לשמוע על ישראלים שרוכשים פלטפורמות מאמזון. בחודש יוני הודיעה Overwolf, המפתחים פלטפורמה לבניית אפליקציות על גבי משחקי מחשב, כי היא רוכשת את CurseForge מידיה של ענקית הסטרימינג, Twitch, ששייכת לאמזון.

מלבד האופי הקצת מפתיע של הרכישה, אוברוולף בעצם סימנה שהיא מתרחבת לאפיקים נוספים בעולם הגיימינג אל עבר קהילות המודרים. אלו אנשים שיוצרים תתי משחקים, תוספים ובעצם משנים את המשחקים הקיימים ולעיתים יוצרים גירסאות משופרות שלהם. נראה שאוברוולף מתכננת להשתלט מכיוון לא צפוי על עולם הגיימינג ולהפוך לבית של כל מי שרוצה קצת יותר מהמשחקים שלו.

Next Insurance: סבב גיוס בגובה רבע מיליארד דולר, בין היתר מגוגל

מימין לשמאל אלון חורי, גיא גולדשטיין ונסים טפירו, מקור: Next Insurance

חברת האינשורטק הישראלית, נקסט אינשורנס, הצליחה להפתיע השנה עם סבב גיוס חריג למדי: 250 מיליון דולר מלא אחרת מאשר קרן הצמיחה של גוגל. שווי החברה זינק אל עבר קו ה-2.2 מיליארד דולר. החברה מפתחת פוליסות ביטוח לעסקים קטנים ועצמאיים ב-50 מדינות בארצות הברית, באמצעות תשתית ביג-דאטה שלומדת את התנהגות הלקוחות ומתאימה להם את הפוליסה באופן אישי.

אם לא די בכך, החברה הכריזה תוך חודשים ספורים על רכישה אסטרטגית של סטארטאפ אמריקאי בשם Juniper Labs, כדי להציע יותר מודלים של תמחור וקבלת החלטות, ולהציע במקום אחד את המענה לכל צורכי הביטוח של העסקים הקטנים. כמו למונייד (ע”ע) וכמו Hippo, שאמנם לא נחשבת ישראלית, אבל הוקמה על ידי ישראלים, רוצה נקסט לזעזע את עולם הביטוח השמרני והארכאי.

monday.com: צעדים בדרך לחברה של 100 מיליארד דולר

מקור: מאנדיי

את 2020 התחילה monday.com עם הצהרה שאפתנית למדי: “אנחנו בונים חברה של 100 מיליארד דולר” אמרו לנו בחברה. על הדרך השיקה מאנדיי את Work OS, פלטפורמה חדשה שמאפשרת למפתחים לפתח כלים ייעודיים משל עצמם על גבי monday.com. כך למשל יוכלו המפתחים לייצר אינטגרציות למערכות פנימיות קנייניות של החברה, ולחבר אותן דרך מאנדיי לשירותי רשת חדשים יותר, כמו שירותי תקשורת פנים ארגוניים, ניהול משימות ו-CRM.

בחודש יוני הוציאה מאנדיי את הפלטפורמה החדשה שלה מבטא, וביום ההשקה הרשמי שלה כבר הציגה 70 אפליקציות שפותחו על גביה. זו ללא ספק הייתה השנה השאפנית ביותר של הסטארטאפ שרוצה להיות המיקרוסופט או ה-Salesforce הבא, וימים יגידו האם הוא יעמוד בהבטחה.

Lemonade: אחת ההנפקות הבולטות של השנה

שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי Lemonade. מקור: Lemonade

הסטארטאפ הישראלי שלקח את עולם הביטוח המשעמם אל המאה ה-21 עשה את זה, ובגדול, בשנת 2020. בחודש יולי סופסוף התממשו התחזיות, ו-Lemonade החלה להיסחר בבורסה בניו יורק בשווי של 1.6 מיליארד דולר (אחרי הכסף). עד להנפקה שלה היא גייסה סכומי ענק של 480 מיליון דולר, בין היתר מסופטבנק וגוגל.

אז היא אולי כבר לא סטארטאפ, אבל למונייד הגשימה את החלום של לא מעט מהיזמים בישראל. לא בהכרח להימכר למרבה במחיר, אלא להמשיך ולצמוח. כיום שווי השוק של למונייד עומד על יותר מ-9 מיליארד דולר, ונראה שהיא ממש לא הולכת לשום מקום.


תודה לשותפים שלנו

צ’ק פוינט | משרד יגאל ארנון ושות’ | LeumiTech | Sap.iO | Intel Ignite | SwitchUp | קבוצת אמן | 365x

תודה מיוחדת למרכז החדשנות של צ’ק פוינט שמארח אותנו לצילומי הטקס.


מי יהיה סטארטאפ השנה? תלוי בכם

כל הסטארטאפים המצוינים הללו מועמדים לפרס סטארטאפ השנה ב-Geekawards, ורק אתם, וצוות מכובד של שופטים מרחבי התעשיה, תבחרו מה יהיה הסטארטאפ שיקבל את הפרס הנחשק.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

אין תגובות

התגובות לפוסט סגורות.

תגיות לכתבה: