5 מקצועות שיכניסו אתכם להייטק בלי תואר טכנולוגי

כן, אפשר לעבוד בחברת הייטק גם בלי תואר טכנולוגי

מקור: Pixabay

מאת: רותם פיינגולד ולירון קרלינסקי

במקביל לכניסתה של מהפכת הדיגיטציה לתחומים רבים, אנו עדים לשינויים דרמטיים גם בעולם התעסוקה. בעוד שמקצועות מסוימים הולכים ונעלמים מן העולם, הרי שמקצועות וכישורים נדרשים חדשים, הולכים ותופסים מקום מרכזי, בעיקר בקרב חברות בתעשיית ההייטק. המקצועות החדשים האלו בתעשיית האינטרנט, שאינם טכנולוגיים במהותם, מתאפיינים בגמישות רבה המאפשרת הסתגלות מהירה לתנאים משתנים, ואנשי המקצועות הללו הינם בעלי כישורים רב תחומיים, המשלבים מדעים, אנליזה, חברה, רוח ואמנות.

1. Growth Hacker

איך מייצרים תהליכים בעלי השפעה עסקית משמעותית על מוצרים וחברות? כיצד בונים ערוצי הכנסה חדשים לחברה? כיצד מגדילים ומשפרים את בסיס המשתמשים/צרכנים של החברה? זהו בדיוק תפקידו של ה-Growth Hacker, מפצח ערוצי הצמיחה בחברה, שמשיג את תוצאותיו בדרכים לא שגרתיות. באמצעות תהליכי חשיבה “מחוץ לקופסה”, אנשי ה-Growth Hacking יוצרים אפיקי שיווק חדשים וחדשניים שמתממשקים לפעילות הליבה של החברה, ומשלבים יכולות אלתור מתוחכמות וניסיונות שונים ומגוונים – והכל תוך מעקב רצוף וצמוד של הדאטה המתקבל מתהליכים אלו.

במסגרת תפקידם עורכים אנשי ה-Growth בין היתר, מחקרי שוק, בדיקות היתכנות, בונים אסטרטגיות שיווקיות, קמפיינים ויראליים וגרילה ומודלים חדשניים של שיווק ברשתות חברתיות. Hacker טוב הוא חברו הטוב ביותר של האנליסט – ולפיו משפר ומטייב את התוצאות והקמפיינים. כמו כן, עליהם לבנות מערך של בדיקות ובחינות שיאפשר להם להגיע למסקנות אופרטיביות לגבי כיווני פעולה שונים שמטרתם להוביל לצמיחה וגידול בהכנסות החברה. על-פי רוב, הגיוס לתפקיד יהיה של אנשים בעלי רקע אנליטי וטכני, המשלב יכולות עסקיות ושיווקיות מעולות.

2. מנהל תוכן

כל חוויה דיגיטלית – חיפוש בגוגל, קריאת כתבה, שיטוט בפייסבוק, קניית כרטיסים למידברן או שופינג באסוס – היא מפגש עם המילה הכתובה. אומרים שהתוכן הוא המלך ואכן – כוחה של המילה הכתובה יכול לחולל קסמים במרחב הדיגיטלי.

יוצרי תוכן מעולים הם אנשים עם רגישות ואהבה ליצירה ועריכה של טקסטים, ויכולת להתאים תוכן וקופי לשלל פורמטים והתנהגות דיגיטלית. יוצרי תוכן חייבים גם להכיר היטב את אסטרטגיית התוכן של החברה, את קהל היעד שלהם וגם את המוטיבציות העסקיות של הארגון.

מה עושים אנשי תוכן? ראשית, כמובן, כותבים! כתבות, תיאורי מוצר, מיקרו-קופי, באנרים ועוד ועוד – הכל כמובן תלוי בפעילות של הארגון או החברה.

אז כותבים, ברור – אבל לא רק. אנשי תוכן לעתים קרובות גם אחראים על ההפצה של התוכן במרחב הדיגיטלי – בבלוגים, במדיה חברתית, בתפוצת מיילים ובשיתופי פעולה עם אתרים אחרים. לעתים קרובות, הם גם נדרשים למדוד את מידת האפקטיביות של התוכן – משפרים או מדייקים בהתאם.

הרבה מאוד ארגונים מבינים היטב את הצורך באנשי התוכן, ויותר מזה – גם את הפוטנציאל העסקי שטמון בתוכן מדויק ומהודק, שנותן ערך אמיתי למשתמש. מאחר שהתוכן הוא למעשה השופר של החברה, יוצרי התוכן עובדים יחד עם מומחי SEO, מנהלי מוצר, מעצבים, אנשי שיווק, אנליסטים ולא מעט גם עם אנשי פיתוח עסקי ומכירות.

3. מנהל מוצר

מנהל המוצר נחשב למעין ‘CEO’ של המוצר, מאחר והוא נמצא בצומת דרכים מרכזי בין צוות השיווק, הצד העסקי, הלקוחות וצוותי הפיתוח. צומת דרכים זה הוא קריטי, כי כל אחד מהגורמים מנסה לנווט את הספינה לכיוון שלו – למחלקות העסקיות יעדים מסוימים, לצוות הפיתוח יכולות מסוימות וכו’, ומנהל המוצר צריך לגשר בין האינטרסים השונים בצורה אופטימלית בסביבה תחרותית ודינמית. במסגרת תפקידו, צריך מנהל המוצר לאפיין את כלל הצרכים של המשתמשים במוצר, ובאמצעות שימוש תדיר בכלי ניתוח ואנליזות, להתוות את מפת הדרכים של פיתוח המוצר (roadmap), לקבוע סדרי עדיפויות לפיתוח תוך כדי תנועה, באמצעות קבלת החלטות מהירה ומעשית ותוך כדי שיקוף תכוף של ההתקדמות וההחלטות להנהלה העסקית.

מנהל המוצר חייב להבין לעומק את קהל המטרה כדי ליצור מוצר וחוויית שימוש ייחודית ובעלת ערך ללקוח, ובכך להביא להשגת היעדים העסקיים של החברה.

המשותף למנהלי מוצר מצליחים הוא היכולת לנתח דרישות שונות מכלל הגורמים, לאפיין את הפתרונות, תוך קבלת החלטות אסטרטגיות. בחברות מסוימות עשוי להיות יתרון בולט למנהל מוצר שמגיע מרקע של עולם התכנות, בעוד שבחברות אחרות דווקא למנהל מוצר מתחום העיצוב או מרקע עסקי, שיווקי או אנליטי יהיה יתרון עצום.

4. אנשי קריאייטיב

עד לפני מספר שנים, השתלבו אנשי קריאייטיב, כגון מעצבים, תסריטאים, עורכים, קופירייטרים וכדומה בעיקר במשרדי פרסום ובחברות תוכן. כיום יותר ויותר חברות מבינות שכדי למשוך משתמשים או לקוחות הן צריכות למצוא דרכים יצירתיות, שונות ומיוחדות לספר את הסיפור שלהן. הן צריכות להתמודד עם רף חדש של יצירת עניין והן חייבות לבלוט. זה בדיוק הערך המוסף של אנשי הקריאייטיב. בהתאמה, כיום אנו פוגשים יותר אנשי קריאייטיב בחברות הייטק ולהם יש תפקיד חשוב ביותר. הם אלו שנדרשים לחשוב על רעיונות ופתרונות לא שגרתיים, ואחראים על כל תהליך הויזואליזציה של אותם פתרונות – החל מאיך יראה המוצר, באיזו שפה הוא ‘ידבר’ ולמי הוא מיועד, כיצד גורמים לו לבלוט, איך מכניסים בו אופי וכו’. האתגר הגדול ביותר של אנשי הקריאייטיב, הוא לחבר את היצירתיות שלהם לעולם של מוצר ספציפי, משאבים מוגבלים, היכרות מעמיקה עם קהל היעד ומאפייניו, תוצאות ויעדים ודרישות עסקיות.

5. אנליסט שיווק

עד לא מזמן אנשי השיווק הסתמכו על מדידות עקיפות מאד כמו נתוני מכירות, סקרי שביעות רצון וכדומה. בעשור האחרון עבר התחום מהפיכה כשלכל פלטפורמת שיווק אינטרנטית יש מערכת ניהול קמפיין שמאפשרת למדוד ולנתח את התנהגות צרכנים.

תפקידו של אנליסט השיווק הוא לכרות את המידע ממערכות לניהול קמפיינים ולארגן אותו לכדי תובנות שיווקיות. על סמך הנתונים מחליט האנליסט לדוגמה באיזה קמפיין לפנות לאיזה פלח לקוחות והיכן ובאיזה תזמון ע”מ להשיג היעדים שנקבעו לקמפיין. אנליסט השיווק נמצא בלב העשייה בחברה ונחשב לחלק מרכזי במנוע שמייצר לחברה הכנסות ומאפשר לה לנוע קדימה. התפקיד דורש יכולת ניתוח אינפורמציה עסקית ברמה היומיומית, ועבודה בקצב גבוה תוך עבודה  בממשק שוטף עם מחלקות הפיתוח העסקי, ניהול המוצר, תוכן ועוד.

סקרנו במאמר הזה 5 תפקידים שלהם ביקוש גבוה בהייטק והם מתאימים גם לעובדים ללא רקע או השכלה טכנולוגית. חברות הייטק רבות מציעות מסלולי הכשרה לחלק מהתפקידים וזאת בשכר מלא, כך שאם הייטק מעניין אתכם ואתם תוהים כיצד להיכנס לתחום – היום האפשרויות רבות מאי פעם.

הכותבות הן מנהלות גיוס בחברת Natural Intelligence

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "5 מקצועות שיכניסו אתכם להייטק בלי תואר טכנולוגי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פזית
Guest

מעניין מאוד! כתיבה מעולה

כצקןצןק
Guest

תנקי.. יש לך קצת חום על הלשון.

TheMaleBrain
Guest

מנהל מוצר? ללא תואר טכנולוגי?
לא הולך לקרות

מודדד
Guest

מכיר הרבה מנהלי מוצר ללא תואר טכנולוגי. רובם עם רקע של פסיכולוגיה/שיווק.
אני חושב שאפילו יותר נפוץ למצוא מנהלי מוצר ללא תואר במדעי המחשב/חשמל מאשר כאלה עם…

עידן
Guest

או שאתה מתכנת מגיל 7 על Qbasic

wpDiscuz

תגיות לכתבה: