מרעננים? 5 טיפים שיעזרו לכם בחיפוש המשרה הבאה שלכם בהייטק

בשנים האחרונות נהנה תחום ההייטק מביקוש חסר תקדים לעובדים. איך מתמקדים מול היצע המשרות באילו המתאימות ביותר עבורכם? אילו הכנות צריך לעשות לפני שמתחילים לחפש עבודה חדשה? 5 טיפים שיעשו לכם סדר

צילום/תמונה: Pixabay

מאת רון שגב-פינקלמן מנהלת תוכן פורטל דרושים

האבטלה בישראל בשפל חסר תקדים כבר חודשים לא מעטים – על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עמד שיעור האבטלה בחודש מאי על 3.6% בלבד. במציאות זו, בתחומים רבים שוק העבודה הפך לשוק של עובדים. אחד התחומים בהם הביקוש לעובדים גבוה כבר שנים לא מעטות הוא שוק ההייטק – בדגש על עובדים בעלי ניסיון.

בשוק כזה, עובדים רבים שומרים כל הזמן על “עיניים פקוחות” ובודקים האם ניתן לשפר את תנאי העסקתם. כך, על פי נתוני Spiceworks, הרשת החברתית של מומחי ה-IT, כ-25% מעובדי ההייטק בארצות הברית ובאירופה מדווחים כי יחליפו מקום עבודה במהלך 2019.

לכאורה, בשוק של עובדים חיפוש עבודה אמור להיות קל יחסית, אבל זה לא בהכרח המצב. כיצד, מול היצע משרות גדול יחסית, ניתן להתמקד ולמצוא את העבודה המתאימה לכם ביותר, בקלות ובמהירות?

הנה 5 טיפים שיעזרו לכם בדיוק בזה:

1. רעננו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם

זה הזמן לרענן את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. בדקו איך נראים הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות השונות ואתרו בהן קבוצות מקצועיות רלוונטיות בהן אתם יכולים להבליט את כישוריכם המקצועיים.

תקופת חיפוש עבודה היא גם הזדמנות טובה לנקות את הפרופילים שלכם מפוסטים, ציוצים או תמונות בעייתיים. האם אתם מאלו שמעלים כל דבר לאינסטגרם? האם אתם מעלים כפוסט כל מחשבה שעוברת לכם בראש? סקר שערכה חברת ההשמה האינטרנטית המובילה CareerBuilder העלה כי 70% מהמעסיקים משתמשים ברשתות החברתיות השונות כדי לאסוף מידע מקדים על מועמדים ו-57% מהם ציינו כי החיפוש העלה תכנים שגרמו להם שלא להזמין לראיונות מועמדים מסוימים. 40% ציינו כי התכנים שהפריעו להם היו תמונות או תוכן פרובוקטיבי או בלתי הולם אחר, 31% ציינו כי תגובות גזעניות או שוביניסטיות של מועמדים גרמו להם שלא להזמינם לראיון ו-25% העדיפו להימנע ממועמדים שלכלכו על מעסיקים קודמים.

אם הנתונים האלו מלחיצים אתכם – זה לא אומר שאתם צריכים למהר ולמחוק את הפרופילים שלכם לחלוטין. באותו סקר ציינו 47% מהמעסיקים כי אם לא ימצאו מועמד ברשתות החברתיות השונות – זה יקטין את הסיכויים שהוא יזומן לראיון עבודה. אז פרופילים ברשתות החברתיות – כן, אבל דאגו שהתוכן יהיה ראוי ומכובד.

2. שלב ההגדרה העצמית

שוק ההייטק הוא כאמור, שוק של עובדים. תהליך חיפוש העבודה יהיה יעיל יותר אם תוכלו להתמקד בחברות ובמשרות שעונות על הצרכים שלכם באופן המדויק ביותר. לכן, מיפוי הצרכים שלכם הוא שלב קריטי: באיזה סוג חברה אתם רוצים לעבוד – גדולה? קטנה? מה מטרת המעבר – שדרוג בשכר? קידום מקצועי? מקום המאפשר איזון טוב יותר בין הבית לעבודה?

סקר של דה נטוורק, ברית גלובלית של יותר מ-50 אתרי גיוס מובילים, מעלה כי הפרמטרים החשובים ביותר למומחי דיגיטל במקום העבודה שלהם הם היכולת להשיג איזון בין בית ועבודה, התגמול הכספי וקיומן של הזדמנויות להעשרה מקצועית.

נתונים אלה מקבלים חיזוק גם בסקר של Spiceworks, ממנו עולה כי מרבית מאלו שצפויים להחליף עבודה בשנה הקרובה יעשו זאת על מנת לשדרג את שכרם – 62%, אבל גם איזון בין בית לעבודה חשוב – 36% אמרו כי יחפשו עבודה חדשה מתוך מטרה לשפר את האיזון בתחום זה. כמו כן, 26% אמרו שיעברו לעבודה חדשה על מנת לשדרג את ההטבות. מכיוון שהתחרות על עובדי הייטק היא גבוהה, חברות לא מעטות מציעות הטבות שונות, שעשויות להוות שיקול בעת חיפוש העבודה. אבל הטבות זו הגדרה כללית – יש עובדים שחשובה להם החנייה בעבודה, יש כאלו הרוצים ארוחות מסובסדות, אחרים בונוסים שנתיים, ויש מי שמחפשים להשתלב בפעילות למען הקהילה.

האתרים המובילים בתחום חיפוש העבודה, מציעים כיום שירותי חיפוש חדשים, מתקדמים מאוד, המאפשרים למועמדים לסנן משרות על פי קריטריונים החשובים להם, במגוון תחומים. כך, מאפשרים חלק מהאתרים ליצור סינון על פי משרות ותחומים ספציפיים, הנשלחים למחפש העבודה ישירות למייל האישי וחוסכים ממנו את החיפוש בין שלל המשרות. אתרים אחרים מציעים למחפשי עבודה עזרה בשכתוב קורות החיים שלהם, כך שיתאימו יותר לצרכיהם הנוכחיים. שירות חדש נוסף של “פורטל דרושים” מציע למועמדים להתרשם ממגוון התנאים הנלווים שמעסיקים מספקים לעובדיהם, ויכול לכלול אפילו את האפשרות להתרשם מהמשרדים. שימוש בכלי החיפוש המתקדם הזה יכול לסייע למועמד לבדוק האם חברה מסוימת מאפשרת להביא בעלי חיים למשרדים, האם היא מציעה חדר כושר במתחם, האם יש קייטנות לילדים, ארוחות מסובסדות ואפילו האם מקום העבודה מציע עמדות אוכל כשרות. המועמד יכול לסנן מראש את החברות המתאימות לו ביותר על פי הקריטריונים השונים, ובכך להפוך את תהליך החיפוש ליעיל וממוקד יותר.

צילום/תמונה: pexels

3. תגיעו מוכנים

חיפוש עבודה דורש בדיקת שוק מעמיקה. בדקו מהו ערך השוק שלכם, בהתאם להשכלה ולניסיון המקצועי. גם אם נדמה לכם שאתם יודעים מה השכר הממוצע לעובדים בעלי הניסיון והרקע התעסוקתי שלכם – אתם עשויים להיות מופתעים. בדקו את טבלאות השכר המופיעות באתרי הדרושים המובילים ואת אלו של חברות ההשמה השונות, ואל תתביישו לשאול מכרים.

במסגרת ההכנה רעננו גם את קורות החיים שלכם. הקדישו לכך זמן: עשו התאמות נדרשות לקורות החיים שלכם, ואפילו הכינו כמה גרסאות עבור משרות ייחודיות או שונות. הקפידו להתאים את קורות החיים לכל משרה אליה תפנו, והדגישו את המיומנויות והכישורים הרלוונטיים. זה הזמן גם לריענון הידע המקצועי שלכם – עקבו אחרי מודעות דרושים וכתבות הנוגעות לתחומי העיסוק שלכם כדי לגלות מהם הדרישות והחידושים. הוזמנתם לריאיון עבודה? כנסו לאתר החברה, התרשמו מהעשייה שלה, וקראו כתבות שפורסמו עליה בכלי התקשורת השונים.

4. הכל קשרים

אחת הדרכים הטובות ביותר לחיפוש עבודה היא באמצעות שימוש ברשת הקשרים שלכם וזה הזמן לרענן גם אותה. שימוש ברשת הקשרים שלכם יכול לסייע לכם במציאת עבודה חדשה וגם בתחקיר מקדים על מקומות עבודה רלוונטיים לכם.

היעזרו ברשת החברים ברשתות החברתיות, ובדקו מי מהם יכול לאתר אנשים שיכולים לקשר אתכם למשרות בהן אתם מעוניינים או לאנשי מפתח בחברות שמעניינות אתכם. בנוסף, החלו להפיץ בקרב מכרים ובני משפחה כי אתם מחפשים עבודה חדשה – אבל עשו זאת בדיסקרטיות. שוק ההייטק הישראלי אינו גדול, ואתם לא רוצים שהמעסיק הנוכחי שלכם ישמע שאתם מחפשים עבודה. הקפידו לציין שהחיפוש דיסקרטי גם כשאתם נפגשים עם מעסיקים פוטנציאליים או חברות השמה.

5. אל תמהרו להגיד “כן”

חיפוש עבודה עלול להיות תהליך ארוך ומתיש, ובכל זאת – אל תמהרו לסיים אותו. סקר של חברת גרטנר הראה כי 40% מבני דור ה-Z (מי שנולדו בין אמצע שנות ה-90 ועד תחילת שנות ה-2000) מתחרטים כי קיבלו את הצעת העבודה הנוכחית. מתוכם, למעלה משליש מתכננים לעזוב את העבודה בטווח של השנה הקרובה. חישבו היטב, בחנו את כל המרכיבים והחלופות, ונסו לקבל החלטה שמכילה בתוכה כמה שיותר אלמנטים שהגדרתם לעצמכם כחשובים.

חיפוש עבודה הוא לא תהליך קצר או פשוט. על מנת להפוך אותו ליעיל מומלץ לעשות עבודת הכנה מתאימה הכוללת בדיקה מעמיקה של השוק וחשיבה עצמית לגבי הצרכים והרצונות שלכם. זאת, לצד ריענון רשת הקשרים שלכם, קורות החיים ואף הידע המקצועי. אז קחו את הזמן – נצלו את העובדה שאתם בביקוש, ועשו זאת כמו שצריך.

הכתבה בחסות פורטל דרושים

פורטל דרושים הוא לוח דרושים מוביל שזוכה לכ-2,000,000 כניסות בחודש ומתפרסמים בו למעלה מ-10,000 משרות ייחודיות וחדשות, הלוח המוביל ביותר בתחום ההייטק עם אלפי משרות בתחום התוכנה, החומרה, אבטחת מידע ועוד.
מטרת האתר: לפשט את תהליך הגיוס עבור מעסיקים ובמקביל להציע את המשרה המתאימה עבור מחפשי העבודה.
לאחרונה, נוסף שירות חדש המאפשר למחפשי העבודה מידע בלעדי על חברות, ואף אפשרות לחיפוש משרות בעזרת פילטרים ייחודיים כדוגמת: ידידותי לבע"ח, מתאים להורים ועוד.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: