פיתוח אפליקציות: 5 טיפים חשובים לשנה החדשה

שעות רבות של פיתוח יכולות ללכת לאיבוד אם תתעלמו מחמשת הדגשים החשובים הללו. התחילו את השנה החדשה עם מחשבה על כל אחד מהם ביחס לאפליקציה שלכם

shutterstock smartphone

הפוסט נכתב על ידי ליאור אלדן, סמנכ”ל ושותף בחברת Moburst, מנטור ומומחה ASO ומדיה סלולרית ומייעץ לחברות סטארטאפ בפיתוח ויישום אסטרטגיה שיווקית.

שנת 2015 מביאה עמה בשורות רבות בתחום המובייל ואין ספק שיש למה לצפות. אולם, השנה החדשה היא גם זמן מצוין להסתכל אחורה, להרהר בנקודות הטעונות שיפור ולחשוב על המטרות בהמשך הדרך. מפתחי אפליקציות רבים יכולים וצריכים לנצל את הזמן כדי לחשוב מחדש על המוצר שהשיקו ועל מה שיוכלו לשבח בו. אז לפני הזיקוקים והשקת הכוסות, קחו לכם כמה רגעים אל מול הלוח המחיק במשרד המגניב שלכם ונסחו רשימת מטרות. כדי להקל עליכם את המשימה, הנה מספר הצעות ייעול שיצעידו את האפליקציה שלכם אל עבר השנה החדשה והמוני המשתמשים המתרגשים לקראתה:

1. הכריזו על דיאטה

מפתחים רבים דוחפים כל פיצ’ר אפשרי לאפליקציה שלהם, במקום להשקיע בכמה יישומים טובים ורלוונטיים באמת. התוצאה היא ממשק עמוס ועוין למשתמש וחוסר תשומת לב לפרטים שיהפכו את האפליקציה שלכם למוצר טוב וראוי. במקום לירות לכל הכיוונים, עדיף לשאול את עצמכם: מדוע האפליקציה שלי זקוקה לפיצ’ר הזה? אם התשובה לא ברורה לכם – סביר להניח שמשתמשים לא יגלו עניין ביישום, טרנדי ובעל שם מפוצץ ככל שיהיה. השנה, שלחו את האפליקציה שלכם לדיאטת בזק כדי להיפטר מכמה פיצ’רים מיותרים ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר עבור משתמשים רבים.

2. השקיעו במערכות יחסים

פרסונליזציה היא כבר מזמן שם המשחק, ואם אינכם משקיעים בהתאמת האפליקציה ומסרי השיווק לסוגי המשתמשים הנכונים עבורכם – אתם עלולים למצוא את עצמכם משתרכים מאחור בדירוגי האפסטור. השנה, האפליקציה שלכם צריכה לקחת את הקשר עם המשתמשים צעד אחד קדימה, למקום אישי בהרבה. דאגו למבצעים שונים המותאמים עבור משתמשים שכבר ביצעו רכישות באפליקציה לעומת אלה שלא, התאימו מסרים פרסומיים לפרופיל המשתמש ועולמו התרבותי ובעיקר תנו למשתמשים פוטנציאלים להבין שאתם מכירים בהם כבני אדם.

3. למדו לבקש עזרה

אנחנו בטוחים שאתם מוכשרים מאוד, לרגע לא נפקפק בכך. ועדיין, כל אחד מגיע לנקודה בה הוא נאלץ להודות שאי אפשר לעשות הכול לבד. אם החלטתם לקחת את האפליקציה שלכם ואת עצמכם ברצינות, עליכם לפנות למומחים בתחומים שונים כדי להוציא לאור מוצר מעולה. עם כל הכבוד לידע הבסיסי שרכשתם בפוטושופ – הגיע הזמן לשכור מעצב וגם אם נדמה לכם שתוכלו להסתדר בלי – אתם צריכים מומחי שיווק שיצעידו אתכם קדימה. לאפליקציה שלכם מגיע להיות להיט וההתעקשות על ריכוז המאמצים כולם בידיכם עלולה למנוע מבעדה מלהגיע אל המטרה.

4. חסכו כסף

השקעתם את הכסף בפיתוח המוצר ובעיצובו, אך החלטתם שלא להשקיע בעמוד האפליקציה באפסטור. במקום, בחרתם להעלות צילומי מסך פשוטים מתוך האפליקציה וקיוויתם שהעניינים יסתדרו מאליהם. מזל טוב! הרגע זרקתם כסף לפח. הדבר משול להחלטה לפתוח חנות מעצבים ולהציג בחלון הראווה אוסף סמרטוטים. משתמשים שיגיעו אליכם דרך פרסומות (מעוצבות, כמובן) יתאכזבו לגלות עמוד בלתי אטרקטיבי בעליל וימשיכו הלאה. כאן אתם מפסידים פעמיים: גם את הסכומים המשמעותיים שהושקעו בבניית האפליקציה וגם את מה שתשלמו עבור כל קליק שהוביל לעמוד סתמי ובלוי. לכבוד השנה החדשה, העניקו למשתמשים פוטנציאלים חוויה נעימה ואינפורמטיבית בעמוד האפליקציה ושכנעו אותם להתקין את המוצר שלכם וליהנות ממנו.

5. קחו את הזמן

הדד-ליין. אי אפשר אתו – אי אפשר לפספס אותו. אז זהו, שאפשר. מפתחים רבים נצמדים לתאריך ההשקה שנקבע מבעוד מועד ושוכחים פרט חשוב אחד: תאריך ההשקה הנכון עבור האפליקציה שלכם הוא התאריך בו האפליקציה אכן מוכנה. כבר נתקלנו באפליקציות שהושקו כשלא היו קרובות אפילו להשלמת העבודה. מדובר כאן בהפסד עצוב במיוחד, שכן השקתה של אפליקציה חדשה מלווה בעניין מצד מבקרי אפליקציות ובלוגרים וכן בקידום אורגני בחנות האפליקציות. השנה, גלו גמישות בנוגע לזמנים ואל תפספסו את המועד החשוב באמת – הרגע בו בוחן משתמש חדש את המוצר שלכם.

הספירה לאחור המתקרבת בצעדי ענק יכולה להלחיץ גם את המפתח קר הרוח שבחבורה. ברגעים כאלה, זכרו כי המשתמשים היקרים שלכם עורכים בימים אלה רשימות משלהם ומחליטים כיצד להתקדם ולהשתפר ב-2015 עד כמה שניתן. אם התמזל מזלכם והאפליקציה שלכם עונה על צורך ממשי העולה מרשימות אלה – השנה החדשה עומדת לפרגן לכם בהרבה מאוד הורדות ועניין.

במילים אחרות: צאו לחגוג ממש עכשיו, כי בכל מה שקשור לעבודה על המוצר, המסיבה רק התחילה. שתהיה לכם שנה טובה!

קרדיט תמונה: smartphone in hand via shutterstock

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "פיתוח אפליקציות: 5 טיפים חשובים לשנה החדשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורי
Guest

עוד טיפים קטנים:
אם יש לכם תקציב, השקיעו בוידאו קצר (עד דקה)
למשתמשים של היום אין סבלנות לקרוא טקסט
כדי להמחיש למשתמש מה האפליקציה עושה.

דבר נוסף, עדיף שתעלו יחדיו עם גרסאות ios ו android גם במחיר של דחיית האפלקציה, משתמשים מתאכזבים שהאפלקציה לא קיימת לפלטפורמה שלהם ועלולים לא לחזור בעתיד.

ChenReuven
Guest

1. תודה על הכתבה (עצות טובות ומעשיות)
2. תודה אורי אחלה טיפים. (אקח לצומת ליבי)

גלעד
Guest

לאורי:
ומה אם פיתוח לעוד פלטפורמה דוחה השקה בחצי שנה ?
זה לא מסוכן יותר מלאבד לקוחות שהתבאסו בדרך , אבל לפחות צברת חצי שנה של משתמשים לפלטפורמה אחת ?

ניצן
Guest

לדעתי, יש בדחיית ההשקה סיכון בדיוק כמו שיש בהשקפה לפלטפורמה אחת.
מצד אחד אתה מאבד משתמשים פוטנציאלים , ומצד שני מסתכן בהשקה של מתחרים ושינויים בשוק אליו אתה מכוון.
צריך לבחון את השוק אליו אתה נכנס ואת האפליקציה שלך ולהחליט האם הפגיעה בדחייה היא כלכך גדולה לעומת הצורך של המשתמשים בשתי פלטפורמות ספציפית אצלך.

ערן
Guest

“קחו עזרה” ואם אפשר אז מ”מומחה” כמוני… נו בחייך, אתה והליצן השני עדיין ממשיכים עם השטויות שלכם? אין לכם מושג וחצי מושג מהחיים שלכם והגיע הזמן שמשהו יאמר לכם את זה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: