5 דברים שאפל חייבת להכריז עליהם היום ב-WWDC 2018

כנס המפתחים השנתי של אפל הוא ההזדמנות של החברה להראות שהיא לא מוכנה יותר להתקע שנות אור מאחורי המתחרות, וזה מה שהיא צריכה לעשות (לדעתנו)

תמונה: Bloomberg, Gettyimages Israel

היום (ב’) ב-20:00 שעון ישראל, טים קוק יעלה לבמת אירוע המפתחים השנתי של אפל, WWDC 2018, והחברה תציג את החזון שלה לשנה הקרובה בכל הקשור למערכות ההפעלה והאפליקציות שרבים מאיתנו משתמשים בהן מדי יום. וזו לא הייתה השנה הקלה ביותר של אפל.

המוצרים של אפל בדרך כלל לא מחזיקים את המפרט המדהים ביותר, או אפילו את הטכנולוגיות המשוכללות ביותר, אלא מחזיקים באינטגרציה חזקה ובלתי מנוצחת בין חומרה לתוכנה שמביאים לביצועים מרשימים, וחווית משתמש חלקה ומוצלחת. בשנים האחרונות גם בגזרת התוכנה חלו התדרדרויות לא קלות, כך שהאירוע של היום מעמיד את אפל במבחן לא קל: האם היא עומדת להצעיד את עצמה קדימה, או להמשיך לדרוך במקום. אלא הדברים שאני סבור שהיא חייבת להכריז עליהם כדי לזכות מחדש באמון הלקוחות שלה, ואולי גם להחזיר כמה משתמשים הביתה.

1.  הגדלה של נפח האחסון ב-iCloud

תמונה: צילום מסך

בעוד מכירות המכשירים מתחילות להאט, יש קטגוריה אחת אצל אפל שנמצאת בצמיחה משמעותית כל העת, וזו קטגוריית ה-Services הכוללת שירותים כמו Apple Music, וכן, גם את iCloud, שירות הגיבוי והאחסון של אפל. השירות הוצג לראשונה בשלהי 2011 (באירוע המפתחים של אפל) על ידי סטיב ג’ובס בכבודו ובעצמו, ובו ניתנו לכל משתמש 5 גיגה שלמים לגיבוי מיילים, מסמכים, ספרים, אפליקציות, תמונות ועוד.

ב-2011 הרזולוציה המקסימלית של האייפון עמדה על 8 מגה-פיקסל, איכות הסרטונים עמדה על 1080p. מאז עברו 7 שנים, התמונות שלנו התנפחו, הסרטונים עברו ל-4K, הוואטסאפ שלנו יצא משליטה, אפל חיברה את המקבוקים גם הם ל-iCloud ובאופן כללי, תעבורת המידע רק גדלה. אבל אפל נשארה בשלה: 5 גיגה חינם. רוצים יותר? תשלמו על מינוי לנפח אחסון נוסף ב-iCloud, שתצטרכו לשלם עליו עד אשר אפל תועיל בטובה להזכר שהשנה היא 2018, ואפשר, וכדאי, לתת למשתמשים נפח אחסון בענן שלא יגרום להם להתעצבן על המכשיר לאחר שבועות בודדים של שימוש וגיבויים. גיבוי הוא לא מותרות, הוא חובה, והגיע הזמן שאפל תבין את זה ותמנע את התסכול שכל משתמש כמעט חווה, אלא אם הוא מוכן לשלם עוד.

2. Make Siri Great Again

תמונה: Apple

בעוד העוזרות הקוליות של אמזון וגוגל עושות חיל במכירות, והופכות להיות חכמות יותר מיום ליום, נדמה שסירי, העוזרת הקולית שהתחילה את כל הטירוף סביב עוזרות קוליות, נשארה פחות או יותר באותה רמת אינטיליגנציה כביום היוולדה. אפל ביצעה חטא כפול, ובעוד שהיא לא שיפרה את סירי לרמה המינימלית של התחרות, היא שיחררה את ה-HomePod, הרמקול החכם הראשון שלה, במחיר פרימיום ו”אפלי” למדי של 350 דולר. אפל מפסידה בקרב על עתיד העוזרות הקוליות שהיא עצמה התחילה, ואם היא לא תמצא דרך מהירה לתקן את סירי, היא רק תעמיק את הבעיה, ותתן למתחרות שלה עוד שנה לכבוש את השוק.

ואם כבר דיברנו על סירי, הגיע הזמן להוסיף תמיכה בספוטיפיי. כמו שאפל מאפשרת שליחת הודעות באמצעות סירי דרך אפליקציית וואטסאפ, אין שום סיבה שלא נוכל לבקש מסירי להשמיע מוזיקה ספציפית מספוטיפיי, או לקבוע את שירות המוזיקה המועדף עלינו. חוץ מהסיבה של העלייה האדירה במכירות קטגוריית ה-Services, כמובן.

3. להכניס קצת חוכמה ל-HomePod

HomePod

תמונה: Apple

ההומפוד הוא אחד מהמכשירים היותר שנויים במחלוקת שאפל השיקה בשנים האחרונות. מבחינה טכנית, הוא רמקול מדהים עם איכות סאונד מהטובות בשוק, אבל בכל הקשור לאינטיליגנציה, הוא אחד מהרמקולים ה”טיפשים” בשוק. אז מלבד שיפורים לסירי שכבר עסקנו בהם, אפל חייבת לשחרר את התמיכה בבלוטות’ למכשירים נוספים, כך שגם אם לכם יש אייפון ואתם משתמשים בהומפוד, גם לשאר בני ובנות הבית מגיע להתחבר אליו באמצעות בלוטות’ ולהשמיע דרכו מוזיקה.

4. שחררו את HomeKit

תמונה: Apple

הסיבה העיקרית שעזבתי את iOS לטובת אנדרואיד הייתה HomeKit. בעוד שאר העולם מתקדם לכיוון של בית חכם, ומגוון מוצרים מציף את השוק עם תמיכה באלקסה והעוזרת הקולית של גוגל במגוון מחירים, אבל עדיין עוזרת קולית אחת חייבת להחזיק מותג משל עצמה, וזו סירי של אפל. HomeKit היא נטל על מפתחי תוכנה וחומרה, צריכה לשלם לא מעט בשביל התענוג, וכל זאת בשביל לתמוך בעוזרת קולית שנשארה מאחור. כל יזם שאני משוחח עימו על הנושא מספר על הקשיים שאפל מערימה עליהם, ועל כמה לא משתלם לפתח מוצרים חכמים עם תמיכה ב-HomeKit.

אם אפל תשכיל לשחרר את HomeKit או להפוך אותה לגמישה הרבה יותר, אולי גם יצרניות כמו שיאומי ישחררו את הנורות החכמות המאוד זולות שלהן עם תמיכה בסירי. אולי גם משתמשי אפל יוכלו לשלוט בסנסיבו בלי להתקין שרת ייעודי לשם כך. לא חסרים מוצרים נפלאים בשוק שהופכים את הבית שלכם לחכם, אבל חסרים מוצרים נפלאים במחירים שפויים שמתממשקים בצורה מלאה עם האייפון שלכם, ובעיקר עם סירי.

5. Digital Wellbeing: לעזור לנו להשתחרר מההתמכרות

אפל תמיד אוהבת לצייר את עצמה כחברה שלא מוכרת מוצרים, אלא פחות או יותר עוזרת לאנושות להתפתח. היא תמיד בחזית אפליקציות הנגישות, פרויקטים חברתיים וכדומה, אבל השנה גוגל הצליחה להקדים אותה, ולהכריז על פרויקט ה-Digital Wellbeing שלה. סוג של מנגנון לשמירה על אורך חיים דיגיטלי חיובי, מודע ואיכותי יותר. באנדרואיד P גוגל עומדת לתת למשתמשים כלים כדי להבין את הרגלי השימוש שלהם, ודרכים לצמצם את השימוש שלהם באפליקציות בפרט ובסמארטפון ככלל.

זוהי אולי מגמה כמעט צינית של גוגל, אבל בסופו של דבר היא יכולה להיטיב עם הלקוחות, והיא יצרה צעד חיובי “למען” הלקוח. הפעם, אם וכשאפל תציג את כלי ה-Wellbeing שלה, היא עלולה להסתמן כנגררת אחרי המגמות בשוק, ושוב לאבד את היתרון שהיה לה בעבר על גבי כל מתחרותיה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "5 דברים שאפל חייבת להכריז עליהם היום ב-WWDC 2018"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צהוב
Guest

אפל בשנים האחרונות נגררת דרך קבע אחרי יצרניות אחרות.
הבעיה שלאפל יש קהל מעריצים קבוע שתמיד יצדיק את הצעדים שהיא נוקטת.
ולכן, כמו בכל שנה, גם הפעם, כל הניתוחים הרציונליים האלה לא ישפיעו על אפל.

צהוב
Guest

לא התעמקתי בכל הפרטים, אבל נראה לי שהנבואה שלך לא התגשמה ואפל לא התייחסה לכל הנושאים שהיא “חייבת” נו, אז מה קרה ?
המשתמשים נוהרים לאנדרואיד ?
לא.
אין חדש תחת התפוח.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: