מיתוג מעסיק שעובד: 5 שלבים לגיוס העובדים המתאימים ביותר

חברות גדולות וקטנות, שפעם היו סמן לחדשנות, מתמודדות כיום עם תדמית מיושנת ולא מצליחות למשוך עובדים צעירים. תהליך מוצלח של מיתוג מעסיק יעזור ביצירת תדמית חדשה, שתמשוך את המועמדים המתאימים ביותר לחברה. כך עושים זאת נכון

 Robert Daly/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Robert Daly/ Getty Images Israel

מאת שרון ישראל, מנכ”לית משותפת ב-Xtra Mile

כולנו מכירים את הסיפור: חבורת יזמים צעירה חולמת בגדול, ומחליטה להקדיש ימים כלילות בפיתוח הרעיון. הם רותמים משקיעים, מגייסים עובדים צעירים ורעבים כמוהם, מגשימים את החלום הישראלי והופכים לחברה בשווי מיליוני דולרים. עשור או שניים לאחר מכן הרומנטיקה חולפת גם היא, והחברה שהייתה פעם שם נרדף לחדשנות כבר מתויגת כשחקנית ותיקה – עדיין מצוינת, אבל כבר מזמן לא בכותרות וודאי שאינה נחשבת לחברה מרגשת בעיני הדור הצעיר של העובדים הפוטנציאליים בשוק.

חברות חזקות רבות, שמהוות את עמוד התווך של עולם ההייטק הישראלי, מגלות פתאום שקשה להן לגייס עובדים מוכשרים, שהן צריכות להמציא את עצמן מחדש ולהשקיע במיתוגן כמקום עבודה נחשק. ההתמודדות עם מציאות זו הובילה להולדת המונח מיתוג מעסיק (Employer Branding), הכולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווקיות שמטרתן לאתר ולמשוך עובדים פוטנציאלים ולעודד את הטובים שבהם לעבוד בחברה. חשוב להדגיש: לא מדובר על עוד וריאציה של הכלים הידועים של מודעות דרושים, מבצעי חבר מביא חבר או ירידי תעסוקה; תהליך מדויק של מיתוג מעסיק יעלה את המודעות לחברה בקרב מחפשי העבודה, יגביר את העניין שלהם בפעילותה ויקרא להם לפעולה, כלומר להגיש מועמדות לתפקיד בחברה. אז איך בדיוק עושים את זה? הכנו לכם את המדריך המלא, שלב אחרי שלב.

1. צרו את שפת המותג שלכם

שפת מותג מתאימה ומדויקת צריכה להבליט את היתרונות של החברה הספציפית שלכם למועמד הספציפי. שפה זו תמצב את החברה נכון והעובדים הרלוונטיים יתחילו לשים לב אליה, ואף לשאוף לעבוד בה. כדי ליצור שפה מיתוגית נכונה שתפו את העובדים בתהליך המיתוג, בעיצוב המסר המרכזי ובמסרי המשנה – הלוא, בסופו של דבר, העובדים הקיימים הם השגרירים הכי טובים שלכם, גם בקרב מועמדים פוטנציאלים.

2. הכירו היטב את קהל היעד

התוודעו באופן מעמיק לקהל היעד ולפרסונות השונות שתרצו לראות אצלכם בחברה. כדאי לבנות פרופיל עובד מתאים לכל תפקיד ומשרה ולהבין מה יכול למשוך ולהניע אותו להצטרף אליכם: מה המוטיבציה שלו ומה החברה יכולה להציע לו.

3. השתמשו בתוכן איכותי

התמקדו בפיתוח של תוכן איכותי כפיתיון למשוך את המועמדים לעבר הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר אינטרנט, חשבון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וכן הלאה). תוכן כתוב יעזור לכם להשיג תוצאות טובות יותר בחיפוש בגוגל ויהדהד את המסר שלכם להמונים; תוכן ויזואלי איכותי יאחד את כל ערכי המותג שלכם ויהיה קל לזיהוי, מובן, מושך וזכיר. אל תהססו להשקיע גם בקידום ממומן של התוכן שלכם כדי לקבל חשיפה מקסימלית, כמובן תוך טרגוט מדויק של קהל היעד.

 Westend61/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Westend61/ Getty Images Israel

4. היו נגישים לקהל היעד

טפחו אינטראקציה משמעותית וחווייתית עם המועמדים הפוטנציאלים שלכם, משל הייתה חוט הדיג שיעלה אותם לחכה ויוביל אותם לחפש אצלכם עבודה. למשל, צרו פלטפורמות מתאימות ברשתות החברתיות ואפשרו למועמדים לפנות אליכם ישירות; שפרו את דפי הקריירה באתר החברה כדי לספק מידע רלוונטי; וצרו טפסים לשימור הקשר עימם. רוצים עוד רעיונות מעולים? אפשרו למועמדים להשאיר את פרטיהם כדי שיוכלו לקבל התראות על משרות עתידיות, ואף הקלו עליהם עוד יותר באמצעות שירות הודעות דחיפה (פוש) עם עדכונים מהאתר. זכרו, אופני התקשורת שלכם עם המועמדים מהווים בעצמם חלק מן המותג, ולכן חשוב לשמור את אינטראקציה נעימה כדי ליצור רושם חיובי אצל המועמד.

5. תמדדו, תבדקו ותשפרו

מיתוג מעסיק, כמו כל מהלך שיווקי, הוא משימה מתמשכת. השקיעו בכלי עיבוד וניתוח מידע שיעזרו לכם להבין איך המועמדים הפוטנציאלים שלכם רואים אתכם, מה עובד ומה טעון שיפור. גם אם ראיתם הצלחה ראשונית אל תנוחו על זרי הדפנה, כי אחרי שנה או שנתיים אחרת אתם עלולים לגלות שהמיתוג שלכם שוב הפך למיושן ולא מושך.

אנחנו חיים בעולם בו ים של אפשרויות פרוסות בפני העובדים, והם יכולים לבחור בין חברות רבות המתחרות על תשומת הלב שלהם, ולכן היכולת לגייס עובדים חדשים ומוכשרים מהווה בעצמה מדד חשוב להצלחת החברה ובסיס ליכולת של החברה לצמוח. זו הסיבה שחברות צעירות ומבוססות גם יחד צריכות כיום לתת את הדעת למיתוג מעסיק, להמציא את עצמן מחדש כדי לבלוט בין המתחרות.


חשיבות תהליכי מיתוג מעסיק ארגוניים למחלקת השיווק והקשר שלהם להצלחה עסקית יהיו במרכז כנס Employer Brand Leadership 2018, שבו ישתתף, בין השאר, ברט מינצ’ינגטון, הגורו העולמי למיתוג מעסיק שגם יעביר Master Class

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: