מחקר חדש: חוק ה-5 שניות קיים גם בצפייה בוידאו

מחקר שביצע פרופסור ראמש סיטארמן מאוניברסיטת מסצ’וסס מציג כי המשתמשים היום חסרי סבלנות בכל הנוגע לזמני טעינה לסרטונים, ומוכנים להמתין כ-2 שניות עד שעוברים לסרטון הבא בתור

מקור: flickr, cc-by Sean MacEntee

מחקר חדש מציג כי גולשי האינטרנט המעוניינים לצפות בסרטים או סרטונים, לא מוכנים להמתין יותר ממספר שניות בודדות עד שהסרטון יסיים לטעון. על פי נתוני המחקר, משתמשים מוכנים להמתין רק עד חמש שניות בודדות על מנת לצפות בסרטונים קצרים, אחרת פשוט ממשיכים לגלוש לאתר הבא.

טכנולוגיה היפראקטיבית

חיבור האינטרנט הפך בשנים האחרונות לסוג של אינפוזיה עבור המשתמש הממוצע. בעזרת המחשב האישי, הסמארטפון או הטאבלט שלו דואג להשאר מחובר לכל מה שקורה, להתעדכן בחדשות האחרונות וכמובן לשמור על קשר צמוד והדוק עם חבריכם ברשתות החברתיות. אך לצד היתרון הברור של להיות מחובר כל הזמן, מגיעים גם החסרונות – המתבטאים בעיקר בחוסר סבלנות כלפי אותה טכנולוגיה מדהימה.

מחקר חדש שפרסם פרופסור ראמש סיטארמן (Ramesh K. Sitaraman) מאוניברסיטת מסצ’וסס, מציג כי משתמשים אינם מוכנים להמתין יותר מידי זמן בכל הנוגע לטעינת תכני וידאו בהם הם מעוניינים לצפות. על פי תוצאות המחקר, שהתבסס על 23 מיליון סרטוני וידאו שנצפו על ידי 6.7 מיליון משתמשים ייחודים, גילה הפרופסור כי גולשים הצופים בתכנים “קצרים” שאורכם פחות משלושים דקות, יתייאשו מההמתנה לטעינה לאחר שתי שניות בלבד, כאשר שישה אחוזים נוספים עוזבים בכל שניה נוספת. כ-20 אחוזים מהנבדקים היו מוכנים להמתין חמש שניות שלמות לפני שגלשו אל האתר הבא.

עוד הציג המחקר כי משתמשים המעוניינים לצרוך תכני וידאו שאורכם גבוה משלושים דקות הביעו הרבה יותר סבלנות, והיו מוכנים “לסבול” זמן המתנה ממושך עד לטעינה המלאה של התוכן. אך גם נתון זה אינו מפתיע במיוחד, שכן בדרך כלל משתמשים אלה המתינו לטעינה של סרט, כך שלא היה מדובר על תוכן אקראי בו נתקלו בעת גלישה – אלא הגיעו אליו בכוונה לצפות בו מלכתחילה.

אם עד היום חוק חמש השניות היה רלוונטי רק לאוכל שנפל לרצפה, נראה כי התחיל להתרחב ולהגיע גם אל האינטרנט – כלומר, במידה והתוכן שרציתם לצפות לא עולה תוך חמש שניות, ככל הנראה תעדיפו “להשאיר אותו שם” ופשוט להמשיך הלאה, אל הסרטון הבא.

מאשימים את הרשת

סיטארמן מציין כי הנתונים שמציג תלויים בצורה ישירה בסוג החיבור של המשתמש. כלומר, משתמשים בעלי חיבור מהיר התגלו כחסרי סבלנות ברמה גבוהה במיוחד, כאשר משתמשים בעלי חיבור ממוצע ואף איטי, היו מוכנים להמתין זמן ארוך יותר על מנת לצפות בתכנים הרצויים. במחקר ניתן לראות בבירור כי המשתמשים בעלי הסבלנות הגבוהה ביותר הם משתמשי המובייל, המוכנים להמתין לטעינה מלאה – לא משנה כמה זמן זה יקח.

את התכנים למחקר אסף סיטארמן באמצעות חברת Akamai, המסייעת להאיץ את מהירות התכנים באתרים השונים. בעוד שהיה חלק מצוות ההקמה של החברה, דובר מטעם החברה העיד כי למרות הקשר בין השניים, הממצאים שאסף הפרופסור לא הושפעו בכל דרך שהיא.

מקור: צילום מסך מתוך המחקר

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: