חושבים לפתוח פודקאסט? הנה 5 שאלות שכדאי לשאול לפני כן

יש באזז גדול סביב נושא הפודקאסטים כבר תקופה, ונראה כי בכל פינה יש אנשים שמחפשים להקים פודקאסט חדש. התייעצנו עם המומחים וקיבצנו כמה שאלות שחשוב לשאול לפני שגם אתם נכנסים לטרנד

מקור: Pixabay

מאת נאור נרקיס

1. האם אתם טובים עם מיקרופון?

פודקאסט טוב מתחיל במנחה: לפני שמתעמקים בתוכן שיהיה בפודקאסט שלכם, תשאלו את עצמכם אם המדיום הקולי הוא הכי אפקטיבי עבורכם. יש אנשים שטובים יותר כתיבה ונשמעים בה בגרסה הכי טובה שלהם. זה שאתם טובים במדיה אחת, לא אומר שבהכרח תהיו טובים במדיות אחרות. נסו לשאול את עצמכם אם פורמטים קוליים עובדים לטובתכם במקרה הזה או לרעתכם. נסו לחשוב על הפודקאסטים הכי טובים שאתם מכירים ותמצאו שבראשם עומד מנחה מוכשר מאוד.

2. האם אתם מסוגלים למנוע רגעי שתיקה מביכים?

בשביל דברנים אמיתיים זו משימה מאוד מאוד קלה. אבל עבור מי מאיתנו שהוא יותר ביישן או שקט, המשימה הזו יכולה להיות די מורכבת. התפקיד שלכם בפודקאסט הוא לגרום לאנשים לא לעשות Stop ולהתקדם לדבר הבא. אחרי הכל, מדובר בהופעה של חצי שעה בממוצע, לפעמים יותר – וזהו אורך תוכן עצום במושגים של שנת 2018.

3. האם אתם מסוגלים להביא מתראיינים מעניינים לאורך זמן?

רבים מהפודקאסטים שיוצא לנו להיחשף אליהם מתחילים בצורה הבאה: בום על-קולי ענק (מביאים מרואיין שווה), לאחר מכן יש ירידה הדרגתית באיכות לאורך 10 פרקים, ולאחר 10 פרקים מתחילה ההידרדרות האמיתית והמרואיינים פשוט לא רלוונטיים לפודקאסט יותר ומנהל הפודקאסט לא יודע איך להשאיר אותו רלוונטי, וממשיך להקליט יחד עם ירידה בנתוני ההאזנה. אם זה נשמע לכם מוכר – נסו לחשוב איך אתם נמנעים מהמצב הזה.

4. האם יש לכם זמן לבצע מחקר כדי לשאול שאלות טובות?

פודקאסט טוב נמדד ביכולת של המנחה שלו לשאול שאלות פתוחות וענייניות, ששולפות את העובדות המעניינות עבור המאזינים. יש כאלה שזה בא להם בקלות, אבל האמת היא שבשביל להגיע לשאלות הכי טובות דרוש המון מחקר על כל מרואיין שעומד להגיע לפודקאסט. פודקאסטרים שחוטאים בזה ולא חוקרים מספיק לא שורדים לאורך זמן, כי הם לא מצליחים לייצר תוכן מעניין מספיק. הנה כמה תשובות משעשעות שאנשים נתנו ב-Quora ומראות למה פודקאסטים נכשלים והסיבה הזו מככבת שם.

5. האם אתם יודעים הכל ובאים ללמד או יוצאים למסע?

פודקאסטים טובים הם כאלו שבהם המנחה יוצא למסע אמיתי כשהוא שואל שאלה ומחפש אחרים שיעזרו לו ללמוד אותה לעומק. זהו הפורמט המנצח כי הוא מעיד על צניעות מסוימת של המנחה – לא משנה כמה ניסיון יש לו, הוא מנסה ללמוד מניסיונם וחוויותיהם של אחרים. זה הופך את הפרקים למכווני מטרה ובכל פרק יכול המנחה לחזור ולסכם כיצד שיפר את הידע שלו לגבי השאלה איתה יצא למסע. ההשראה שלנו לשאלה הזו היא המייסד של לינקדאין, רייד הופמן, שפתח את אחד הפודקאסטים המצליחים בעולם ההייטק – Masters of scale – ובו הוא שאל את השאלה: ״איך אפשר לעשות גדילה מעריכית (scale) בצורה הכי טובה שיש?״. בשביל לענות על זה הוא הביא חצי מעמק הסיליקון ובכל פרק נראה שהוא לומד דברים חדשים.

הכתבה פורסמה לראשונה בתוכניסט

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "חושבים לפתוח פודקאסט? הנה 5 שאלות שכדאי לשאול לפני כן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משה
Guest

זה מאוד נכון. היתה תקופה שמאוד אהבתי את הפודים שלך ואז ממש (אבל ממש) גדלת. יכול להיות שלא באמת גדלת, אלא פשוט… התנפחת (משמע: המאסה נשארה זהה).
בכל אופן – שיהיה בהצלחה למי שמנסה.

קייזר סוזה
Guest

והשאלה האמיתית שלא נשאלה. האם יש לך מודל עסקי? או המקרה ואין, האם אשתך מרוויחה מספיק כדי לכסות על ה ” קריירה החדשה” שלך?

יאיר
Guest

מה זה פודקאסט?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: