5 סודות מעולם קבוצות הנטוורקינג העסקיות, שיעזרו לכם לעשות את זה נכון

בשנים האחרונות צמחו קבוצות הנטוורקינג בצורה משמעותית. זה נשמע פשוט, אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת על מנת ליצור רשת קשרים חכמה ובעיקר יעילה

Photo by Chris Montgomery on Unsplash

מאת שלומית עוזרי וקנין, מייסדת שותפה ומנכ”לית חברת מיטנגו 

באחת מתוכניות “הכרישים” האחרונות הוצגה הפעילות של הסטארטאפ שנקרא דאז אפנט. מאז, החברה ששינתה את שמה ל-מיטנגו, הפכה להיות בינלאומית. מדובר ברשת קבוצות נטוורקינג דיגיטליות אשר מציעה מפגשים מקומיים ובינלאומיים בשפות שונות, הן של ישראלים עם ישראלים והן עם בעלי עסקים זרים ומאפשרת לכל בעל עסק לשווק בשווקים בינלאומיים מבלי לצאת מהבית.

איך הפכנו להיות בינלאומיים כל כך מהר? באמצעות קבוצות הנטוורקינג עצמן. הקבוצות מהוות מנוע צמיחה אדיר שרבים לא מבינים את העצמה שלו.

עולם הנטוורקינג העסקי הוא עולם בן 4 עשורים, מדובר בשיטה שעובדת לעסקים מכל העולם אך שנים רבות שלא הוכנסה בה חדשנות. אם גם אתם ניסיתם להיות חלק מקבוצות עסקים עד כה או שאתם מתכוונים להשתלב בקהילה כזו, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

1. לא כולם עושים כסף – תהיו אקטיביים

אחת הנקודות הבולטות בקהילות נטוורקינג הוא הפער בין החברים האקטיביים לחברים הפסיביים. אם ברצונכם להיות בצד של אלו שמרוויחים יותר מההשתייכות לקבוצות, עליכם לרכוש לעצמכם את אחת ממיומנויות הנטוורקינג החשובות ביותר והיא האקטיביות. עליכם להיות אקטיביים, הן בפגישות והן בין הפגישות, להציג את עצמכם בצורה עקבית וזכירה, לשמור על מסרים אחידים ולבנות את שמכם בצורה בהירה וברורה בקהילה.

2. לא כולם רלוונטים – אל תבזבזו זמן

חוק המספרים הגדולים עובד תמיד אולם הוא גם מתיש תמיד. הנכונות של בעלי עסקים להכיר כמה שיותר אנשים ולקיים כמה שיותר פגישות על מנת לזהות את האנשים הרלוונטיים להם הינה הגיונית, אולם היא מצריכה השקעה אדירה של משאבי זמן ואנרגיה אנושית. נסו לעשות זאת בצורה אסטרטגית. כאשר אתם מתחברים למפגשים בצעו מיפוי של הנוכחים והגדירו מי מהם עומד בקריטריונים הרלוונטיים לכם באופן אשר מעלה את הסיכוי לשיתוף פעולה עסקי טוב. בנו בצורה חכמה את מעגל הכוח שלכם, דעו לאילו תחומים יש ממשקי עבודה עם תחומכם וצרו עימם קשר.

3. הנותן מקבל – צרו הפניות

הבסיס לנטוורקינג הוא שהנותן מקבל. אתם מייצרים הפניות ובאופן טבעי אתם מקבלים הפניות. יזמים רבים רואים בנושא יצירת ההפניות אתגר משמעותי ועבור אחרים זה אך טבעי, אולם המציאות מראה שכולנו מייצרים הפניות כל הזמן, לעתים, מבלי להתכוון בכלל.

בשיחות עם לקוחות, חברים או בני משפחה אנחנו מדברים על אנשי מקצוע שהיינו מרוצים מהם, אנחנו מפנים לסוכן ביטוח שלנו, ממליצים על מי שבנה לנו את אתר האינטרנט או מספרים על הקמפיין המוצלח שעשו לנו בפייסבוק. כל אלו הם הפניות. כל שנותר לכם הוא לעדכן את הצד השני שנתתם את המספר שלו ללקוח פוטנציאלי שפגשתם, לוודא שנוצר קשר והרי לכם הפניה.

4. התאמה לקבוצה זה אלמנט קריטי – בחנו זאת בקפידה

עסקים זה עניין של כימיה בין אנשים נקודה. אנחנו יכולים להתחבר לקבוצות ותיקות שנחשבות לחזקות מאוד ולהרגיש זרים ולא מחוברים. כימיה היא אלמנט משמעותי מאוד שכאשר הוא מתקיים בין אנשים עולה הסיכוי לשיתוף פעולה מוצלח. חשוב מאוד לבקר במספר קבוצות ולהיות קשובים לתחושות הגוף שלכם. אם נהנתם בקבוצה אחת, אם המפגש זרם לכם והרגשתם טוב בנוכחות האחרים במפגש, כנראה שהייתה כימיה. כימיה לא צריכה להיות עם כל אדם שנוכח במפגש אבל הוייב הכללי צריך להיות מעצים ומצמיח עסקית, אחרת, גם אם זו קבוצה ותיקה וחזקה לא תצליחו לפרוח ולשגשג בה.

5. הזמינו אורחים – זה המנוע העיקרי לצמיחה

בדקנו מהו אחוז האנשים אשר נוהגים לספר לחבריהם אחרי שאכלו במסעדה טובה או ראו סרט טוב וגילינו שמדובר במעל 95%. זה הבסיס להזמנת אורחים. הייתם בפגישה עסקית טובה? ספרו לחבריכם העצמאיים, תחלקו את הטוב הזה איתם ותאפשרו להם לזכות בחשיפה עסקית.

מעבר לכך, הזמנת אורחים הוא אחד האלמנטים המצמיחים ביותר בנטוורקינג. אלמנט זה מצמיח 3 פעמים: פעם אחת הוא מצמיח את המזמין, בשנייה את המוזמן ובשלישית את הקהילה כולה. יזמים אשר מבינים שנטוורקינג דיגיטלי זו מתנה מביאים איתם אורחים לכל מפגש.

אורחים רבים מצליחים לייצר עסקאות כבר בעקבות המפגש הראשון, כי במקרה ביקוש פגש היצע. על אותו משקל, אורחים רבים צורכים שירותים מחברים קיימים כבר במפגש הראשון. למרות שהמטרה העיקרית של המפגשים היא להפוך לשגרירים אחד של השני, עסקאות שכאלו הן דבר שבשגרה והן מחזקות מאוד את כל המשתתפים.

הכתבה בחסות מיטנגו

חברת מיטנגו מפתחת אלגוריתמים חכמים מבוססי טכנולוגית AI שיהפכו את כל מלאכת הנטוורקינג למדויקת ופשוטה יותר בעבור בעל העסק. החברה קמה מתוך הבנה שנטוורקינג הינו אחד הכלים השיווקיים היציבים והחזקים ביותר אולם הוא אינו מתאים לדרישות העולם החדש. 
כיום מיטנגו הינה חברת הנטוורקינג היחידה בישראל אשר מציעה קבוצות בינלאומיות המאפשרות מפגש של ישראלים מיבשות שונות בשפה העברית וכן מפגשים של בעלי עסקים דוברי אנגלית ושפות זרות נוספות.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "5 סודות מעולם קבוצות הנטוורקינג העסקיות, שיעזרו לכם לעשות את זה נכון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אגבובו
Guest

לא הבנתי, אולי כי זה מאד כללי.
לאיזה עסקים מיועד? סטרטאפים? פרילנס? brick&mortar?
מה להמלצות הגנריות על איך לעשות נטוורקינג לבין הבינה המלאכותית שאתם מפתחים? או שאתם רשת חברתית עסקית שעושה מיטאפים? מה אתם עושים בדיוק? לאיזה אירועים צריך לצפות? אני אמור לשלם על הקשרים? על מה הכרישים שמו כסף?

נ.ב. מצפה לתשובה כאינדיקציה לכך שאתם לא סתם זורקים כסף על פה כתבות גנריות בתשלום אלא באמת משקיעים ושמים לב :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: