5 צעדים שיזניקו את הפעילות השיווקית שלכם ב-2020

עולם השיווק עבר הרבה מאוד שינויים בשנים האחרונות, וכדי שתצליחו לשווק את הסטארטאפ שלכם היטב הכנו עבורכם כמה דגשים שיבהירו באילו מערכות להשתמש, באילו חלקים כדאי למקד את התקציב ואיך לנצל את הכוח של הרשת כדי להקל על מאמצי גיוס העובדים שלכם.

תמונה: Pixabay

מאת סמי סבין, מנכ”ל שטיק מדיה

2020 הביאה איתה עשור חדש של שינויים, פיתוחים טכנולוגיים וטרנדים שיווקיים חדשים שחייבים לעמוד בהם. אמנם את העתיד לא ניתן לחזות, ובקצב הנוכחי בו העולם צועד קשה אפילו לדמיין איך יראה העשור הבא, ובכל זאת יש מספר נושאים שכבר ניתן להגיד כי השקעה בהם וטיפוחם יכולים לעשות את ההבדל ולהפוך את שיווק החברה שלכם למוצלח בעשור הקרוב. בין שהתחלתם בפעילות השיווקית שלכם לשנים הקרובות ובין שאתם עדיין בשלב הרעיונות, הכנו עבורכם 5 דגשים שיעזרו לכם למקד ולמנף את העבודה הקשה הצפויה לכם ב-2020.

1. פרסום בעזרת מערכות פרוגרמטיות וכלי AI

פרסום פרוגרמטי הוא אחד מעמודי התווך החשובים ביותר לפעילות השיווק שלכם ב-2020. שימוש במערכות פרוגרמטיות נועד לחסוך זמן, כסף וכוח אדם ולאפשר לכם להפיק ערך רב יותר מהקמפיינים שאתם מנהלים, בין שאלו קמפיינים מיתוגים או מכירתיים. מערכות הפרסום הפרוגרמטי כוללות חברות מוכרות כמו Taboola ו-Outbrain, לצד חברות פחות מוכרות בישראל כמו Adscale, Kensho או Criteo. גם פייסבוק וגוגל הטמיעו תהליכים פרוגרמטיים במערכות שלהן, כדי לאפשר לכם להכניס את הקמפיינים למצב של טייס אוטומטי.

בתור יזמים, אל תהססו לבצע בדיקה ולהרים פיילוט עם אחת המערכות האלה, כדי לבדוק תוצאות וכדאיות לגבי התחום בו אתם עוסקים, כי הפיתוחים הטכנולוגים האלו יכולים לייצר לכם יתרון תחרותי אדיר ולמנוע מכם להיתקע, או אפילו להתחיל להתדרדר.

מה חשוב לדעת בפרסום פרוגרמטי: המערכות הפרוגרמטיות עדיין צריכות ניהול ופיקוח. גם עם יכולות ה-AI וניתוח המידע, מנהלי קמפיינים בשר ודם עדיין צריכים לנהל את המערכות האלו ולנטר אותן כדי לוודא שהתקציב שלכם מנוצל בצורה המיטבית. אל תלכו בצורה עיוורת אחרי המלצות לאופטימיזציה, אלא בדקו היטב את המשמעות התקציבית שלהן.

2. השקעה בשלב ה-Consideration במשפך השיווקי

משפך שיווקי הוא תיאור התהליך שבו מותג נחשף ללקוח פוטנציאלי, מהפעם הראשונה שהוא פוגש בו ועד הפיכתו ללקוח משלם של החברה או ללקוח מתעניין בשירות או במוצרי החברה. בראיית מאקרו כוללנית, המשפך השיווקי כולל 3 שלבים: מודעות (Awareness), שיקול קנייה (Consideration) ורכישה (Purchase).

בתור יזמים מפרסמים, המטרה היא לבנות את המשפך השיווק מתחילתו ועד סופו ולהניע את הגולש במורד המשפך, עד הגשמת המטרות השיווקיות של החברה. אבל בעוד השלב הראשון במשפך (Awareness) הוא יחסית ברור ופשוט לביצוע, השלב השני – שבו הלקוח נחשף למוצר שלכם ושוקל אם כדאי לו לצרוך אותו – דורש הרבה תשומת לב.

אז איך מתכוננים? לשלב שיקול הקנייה של המשפך השיווקי צריך להגיע מוכנים, עם מגוון חומרים משכנעים שיגרמו ללקוח הפוטנציאלי להתחיל להשתכנע שהפתרון שלכם עדיף לו על פני אחרים: סרטוני המלצות לקוחות, סרטוני הדגמה ושימוש של המוצר, כתבה מפרגנת על המוצר ועוד. כמו כן, חשוב מאוד לייצר נראות של המותג בכמה אפיקים במקביל, ולא להסתפק רק בפלטפורמה אחת. לדוגמה, כדאי לבצע רימרקטינג בפייסבוק, בגוגל, ביוטיוב ובמקביל גם להציג תוכן ממומן באאוטבריין.

חשוב לדעת: השקעה בשלב הזה תסייע לכם לייצר תנועה גדולה ואיכותית יותר לעבר השלב האחרון, בו אתם מנסים להמיר את הגולש ללקוח משלם (או לקוח שמשאיר ליד).

כיצד תשפרו את השלב השני במשפך: הקצו תקציב מיוחד מתהליך השיווק לשלב שיקול הקנייה, והשתמשו בו כדי לכתוב חומרים מקצועיים, להפיק סרטונים, לפרסם המלצות מפרגנות וכדומה. חשוב מאוד להזין את כל החומרים האלו לפני שמתחיל הקמפיין, כדי שתוכלו לייצר על הלוקחות הפוטנציאליים אימפקט עוצמתי בזמן קצר.

3. שילוב כוחות עם מחלקת ה-HR

חברות רבות מתמודדות כיום עם מחסור חמור בעובדים מקצועיים ומתקשות מאוד בהליכי הגיוס של העובדים. כדי להתמודד עם המצב הבעייתי הזה, חברות נאלצות לצאת מהמסגרת המקובלת של הליכי הגיוס ולהתחיל במהלכים שבהם הן יכולות להשפיע על ליבו של המועמד. אחד מהם הביא ליצירת שיתופי פעולה בין מחלקות ה-HR למחלקות השיווק. שילוב כוחות מוצלח ועבודה מקבילה של שני הגופים יחד יכולה לייצר למותג שלכם נראות חזקה, שתגיע למועמדים ותעסוק בנושאים שמעניינים אותו באמת כשהוא מתלבט לגבי מקום העבודה הבא שלו.

ההחלטות שהארגון צריך לקבל במצבים אלו, מעבר לקמפיינים השיווקים של החברה, נוגעות לגובה תקציב הפרסום ליצירת מיתוג מעסיק בקרב קהל היעד הרלוונטי ולערוצים בהם כדאי לפעול (דיגיטל בלבד, או שילוב של ספוטיפיי, שלטי חוצות וסרטונים ביוטיוב?).

כך תשתפו פעולה עם מחלקת ה-HR: מדובר בשתי מחלקות שלא רגילות לעבוד יחד, ולכן חשוב להיות פתוחים וקשובים לצד השני. זה אמנם נשמע כמו טיפ של מנהל זוגית, אבל ההבדלים בין שתי המחלקות יוצרות פערים מקצועיים שחשוב לגשר עליהם. לדוגמה, מנהלת HR, שעוסקת בשיחות ואיתור מועמדים, תיתן פתרונות שונים לגמרי מאשר אשת שיווק שרגילה לפצח בריף. נשמו עמוק, תבואו פתוחים וקואופרטיבים לעבודה משותפת, כי שיתוף פעולה מוצלח וקבלת החלטות נבונות יעשה טוב לכולם.

4. שינויים בהרגלי הצריכה (הקולית)

לפי נתוני גוגל מ-2018, כ-20% מהחיפושים מבוצעים בעזרת דיבור, מה שמעלה תהיות לגבי תוצאות החיפוש הרלוונטיות שגוגל מציגה לגולשים שמחפשים את המוצר או השירות שלכם. גוגל עשתה מהפכה בהרגלי החיפוש שלנו, ונראה כי אנחנו על סף מהפכה נוספת שתתרחש באמצעות החיפוש הקולי.

אנשים רבים משתמשים בחיפוש הקולי כאמצעי החיפוש המוביל שלהם, העוזרות הקוליות הולכות ונעשות נפוצות יותר והקלדה הופכת אט אט למסורבלת ולא רלוונטית. יותר מזה, בחיפוש קולי אנחנו לרוב נקבל תוצאה אחת, זו הרלוונטית ביותר לחיפוש שלנו, ולא עשרות תוצאות חיפוש שונות.

המשמעות היא שעצם החיפוש במנוע החיפוש של גוגל משתנה, ואיתו גם הביטויים הנפוצים שאתם מקדמים מבחינת קידום אורגני לחברה שלכם. אם למשל עד היום הייתם מחפשים בגוגל “חברות לקידום אתרים”, בחיפוש קולי אתם עשויים לחפש “איך למצוא חברת קידום אתרים אמינה” – ביטוי שונה לחלוטין לקידום.

מה חשוב לדעת על חיפושים קוליים: חדדו את הביטויים שאתם מקדמים בצורה אורגנית. עליכם לבצע מחקר מתמיד לגבי ביטויים נפוצים שנמצאים בשימוש בגוגל, ולחשוב על הדרך בה הגולש יחפש את השירות או המוצר שלכם. אחרי שהגעתם למסקנות, בצעו קידום אורגני לביטויים האלו כדי להשתלט על המקום הראשון בגוגל, שכן המקום הראשון כנראה יזכה בכל הקופה.

5. משפיענים

השימוש במשפיענים צובר תאוצה בקרב חברות רבות, ולא בכדי. מחקרים רבים מראים כי השימוש במשפיענים מסייע לייצר אמינות מול הגולשים, מחבר את הגולש למותג בצורה רכה וכמובן מוריד מחסומים שנוצרו לפרסומות.

לדורות החדשים, שנולדו לעולם הדיגיטלי, יש מסך אדישות אטום מאוד לפרסומות, ומשנה לשנה צריך לעבוד קשה יותר כדי להסיר אותו. כיום מחלקות השיווק צריכות לעבוד קשה מאוד בהעברת מסרים, ובניגוד לימים עברו, בהם המשפיענים היו בעצם פרזנטורים מפורסמים (ויקרים), כיום הצמיחה של המיקרו משפיענים במדיות החברתיות מנגישות את יכולת השימוש בהם כחלק מפעילות השיווק שלכם.

מיקרו משפיענים מוכרים בדרך כלל בחוגים מסוימים ונישתיים, אך יש להם כמות לא מבוטלת של עשרות אלפי צופים ועוקבים אדוקים. בין שזה בפייסבוק, באינסטגרם או בטיק טוק, מיקרו משפיענים מהווים הרבה פעמים מקור ידע אמין לגבי מוצרים ושירותים. למשל בקמפיין של נעמת, ארגון הנשים הגדול בישראל, עשו שימוש במשפיעניות מוכרות ומובילות לקידום המודעות לנושא האלימות נגד נשים.

מה חשוב לדעת בעבודה עם משפיענים: בדקו היטב מיהם המשפיענים המובילים בתחום שלכם, אם יש להם קהילה ומהי באמת מידת ההשפעה שלהם על קהל היעד. בנוסף, בדקו אם הם מבצעים שיתופי פעולה עם חברות אחרות וכמובן שלא נוצר ניגוד אינטרסים בקידום המוצר או השירות שלכם.

הכתבה בחסות שטיק מדיה

אנחנו בונים לחברות טכנולוגיה וסטארטאפים ערך מיתוגי ושיווקי בעזרת שיווק באינטרנט בארץ ובחו"ל.
באמצעות שימוש בידע מקצועי רחב וטכנולוגיות מתקדמות, אנחנו מנהלים פעולות פרסומיות ושיווקיות בדיגיטל שמובילות לקוחות להצלחה עסקית. הצוות שלנו מונה 10 אנשי מקצוע מיומנים ומסורים שכל מטרתם היא לסייע לכם להגשים את החזון העסקי שלכם.
בואו נעשה שטיק!

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "5 צעדים שיזניקו את הפעילות השיווקית שלכם ב-2020"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבא
Guest

והכי חשוב: לירות באזוורדז לכל הכיוונים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: