5 הטיפוסים הכי מעצבנים שתמצאו בכל משרד

מקום העבודה שלכם היה באמת מושלם, לו רק לא היה שם ההוא שמשגע אתכם בכל יום עבודה. אז איך בכל זאת תעבדו איתו? אנחנו פה כדי לעזור

 tomazl/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: tomazl/ Getty Images Israel

גם אם מצאתם את מקום העבודה המושלם ואתם באמת נהנים להגיע למשרד מדי בוקר, תמיד, אבל תמיד, יהיו שם גם את הקולגות שאם זה היה תלוי בכם, הייתם בוחרים לא לעבוד איתם. כיוון שזה לא באמת תלוי בכם, אתם חייבים לשתף פעולה ולעבוד יחד על פרויקטים משותפים או לכל הפחות להיות מנומסים ואדיבים. איך עושים את זה? איך עובדים עם אנשים שונים מאוד מכם ואיך מתמודדים בהצלחה עם קולגות שמאתגרים אתכם בכל יום מחדש? הכנו בעבורכם מדריך קצר של חמשת הטיפוסים הבלתי אפשריים, וכמובן לא שכחנו להוסיף כמה עצות שיעזרו לכם לעבור את היום בשלום.

1. זה שתמיד יודע הכל

הטיפוס הזה שיודע הכל, בטוח בעצמו גם כשאינו יודע כלום. את הכל הוא הרי למד כבר מזמן, בכל הסיטואציות הוא כבר נתקל, לכל בעיה יש לו תשובה והוא כמובן יטרח להצהיר על כך בכל הזדמנות ובכל ישיבה.

איך תתמודדו? לאדם כזה חשוב להישמע ועל כן הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות זה פשוט לתת לו להשמיע את דעתו. תנו לו להגיב ראשון, להעלות רעיון או להציע פתרון ובתגובה ענו לו: “זו זווית חדשה בהחלט” או “המממ., מעניין”, ובאותה נשימה בקשו לשמוע עוד הצעות ורעיונות מעובדים אחרים.

2. המתלונן הסדרתי

המתלונן הסדרתי הוא גם קורבן תמידי. זהו העובד שמאמין שהכל קשור אליו אבל תמיד מהצד השלילי של העניין. הוא מגנט לשלל בעיות, תקלות וצרות צרורות שאף אחת מהן (כמובן) אינה באשמתו. הוא לא מפסיק לקטר על כל דבר כמעט: על כמה החברה לא מעריכה אותו, את השקעה שלו ואת מאמציו; על איך פגעו והעליבו אותו; על כך שהוא יותר מדי טוב עבור התפקיד הקטן שנתנו לו, השעות הנוספות, סוג הפיצה שהזמינו ושכמובן גם אכלו ושתו לו.

איך תתמודדו? במקום להתעצבן או להתבאס שדווקא עם אדם כזה אתם צריכים לחלוק את יום העבודה שלכם, נסו לפתח אליו אמפתיה וסימפתיה. הרי מדובר באדם פסימי, שאינו יודע ליהנות ממה שיש ושתמיד יסתכל על מחצית הכוס הריקה, וסביר שכך הוא רואה גם את כל החיים שלו. אז במקום לכעוס נסו להבין – אולי קרה לו משהו שהוביל אותו להיות כזה ממורמר, אולי עוברת עליו תקופה קשה? אך בכל מקרה אל תשתפו פעולה עם התלונות שלו – תלונות וקיטורים הם מידבקים ומעכירים את האווירה, והם גם גדלים ומתעצמים כשיש להם אוזן קשבת. ברגע שלא תשתפו פעולה ולא תוסיפו אש למדורה, למתלונן יימאס והוא ילך לחפש לו מישהו אחר לקטר לו.

 Photo by Rafa Elias/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Photo by Rafa Elias/ Getty Images Israel

3. הליצן

הליצן עושה צחוק מכל דבר ורוב הזמן די משעשע לעבוד בחברתו. ובאמת למה לא להעביר את הזמן בצחוקים ובאווירה טובה? הבעיה מתחילה כשהבדיחות חורגות מגבול הטעם הטוב, פוגעות ומסופרות על חשבונם של אנשים אחרים או על נושאים שלא ממש מתאימים למקום עבודה.

איך תתמודדו? יש זמן לכל דבר, אז הרשו לעצמכם לצחוק לפעמים, אבל רק בתנאי שזה לא פוגע בעבודה שלכם ולא מתבצע על גבם של קולגות אחרים. כשאין ברירה, התרחקו, הגיבו בנימוס אך אל תשתפו פעולה עם נושאים נפיצים.

4. גנב הקרדיט

גנב הקרדיט הוא אחד הטיפוסים המעצבנים ביותר, הוא יציג את הצלחת הצוות כהצלחה אישית שלו, הוא יגנוב לכם רעיון שאתם העליתם ויציג אותו כשלו, הוא קופץ בראש ואוהב לטפוח לעצמו על השכם, וכל זה מתעצם כשהבוס בסביבה.

איך תתמודדו? יש שתי דרכים להתמודד עם קולגה כזה: הראשונה היא לתעד הכל. העליתם רעיון או מצאתם פתרון לבעיה אקוטית? אל תסתפקו בדיבורים, כתבו ושלחו למנהלים שלכם במייל. תעדו באופן קבוע את הפעולות שלכם ואחת לתקופה שלחו דו”ח מסודר לבוס. הדרך השנייה היא להתחיל לדבר ב”אנחנו”: אם גנב הקרדיט עושה זאת בנוכחותכם, ספרו את הפן שלכם בניסוח גוף ראשון רבים. כך לא תיתפסו כטיפוס שמנסה לגנוב קרדיט או לא חולק תוצאות עם הצוות, ומצד שני גם לא תצאו פראיירים.

5. הרכלן

צריך להתחיל באמת, לפעמים זה נחמד לשמוע איזו רכילות עסיסית, הבעיה היא שרכילות נבנית ומופצת לא רק על ידי זה שמספר אותה, אלא גם על ידי כל אלה שמוכנים להאזין לה.

איך תתמודדו? כדי שהקורבן הבא של הרכילות התורנית לא יהיה אתם בעצמכם (תורו של כל אחד מגיע מתישהו) או כדי לא לפגוע בעובדים אחרים, נסו לקטוע את הרכילות. בפעם הבאה שהרכלן ינסה לתפוס אתכם לשיחה, העיפו מבט בשעה ותגידו “באמת שהייתי רוצה לשוחח איתך, אבל אני מה זה לחוץ בזמן היום, זה סובל דיחוי?”.

בכל מקום עבודה תיתקלו בשלל טיפוסים, עם חלקם תתחברו ועם אחרים לא, אבל עם כולם תצטרכו לעבוד ולכן חשוב לזכור שאינכם יכולים לשלוט על מעשיהם של אחרים וגם בטח שלא לשנות אותם, אבל אתם כן יכולים לשלוט על התגובות שלכם. קחו נשימה עמוקה, התרחקו מסיטואציות מרעילות ואם אתם מגיעים למצב שאין לכם ברירה, כדאי ליזום שיחה אישית עם הקולגה שאתם לא מסתדרים איתו או אפילו עם המנהל שלכם. בכל מקרה, השאירו את הרגשות בצד, שמרו על גישה קורקטית, מקצוענית ומבוססת עובדות בלבד.

הכתבה בחסות SQLINK

קבוצת SQLINK מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה-IT. אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! בקבוצת SQLink מועסקים כ-2,000 עובדים והיא כוללת מגוון חברות מובילות בתחומן כגון: GotFriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, חברת Opisoft המתמחה בעולמות ה bi והאנליטיקה, חברת TVUNA - המתמחה בעולמות הדיגיטל וחממת חדשנות לסטארטאפים.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

הגב

9 תגובות על "5 הטיפוסים הכי מעצבנים שתמצאו בכל משרד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

רק טיפוסים שליליים יש?

ASD
Guest

ובכן, זה יהיה מוזר לשים טיפוס חיובי בכתבה שהכותרת שלה היא “5 הטיפוסים הכי מעצבנים שתמצאו בכל משרד”

Liran elisha
Guest

אתה ליצן?

עעך
Guest

כמאמר לידוי – נו יאללה בסדר

איציק
Guest

כתבה ירודה מאוד עם המון PC. טיפוסים מהסוג שמתואר בכתבה הם טיפוסים מוגזמים להחריד. והפתרונות שמוצעים כאן מוגזמים עוד יותר. לרגע חשבתי שהגעתי לכתבת ייעוץ בגן ילדים.
ילדים חמודים, לא לריב. לשחק יפה אחד עם השני, לא להשפריץ מים. עכשיו נעשה שעת ריכוז…..בעעעעעעעעע

אילן
Guest

אתה הדוגמה למתלונן סידרתי. לתשומת ליבך

איציק
Guest

אתה הדוגמה לזה שיודע הכל. לתשומת ליבך

תומר
Guest

מעניין! חסר עוד מעצבן אחד, הביקורתי, זה שמבקר כל אחד, חושב שהוא מושלם, ואין לו פגמים.
עכשיו שזה מושלם, לאיזה קבוצה הכותב הפוסט שייך?

גכעגכע
Guest

יש את הכתבה הזאת ביותר רדוד?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: