מתרחבים לשווקים חדשים מעבר לים? הנה 4 דברים שאתם צריכים לדעת

חדירה לשוק חדש היא בהחלט אירוע מרגש לכל חברה, אך איתה מגיעות גם ביורוקרטיות זרות וחדשות. הנה על רגל אחת מה שאתם צריכים לדעת לפני

תמונה: Pexels

מאת לינה ביצ’אצ’י ונדב שלינגר, צוות הלוקליזציות ב-Priority Software

אנחנו חיים בעידן בו גבולות בין מדינות מיטשטשים והתרחבות עסקית בינלאומית לא רק שאינה רחוקה מהישג יד, אלא נמצאת ברשימת היעדים של כל מיזם כמעט. כידוע, כל מדינה בעולם היא שונה מאחרת, וכך גם הביורוקרטיה, המיסוי והרגולציה הנדרשים מכל חברה שפועלת בתחומי המדינות השונות. ההתאמות שמיזמים צריכים לעשות כדי להצליח בחדירה לשוק חדש הן רבות ונראה כי האתגר הגדול ביותר נמצא בהתאמת מערכות המחשוב הארגוניות, דוגמת ERP, לדרישות הלוקליות והצרכים הייחודיים למדינת היעד. התאמת מערכות אלה על ידי מערכות המחשוב נקראת לוקליזציה, ועל הפיתוח של הלוקליזציות אמונים צוותי מוצר מקצועיים, שתפקידם להתאים את הטכנולוגיה ואת הפתרונות הייעודיים לשווקים הרלוונטיים בהם פועלים לקוחותיהם.

לוקליזציות נועדו לאפשר התנהלות עסקית תקינה בהתאם לרגולציות ול-Best practices המקומיים, המשתנים תדיר. שימוש במערכת ניהול ארגונית המתעדכנת בזמן אמת על ידי אנשי מקצוע הוא תנאי הכרחי לדיווח מדויק לפי לוחות הזמנים הפיננסיים, למניעת טעויות ובסופו של דבר לעמידה ביעדים העסקיים.​

אמנם החוקים משתנים ממדינה למדינה, אך בכל אחת יש לעבור את אותו תהליך הבנה של מה נדרש ממערכת ניהול מידע כדי לעמוד בדרישות וברגולציות מקומיות. איך עושים את זה? אספנו בעבורכם כמה אלמנטים מרכזיים וקריטיים שעליהם עומלים צוותי הלוקליזציות, המביאים חברות הנמצאות בצמיחה בינלאומית להצלחה עסקית.

1. שינויים בחישובי המס

מערכת ניהול הכספים חייבת להתאים את חישובי המסים השונים לפי כל מדינה בה היא מופעלת: מחישובי מס, דרך תמיכה במדיניות האכיפה ועד חובת הדיווח המקומית ברמה הבסיסית ביותר. השינויים מתבטאים לא רק בגובה המס, אלא בשיטת החישוב כולה ותלויים בסוג המוצר, השירות וגובה העסקה. בארצות הברית למשל נגלה שחישובי המס משתנים בין המדינות, בין מחוזות ואפילו בין ערים שונות.

משתנה מורכב נוסף הוא תהליכי דיווח המס לרשויות. מדינות רבות נוטות לחייב דיגיטציה ודיווחים מקוונים, מתוך מטרה להגביר את האכיפה של חובת המיסוי ולהילחם בהלבנת הון. לדוגמה, במקסיקו מחייבים עסקים להוציא רק חשבוניות דיגיטליות ולאשר אותן אלקטרונית מול הרשויות טרם ההפקה; באנגליה נכנסה השנה רגולציית Making Tax Digital, שמחייבת כל עסק מעל מחזור מכירות מסוים להגיש את דיווחי המע”מ בצורה אלקטרונית ישירות ממערכת ניהול הכספים. בדיגיטל כמו בדיגיטל, מדובר בתחום דינמי מאוד, ומדינות רבות עורכות שינויים אפילו פעם ברבעון, מה שמחייב להישאר עם אצבע על הדופק ולדאוג לעדכון ולתאימות המערכות בצורה שוטפת.

2. התממשקות עם הגופים המרכזיים

רוב העסקים בישראל מתממשקים לבנקים, חברות אשראי, חברות שילוח ועוד, ובכך מפחיתים את העיסוק בסנכרון נתונים ואדמיניסטרציה ונהנים מניהול שוטף קל יותר. גם במדינות זרות יש לדאוג מראש להתממשקות של מערכת המידע עם הבנקים המקומיים, חברות הסליקה ומשלחים מובילים, אך חשוב שצוות הלוקליזציה יעשה עבודת הכנה ומחקר כדי לזהות את כל הגופים המרכזיים שהלקוחות שלכם יצטרכו להתנהל מולם. בנוסף, בייחוד מדינות מתקדמות, ההתממשקות אמנם מתאפשרת באמצעות API אבל יש להגדיר מול כל אחד מהגופים את ההתממשקות הנדרשת.

3. להגן על הפרטיות ועל עצמכם

נושא אבטחת המידע הוא נושא רגיש ויש להתייחס אליו בהתאם לרגולציה המקומית. בחלק מהמדינות ישנו איסור על הוצאת מידע מסוים מגבולות המדינה, והמשמעות היא שהמערכת והנתונים יכולים להישמר רק בדאטה סנטר מקומי או בשרתי ענן פרטיים.

בנושא ההגנה על הפרטיות, כל חברה הנמצאת בקשר עם אנשים פרטיים או עם חברות בתחומי האיחוד האירופי חייבת להיות GDPR compliant. מבחינת המערכת, המשמעות היא שיש צורך שבמערכת המחשוב יהיה קיים מודול המנהל את ההגנה על הפרטיות שעומד בתקן וכולל ניהול הסכמות, סריקה קלה של כל המידע על כל איש קשר לצורכי מחיקה בעת הצורך ועוד. דרישות שונות יכולות להיות קשורות לסוג המידע שמותר לשמור במערכת על עובדים ועל ספקים.

4. הפרטים הקטנים של השוק המקומי

התאמה להרגלי השוק המקומי, עד לפרטים הקטנים, לא פחות חשובה כאשר אנחנו מתאימים את המערכת למדינה חדשה. על צוות הלוקליזציה לדבר עם עובדים מקומיים כדי להבטיח שגם ברמת המשתמש היחיד המערכת תואמת את הנורמה ואת השפה המקומית. למשל, ישנן מדינות בהן החברה משמשת מתווך בין הקונה למוכר, ואז רישום הפעולות בין כל הצדדים הקשורים במערכת צריך להיות אוטומטי ככל האפשר, כדי שקצב הפעילות לא יואט. אפילו לדברים קטנים, כמו פורמט התאריך והשעה המוצגים, יש השפעה רבה על האופן שבו התוכנה תיתפס בעיני המשתמשים – כזרה או כידידותית.

הכתבה בחסות פריוריטי

Priority Software מפתחת פלטפורמות חכמות לניהול ארגוני מערכתי. פתרונות הפריוריטי מאופיינים בגמישות ובפתיחות המאפשרים לעסקים בכל גודל, ניהול מידע מקיף, מסונכרן ומותאם לוקיישן. מערכת הפריוריטי משפרת את היעילות העסקית, חוויית הלקוח והנגישות בזמן אמת למידע ולתובנות עסקיות.
בדרך להשגת יעדים עסקיים גדולים, ובפרט להתרחבות בינלאומית, יש חשיבות רבה למערכת ה- ERP, ולכן נבנתה חבילת פתרונות ייעודית לחברות גלובליות אשר בנוסף למגוון הפתרונות הקיימים כוללת לוקליזציות, פתיחות ממשקית לתוכנות קיימות, תמיכה ושירות במגוון יעדים בעולם, ענן ציבורי ועוד. לקבלת כל הפרטים לחצו כאן >

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "מתרחבים לשווקים חדשים מעבר לים? הנה 4 דברים שאתם צריכים לדעת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פייסבוש
Guest

הכתבה בחסות….

פייסבוש
Guest

“כתב*” “אורח**”

* עובד או יחצן
** בתשלום

oshri
Guest

לכל מי שמתעניין, מערכת אלגוריתמים מבוססת דיפ לרנינג ומשין שתשפר את הביצועים בעסק מהיום הראשון. המערכת כבר אחרי שלב הלמידה פשוט ללחוץ enter להריץ ולראות איך הרווחיות קופצת. Oshria6688@gmail.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: