מהחכמה ועד התמה: כנגד 4 עוזרות קוליות דיברה התורה

לכבוד חג הפסח, אספנו את כל העוזרות הקוליות כדי לבדוק מי החכמה, מי המרושעת, מי התמה ומי זאת שאיננה יודעת לשאול

תמונה: אמזון

רגע לפני שאתם עומדים לשבת לשולחן הסדר, יש סיכוי סביר שיש לכם עוד אורחת נוספת בבית (ולא, לא אליהו הנביא). העוזרות הקוליות השתלטו על כל חלקה טובה, ואם אין לכם רמקול חכם, או מכשיר חכם שמכיל את העוזרות הקוליות השונות, וודאי אתם מחזיקים אחת במכשיר הסלולרי שלכם. העוזרות הקוליות צצות כמו פטריות אחרי הגשם הראשון של האביב, לכן החלטנו לעצור לרגע, ולנסות להבין מי מהעוזרות הקוליות באמת יעילות, מי יותר מדי דידקטיות, ומי…פשוט לא חכמות מספיק.

חכמה: ה-Assistant של גוגל ואלקסה

תמונה: גוגל

היה לנו להחליט מי מקבלת את תואר העוזרת החכמה ביותר, ולכן את התואר הזה יחלקו גוגל עם הגוגל אסיסנט, ואמזון עם אלקסה, כל אחת והיתרונות שלה: אמזון זוכה ביתרון היחסי של תמיכה אדירה ופשוטה באפליקציות ובמוצרי צד שלישי, אך גוגל זוכה ביתרון בגזרת המידע וההתממשקות אל האקוסיסטם של גוגל.

גוגל ואמזון, בניגוד לאפל, לא ממתינות לאירועים השנתיים כדי לשפר את הפונקציונליות של העוזרות הקוליות שלהם, אלא מוסיפים פיצ’רים במהלך השנה. רק בשבועות האחרונים אמזון אפשרה לאלקסה להמשיך להאזין מספר שניות נוספות לאחר פקודה, כדי שלא תצטרכו בכל פעם להגיד את שמה שוב, אלא לדבר עמה בצורה טבעית. גוגל הוסיפו תמיכה בפעולות מרובות, ואף אפשרו למפתחים להשתמש בפקודות הטבעיות במקום לבקש כל פעם לדבר עם השירות הייעודי. במהלך השנה שעברה הוסיפו שתי החברות את האפשרות לריבוי משתמשים וזיהוי קולי, התחברות לרמקולים עם מכשירים בלוטות’ אחרים.

בפועל, גם אלקסה וגם העוזרת הקולית של גוגל מתממשקות אל מול מוצרים אחרים, מסוגלות לענות על שאלות, ומאפשרות מגוון גדול של פעולות בצורה נוחה ופשוטה. לכן הן העוזרות החכמות ביותר שאנחנו מכירים עד כה.

רשעה: סירי

תמונה: Apple

האחות הבכורה של העוזרות הקוליות מוכיחה שלעיתים, הניסיון לא עושה את ההבדל. סירי התחילה בתור עוזרת חכמה מעוררת קנאה בעולם הסמארטפונים, ולנקודת מכירה לא רעה עבור אפל. ברבות השנים, אפל נרדמה בשמירה על סירי, ולא השכילה לפתח אותה בצורה משמעותית יותר ממה שהיא הייתה בעבר. היא עדיין לא עונה תשובות מלאות לשאלות פשוטות, אלא מפנה אתכם לדפים באינטרנט (ולא מקריאה אותם), עדיין חלק גדול מהשאלות שלכם ייענו בהתנצלות כי אין שיר כזה בספרייה שלכם ובאופן כללי, היא פשוט לא חכמה ואינטואיטיבית מספיק.

היינו שמחים להעניק לסירי את תואר ה”חכם” ולו רק מאחר שהיא היחידה אשר תומכת בעברית, אבל הגירסה העברית שלה כל כך מתישה, שמהר מאוד כמעט כולם מוצאים את דרכם בחזרה לעוזרת באנגלית.

אבל אתם וודאי תוהים למה דווקא תואר “רשע”. ובכן, השנה אפל החליטה סופסוף להצטרף לחגיגה שהיא עצמה יצרה, והשיקה את ה-HomePod, הרמקול החכם הראשון שלה. הוא אולי משמיע מוזיקה באיכות מדהימה אבל, הפלא ופלא, הוא לא כזה חכם.

אפל מוציאה את עצמה מהכלל, כאשר רק היא יכולה להגיד שהיא משיקה רמקול חכם שהוא קודם כל רמקול ואחר כך חכם. אפל היא גם היחידה שמאפשרת לעצמה פשוט מאוד לא לשחק עם אחרות, כאשר היא לא מתממשקת עם שום שירות מוזיקה שהוא לא Apple Music, לא מוכנה לעבוד על רמקולים חיצוניים, וההומפוד, שהוא הרמקול שמייצג את סירי, לא מוכן אפילו להתחבר בבלוטות’ למכשירים אחרים (טפו, אנדרואיד). הוא לא תומך ברוב הפעולות שהרמקולים הוותיקים הרבה יותר ממנו, הוא לא יודע להבדיל בין משתמש למשתמש (ובכך חושף את ההודעות והיומן שלכם לשימוש כל מי שידבר אליו) והוא דורש ממוצרי צד שלישי לתמוך בתקן HomeKit היקר והבעייתי יותר. בקיצור, הוא אולי רמקול, אבל קשה לקרוא לו חכם.

בואו נקווה שאירוע המפתחים של אפל, WWDC, שיתקיים ביוני, יהיה נקודת מפנה בתחרות בין גוגל, אמזון ואפל, כאשר האחרונה גם תחליט להצטרף למשחק ולהציג עוזרת קולית אינטיליגנטית, מתממשקת אל מול עוזרות אחרות, מועילה, ומוצלחת יותר ממה שיש שהיא כעת.

תמה: ביקסבי

תמונה: סמסונג

סמסונג פשוט לא יודעת לוותר. אפשר להעריך את זה, ואפשר לשנוא את זה. אנחנו בוחרים להיות איפשהו באמצע. על אף שגוגל הציגה את העוזרת הקולית האישית והמוצלחת מאוד שלה, סמסונג החליטה שעבורה זה פשוט לא מספיק, ועל כן, בנוסף לעוזרת של גוגל, היא הציגה את ביקסבי, העוזרת האישית של סמסונג. היא טענה שמדובר בעוזרת אינטיליגנטית

אז כן, ביקסבי יודעת לעשות כל מיני רוטינות בטלפון, אבל זה בתנאי שהיא מצליחה בכלל לזהות את מה שאתם אומרים. בעוד הגוגל אסיסטנט, סירי, ואלקסה לא מתקשות אפילו מעט אל מול המבטא שלי, ביקסבי מזהה אותי לעיתים נדירות. שלא נדבר על העובדה שחלק  מהפיצ’רים שלה כלל לא זמינים בישראל, או בחלקים נרחבים מהעולם.

אבל סמסונג שמה את מבטחיה בביקסבי כאילו מדובר בפיצ’ר החשוב ביותר במכשיר הדגל שלה, הגלקסי S9 (שאת הביקורת המלאה שלנו עליו תוכלו לקרוא ממש כאן), ומקדישה לה כפתור משל עצמה. זאת על אף הביקורות הצוננות בשנים האחרונות, השנאה היוקדת כלפי הכפתור עצמו (שגם אנחנו מתעבים), והיכולות המוצלחות של הגוגל אסיסטנט. היא כל כך בטוחה שהיא מוצלחת ושהיא הדבר הגדול הבא, שאי אפשר להגדיר זאת בשום דרך אחרת חוץ מתמימות.

שאיננה יודעת לשאול: קורטנה

Cortana

תמונה: מיקרוסופט

טוב, זה אולי קצת פחות שאיננה יודעת לשאול, אלא זו שאין אף אחד ששואל אותה. קורטנה היא העוזרת הקולית של מיקרוסופט שהייתה אמורה להפוך ללהיט, אבל בפועל, נסו להזכר מתי אי פעם שוחחתם עמה. היא הייתה אמורה להיות יתרון גדול במכשירי Windows Phone (זצ”ל), ולאפשר לכם מעבר חלק בין הסמארטפון לבין המחשב, אך בפועל, היא פשוט לא נמצאת בשימוש. מיקרוסופט טרם השיקה רמקול חכם עם קורטנה, היא לא מצליחה להפוך אותה לעוזרת קולית שאנשים באמת שוקלים במהלך תהליך העבודה שלהם במחשבי ווינדוס או אפילו אחת שמשתמשים סטנדרטים יוכלו לנקוב בשמה, ואלו שכן משתמשים בה, מודאגים מכמות המידע שמיקרוסופט אוספת מהמחשב לגביהם.

קורטנה היא אולי ניסיון ראוי להערכה, אבל לא כזה שמצליח לגרום למשתמשים להתחיל להשתמש ולבדוק אותה.

 

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "מהחכמה ועד התמה: כנגד 4 עוזרות קוליות דיברה התורה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוישה
Guest

כותבים מרושעת לא רשעה

אינני אני
Guest

מי שמתלונן על ביקסי פשוט לא יודע להשתמש בזה. הופך את המכשיר לכלי אוטומטי שרק צריך להגיד- וזה קורה. בלי להכנס לתפריטים ובלי להסתבך. בצמד מילים אפשר לבצע 10 פעולות שונות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: