וידאו סטוריטלינג: איך מחברים טכנולוגיה לאנשים באמצעות רגש

חברות טכנולוגיה נתקלות לא פעם בקשיים בשלב השיווק – איך מסבירים לקהל היעד מה אתם עושים בצורה מעניינת? בעולם בו להפקות וידאו יש כוח שיווקי אדיר, איך ניתן להפוך גם מותגים לכאורה משעממים לאטרקטיביים? כך עושים את זה נכון

מאת ירדן סטפנסקי, מנכ”ל Team Stefansky

אנחנו חיים בעולם תזזיתי ומלא הסחות דעת; כמות הגירויים שאנחנו חווים היום ביום אחד דומה לכמות הגירויים שאדם חווה במהלך שנה שלמה לפני 20 שנה. כיום לרוב האנשים אין סבלנות וזמן להתעמק בטקסט כתוב, ולכן, בעידן הפרעת הקשב והריכוז בו אנו חיים, הווידאו הפך לכלי יעיל, המסייע בהעברת מסרים בצורה מהירה ועוזר למותגים לבלוט מבין ההמון.

הפקת וידאו עשויה נכון יכולה למקם את המותג מעל הרעש הלבן ולחדור לתודעת הצרכן והמשתמש, ועל ידי כך להעביר את המסר השיווקי שאותו שואף המותג להעביר, הידע שחשוב לצרכן להשלים, הסבר על אופן שימוש במוצר או השירות או סתם לשמש כהסחת דעת בעצמה.

לכן, אין זה פלא כי יותר ויותר מותגים וחברות סטארטאפ עושים שימוש בהפקות וידאו כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלהם. סקר שערכה חברת Wyzowl מראה כי 85% מהעסקים משתמשים בווידאו ככלי שיווקי, לעומת 61% שעשו זאת ב-2016. עוד עולה מהסקר כי 92% מאלו המשתמשים בהפקות וידאו ככלי שיווקי אומרים כי הן חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק שלהם.

ההבנה הזו צריכה לחלחל גם בקרב חברות סטארטאפ. גם הרעיון, המוצר או השירות המבריק ביותר לא יפרוץ קדימה ללא השיווק הנכון. מחקרים שונים מראים כי פעמים רבות, המייסדים, לרוב, עוסקים בפיתוח הטכנולוגי מבלי להשקיע את המשאבים הנדרשים (והלא רבים בהכרח) בשיווק נכון וממוקד. כך, ניתוח של חברת המחקר CB Insights מראה כי אחת הסיבות המרכזיות לכישלונן של חברות סטארטאפ היה היעדר אסטרטגיה שיווקית.

פעמים רבות, חברות סטארטאפ משקיעות משאבים רבים – זמן, כסף, יצירתיות – בפיתוח הטכנולוגי, נוטות להזניח את שלב השיווק ולא משקיעות מחשבה בתהליכים, שמטרתם לגרום לצרכנים להתחבר רגשית למוצר או לשירות, ולרכוש אותו בסופו של דבר.

אבל מה הופך הפקת וידאו לאפקטיבית? כזו שמייצרת אימפקט, מגבירה מודעות, מעורבות למותג, הופכת אותו לזכיר? ואיך הפקת וידאו טובה יכולה להפוך אפילו מותג “משעמם” לסקסי? הנה כמה דוגמאות למותגים שעשו את זה נכון.

1. הרבה יותר מסתם שעון

הפרסומת הזו ל-Apple Watch Series 5 מצליחה בזמן קצר להדגים את כל התועלות הבולטות של המוצר בצורה קליטה וזכירה. הקונספט שמאחורי הפרסומת נועד לענות, בצורה הומוריסטית, לכל מי שאומרים כי Apple Watch הוא “רק שעון”. הפרסומת, בלי להעמיס מידע, בלי לעייף ובאופן משעשע לעיתים ומאוד דינמי ואסתטי, מצליחה לייצר את החיבור הרגשי והופכת את הצפייה לחוויה במקום לנטל.

2. הכל תלוי בצורת ההצגה


גם מותגים שעל פניו נחשבים גנריים יכולים לייצר זכירות ולהגביר את המודעות אליהם. ההפקה הישראלית הזו עושה את זה בצורה מצוינת. הפרסומת הזו לבינו סנטר, מרכז לרחיצת מכוניות שפיתח מתחם קונספט חדשני, פונה לקהל היעד שלה בסרטון מצחיק שעושה את העבודה על ידי תובנה מצחיקה מחיי הזוגיות, על כך שלבני זוג קשה לעיתים לפרגן אחד לשני.

3. אותנטיות ואדג’יות

במקום ללכת על עוד סרט קונבנציונלי, אתר ההיכרויות Match.com, הפועל בשוק מאוד תחרותי, שכר את שירותיה של הקומיקאית האוסטרלית רבל וילסון במטרה לייצר חוויה אותנטית דרך הומור. בסדרת הפקות וידאו זו וילסון היא שדרנית רדיו הנותנת עצות, המבוססות על ההתנסויות שלה, לכל מי שהולכים לאיבוד בעולם הדייטינג.

ההומור המופרע של וילסון, הכה ייחודי לה, השתלב באופן מושלם במסר של האתר שמזמין את כל מי שמאסו מעולם הדייטינג – על ההזיות שהוא מספק – להצטרף אליו. העובדה שווילסון מתארת את עולם הדייטים האמיתי שכולנו מכירים, ולא עולם אוטופי שקיים רק בפרסומות, גורמת לנו כצופים להתחבר רגשית לאפליקציה. התחושה של “הם מבינים אותי, הם יודעים מה המשמעות להיות רווק”, עוזרת לייצר בולטות והזדהות, וכמובן שהשימוש בסלב עוזר מאוד להגברת המודעות.

4. גם לטרולים יש רגשות

הא’-ב’ של עולם הפרסום הוא לחפש תובנה או רגש אנושי שהצרכן יוכל להתחבר אליהם, וכך להתחבר למוצר. אנשי הקרייאטיב של משחק הווידאו RAID: Shadow Legends לקחו את הרעיון הזה צעד אחד קדימה – הם דיברו לראשונה על הרגשות של הדמויות ממשחקי המחשב והושיבו אותן על ספת הפסיכולוג בקמפיין שמציג סדרת סרטוני וידאו יוצאת דופן, מקורית וזכירה.​

קמפיין העושה שימוש בווידאו יכול לעלות את המודעות למותג ולהוות חוויה עבור הצופים. סטארטאפים וחברות קטנות יכולות להפיק תועלת רבה אם ישתמשו בווידאו ככלי שיווקי, רק חשוב להבין קודם כל מי קהל היעד שלנו, מה המסר שאנו רוצים להעביר ואיזו תובנה מחיי היום יום שלו היא זו שתחבר אותו באופן הרגשי למותג שלנו.

הכתבה בחסות TEAM STEFANSKY

TEAM STEFANSKY, מחברות הפקת הפרסומות ותוכן הוידאו החדשניות והמובילות בישראל, אחראית על עשרות פרסומות ותוכני וידאו שנהיו ויראלים בישראל ובעולם, בעשר השנים האחרונות, עזרה ללמעלה מ-300 מותגים להגיע לתודעה הציבורית, על ידי הפקה ויצירה של למעלה מ–1000 פרסומות ותכני וידאו יוצאי דופן. בהצפה אין סופית של תוכן, טים סטפנסקי עוזרים לכם לבלוט בין ההמון,עם שפה ייחודית ותרבות מותגית. במטרה לייצר חיבור אמיתי בין המותג ללקוחות. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם משרדי פרסום מותגים וחברות ענק, הרוצים לשנות תדמית, להשיק מוצר או שירות חדשים, לייצר תוכן שוטף לרשתות החברתיות, לשמור על נוכחות מותג בפלטפורמות השונות ועוד. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: