3 נורמות שצפויים לאמץ ארגונים ב-2016

86% מכוח העבודה מסכים: ׳׳על כל ארגון לאפשר לעובדיו גישה מלאה למוצרי החברה דרך הסמארטפון׳׳. האם הארגון שלכם ערוך לזה?

צילום: יח״צ

צילום: יח״צ

הפוסט נכתב על ידי אליסה סטיל, מנכ״לית Jive Software.

אנחנו חיים בעולם של קולבורציה ותקשורת שמתחזקות מיום ליום, ומתקשרים זה עם זה בדרכים שלפני עשורים בודדים בלבד לא העזנו אפילו להעלות על הדעת. מי היה מאמין שכישרונות שירה צעירים יתגלו ב־YouTube? שעמותה רפואית תצליח לגייס יותר מ־100 מיליון דולר מתרומות שנאספו ב”אתגר דלי הקרח”? ששילוב של אפליקציית היכרויות ו־GPS יניב 15 מיליון התאמות ביום?

הזמן שאנחנו מבלים במרחב המקוון מתארך מיום ליום, ואיתו גם הציפייה (והדרישה) שלנו לתקשר עם הסביבה בתנאים מסוימים מאוד: בזמן, במקום ובאופן שמתאים לנו. האם עלינו לזנוח את הדרישות הללו בסביבת העבודה שלנו? ודאי שלא.

על הארגונים של ימינו למצוא דרכים יצירתיות, ועם זאת חברתיות ופשוטות, לקשר בין הגורמים החשובים לעסק – בין העובד למקום העבודה, ובין העובד לקולגות שלו. אני צופה ששנת 2016 תהיה השנה שבה עוד ועוד חברות יפנימו את הבשורות שמביא עימו כוח האדם של ימינו ויאמצו שלוש פרקטיקות עבודה החיוניות להצלחתן:

1. ממשקים מותאמים

מחלקות ה־IT יטמיעו ממשקים התומכים בסגנונות העבודה המגוונים של העובדים: העובדים של ימינו מצפים מהטכנולוגיה שמלווה אותם בסביבת העבודה להיות מזמינה לפחות כמו האתרים והאפליקציות שהם משתמשים בהם בזמנם הפנוי. כדי להגביר את היצרנות ולאפשר למידע לזרום בחופשיות בין הממשקים והמוחות, עוד ועוד מחלקות IT יבנו אינטגרציה משופרת של טכנולוגיות שהעובדים משתמשים בהן בזמנם החופשי (צ׳טים, שיחות וידיאו, חיפוש חכם ועוד) ומצפים למצוא גם בעבודה. והתוצאה? כוח אדם יצירתי יותר, שמח יותר ולפיכך מחובר יותר. וכמובן, פחות כאב ראש למחלקות ה־IT, ובסופו של דבר גם תפוקה עסקית גבוהה יותר.

2. שימוש בפלטפורמה עבור קהילת הלקוחות

קיומה של פלטפורמה לשירות קהילת הלקוחות יהיה תנאי עסקי מחייב: ללקוחות אכפת מהשירותים שהם קונים, חשוב להם להרגיש חלק מהצלחת עסק ולהרגיש שקולם נשמע. כדי להצליח בעולם המחובר והדיגיטלי שלנו, על חברות לייצר חווית שימוש חזקה ומשכנעת שתעודד תקשורת טובה וישירה עם הלקוחות ותסייע בחיזוק הקשר עימם. חברות שלא יעשו כך, יישארו מאחור. ב־2016 יצירה של קהילת לקוחות תהיה תנאי בסיסי לשימור לקוחות, לגדילה עסקית ולהרחבת המותג, ליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות ולבניית אמון הלקוחות במותג. לקוחות קיימים מהווים 23% מ”נתח הארנק” של החברה, מרווחיותה, מהכנסותיה ומפוטנציאל הגדילה העסקית שלה, ולכן הבסיס להגדלת הרווחים בשנת 2016 ואילך יהיה חיזוק הקשר עם אותם 23% והגדלת הנתח שלהם.

באופן דומה, ארגונים המשתמשים בטכנולוגיות שונות לצורך שיתופי פעולה חיצוניים יבקשו להטמיע את אופני התקשורת הללו בתוך הארגון, ובכך לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות. החיבוריות הזו משפרת את זרימת המידע, מגשרת בין הקהל החיצוני לקהל הפנימי שלו ומייצרת תוצרים אטרקטיביים כמו מודעות גבוהה יותר למוצר או לשירות, שימור עובדים וחווית לקוח פשוטה ויעילה. למעשה, ממחקר שנערך לאחרונה בגאלופ עולה כי חברות שדואגות לתקשורת טובה הן עם עובדיהן והן עם לקוחותיהן זוכות לעלייה של 240 אחוזים בתפוקה העסקית הקשורה בביצועים.

3. התמקדות במחוייבות העובדים כלפי הארגון

חברות יקדישו תשומת לב מיוחדת למחויבות העובדים כלפיהן: ידוע כי בכוחה של מחויבות העובדים למקום עבודתם להביא לעלייה במוטיבציה שלהם ולטיפוח כישוריהם. האם ידעתם שלמחויבות העובדים למקום העבודה השלכות משמעותיות על הכלכלה המדינית? בגאלופ מעריכים כי היעדר מחויבות עובדים למקום עבודתם עולה לכלכלה האמריקאית 450־550 מיליארד דולר בשנה. מעריכים גם כי מספרם של העובדים שאינם מחויבים למקום עבודתם כפול ממספרם של העובדים המחויבים לו. בימים בהם המלחמה על ה”טאלנט” הבא חריפה מתמיד, ארגונים חייבים לכלול את טיפוח מחויבות העובדים באסטרטגיה העסקית שלהם. אני מאמינה שחיזוק מחויבות העובדים באמצעים דיגיטליים יהפוך למטרת-העל של מחלקות כוח האדם, ויכלול תשורות לעובדים, הכרה בפועלם ויצירת משימות המותאמות אישית להם ולצוות שהם חברים בו.

בעבר שימשו “טקטיקות המשחק” הללו דרך לעורר את היצר התחרותי בין העובדים, אולם בשנת 2016 הן ישמשו כתמריץ דווקא לשיתופי פעולה ביניהם. אחת הדרכים לחיזוק הקשר בין המעסיק לעובד היא קהילה פנים־ארגונית (Intranet) – מצע לשיתוף מידע ולחיזוק תחושת שייכות העובד לארגון.

אני רואה יותר ויותר עדויות לאופן שבו דרכי התקשורת העכשוויות ופתרונות שיתופי הפעולה של ימינו מסייעים לעובדים, לשותפים העסקיים וללקוחות לעבוד טוב יותר יחד.  האם הארגון שלכם ערוך לזה?

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "3 נורמות שצפויים לאמץ ארגונים ב-2016"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
purplecone
Guest

טרנד נוסף:   חברות יקדישו תשומת לב מיוחדת למחויבות החברה כלפי העובדים:
ידוע כי בכוחה של מחויבות מקום העבודה לעובדים להביא לעלייה בתפוקה ולשיפור ביצועי החברה. הידעתם שלמחויבות  מקום העבודה לעובדים השלכות משמעותיות על הכלכלה המדינית? עובדים מעריכים כי היעדר מחויבות מקום העבודה לעובדים עולה לכלכלה העולמית מיליארדי דולרים בשנה, הנובעים ממעמסה על מערכת הבריאות הציבורית עקב סטרס ושחיקה מתמשכת. 

jammblues
Guest

מסכים לגמרי, וכל הנאמר בולט במיוחד בארגונים בטחוניים- רמת הסיווג הגבוהה, הרבה פעמים שלא לצורך, הופכת את התקשורת בין העובדים ובים העובדים ללקוחות שלהם למסורבלת. ולא רק תקשורת- אם אני עובד בארגון גדול ורוצה למצוא מומחה לתחום מסוים מתוך הארגון- איך אני עושה את זה? כנראה שמתחיל לשאול בקפיטריה או בחדר האוכל אם מישהו מכיר.. ארגון מודרני חייב לחשוף לעובדים וללקוחות יותר מקורות מידע ביותר פלטפורמות- זו השקעה משתלמת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל