3 טיפים פשוטים לשיפור החשיפה של האפליקציה שלכם

שלושה טיפים פשוטים ומועילים שיעזרו לאפליקציה שלכם לזכות בחשיפה ובאהדת המשתמשים.

shutterstock

הפוסט נכתב על ידי ליאור וקנין, יועץ שיווק ומיתוג לסטארטאפים ומנטור בכיר בתוכנית ההאצה של StartupBootcamp.

בסטארטאפ ניישן קיימת תופעה מצחיקה. מצד אחד; המוחות האנליטיים והפיתוחים הטכנולוגים מיצבו את ישראל בחוד החנית של היזמות העולמית. מצד שני; לרוב הסטארטאפיסטים בארץ אין באמת מושג איך לשווק את עצמם.

לבעיה הזו שתי השפעות קריטיות על המיזמים הישראלים:

1. הוכחת התכנות למשקיעים – לך תוכיח למשקיע מהוואלי שהרעיון המהפכני שלך באמת הולך לכבוש את העולם ושכל ילד בארצות הברית הולך להתקין את האפליקציה שלך על מכשיר האייפון שלו.

2. הוכחת הצוות – בסופו של דבר, המשקיעים משקיעים בצוות ולאו דווקא בפתרון, כי כידוע ברוב המקרים המוצר הסופי לא דומה בכלל לרעיון שממנו המיזם נולד. לכן חשוב להראות שהצוות יודע לתת מענה טכנולוגי אבל גם מענה לנושא הביזנס והמרקטינג בכדי להיות צוות מושלם.

שלושה טיפים שכדאי להכיר

לכן החלטתי להביא מניסיוני האישי, 3 טיפים קטנים ומעשיים שיעזרו לכם להשיג מקסימום חשיפה במינימום מאמץ.

1. Facebook Connect – הכלי המעולה הזה של פייסבוק מאפשר לגולשים להירשם דרך פלטפורמת פייסבוק ולזה 2 משפיעים עיקריים על ההצלחה של האפליקציה:

א. אחוזי נטישה נמוכים – ברגע שהגולש נתקל בטפסים ארוכים שהוא צריך למלא (בייחוד בסלולר) זה יוצר אצלו תסכול והוא עלול פשוט לסגור את האפליקציה ולא להשתמש בה יותר, הפתרון של פייסבוק מאפשר לשאוב כמעט כל פרט אפשרי מהגולש בלחיצת כפתור אחת.

*שימו לב – המלצה שלי היא לא לקחת יותר מהפרטים הבסיסיים (שם, מייל, רשימת חברים) כי גם בקשת הרשאות מוגזמת תיצור בקרב משתמשים נטישה בשלב ההרשמה.

screenshot

ב. ויראליות – האפקט השני והמאוד מרתק של הפייסבוק connect היא העובדה שיש לך אפשרות בכל פעם שגולש מתקין את האפליקציה שלך על המכשיר, לשלוח פוסט שיופיע על הוול של כל החברים. האפקט שנוצר במקרה הזה הוא אפקט “Me 2” שאומר בפשטות “אם לו יש את זה, אז גם אני רוצה”.

pic2

2. אופטימיזציה בגוגל play\app store – לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שמיקומים גבוהים בתוצאות של מנוע חיפוש מביאים טראפיק. ולמזלנו, גם לא צריך להיות מומחה SEO בשביל לשפר את ההופעה והמיקומים של האפליקציה שלך במנועי החיפוש של Google Play ו-App store.

הנה כמה טיפים קטנים שיעזרו לך לדרג את האפליקציה שלך הרבה מעל המתחרים שלך:

א. בחרו בקטגוריה הנכונה – וודאו שאתם מקדישים מחשבה לאיזו קטגוריה האפליקציה שלכם הכי מתאימה; בידור, בריאות או שאולי בכלל קטגורית כלכלה.

pic3

ב. Targeted Audience – אם אתם אפליקציית UGC או שאתם בכלל השקתם גרסאת בטא ראשונית, וודאו שאתם מגבילים את ההורדה למדינה ספציפית (במקרה שלנו ישראל). כי תזכרו – אין דבר יותר קשה מאשר להחזיר משתמש מאוכזב.

pic5

ג. כותרת ותיאור – לצד השם של האפליקציה שלכם, וודאו שאתם מוסיפים גם תיאור מדויק של מה האפליקציה עושה; Task Manager? Remote control? App guard? תוודאו שאתם מציינים את זה בכותרת ובתיאור.

pic6

ד. שמרו על שיח עם תגובות הגולשים – אחד הפרמטרים שמשפיעים על דירוג האפליקציה הוא כמות הכוכבים והתגובות שאתם מקבלים. לכן אם יש לכם דירוג של כוכב אחד וביקורת “חרא אפליקציה, לא עובדת על galaxy note” לצורך העניין, וודאו שאתם מגיבים בצורה בוגרת ואחראית לגולשים. יכול להיות שתתקשו להאמין אבל עצם זה שהגבתם להם, בהרבה מהמקרים ייצור אצל הגולשים סימפטיה כלפי המותג שלכם ואלו ישנו את הדירוג ל-4 ואפילו 5 כוכבים.

pic6

ה. אם אתם בטא ציינו שאתם בטא – כשרוב האנשים מורידים אפליקציה (ואני לא מדבר על ה-Early Adopters) הם מצפים לקבל משהו מושלם ומוכן, לכן אם אתם רוצים למנוע מראש תסכול בקרב משתמשים שונים, וודאו שאתם מבהירים להם כי זאת רק גרסא ראשונית ואתם עובדים ומשפרים אותה כל הזמן (גם כאן תזכו להרבה סימפטיה ואהדה כשאתם באים בגישה פתוחה יותר).

pic7

3. Retargeting marketing – בעולם ה-ADD שבו כולנו חיים, כמעט כל דבר יכול להסיח את דעתנו כל הזמן. לכן הרבה פעמים ישנו מצב שאנחנו מפספסים משתמשים פוטנציאלים שכבר התכוונו להוריד את האפליקציה שלנו, רק כי באותה שניה נכנסה שיחה\האישה קראה לנו\או שקפץ לנו איזה נוטיפיקישן בווטסאפ.

לבעיה הזאת יש פתרון – Retargeting marketing: אנחנו יכולים להגיע לאותו גולש באמצעות cookies שנשמרות אצלו בדפדפן ובעלויות מאוד נמוכות של פרסום לבצע User Acquisition.

אני מקווה שאת השורות האלה אם אתם כבר לא קוראים אלא כבר עסוקים בשדרוג האפליקציה שלכם, שיהיה בהצלחה!

קרדיט תמונה: megaphone via Shutterstock.

פוסטים נוספים של ליאור ניתן לקרוא בבלוג האישי שלו Marketview.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 תגובות על "3 טיפים פשוטים לשיפור החשיפה של האפליקציה שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לירן
Guest

הבנתי שכאשר מפרסמים את אפליקציה בGoogle Play, יש תקופת זמן התחלתית שבה אתה זוכה לחשיפה מוגברת יחסית.

1. האם בכל פעם שמוציאים עכדכון גרסא חדשה, זוכים בעוד תקופת זמן כזו? (שכן הבנתי שהדירוג מתאפס למשל)

2. האם במידה ובחרתי רק בהפצה לישראל, כאשר אשנה להפצה לעוד מדינות, אקבל שם את החשיפה המוגברת שדיברתי עליה?

3. מה המשמעות של פרסום כBeta? ראיתי אופציה כזאת בפאנל הפיבלוש של google play. האם האפליקציה תופיע כאפליקציה רגילה לכל דבר? האם כשאחליף לmode רגיל אהנה שוב מחשיפה מוגברת?

תודה רבה!

ליאור וקנין
Guest

היי לירן,
אני מבין לחלוטין מאיפה השאלות שלך מגיעות, גם אני בתחילת דרכי בתחום ה-SEO חיפשתי איך אני “מפצח” את המנגנון שלגוגל כדי להשיג תוצאות גבוהות, אבל ההסתכלות הזו היא קצת שגויה.
אתה צריך לשאול את עצמך איך אתה הולך לייצר עניין ורלוונטיות בקרב הגולשים ולא איך לקבל עוד כמה ימי חסד מגוגל… זה יעזור לך הרבה יותר בהמשך הדרך!
מקווה שעזרתי,
נ.ב
בנוגע לשאלה 3 – אני התכוונתי רק להוסיף את המילה בטא בכותרת, לא משהו טכני :)

עידן
Guest

כתבה ממש יפה. שמרתי אותה.

ליאור וקנין
Guest

תודה רבה :-)

סלמון
Guest

בפירוש לא לפרסם “פוסט ויראלי” בשם המשתמש, המשתמשים לא אוהבים שאפליקציה מפרסמת את עצמה דרכם בלי רשות והרבה מהם ינטשו את האפליקציה, לא לפני שיתנו לה דירוג נמוך.
הדרך הנכונה היא לשאול את המשתמש אחרי מספר פעמים שהאפליקציה רצה אם ברצונו לשתף עם חברים.

קצת כבוד למשתמש.

ליאור וקנין
Guest

היי סלמון,
לרוב אני לא אוהב לדבר במושגים של חד חד ערכי אבל בהחלט ברוב המקרים הדרך “העדינה” שציינת, יותר מתאימה.

הנודניק
Guest

שני תיקונים קלים באנגלית:
Adopters, לא adapters
Acquisition, לא Accusation.

ליאור וקנין
Guest

אהבתי את השם… :)

ועודכן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: