העובדים מחפשים משמעות: 3 פרויקטים שפיתחו עובדי הייטק כדי לתרום לקהילה

פתרונות לשיפור תהליכי שיקום של ילדים, הנגשת תוכן לאנשים עם מוגבלות וסיוע נפשי ועוד – כך רותמים עובדי הייטק את הידע שלהם לטובת מטרות חברתיות, ועל הדרך גם משיגים יותר מהעבודה בחברה

תמונה: Pixabay

מאת תום לוין, Sourcer בצוות הגיוס של אינטל

מה הופך עובדים לשבעי רצון? השאלה הזו מאתגרת ארגונים כבר שנים רבות, והתשובות משתנות לאורך השנים ובהתאם לתעשיות השונות. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי עובדים בחברות טכנולוגיות מחפשים להשתלב בחברות המאפשרות להתפתח מקצועית לאורך הקריירה שלהם, ובמיוחד בכאלה המייצרות מסגרות התומכות באופן ההתפתחות הזה. עוד מתברר כי שביעות הרצון גוברת כאשר עובדים מרגישים כי לעשייה שלהם יש משמעות היוצאת מגבולות הארגון, ולה השפעה על החברה והסביבה.

כך לדוגמה עולה מסקר של SHRM – the Society for Human Resource Management, בו ציינו 56% מהעובדים כי ליכולת שלהם להשתמש בכישורים שלהם במהלך העבודה יש חשיבות גבוהה עבורם, 41% ציינו כי להזדמנויות להתפתח מקצועית בתוך הארגון יש השפעה רבה על שביעות רצונם ו-40% ציינו כי עבודה בארגונים עם מחויבות לסביבה חשובה עבורם.

כחלק מתפיסת עולם המחויבת לאחריות סביבתית, וכפועל יוצא של הבנת הקריטריונים ההופכים עובדים למרוצים, ארגונים רבים מעודדים את עובדיהם להשתתף בפעילויות שונות למען הקהילה. חלקם מנתבים לצורך כך תקציבים נרחבים, ואף מאפשרים לעובדים להקצות חלק לא מבוטל מזמן העבודה שלהם לצרכים אלו. למעשה כמה פרויקטים גדולים צמחו מהגישה והמדיניות של חברות הייטק, המאמינות ומאפשרות לעובדיהן גם להתפתח מקצועית וגם לתרום מהידע והכלים שלהם לטובת החברה כולה. אספנו שלושה פרויקטים שצמחו במסגרת התנדבותית ותורמים מדי יום לחברה הישראלית.

צילום: מעין לוי

 

1. להפוך את תהליך השיקום למשחק

דור לוי, חוקר אבטחה באינטל, מוביל כבר כמה שנים שיתוף פעולה עם בית החולים אלי”ן – מרכז לשיקום ילדים ונוער. הפעילות מול בית החולים החלה במסגרת קבוצת ה-Makers שלוי וחבריו הקימו במסגרת פעילות אינטל ירושלים, לה שותפים כבר כרבע מעובדי החברה בעיר. המסגרת הזו נוצרה על מנת לספק לעובדים סביבה המאפשרת לעשות דברים שונים מהעבודה היומיומית ולתת מענה לחדוות היצירה. חלק ניכר מפעילות הקבוצה כולל גם פעילויות שונות לטובת הקהילה.

את בית החולים אלי”ן מלווים עובדים מקבוצת ה-Makers באופן קבוע, במסגרת צוותי חשיבה המסייעים לצוות הרפואי בחשיבה ותכנון של פתרונות שונים. כמו כן גמלאי החברה, מהנדסים ועובדי ייצור, עובדים בסדנה של בית החולים ומסייעים בייצור פתרונות שונים לילדים.

בנוסף, עובדי החברה משתתפים באופן קבוע ב”מייקאתון” שנתי, בו משתתפות קבוצות מעולמות תוכן שונים מרחבי הארץ, שמטרתו ליצור פתרונות שונים לילדים המאושפזים על פי הצרכים העולים מהשטח. במהלך השנים האחרונות פיתחו עובדי החברה מגוון פתרונות: ג’ויסטיק של כיסא גלגלים המשמש גם כעכבר ומאפשר שליטה במחשב; קביים עם מנגנון מגנטי המאפשרים לילדים המשתמשים בהם להשתלב במשחקי רצפה שונים; מכשיר למדידת עוצמה ואיכות הנשיפה שמעביר מדדים אוטומטיים לשרת ובמקביל מייצר אורות; וכדור המיועד לילדים המטופלים בהידרותרפיה, המתקשר בתקשורת אלחוטית עם לוח תוצאות ומאפשר לספור זריקות ותפיסות וגם מייצר אור ורטט. לוי מציין כי חלק מהפיתוחים נועדו לאפשר לילדים לעבור את תהליך השיקום בצורה משחקית יותר ופחות משעממת ומונוטונית.

לדבריו העובדים מביאים לפעילות מול בית החולים את המומחיות המקצועית שלהם מעולמות החומרה, למידת מכונה, אוטומטיזציה של תהליכים ועוד. לוי מוסיף כי העבודה בלחץ זמנים גבוה יחסית, אשר בסיומה רואים מוצר מוגמר בעל השפעה מיידית על איכות חייהם של המטופלים, מייצרת סיפוק אדיר.

2. נותנים להם קול

אפליקציית Read It, שפותחה על ידי עובדים בגוגל ישראל במסגרת יוזמת AI for social good, מאפשרת להקריא טקסטים ארוכים מתוך אתרים או אפליקציות תוך דקלום בקול טבעי. הפרויקט בוצע במסגרת מדיניות “20% מהזמן” של גוגל המעודדת את העובדים להשקיע חמישית מזמנם בפרויקטים אישיים.

את פיתוח האפליקציה הוביל יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל ומנכ”ל מרכז המחקר והפיתוח בישראל, יחד עם רוני אמירה, מנהל קבוצת הפיתוח ודויד קדוש שמנהל את מוצר Read It בחברה. מטרת הפיתוח הייתה לאפשר לאנשים להאזין לטקסטים ולהנגיש עבורם מידע. מטיאס סיפר בריאיון עמו כי הגה את הרעיון תוך כדי ריצה – הוא חיפש חומרי קריאה חדשים והבין כי אפליקציות ההקראה הקיימות לא מספקות את הסחורה. האפליקציה אולי נולדה מתוך כוונה לספק פתרון למענה זה, אבל אין ספק כי היא יכולה לסייע משמעותית לאנשים עם מוגבלות.

3. משכללים את ההקשבה

חברת LivePerson, חברת תוכנה אמריקאית לה מרכזי פיתוח בישראל, רותמת אף היא את הטכנולוגיה והעובדים שלה לטובת הקהילה. החברה המפתחת פלטפורמות דיגיטליות לתקשורת בין לקוחות ומותגים, מסייעת לחברות לעשות טרנספורמציה דיגיטלית למרכזי השירות שלהם באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

כך, רותמת החברה את הטכנולוגיה שהיא מפתחת גם למטרות חברתיות, באמצעות שותפויות עם עמותות שונות, בהן עמותת ער”ן. העמותה עושה שימוש בפלטפורמת התקשורת שפיתחה LivePerson ומאפשרת באמצעותה לאנשים במצוקה רגשית לקבל סיוע נפשי ראשוני ומציל חיים. אבל LivePerson לא מסתפקת בכך, ועובדי החברה עוברים הכשרה בעמותה ומתנדבים בה על בסיס קבוע כחלק מהצוות המספק מענה למי שמתקשר לבקש סיוע.

הכתבה בחסות אינטל

הטכנולוגיות המעמיקות של אינטל מצעידות את האנושות לעתיד טוב יותר ומשפיעות ומעשירות את החיים של כל אדם בעולם.
הן מאפשרות לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי העצום שחבוי בדאטה ולהניב ערך לכל אחד ואחת מאיתנו, מרכבים אוטונומיים שמפחיתים את תאונות דרכים ועד לבינה מלאכותית שמסייעת במיגור מגיפת הקורונה. אינטל ישראל עוסקת במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים
מ-Compute, בינה מלאכותית, Connectivity, Security ועד לייצור מתקדם. רוצים לקרוא עוד על מה אינטל עושה למען החברה בישראל, בקרו אותנו בעמוד הלינקדאין שלנו.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: