טסלה ב-25 אלף דולר: הדגם המוזל מתקרב לייצור

הדגם המוזל של טסלה יכול לעלות כ-110 אלף שקלים. הסוד: פיתוח, ייצור והרכבה בסין וטכנולוגיית סוללה חדשה

טסלה מודל 3. מקור: Unsplash

בחודשים האחרונים נדמה שאין כביש שאין עליו טסלה בישראל, ואחת הסיבות לכך, מלבד ההייפ, היא המחיר היחסית (בואו, בכל זאת ישראל) מפתיע לטובה שבו היא הושקה בישראל (שמאז הספיק לעלות שוב ושוב). אבל עם כל הכבוד ל-180 אלף שקלים, מחיר ההשקה שלה בישראל, ישנה טסלה נוספת שנמצאת בימים אלו בפיתוח, והמחיר שלה, לפחות על פי אילון מאסק, יעמוד על 25 אלף דולר – וזה עשוי לשנות את כל שוק הרכב. הנה מה שידוע עליה עד כה.

טסלה מייד אין צ’יינה

הידיעה על דבר קיומה של הטסלה המוזלת הגיעה מפיו של אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, שביום הסוללה (Battery Day) של שנת 2020 הכריז כי החברה תמכור דגם חדש במחיר של 25 אלף דולר בלבד – מחיר הזהה לזה של רכבים עם מנוע בעירה פנימית שנמכרים כיום. מאסק הסביר כי חלק נכבד מקיצוץ המחיר יגיע בזכות השימוש בטכנולוגיית סוללות חדשה.

 

אבל כמו שהכניסה של עלי אקספרס ודומיה לימדה אותנו, הדרך האמיתית להוזלה מגיעה מהתווית Made In China. מרבית רכבי הטסלה שאתם רואים על כבישי הארץ ובחלקים נכבדים מהעולם כבר מורכבים במפעל הסיני של החברה – Giga Shanghai, ולא בארצות הברית. למעשה, המפעל הסיני אחראי על כמחצית מכל המכוניות שמכרה טסלה ב-2020. אבל הרוטב הסודי של אותה טסלה ב-25 אלף דולר, שכבר זכה לכינוי Tesla MIC (שהקיצור הוא כמובן Made In China) לא רק טמון בעובדה שהרכב מורכב בסין, אלא שהוא מתוכן לחלוטין בסין. כאן נכנס לתמונה מרכז המו”פ הראשון של טסלה שיבנה מחוץ לארצות הברית.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

טום ז’ו, נשיא טסלה סין, סיפר בראיון בחודש פברואר על היעד האמיתי של המרכז החדש שהוא יעמוד בראשותו: “להנדס, לפתח ולייצר דגם מקורי בסין, שיורכב כאן וימכר בכל שאר העולם”. אמנם ז’ו לא התייחס בצורה ישירה לאותה Tesla MIC, אבל על פי הערכות, זהו אותו דגם שמאסק הכריז עליו רק כמה חודשים לפני כן.

ז’ו הסביר בראיון כי הדגם יורכב כולו מרכיבים מקומיים – עוד גורם שבהחלט ישפיע על מחירי הייצור שלו – וטען כי בזכות המרכז החדש, ההשקה תהיה אפשרית ב-2021. מאחר ומדובר בטסלה, למדנו כבר לקחת כל תאריך שהם נותנים, ולהוסיף לו שנה-שנתיים בלי שום בעיה. אגב, גם בגיזרת התחזיות למחירים יש למאסק כמה פספוסים בשרוול, כך שיתכן ועד שנגיע ליום החשיפה של ה-Tesla MIC, היא כבר לא בדיוק תעלה 25 אלף דולר. אבל תמיד אפשר לקוות.

בשבועות האחרונים, כך נראה, נצפתה התקדמות משמעותית בפרויקט “טסלה לכל ילד”, כאשר בלוגר רכב סיני פופולרי דיווח כי העבודה על האבטיפוס של ה-Tesla MIC הושלמה, ורוב הספקים כבר בתהליכי הזמנה, כך שהרכבים הראשונים צפויים להכנס להרכבה ראשונית עד סוף השנה. למרות זאת, ההערכות גורסות שגם אם טסלה תבחר לחשוף את אותו אבטיפוס, הרכבים הראשונים לא יוכלו להיכנס לייצור המוני לפני 2023.

במקביל לשמועות על סיום הפיתוח של האבטיפוס הגיעו דיווחים נוספים כי העבודה על מרכז המחקר והפיתוח הסיני של טסלה מגיעה מסתיימת, ומגיעה לשלב האיכלוס והגיוס. לדברי אותו בלוגר, המרכז הסיני מחפשים בין היתר מהנדסי רכב, מהנדסי תוכנה, מהנדסי חומרה – והדובדבן שבקצפת: מומחה תפעולי למחלקת האבטיפוס של המרכז. זוהי הוכחה נוספת שהחברה נערכת לקראת סיום הפיתוח של האבטיפוס, והתחלת מעבר שלו לייצור המוני.

סבבה. כמה זה יעלה לי?

כמו שכבר למדנו, לטסלה ישראל, יש מדיניות מחירים מעניינת, ששונה ממדיניות התמחור של שאר יבואני הרכב שנוטים להחביא את רכיב המס, ולא חושפים אותו לצרכן הסופי. עם זאת, המחיר שמשלם הצרכן הישראלי הופך כל רכב ליקר יותר, בגלל רכיבי המס המנופח, המע”מ ואגרת הרישוי.

בשיקלול של מדיניות התמחור הנוכחית של טסלה, ורכיב המס על רכב חשמלי, שעומד על 10% (עד תקרה של 75 אלף ש”ח), מע”מ, אגרת רישוי, יוצא שמחיר הרכב ינוע בישראל בין 100 ל-110 אלף ש”ח לגרסת הבסיס. כמובן שאם תרצו תוכלו להתחדש בתוספות שונות כמו צבעים שאינם לבן, עיצובי פנים ותכונות אוטופיילוט שייקרו את הרכב בעשרות אלפי שקלים.

אנחנו לא אוהבים להשתמש במילים כמו “חזון” כשזה נוגע לחברות מסחריות, אבל ב-2006, לפני כ-15 שנים, אילון מאסק העלה פוסט בבלוג של טסלה, אז חברה צעירה ולא בולטת במיוחד, ובו הוא כתב את התוכנית שלו לחברה: “לבנות מכונית ספורט – להשתמש בכסף הזה כדי לבנות מכונית נגישה יותר – להשתמש בכסף הזה בשביל לבנות מכונית אפילו יותר נגישה”. אותו רכב טסלה ב-25 אלף דולרים תואם היטב את החזון הזה, ואם הכל ילך לפי התוכניות הוא עשוי להיות ה-Model T של טסלה ולאחד הרכבים הנפוצים ביותר בכביש.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

14 תגובות על "טסלה ב-25 אלף דולר: הדגם המוזל מתקרב לייצור"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניר
Guest

אני לא הייתי נוסע ברכב שהורכב בסין, לפחות לא עד שיקח זמן ויוכיח עצמו

ארז
Guest

אתה גם מאלה שעדיין ממתינים לראות מה יקרה עם החיסון הא?

הבורר
Guest

המיסים בישראל על מכוניות קטסטרופה .אנשים לוקחים הלוואות לקניית רכב .אחרי 3 שנים מחיר הרכב ירד ב40 אחוז לפחות .וההוא תקוע עם ההלואה .

ASD
Guest

בכללי, כל הוצאה על רכב היא מיותרת מבחינה פיננסית

Tomer
Guest

אם יש לך כסף בשפע אל תעשה חשבון,
אם אין לך אל תקנה חדש
אני קונה אוטו ב30 אלף מחזיק אותו 5-8 שנים זורק לפח
(רובינו לא נוסעים יותר מ15 אלף בשנה)

פיני
Guest

איך אפשר ב30 אלף ככה לוותר על כל השופוני??

אלי יעקוביץ
Guest

זה עדיין יעלה איזה 400 אלף ש”ח ארץ גנבים בשם המס

Tomer
Guest

430 ליתר דיוק

מה עם כל הבעיות
Guest
מה עם כל הבעיות

לפי מה שאני מבין, הסוללה עולה בערך חצי מהרכב, 50 אלף ש”ח. מעבר לזה שאין כרגע הרבה עמדות של הטענה חשמלית בארץ. זה כמו לנהוג ברכב על בנזין כשיש 5 תחנות דלק בארץ.
כמו כן ההטענה מ0 ל100 לוקחת בכיף חצי שעה, ולא תמיד יש זמן לשבת ולחכות.
בקיצור, הלוואי ויפתרו את כל הבעיות האלה כי מעבר להפחתה בזיהום אוויר ורעש, זה יכול לחסוך הרבה כסף על דלק, טיפולים, חלקים לרכב וכו’.
עם הטכנלוגיה של הנהיגה אוטונומית ניתן גם להציל חיים בכבישים אם ישתמשו בה למניעת תאונות.

רק טסלה
Guest

אין לך מושג

חסן
Guest

הסטנדרט יהיה עמדת טעינה בכל חניון, ועמדות טעינה ביתיות למי שיכול. ב-2030 יהיו פה הרבה פחות רכבי בנזין, וכמות תחנות הדלק תפחת פלאים, מי שיכול יפטר מרכב הבנזין שלו. רוב האנשים יחזיקו את הרכב החדש שלהם ארבע חמש שנים לפחות, והעולם יהיה כבר הרבה יותר חשמלי כשהם ירצו למכור אותו.
תחנת דלק=חנות יקרה מאוד להקמה, בזבזנית שטח, דורשת הסדרי תנועה, עם דלקים מסוכנים שיכולים גם לדלוף – הדבר הראשון שכולם רוצים להפטר ממנו

ירדנה
Guest

ואז מי יקנה פיאט חשמלית ב100,000 ש”ח?
מי יקנה את כל המותגים הסינים שמתחילים לשווק עכשיו במחירים של מעל 140,000 ש”ח?
יהיה מעניין וכיף לראות את השוק משתנה! הגבינה זזה ליבואנים הקיימים והם לא יודעים איך להתמודד עם זה….

111
Guest

מה טכנולוגיית הסוללה החדשה? זה הדבר היחיד שיכל להיות מעניין בכתבה הזאת חוץ מהמחיר הצפוי

ארנב
Guest

4680

wpDiscuz

תגיות לכתבה: