כך תשיגו תשומת לב ב-2018: 3 טרנדים ויזואליים עכשוויים

איזו מגמה מחזירה את האמנות ההיסטורית, איזו משנה את תפיסת המציאות של הקהל ואיזו משנה תפיסה לגבי מגדר שלם? ניתוח של מיליארד חיפושים ו-400 מיליון הורדות של תמונות העלה 3 מגמות עיקריות בתרבות הפופ שאנחנו צפויים לראות בכל מקום בשנה הקרובה

צלם/תמונה: Scott MacBride/ Getty Images Israel

מאת שקד כהן, סמנכ”לית Getty Images Israel

1. רנסנס שני

המגמה הוויזואלית הראשונה ל-2018 מצביעה על “רנסנס שני” בעולם הצילום: תמונות שקטות ומהורהרות, המתבססות על אמנות היסטורית ועל צילומים היוצרים מחדש ציורים איקוניים. מגמה זו מציתה מחדש את הרעיון של אמנות בעידן שבו מעולם לא היה קל יותר לצלם תמונה, אך היא גם נוגעת בתביעה מחדש לצורות ייצוג.

כך למשל, בקהילת ה-BAME (שחורים, אסייתים, מיעוטים, אתניים), צלמים משנים את המטרה של נושאים ויזואליים על מנת להפוך סטראוטיפים ולשכתב נרטיב חיובי יותר ועשיר תרבותית.


צלם/תמונה: Jonas Hafner / EyeEm/ Getty Images Israel

לדוגמה, הצגה של אנשים אמיתיים בקומפוזיציות דו-משמעיות וראוותניות במיוחד, כאלה הדוחות יצוגים טיפוסיים של נשים ובמיוחד נשים לא לבנות; וכן התרסה מול סטראוטיפים ועידוד גיוון הנותן נראות ויכולת פעולה לקולות שנדחקו לשוליים. באמצעות התייחסות לעבודות אמנות היסטוריות, הצלמים בעצם מגבילים את השפעת הסטראוטיפים ותובעים בחזרה את הבעלות האמיתית של הסיפורים.

דחף דומה קיים באינסטגרם, המייצג ומעביר את ההשקפה המגוונת והמשכילה-ויזואלית של דור ה-Z. שם אפשר לראות “חגיגה של פיזיות”, הצגה של פרצופים לא לבנים בהקשרים שהתעלמו מהם קודם לכן.

באמצעות התייחסות לעבודות אמנות היסטוריות, הצלמים בעצם מגבילים את השפעת
הסטראוטיפים ותובעים בחזרה את הבעלות האמיתית על הסיפורים.

2. ריאליזם קונספטואלי

צלם/תמונה:Image Source/ Getty Images Israel

השילוב של מגמות חזותיות ארוכות טווח, טכנולוגיה והספקנות של הציבור, הוליד ביטוי חזותי חדש, המצביע על רצון הצרכנים ליצירות אמיתיות וכנות. מגמה זו ממשיכה את הקו של השנים האחרונות, לפיו הצרכנים נמשכים ומאמינים יותר לוויזואלים יומיומיים, כאלה המשקפים את חייהם. כך, המגמה השנייה שעולה מהמחקר מראה כי דימויים לא מושלמים ואלה המתארים תהליך של עשה זאת בעצמך מרגישים כנים יותר ומקבלים מעמד רם יותר. ובמילים אחרות: אנחנו משתוקקים לתמונות שנראות אמיתיות, גם אם הרעיון הוא לא כזה.

טכניקה נוספת, שנמצאת בשימוש כבר שנים רבות וממשיכה גם במגמה הנוכחית, היא שימוש בריאליזם בשילוב תוכנות גרפיות. הצילום המוקדם חקר את הקונספטואלי מתוך הכרח, בשל הטכנולוגיה המוגבלת שדרשה סצנות מבוימות, אך כשהמצלמות החלו להתפתח ולתעד את חיי היומיום בקלות, הריאליזם תפס את המקום המרכזי. עד סוף שנות ה-60 שני הקווים השתלבו זה בזה והרחיבו את הצילום לצורת אמנות. בשנות ה-80, עם כניסתה של תוכנת הפוטושופ קונספט הריאליזם של הצופה כבר קיבל משמעות חדשה.


צלם/תמונה:Benjamin Van Der Spek / EyeEm/ Getty Images Israel

מגמה נוספת שבולטת מהמחקר משתמשת באלמנטים שונים כדי לעצב את הטבע הבנוי בתמונה. במגמה זו אנו עדים לשימוש רב בתרחישים יומיומיים והפיכתם למעניינים יותר, באמצעות שילובי אלמנטים וצילומים מופשטים יותר. נגישות והיקשרות הן המפתח לחיבור עם הצרכן של ימינו, והכלי המרכזי לכך הוא סיפור חיים אותנטי. על רקע ההמשך של “הריקוד” בין טכנולוגיה ואמנות, אנו צפויים לראות התפתחות נוספת של רעיונות קונספטואליים הממוזגים עם ריאליזם.

3. הגבריות בוטלה

צלם/תמונה:paulbence photography/ Getty Images Israel

המגמה הוויזואלית השלישית מצביעה על שינוי בדרך שבה אנו מציגים את דמות הגבר בפרסום ובכלל. בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי תפיסה מגדרית בפרסום: מצד אחד רואים פחות נשים המוצגות בדימויים סטראוטיפים ברורים ולא מדויקים, ומצד שני גם דמות הגבר עוברת את אותו השינוי.

התקשורת מציגה מספר קטן של זהויות גבריות המשמשות מודל לחיקוי: “מוקיון” (אבא חסר יכולת); “גיבור” של פרסומות ספורט; “בחור קשוח” של פרסומת לבירה; “איש השרירים בבטן” של דיאט קולה; ו”האדם האקזיסטנציאליסט” שמופיע בפרסומות לרכב. דמות הגבר הולכת משתנה משום שבני דור המילניום דוחים את הסטראוטיפים של המגדר ומעמידים את אותן תפיסות חד-ממדיות בפני אתגר.

מגמה זו באה לידי ביטוי גם באופן רגולטורי: הרשות הבריטית לתקנים בפרסום אסרה על פרסומים המעבירים סטראוטיפים של מגדר, לרבות גברים הנכשלים בביצוע משימות הוריות או מטלות בית פשוטות. “גבריות פרומה” עוקבת אחרי גברים המוצגים בדרכים מורכבות, עדינות ונבונות מבחינה רגשית.

בהינתן משבר הגבריות בתרבות המשתנה במהירות מבחינה חברתית-ויזואלית, לעוסקים בעולם הקרייאטיבי יש הזדמנות לנטוש את הסטראוטיפים המשעממים וההרסניים של הזכר. את ה”תחרותיות” ניתן להחליף ב”קהילה”, ואת ה”שתיקה” ב”תמיכה” – כך ניתן ליצור סיפור אמפתי ואותנטי המדמה את האפשרויות המורכבות והמגוונות במהלך תהליך ההפיכה לגבר.

צלם/תמונה:Maskot/ Getty Images Israel

הכתבה בחסות Getty Images Israel

Getty Images Israel היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Getty Images העולמית המהווה את מאגר הצילומים, הסרטים והאודיו הגדול והאיכותי בעולם. בין השירותים הניתנים ניתן למצוא תמונות עיתונות וקריאייטיב, מאגרי ענק של אוספי תמונות כגון ה-BBC ו - Contour תמונות מיוחדות של אישים מפורסמים, מאגרי מוסיקה וסאונד אדירים ואין סוף של קטעי וידאו מרחבי העולם. בנוסף Getty Images Israel היא הנציגה של מאגרי התמונות IStock ו ThinkStock שניהם מבית Getty Images העולמית. חדשנות היא חלק מה-DNA של Getty Images וכך באופן תמידי היא מחפשת הזדמנויות חדשות להעביר לאוהבי הצילום המרהיב את התוכן הטוב ביותר בעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "כך תשיגו תשומת לב ב-2018: 3 טרנדים ויזואליים עכשוויים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
wat
Guest

wat?

Meme
Guest

חברה שמוכרת תמונות, מפרסמת את עצמה ע”י כתיבת מאמר באתר, כמובן שלמי שזה רלוונטי אז זה אולי רלוונטי…
כמו כן, חבל שהאתר לא דאג לפרסם כבר בתחילת המאמר שזו כתבת שיווק ו/או לפרסם חלופות חינמיות כגון pixabay

דגכדגכ
Guest

תודה לך, פתחו לי את החשק להשיג תמונות טרנדיות אבל אני לא רוצה לשלם.
pixabay, רשמתי לפני.
תודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: