11 מדדים בגוגל אנליטיקס שכל בעל אתר חייב להכיר

אל תסתמכו על תחושת הבטן שלכם ופשוט הציצו בנתונים. הנה 11 מדדים ששווה להתמקד בהם בגוגל אלנליטיקס כדי להבין איפה אתם חזקים ואיפה פחות

google analytics

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית על ידי רועי פוברצ’יק ותורגם לעברית על ידי רוי שחף.

יש לך בלוג מצליח? אם כן, אני רוצה לשאול אותך שאלה, ומבקש שתענה לי בכנות. איך אתה באמת יודע שהוא מצליח?
רוב הבלוגרים שאני מכיר לא יודעים איך לענות על השאלה הזו. רובם מבססים את התשובה על תחושת הבטן שלהם: “נראה לי שאני מצליח/ה, פרסמו פוסט שלי ב-X וזה נראה לי סימן טוב”, או “אנחנו ממש מצליחים ומפרסמים 4 פוסטים בשבוע” ואפילו “אין לי מושג, יש לנו תוכן איכותי אבל לא ממש יודעים כמה לידים זה מייצר לנו” ועוד הרבה תשובות כלליות, שלא מאפשרות לנו באמת לדעת איפה אנחנו עומדים.

האמת היא, שעד שלא נמדוד ונקבל נתונים מספריים, לא נוכל באמת לענות על השאלה הזו. האם הבלוג גדל באופן קבוע ומתמשך? האם התוכן שאנחנו כותבים באמת מעניין את קהל היעד שלנו? האם התוכן משמש אותנו לקידום אורגני וליצירת תנועה איכותית? האם הבלוג משמש אותנו לקידום המטרות העסקיות שלנו? התשובות לכל השאלות האלה נמצאות בתוך האנליטיקס.

אני רוצה לשתף ב-11 מדדים בהם אני משתמש על מנת לעקוב אחר הפעילות שלי ולוודא שאני מתקדם לעבר המטרות שלי.

1. משתמשים חדשים

הדבר הראשון שנרצה לדעת הוא שמגיעה לבלוג תנועה של משתמשים חדשים, שנחשפים לתכנים בפעם הראשונה. אם הבלוג לא נחשף למספיק קוראים חדשים כדאי להגביר את מהלכי השיווק להבאת תנועה לבלוג ולמצוא דרכים נוספות לקידום התוכן.

2. מספר דפים לביקור

מעקב אחרי מספר הדפים הממוצע לביקור באתר נותן לנו אינדיקציה לאיכות ולרצף הגלישה בבלוג, ולהאם הפוסטים הכתובים מעניינים וממוקדים. אם כותבים תוכן ממוקד שנותן ערך אמיתי לקהל הקוראים של הבלוג, נצפה לראות מספר גבוה יחסית של דפים לכל ביקור באתר. אם לא זה המצב, כדאי למקד יותר את הפוסטים ולשפר את הקישורים ביניהם. כדאי לשים לב לפונקציה של “פוסטים קשורים” בבלוג ולוודא שהמבקרים באתר נחשפים להמלצות קריאה רלוונטיות.

3. מבקרים חדשים VS חוזרים

כדי לבנות קהל קוראים איכותי ונאמן נרצה לראות עלייה גם במספרי המבקרים שנחשפים לראשונה לתוכן שלנו וגם במספרי המבקרים שחוזרים כדי לקרוא עוד. ברור שעליה במספר המבקרים החדשים משמעה יותר זוגות עיניים מול התכנים שלנו, ועליה במספר המבקרים החוזרים משמעה שהבלוג מעניין, ושמבקרים נהנו לקרוא בביקור הראשון והם רוצים לשמוע עוד.

blog_2

4. שיעור יציאה מדף הכניסה (bounce rate)

המדד הזה מראה לנו אחד משניים: מבקרים שצפו בדף אחד ולא המשיכו לדפים אחרים באתר, או מבקרים שנשארו פחות מ-10 שניות ויצאו. מדידה של אחוזי הנטישה תעזור לנו להבין האם התוכן אכן מספק את הסחורה. אם מבקר שהגיע לאתר עוזב מיד ואפילו לא גולל למטה, הוא כנראה לא מצא את מה שהוא חיפש. חשוב להבדיל באחוזי נטישה בין אנשים שהגיעו לאתר לבין גולשים שהגיעו ישירות לפוסט בבלוג. בדרך כלל כשאנשים מגיעים לפוסט בבלוג הם מחפשים תשובה לנושא ספציפי, ויעזבו לאחר שיקבלו את התשובה, ונראה אחוז נטישה גבוה יותר. לאתר הגולשים מגיעים כדי לחקור קצת יותר לעומק על הכותב ונצפה לראות אחוז נטישה נמוך יותר.

5. תנועה ממנועי חיפוש

כשרוב האנשים חושבים על SEO הם חושבים על מיקומים גבוהים בגוגל. החשיבות האמתית של SEO איכותי היא ביצירת תנועה דרך מילות מפתח ומונחי חיפוש שאנשים באמת מחפשים. אם התנועה ממנועי החיפוש נמוכה, כדאי לכוון ולמקד את התוכן למילות ומונחי החיפוש אותם קהל המטרה באמת מחפש.

6. נרשמים חדשים

המטרה העיקרית לכותב בלוג שרוצה להגדיל את בסיס הקוראים הקבוע שלו, היא הגדלת הנרשמים לקבלת עדכונים אוטומטיים (אם הבלוג משמש למכירה של מוצרים או קורסים אז הגדלת רשימת התפוצה היא הדרך האידיאלית להגדלת המכירות). כמות הנרשמים החדשים היא אחד המדדים החשובים ביותר למעקב. כדאי להגדיר הרשמה כיעד למעקב באנליטיקס (אני משתמש בדף התודה כיעד למדידה של הרשמה מוצלחת) ולעקוב אחר הגדילה בכמות המצטרפים לקהילה.

7. דפים/פוסטים פופולריים

כדי לדעת אילו מהתכנים באמת עובדים ויוצרים עניין בקהל היעד, כדאי לעקוב אחר התוכן הפופולרי ביותר באתר. אלה הדפים הנקראים ביותר, שמושכים את המספר הגדול ביותר של הקוראים, ויכולים להוות אינדיקציה לסוג התוכן המועדף על הקהל, ולאיזה סוגי פוסטים הם מתחברים. מעקב אחר הנתון הזה תעזור לייצר תכנים שהקהל אוהב בדרך שבה הוא אוהב לקרוא אותם.

blog_38. מעורבות ברשתות חברתיות

האם הפוסט שכתבת באמת טוב? איך הקוראים הגיבו אליו? אחת הדרכים למדוד אטרקטיביות של פוסט היא באמצעות מעקב אחר נתונים ממדיה חברתית: כמה קוראים שיתפו את הפוסט? צייצו? נתנו לו + או הגיבו? אינטראקציה חברתית גבוהה עוזרת לקידום התכנים בצורה ויראלית ולהגדלת החשיפה לקוראים חדשים וחיזוק החיבור לקוראים קיימים. מעקב אחר הפלטפורמות בהם התכנים זוכים להצלחה חברתית גבוהה יכוון אותך ליצירת תכנים שהקהל שלך אוהב, בדרך בה הוא אוהב לצרוך אותם.

9. תנועה מהפניות (referral)

בנוסף למעקב אחר תנועה שמגיעה מרשתות חברתיות, חשוב לעקוב אחר תנועה שמגיעה מאתרים אחרים שמפנים לתכנים שלך. באיזה אתרים כדאי לך לפרסם כתבת אורח? באיזה בלוגים כדאי לנו לפרסם תכנים שלנו? חשוב לגלות אילו ערוצים מייצרים לך תנועה, ולנסות לייצר עוד קישורים מהערוצים האלה. אני גיליתי שפוסטים שפרסמתי ב-Buffer ו-kissmetrics יצרו עבורי הרבה יותר תנועה מאשר פוסטים שפרסמתי ב-Thenextweb.

בונוס למקצוענים

10. נייד VS מחשב שולחני / משך ממוצע של פעילות

את הטריק הזה לימד אותי מני לביא, מומחה האנליטיקס בצוות שלי. האתר שלך יכול להידחק לאחת הלשוניות בדפדפן של המבקר שלך מבלי שהוא אפילו מסתכל בו, והמדד יראה משך שהייה ארוך. אין לנו שום אינדיקציה מה עושה המבקר בזמן שהוא נמצא באתר, וזמן שהייה ארוך לא בהכרח מראה על כך שהמבקר אכן קורא את התכנים שלנו. מצד שני, כשהמבקר מגיע מנייד, משמעות משך שהייה ארוך היא שהמבקר אכן קורא את התכנים. כדאי להשוות בין המקרים.

11. OS vs. Windows / iOS vs. Android

להכיר את הקהל שלך לעומק, עד לרמת מערכת ההפעלה זה לא סתם גימיק – זה יכול להיות מידע שימושי במצבים מסוימים, כמו במידה ונרצה לכתוב תוכן על כלים מומלצים. ישנם כלים שונים למכשירים שונים, ואם רוב הקוראים שלנו הם משתמשי אפל, נרצה לכתוב עבורם יותר תכנים על שימושי אפל. אם נזהה שרוב הקוראים משתמשים באנדרואיד, נייצר עבורם יותר תכנים רלוונטיים לאנדרואיד, וכן הלאה.

מה חשוב לכם למדוד באנליטיקס? שתפו בתגובות.

<<< 3 שיטות שלא הכרתם ליצירת יותר לידים באמצעות Reddit

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית.

 

רועי פוברצ'יק

רועי פוברצ'יק הוא יועץ לבניית קהילות סביב סטארטאפים ומותגים. רועי מתמחה בשימוש במדיה חברתית, Content marketing ו -inbound marketing להבאת ושימור משתמשים.. אפשר לעקוב אחריו גם בטוויטר roypovar@ או באתר http://roypovarchik.com

הגב

6 תגובות על "11 מדדים בגוגל אנליטיקס שכל בעל אתר חייב להכיר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שרון
Guest

מה זאת אומרת “מבקרים חדשים VS חוזרים”? בעברית אומרים “לעומת”.

ari
Guest

כל התרגום הוא לא מקצועי לדוגמא: “דבר ראשון שנרצה לבדוק” זה צורת התבטאות נפוצה באנגלית(first thing you whanna cheack) אבל לא בעברית.
לא שיש לי בעיה עם זה, להיפך מעריך את העבודה שלכם.

trololololo
Guest

VS זה בכלל המילה של “נגד” בסטריט פייטר :O

שניכם טעיתם P;

עידן
Guest

אתה חי בסרט. אה, סליחה, במשחק.
VS זה קיצור של versus, שזה גם נגד וגם “מול” (“מתמודד מול”), ומשמש בכל השוואה בין שני גופים כשרוצים לבדוק מי יותר טוב. לדוגמה בין שתי קבוצות ספורט, או בין שני מתחרים בכל ענף – ספורט או דמקה, וגם בהשוואות בין מכשירים, פלטפורמות, תשתיות (frameworks) ועוד.

תאכל סוכרייה ותחשוב לפני שאתה מגיב בבורות.

אבשלום
Guest

היי, תודה על המידע אך ההגדרה של BOUNE RATE
לא נכונה
צפייה של עמוד אחד ופחות מ 4 שניות
לא או
ולא 10 שניות
תודה!

carmel
Guest

תודה רבה עלה והצלח.
כרמל בהט – אחרת ממה שעושים.
http://www.carmelbahat.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: