10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק
אף אחד לא קם בבוקר ומחליט שהוא הופך להיות חבר בעמוד של חברה כזו אחרת. הצרכנים צריכים סיבה – אחת מיני רבות – כדי לעקוב אחרי מותג. שי עתיק מסביר.
למי שעוד לא יודע, אני עובד בחברת בלונד 2.0. בחזון ובייעוד שלנו, אנחנו מסייעים לחברות, אירגונים ומותגים להבין כיצד יש להשתמש במדיה החברתית על-מנת להעביר לקהל הגולשים מסר, ליצור מודעות למותג, לגייס עובדים או ליצור שיחה אודות המותג ברשתות החברתיות. במרבית הפגישות שנערכות עם לקוחות המעוניינים לשכור את שירותינו, עולות מספר שאלות קבועות: “איך מביאים חברים לעמודים שלנו? מה יוצא לצרכנים (הגולשים) מזה, ומדוע שהם יהיו חברים דווקא בעמוד שלנו?”.
השאלות הנ”ל לגיטימיות. פעילות במדיה החברתית היא לא מהלך זול, וחברות נוטות לחשוב בצורה דיי מיושנת אודות האינטרנט בכלל ורשתות חברתיות בפרט. במרבית הפעמים קשה לדרג הבכיר בחברה, במיוחד זה שאחראי על הכספים, לאשר פעילויות שכאלה. התשובות שאנחנו מספקים ללקוחות ברוב הפעמים הן דיי זהות, ומסתכמות במסקנה אחת ברורה: אף אחד לא קם בבוקר ומחליט שהוא הופך להיות חבר בעמוד של חברה כזו אחרת. הצרכנים צריכים סיבה – אחת מיני רבות – כדי לעקוב אחרי מותג, כדי לאהוב מותג וכדי לנהל איתו שיחה במרחב הוירטואלי.
במחקר שנערך לאחרונה על-ידי החברות Co-Tweet ו- ExactTarget ניסו למצוא תשובות לשאלות הללו ומצאו 10 סיבות עיקריות, מניעים, אשר גורמים לצרכנים להיות חברים בעמוד שלנו, כמו-גם לעקוב אחרינו.
10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק
זה לא מפתיע שהחלק הארי של החברים בעמוד, מצפה לקבל הנחות, מבצעים, מתנות והנחות. גם אנחנו, כצרכני מותגים אחרים, נשמח לקבל אי-אילו הטבות ממותגים שאנחנו אוהבים. אבל מה עושים עם שאר הצרכנים, ושאר הסיבות? פעילות ברשתות החברתיות לא יכולה להתבסס רק על מתנות והנחות.
יכול מאוד להיות שהמותג דואג ליצור תוכן על-בסיס יומי, אבל החברים לא מגיבים כי הארגון לא עונה על הצרכים בעקבותיהם הם הגיעו. לנו, כמותג, נשאר לגלות אודות התוכן המעניין אותם, סוג הפעילות המתאימה וכדומה, ולדאוג לנסות לענות על רוב הצרכים של כל החברים בעמוד.
זה בסדר, לא תמיד אפשר לרצות את כולם, אבל רצוי ואפילו מומלץ להתייעץ עם האוהדים במתחמים שלכם ויחד עם הרצונות שלהם כאוהדים, והחזון שלכם כמותג וכחברה – לגבש תכנית אסטרטגית לפעילות במדיה החברתית.
.
הפוסט פורסם במקור בבלוג של שי עתיק
הגב
8 תגובות על "10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
בקיצר כולם אוהבים מתנות חינם
אפשרות נוספת – לאפשר ללקוחות לשתף את החוויה (שחוו בעסק) עם חבריהם בפייסבוק, תוך הצטרפות כאוהד לדף הפייסבוק של העסק/המותג.
ישנם כיום כלים חדשים וטכנולוגיות ייעודיות לנושא !
שי, הגרף אינו מציג פילוח הגיוני כיוון שקיימים רק 100 אחוזים.
לתשומת ליבך.
היי תמיר,
כפי שכתבתי בבלוג, מכיוון שלכל נחקר הייתה אפשרות לציין יותר מסיבה אחת, המספרים לא משלימים למאה אחוז אלא הרבה מעבר.
אם תרצה, אשלח לך לינק למקור.
היי תמיר,
אני אשמח לקבל קישור למקור.
תודה
תודה רבה שי על הכתבה – היא ענתה לי על מספר תהיות שבאמת היו לי. אני חושב שחלק ניכר מהסיבות נובעות מן הצורך האנושי של שייכות, “להיות חלק מ-“, וכדומה. והפילוח בתוך הצורך הזה הוא באמת מעניין.
אמיר סימן טוב
פרקטיקול – לומדים דרופל
מה הקשר לפייסבוק? זה תקף בכל אתר.
כשהטרנד יעבור/יימאס זה יוזכר כאתר החברה
צריך להסביר כי ישנה בחירה שמטרתה זיהוי עם מותג כסמל סטטוס.