10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק

אף אחד לא קם בבוקר ומחליט שהוא הופך להיות חבר בעמוד של חברה כזו אחרת. הצרכנים צריכים סיבה – אחת מיני רבות – כדי לעקוב אחרי מותג. שי עתיק מסביר.

למי שעוד לא יודע, אני עובד בחברת בלונד 2.0. בחזון ובייעוד שלנו, אנחנו מסייעים לחברות, אירגונים ומותגים להבין כיצד יש להשתמש במדיה החברתית על-מנת להעביר לקהל הגולשים מסר, ליצור מודעות למותג, לגייס עובדים או ליצור שיחה אודות המותג ברשתות החברתיות. במרבית הפגישות שנערכות עם לקוחות המעוניינים לשכור את שירותינו, עולות מספר שאלות קבועות: “איך מביאים חברים לעמודים שלנו? מה יוצא לצרכנים (הגולשים) מזה, ומדוע שהם יהיו חברים דווקא בעמוד שלנו?”.

השאלות הנ”ל לגיטימיות. פעילות במדיה החברתית היא לא מהלך זול, וחברות נוטות לחשוב בצורה דיי מיושנת אודות האינטרנט בכלל ורשתות חברתיות בפרט. במרבית הפעמים קשה לדרג הבכיר בחברה, במיוחד זה שאחראי על הכספים, לאשר פעילויות שכאלה. התשובות שאנחנו מספקים ללקוחות ברוב הפעמים הן דיי זהות, ומסתכמות במסקנה אחת ברורה: אף אחד לא קם בבוקר ומחליט שהוא הופך להיות חבר בעמוד של חברה כזו אחרת. הצרכנים צריכים סיבה – אחת מיני רבות – כדי לעקוב אחרי מותג, כדי לאהוב מותג וכדי לנהל איתו שיחה במרחב הוירטואלי.

במחקר שנערך לאחרונה על-ידי החברות Co-Tweet ו- ExactTarget ניסו למצוא תשובות לשאלות הללו ומצאו 10 סיבות עיקריות, מניעים, אשר גורמים לצרכנים להיות חברים בעמוד שלנו, כמו-גם לעקוב אחרינו.

10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק

10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק

זה לא מפתיע שהחלק הארי של החברים בעמוד, מצפה לקבל הנחות, מבצעים, מתנות והנחות. גם אנחנו, כצרכני מותגים אחרים, נשמח לקבל אי-אילו הטבות ממותגים שאנחנו אוהבים. אבל מה עושים עם שאר הצרכנים, ושאר הסיבות? פעילות ברשתות החברתיות לא יכולה להתבסס רק על מתנות והנחות.

יכול מאוד להיות שהמותג דואג ליצור תוכן על-בסיס יומי, אבל החברים לא מגיבים כי הארגון לא עונה על הצרכים בעקבותיהם הם הגיעו. לנו, כמותג, נשאר לגלות אודות התוכן המעניין אותם, סוג הפעילות המתאימה וכדומה, ולדאוג לנסות לענות על רוב הצרכים של כל החברים בעמוד.

זה בסדר, לא תמיד אפשר לרצות את כולם, אבל רצוי ואפילו מומלץ להתייעץ עם האוהדים במתחמים שלכם ויחד עם הרצונות שלהם כאוהדים, והחזון שלכם כמותג וכחברה – לגבש תכנית אסטרטגית לפעילות במדיה החברתית.

.

הפוסט פורסם במקור בבלוג של שי עתיק

Avatar

שי עתיק

שי עתיק הוא מנהל הסטודיו והקריאטיב בחברת Blonde 2.0.

הגב

8 תגובות על "10 סיבות בגללן צרכנים עוקבים אחרי חברות בפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
mor
Guest

בקיצר כולם אוהבים מתנות חינם

איתן חפץ
Guest

אפשרות נוספת – לאפשר ללקוחות לשתף את החוויה (שחוו בעסק) עם חבריהם בפייסבוק, תוך הצטרפות כאוהד לדף הפייסבוק של העסק/המותג.
ישנם כיום כלים חדשים וטכנולוגיות ייעודיות לנושא !

תמיר
Guest

שי, הגרף אינו מציג פילוח הגיוני כיוון שקיימים רק 100 אחוזים.
לתשומת ליבך.

שי עתיק
Guest

היי תמיר,

כפי שכתבתי בבלוג, מכיוון שלכל נחקר הייתה אפשרות לציין יותר מסיבה אחת, המספרים לא משלימים למאה אחוז אלא הרבה מעבר.

אם תרצה, אשלח לך לינק למקור.

ג'ני
Guest

היי תמיר,
אני אשמח לקבל קישור למקור.
תודה

דרופל מן
Guest

תודה רבה שי על הכתבה – היא ענתה לי על מספר תהיות שבאמת היו לי. אני חושב שחלק ניכר מהסיבות נובעות מן הצורך האנושי של שייכות, “להיות חלק מ-“, וכדומה. והפילוח בתוך הצורך הזה הוא באמת מעניין.

אמיר סימן טוב
פרקטיקול – לומדים דרופל

גשם
Guest

מה הקשר לפייסבוק? זה תקף בכל אתר.
כשהטרנד יעבור/יימאס זה יוזכר כאתר החברה

Efrat
Guest

צריך להסביר כי ישנה בחירה שמטרתה זיהוי עם מותג כסמל סטטוס.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: