10 בעלי מקצוע שיעזרו לך לבנות את הסטארטאפ שלך

אתה יזם, יש לך את היוזמה והחזון, אבל זה לא אומר שאתה צריך לשבת על שורות התכנות או האלמנטים הגרפיים של המיזם. אתה המנהל ואלו האנשים המקצועיים שיגשימו לך את החזון, במיקור חוץ כמובן. בוא והכר אותם.

פוסט זה נכתב על ידי קטיל אולסן, סגן נשיא ב-Elance, אשר אחראי על צמיחת החברה מבחינה אסטרטגית ותפעולית בשוק האירופאי. לפני כן אולסן עסק ביזמות והשקעה בחברות. 

cc by flickr, marc_filco

כל בעלי העסקים המוצלחים יודעים שרעיון לעסק מבריק לא נעשה בהצלחה ללא עזרה מהרבה מאוד אנשים שעובדים מאחורי הקלעים. יכול להיות שהעסק שלך הוא רק סטארטאפ עכשיו, אבל זה לעולם לא מוקדם מדי להתכונן להצלחה, במיוחד אם אתה יכול לעשות זאת בדרך משתלמת וגמישה.

כיזם, הפשלת השרוולים אינה חדשה לך, לעשות את כל העבודה בעצמך ולבישת כמה וכמה כובעים בו זמנית. אולם, יש מחיר לכך שאתה עושה את הכל בעצמך – כל הרעיונות החדשניים, האסטרטגיות פורצות הדרך שחשבת עליהם, עלולים לא להתממש לעולם רק בגלל שאתה יותר מדי עסוק בלבנות את העסק שלך.

היום, ישנה דרך חדשה לבנות עסק. אתה יכול לבנות סטארטאפ בלי לשכור משרד ובלי לשכור עובדים. במקום, אתה יכול לבנות צוות וירטואלי. אם זה IT, שיווק או אפילו שירותי קריאטיב שאתה צריך, הכשרונות הגדולים ביותר בשוק יהיו מוכנים לעבוד עבורך רק כשתצטרך אותם.

הנה 10 סוגים של בעלי מקצוע שתוכל למצוא ברשת, כבר מהרגע הראשון:

1. מפתחי אתרים

היום, יותר מתמיד, חשוב שיהיה לכם אתר שגם נראה נהדר וגם פונקציונלי, כאשר על פי צרכי העסק שלך, אתה יכול לשכור בעל מקצוע שיעזור לך בדברים פשוטים כמו בניית בלוג ב-Word Press או אתר e-commerce מורכב.

2. מפתח אפליקציות למובייל

cc by flickr, _riddle

נראה שלכל עסק היום יש אפליקציית מובייל. אולי אתה פשוט רוצה לספק ללקוחות של גישה לאתר שלך מאתרים מותאמים למובייל, אולי אתה רוצה ליצור אפיק הכנסה חדש לעסק שלך ממכירת אפליקצייה למובייל. בכל מקרה, זה יהיה צעד חכם, בהתחשב במספר המשתמשים הבוגרים המשתמשים באינטרנט, אימייל או הודעות טקסט בסלולרי עולה מדי שנה. הפוך את האפליקצייה הזו להזדמנות לעשיית מזומנים ולגרום למאזן הכספים הכללי שלך לתפוח.

3. עזרה ווירטואלית

לעולם לא מוקדם מדי לקבל עזרה. קח מישהו שאתה יכול לסמוך עליו ואז קח את מיקור החוץ רק ברגעים שאתה זקוק לעוד עזרה נוספת. התעריפים ישתנו לפי השעות ולפי הפרוייקט, אז סביר להניח שתוכל למצוא מישהו שיעמוד בגבולות התקציב שקבעת. מצא עזרה וירטואלית טובה וזה יהיה כמעט כמו חלק נוסף וטבעי ממך ומהעסק שלך.

4. כותב תוכן

כתיבה כמעט בכל עסק, לא משנה באיזו תעשייה אתה נמצא. האתר שלך או הבלוג שלך מצריך תוכן כתוב, השיווק שלך וההודעות לעיתונות מצריכות כתיבה, אפילו תיאור המוצר צריך לעבור עוד ועוד עיניים. אלא אם כן יש לך כשרון כתיבה חבוי, שקול לשכור כותב און-ליין על מנת לחסוך כסף ולשמור על הדברים ברמה מקצועית. גם אם אתה כותב בנשמתך, יכול להיות שתמצא את זה כחסכון אדיר בזמן לבצע מיקוד חוץ לפחות לחלק מהכתיבה שנחוצה לך.

5. חוקרי שוק

כולם צריכים לקוחות, אבל איך אתה יכול להיות בטוח מספיק שלקוחות אפילו קיימים עבור המוצר או השירות שלך? מידע הינו קריטי, ומחקרי שוק יכולים לעזור לך להבין – ולפעול – בשוק המקומי והגלובלי, להבין טרנדים שונים בשוק, שביעות הרצון של הלקוחות עם השירותים והמוצרים באזורך ואיך המתחרים שלך מתפקדים. מחקרי שוק יעזרו לך להבין טוב יותר את הנוף העסקי שבו את עובד, איפה ומי הם הלקוחות שלך וכיצד לספק את צרכיהם.

6. שיווק במדיה חברתית

כבעל עסק, אתה פשוט לא יכול להתעלם מכוחן של הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר לצורך קידום המודעות למותג, רכישות צרכנים, קביעת תודעה והחלפת רעיונות. הבעיה היא שהרשתות האלו דורשות סוג אחר של אסטרטגייה – הוספת חברים ועוקבים לא תהיה מספקת לשיווק העסק שלך. מומחה למדיה חברתית יכול באופן יעיל ומדוייק לתת לכלים שהחברה שלך מפתחת את הקול הייחודי שלהם, ואנשים יקשיבו למה שיש להם להגיד.

7. מעצב גרפי

העסק שלך זקוק למיתוג – לוגו, אתר אינטרנט, כמה כרטיסי ביקור, יכול להיות שגם הדפסות או פרסום ברשת, וכן הלאה, אז תצטרך למצוא מעצב גרפי שיוכל לקחת את החזון שלך ולהפוך אותו למשהו מוחשי, או לפחות ויזואלי. אם אתה מנסה ליצור את הנישה שלך בשוק עמוס וצפוף החזות הגרפית שלך, האייקון שלך, יכול להפוך למה שיבדיל אותך מהמתחרים שלך, אז מציאתו של מעצב או מעצבת גרפית מעולה ומקצועית יהפוך לחלק אינטגרלי מהקמת החברה שלך.

8. מומחה ליצירת לידים (Lead Generation Specialist)

לקוחות גורמים לעולם העסקים לנוע, ואדם עם מיומנות וניסיון ביצירת לידים יכול לעזור לך למצוא את אותם לקוחות. טכניקות כמו מעקב אחרי משתמשים, מעקב אחר התנועה באתר שלך, איסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים שלך ומחקר על מובילי דעה בתעשייה שלך. איך עליך לפנות ללקוחות פוטנציאליים חדשים? המומחים האלו הם מומחים למכירות ושיווק ויכולים לעזור לך לקבוע את הדרך היעילה והחסכונית ביותר ליצירת לידים בתעשייה שלך.

9. עורך דין

בין אם זו החברה הראשונה שלך או יש שהיו לך כבר עשרות חברות בעבר, הסיכויים שתצטרך את עצתו של עורך דין לעצה מקצועית או עזרה משפטית הינם גבוהים. לכל הפחות, אתה תצטרך לעבור על ערמות של ניירת משפטית (הסכמים מתן שירותים, הסכמי הפצה וכך הלאה והלאה) שדורשים זוג עיניים מיומנות בעניין. ולכן, זה חשוב לכל עסק, גדול או קטן, לקיים קשר מתמיד עם עורך דין טוב.

10. מומחה ל-SEO

האקסיומה הידועה של “אם בנית את זה, הם יבואו”, אינה תקפה כאן. מיקום במנוע החיפוש הינו קריטי לכל אחד עם אתר איטנרנט; גם אתה כן בנית את זה, הם לא יבואו אם הם לא יכולים למצוא אותך. אופטימזציה של מנוע חיפוש (SEO) על ידי מומחה לעניין יכולה לעזור לאתר שלך לזכות לעלות גבוהה יותר בדירוג. האלוגריתם משתנה באופן מתמיד אז טכניקה לענייין נחוצה באופן טבעי – אלא אם כן האינטרנט היא השטח שלך, סביר להניח שלא יהיו לך את הכישורים הנחוצים.

אז עכשיו כשיש לך את רשימת האנשים שיעזרו לך לעלות על הקרקע, התחל לאסוף את הצוות הזה ממקורות מקצועיים און ליין מפלטפורמות שונוות כמו Elance.com, שתוכל לתעל את האנרגיה שלך במה שאתה עושה הכי טוב – פיתוח העסק שלך.

פוסט זה פורסם במקור באנגלית באתר enterprisenation


הפוסט בחסות Elance.com


אם אתם מחפשים כיצד להתניע מיזם, הרחיבו את יכולות החיפוש שלכם וגרמו לדברים להתבצע. אתם תמצאו את Elance כמהירה יותר וחסכונית יותר מחברות השמה ומיקור החוץ המסורתיים. Elance תספק לכם תוצאות בכל תחומי החיפוש שלכם בתחום המיקור חוץ, ואף מעבר לכך: מכתיבת קוד, יצירת תוכנית עסקית, עיצוב האתר שלכם, תכנון לו”ז העבודה שלכם עד רמת היום-יום ועוד אלפי פרוייקטים נוספים.

לתחילת חיפוש מיקור החוץ שלכם און ליין, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 Comments on "10 בעלי מקצוע שיעזרו לך לבנות את הסטארטאפ שלך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עמיחי
Guest

אם הכותרת היתה “10 המומחים שיעזרו לך להקים עסק ברשת” הכתבה היתה נכונה לגמרי.
לסטרטאפ? התהליך הוא אחר לגמרי. מי שכבר הגיע לשלב הזה בו הוא זקוק לאנשי המקצוע הללו, רצוי שיהיה עם מליון דולר בקופה, ואם לא אז חבל שיתחיל, ואם כן והוא לא יודע מה הוא עושה, חבל על הכסף שהושקע בו.

אמיר (טורונטו)
Guest
אמיר (טורונטו)

יופי. ומי ישלם לכל החברה האלה? חמותי?
לכן מפתחי האתר הם אנחנו, מפתח המובייל הוא אני, עזרה וירטואלית זו אשתי, כותבי תוכן וחוקרי שוק ובלה בלה מדיה חברתית לא צריך. מעצב גרפי כמובן צריך, על זה אין ויכוח. רצוי פרילנס. ועורך דין… מה יש לי להגיד על זה?
אני רק תוהה על היזם שצריך את כל אלה. אם הוא לא אף אחד מאלה, מה הוא מבין בעסק? ואיך הוא ישלם לכל האנשים הנחמדים (חוץ מהעו”ד) האלה?

אליהו
Guest

אהבתי – לרוב הסטארטאפים אין משקיעים ואין כסף ועדיין יש להם חלום …יש המון דרכים להרים אתר ותוכן מבלי להשקיע סכומים גדולים.

mercadeo en linea
Guest

לכן, כלל ראשון הוא שלא לפתוח עסק חדש מבלי שיש לך הון עצמי נדרש, להוט ככל שאתה לפתוח את העסק שלך. כלל שני הוא ליצור אמון גבוה אצל הספקים שלך על ידי תשלום במועד ובמדויק בהתאם להתחייבות. ספק שמרגיש בטוח בלקוח, לא ידרוש ערבויות.

שי
Guest

נוטה להסכים עם המגיבים. קשה לי לראות איך מממנים את כל זה…ההון ההתחלתי של מי שרוצה להצטייד בכל אלה צריך להיות ענק.

פבל
Guest

צריך להבדיל בין טורים שנועדו לשלב פרה-סיד, שזה המצב של רוב היזמים (שהגיבו לפני) לבין המצב של אחרי גיוס של לפחות חצי מליון דולר (seed funded) שאליו מתייחס הטור

סטרטאפ מנטור
Guest

כתבה מעניינת ששווה ליישם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: