חנויות המשקפיים ברשת מעדיפות את האלגוריתם על האופטימטריסט

שונאים לחפש משקפיים בחנות? גם זה כנראה עומד להשתנות. חברות המשקפיים המקוונות מתחילות לספק כלים שיאספו עבור הצרכן את כל הנתונים הנדרשים כדי לקנות משקפיים מהבית. חלקן אף מציעות בדיקת עיניים המתבצעת דרך מצלמת הסמארטפון

מקור: צילום מסך, GlassesUSA

מאת ריצ’רד קסטנבאום, פורבס ישראל

במהלך 2017, שמונה מיליון זוגות של משקפי ראיה נמכרו באינטרנט. זה אמנם הרבה משקפיים אבל המכירות האלו מהוות רק 4.2% מכלל המכירות בשוק משקפי הראייה מרשם. הרוב המכריע של מכירת משקפי הראיה מתבצע עדיין בדרך המסורתית: הלקוחות באים לבדיקת עיניים ובוחרים מסגרת מתאימה בחנות. השוק המקוון גדל במהירות, אבל מאחר שיש צורך במרשם של רופא, לוקח לו יותר זמן לעבור לאינטרנט, לעומת סוגים רבים ואחרים של מוצרים שעשו את דרכם לאינטרנט במהירות.

בשוק משקפיים המקוון, Warby Parker הוא כנראה המוכר ביותר. אבל נתח השוק הגדול ביותר, כ-50%, מוחזק על ידי חברה פחות ידועה בשם Zenni Optical. זני היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 2003, שמעולם לא גייסה הון חיצוני והצליחה לגדול ב-25%-30% בשנה. בשנה שעברה הם הכניסו לא פחות מ-176 מיליון דולר ומכרו מעל ארבעה מיליון זוגות משקפי ראיה.

מאז שקמה החברה היא מכרה יותר מ-20 מיליון זוגות, ובעוד שמתקיים ויכוח בנוגע לטיבו של המוצר, מפתח ההצלחה שלהם טמון בכך שזוג משקפי ראיה עולה ללקוח רק 40 דולר.
למרות שישנן דעות רבות שמבטלות את מכירת משקפי הראיה באינטרנט, צריך לזכור שבשנת 2000 למשל, אם היינו חושבים על לקנות בגדים באינטרנט זה בטח היה משעשע אותנו. אבל כל זה השתנה עכשיו, וזה היה רק עניין של זמן עד שמכירת משקפי ראיה באינטרנט יתפסו תאוצה בדיוק כמו שתפסה הקנייה המקוונת של בגדים.

טרחה לצרכנים

צ’אז מקדונלד, שהיה בעבר נשיא חברת המשקפיים האיטלקית Luxottica, סיפר כי יותר מ-10% מהמשקפיים שנמכרים, מוחזרים כי המרשם שניתן אינו מתאים, או כי המסגרת עצמה אינה מתאימה. כדי ששוק המכירות של משקפי הראיה באינטרנט יגדל, יהיה צורך בהתאמתו לאילוצים הכרוכים בשימוש באינטרנט.

קבלת מרשם מאופטומטריסט או אופתלמולוג הוא גם מכשול משמעותי בדרך להשיג מרשם לקניית משקפיים באינטרנט. זו התעסקות נוספת לתהליך ועליו להיעשות במיקום פיזי כמו משרדו של האופטומטריסט, וזו טרחה לצרכנים. מה שקשה עוד יותר לצרכנים בעת הרכישה המקוונת, הוא שמשקפיים זקוקים לנתון בנוסף למרשם הנקרא PD, שמודד את הרווח בין האישונים. נתון ה-PD הוא קריטי בדרך לקבלת משקפיים מתאימים ונוחים. ללא נתון ה-PD הנכון, הראיה דרך העדשה לא תהיה חדה ומדויקת.

חלק מהאופטומטריסטים מקשים על הצרכנים לקבל את ה-PD שלהם כי הם יודעים שזה הופך את המרשם להרבה יותר “נייד”, מה שעלול לפגוע להם בעסק ולהביא לאיבוד לקוחות. ישנן כמה דרכים בהן אתרי משקפיים באינטרנט יכולים לעזור לבדוק מהו ה-PD כך שהלקוח יוכל למדוד אותו בעצמו, אבל זה לא כל כך פשוט וגם לא תמיד מדויק.
בזני עובדים על כלי מקוון אשר מודד PD באמצעות מצלמת המחשב או הסמארטפון. השימוש בכלי זה יאיץ את המעבר לקניה מקוונת של משקפי ראיה וימנע חלק גדול מהטרחה של הצרכנים. עדיין יש צורך בשינוי תרבותי שיגרום לצרכנים לקנות משקפיים באינטרנט, אבל עם כל כך הרבה עבודה ופיתוח שנעשים בתחום, כבר יותר קל לדמיין את השוק הזה גדל.

בדיקת ראייה מקוונת?

לאור כל זאת, עולה גם השאלה האם יגיע היום בו בדיקות עיניים יבוצעו בצורה מקוונת. חברה בשם Opternative כבר הצליחה לייצר בדיקה כזו. ב-30 באוקטובר 2017, ה-FDA שלחה מכתב אזהרה לאופטרנטיב ולא אישר בדיקה כזו. מנגד, החברה סיפרה כי הם עובדים על קבלת האישורים הנחוצים. ד”ר סטיבן לי, מייסדה של אופטרנטיב, סיפר כי הם “מאמינים שיש דרך לנצל שירותים כמו זו שמציעה Opternative, שיכולים לעזור לתעשייה ולמטופל. אנחנו מאמינים שזו הצעה של win-win”.

טיבור לאקזיי, מייסד ומנכ”ל זני, אמר כי הוא מונע על ידי הרצון להביא “משקפיים יקרים מאוד לאנשים הזקוקים להם”. הוא גם יצר מכשיר שנקרא EyeQue ועולה 30 דולר, שעובד עם סמארטפון ובודק את הראייה. ניתן להשתמש בפלט מהמכשיר כדי להזמין משקפיים באינטרנט.

סרטון המסביר על מכשיר ה-EyeQue:

השינוי שיביאו המכירות באינטרנט יקשו מאוד על חנויות המשקפיים הישנות. אם המחירים יורדים, חנויות משקפיים קיימות יתקשו לעמוד בדמי השכירות שלהן והרבה מהן ייסגרו. מנגד, זני ומוכרים מקוונים אחרים של משקפיים, דווקא יתעשרו יותר ויותר.

בדיקת עיניים ב-Warby Parker עולה 75 דולר בחנות שלהם, ו-40 דולר דרל האפליקציה החדשה שלהןם שנקראת Prescription Check. מסגרת למשקפיים כולל עדשות תעלה 95 דולר. ב-Zenni, העלות הממוצעת למשקפיים היא 40 דולר, אבל המחירים מתחילים כבר ב-6.95 דולרים. בדיקת עיניים באופטרנטיב מתחילה ב-50 דולר, ובדיקה דרך מכשיר האייקיו, עולה כאמור אפילו פחות. נראה אם כן, שהמחיר לקבלת מרשם למשקפי ראייה נמצא במגמת ירידה.

רכישת ספרים באינטרנט הביאה ליצירת ספרים אלקטרוניים ושינה את הדרך בה צרכנים קוראים ספרים, אבל רשתות חנויות הספרים הפיזיות החלו להתמוטט עוד הרבה לפני שהחזיקו ספרים אלקטרוניים. ולמרות שעדיין לא ברור לגמרי כיצד יראה עידן קבלת מרשם מקוון למשקפי ראייה, בטוח כי שינויים גדולים קרבים ובאים אל עבר שוק הקמעונאים בתחום.

הכתבה הופיעה לראשונה בפורבס ישראל

לקריאה נוספת:

הכירו את הסטארט-אפ שיעזור לכם להרכיב מלתחה מותאמת אישית

כשהביטקוין יכבה את האור: כמה חשמל מבזבז ייצור המטבעות הקריפטוגרפיים?

 

 

פורבס ישראל

הגב

4 תגובות על "חנויות המשקפיים ברשת מעדיפות את האלגוריתם על האופטימטריסט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איציק
Guest

אני רוכש משקפיים בזני כבר למעלה מ-8 שנים. מעולים עם שירות מעולה. ובמחירים מצחיקים שכאן בארץ משלמים רק כדי להכנס לחנויות. זני שולחים לכל אחד סרגל מדידת PD מדוייק, מברג עם מספר ראשים, ברגים ואפונים.

יש חנות נוספת טובה eyebuydirect אבל יש להם עוד הרבה מה ללמוד מזני במיוחד בתחום ה- Try on ועוד.

דדי
Guest

הסרטון הכי מפגר שראיתי..
הבחורה ממש מכוערת. לא מבין מה קשור צחצוח השיניים שלה בתחילת הסרטון (והפרצופים שהיא עושה ממש מפחידים). (אחרי זה עוד כמה פרצופים מוזרים לאוסף) ובסוף היא מקנחת ביוגה..? מה קשור היוגה?

צהוב
Guest

במחיר שזני מוכרים, שווה להזמין כמה פעמים את אותם משקפיים ולטעות מאשר לרכוש זוג אחד בארץ.

לשם המחשה, על מסגרת משקפיים שעולים כ70 שקל תקבלו עדשות אופטיות בסיסיות חינם כולל ציפוי.

בארץ, מסגרת הכי זולה תעלה 150 ועדשות בערך עוד 200-300 וזה לא כולל ציפוי.

האיכות זהה, אם לא עולה על זו שזמינה דרך חנויות אופטיקה ויש להם ציפויים שלא מוכרים בארץ בכלל.
חיסרון מרכזי – זמן. לוקח להם המון זמן למשלוח ולקבלה של המשקפיים. לכן כדאי להזמין זוג ולא אחד.

simon
Guest

אני עדיין מעדיף לרכוש בחנות משקפיים להתאים למבנה הפנים, להרגיש אותם מבחינת משקל ותחושה טובה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: