גוגל משיקה מודעות Adsense בגודל מותאם

מעתה ניתן להגדיר בגוגל אדסנס גם גדלים לא סטנדרטיים למודעות. האם זה עוזר להגדלת ההכנסות? אוהד יצחקיאן מסביר למה כדאי לשים לב.

גוגל הכריזו אתמול בבלוג האדסנס על פורמט מודעות אדסנס חדש – מודעות בגודל מותאם (custom ad sizes). זוהי בשורה מאוד מעניינת לפבלישרז (publishers, שותפי האדסנס), היכולה לפתוח להם אפשרויות להגדלת ההכנסה.

עד כה הגדלים האפשריים באדסנס היו הגדלים הסטנדרטיים ביותר בתעשייה (לפי תקני איגוד מפרסמי הדיגיטל, ה-IAB). היה לזה יתרון בכך שאם גודל המודעה נפוץ, אז יהיו הרבה מודעות בגודל זה ומכרז המפרסמים יוכל להניב מחיר לקליק גבוה (ככל שיש יותר מתחרים במכרז כך המחיר עולה).

החיסרון בכך היה שלעיתים היה קשה להתאים את המודעות לעיצוב של האתר. למשל, אם רוצים לשים מודעה בעמודי הכתבות בעמודה של הכתבה אז היה קשה להתאים אליה מודעה. מניסיוני רוחב עמודות התוכן בדר”כ נע בין 450-650 פיקסלים. פורמט 728×90 הוא בדר”כ רחב מדי, פורמט ריבועי כמו 336×280 הוא בדר”כ צר וגבוה מדי ופורמט 468×60 הוא גם קצת צר מדי וגם נוטה לתפקד חלש יחסית. הפורמט החדש פותר בעיה זאת.

איך יוצרים מודעה בגודל מותאם

ביצירת מודעה חדשה בממשק האדסנס נפתחה אפשרות חדשה ברשימת הגדלים – custom ad size. לאחר בחירה בו יש להגדיר בפיקסלים את הגודל הרצוי. מעבר לזה ההטמעה היא כרגיל.

ניתן לבחור כל גודל מודעה, כל עוד הוא עומד במגבלות התקנון – לפחות רוחב 120, לפחות גובה 50, גובה ורוחב לא יעלו על 1200 ורק ממד אחד יעלה על 300. נדרש כמובן להתאים גם למגבלות המיקומים בתקנון האדסנס.

גם ביחידת מודעה בגודל מותאם יש לבחור האם להציג רק מודעות טקסט, רק מודעות תמונה (באנרים) או מודעות משני הסוגים. עבור מודעות טקסט המודעות תוצגנה על פני כל גודל יחידת המודעה ומנגנון האדסנס יחליט כמה מודעות להציג בתוך יחידת המודעה ואיך בדיוק. הן תוצגנה כמו שהן מוצגות במודעות רגילות מאז השיפור לאחרונה בעיצוב – עם אייקון של עיגול שבתוכו חץ ועם אייקון קטנטן של האתר שהמודעה מקושרת אליו.

מודעות אדסנס בגודל מותאם. המסגרת המקווקוות לא תופיע בפועל. מקור: Inside Adsense

מודעות אדסנס בגודל מותאם. המסגרת המקווקוות לא תופיע בפועל. מקור: Inside Adsense

עבור מודעות תמונה יוצג באנר לפי הגודל המותאם (הבאנר לא יחרוג מהגודל המותאם) ולפי הפורמט שמנגנון האדסנס יחליט כצפוי להיות הכי רווחי.

קחו בחשבון שאם מוצג באנר שהוא פחות גבוה מגובה יחידת המודעה, יוצג חלל ריק מתחת לבאנר וזה לא נראה טוב. זה קורה מאחר ויחידת המודעה תופסת בכל מקרה את כל הגודל שהוגדר לה (הגודל שלה מוגדר ב-CSS שלה). ניסיתי לסדר לפחות שהבאנר יוצג במרכז גובה יחידת המודעה וטרם הצלחתי. אתם מוזמנים לכתוב על כך לגוגל דרך מרכז העזרה של האדסנס ואולי עם ריבוי הבקשות הם יתעדפו את זה.

מקור: Inside Adsense

מקור: Inside Adsense

למי זה יכול לעזור וכמה

תאורטית זה יכול לעזור לכל הפבלישרז, אך בפועל כדאי להוריד ציפיות. ראשית, הגודל המותאם כאמור יופיע רק כשיופיעו מודעות טקסט. אך מודעות טקסט מהוות רק חלק מכלל החשיפות של האדסנס ובמקרים מסוימים רק חלק קטן. אתם יכולים לבחון זאת בממשק האדסנס דרך דוח Ad Types שמציג מידע על כל חשבון האדסנס. ניתן לבחון זאת עבור מודעה ספציפית בדוח Ad Units אם נכנסים למודעה מסוימת ומוסיפים לדוח ממד של Ad Types.

באתר שממילא מוצגות בו הרבה מודעות טקסט קיים סיכוי יותר גבוה שהגודל המותאם ישפר את הרווחיות. לאור הבעיה שהוצגה כאן לגבי גובה הבאנר, הגודל המותאם יותר מתאים לתחתית של עמודה או לגודל שבו הרוחב מותאם.

ישנה גם השפעה הדדית בין יחידות מודעה שונות בעמוד, כולל מה שנקרא קניבליזם (מודעה חלשה פוגעת באחרות שחזקות ממנה) – גם מבחינת משיכת תשומת לב הגולש וגם מבחינת המחיר לקליק. לא אתעמק בזה כאן, אבל זה אומר שיכול להיות ששינוי מודעה לגודל מותאם יכול להביא דווקא להקטנת הרווחיות הכוללת.

חשוב לעשות טסטים

כמו כל שינוי, גם כאן כדאי מאוד לבחון את הנושא במסגרת a/b test. גם שינוי שנראה בטוח שישפר יכול בפועל לפגוע בביצועים ואם לא תבחנו זאת, אפילו לא תדעו על הפגיעה.

המשמעות של a/b test היא להציג לסירוגין שתי גרסאות של מודעות. מבחן כזה יכול לתת תשובה מהימנה על הגרסה העדיפה, בהנחה שיודעים מתי לעצור את המבחן ואיך לקרוא את התוצאות (לא תמיד המדד הוא הכנסה או RPM).

כתבתי בעבר על הנושא של a/b testing לאדסנס ונתתי גם קוד מתאים למבחן JS אבל הוא לא יתאים למודעות החדשות שבהן ההגדרות מבוססות HTML5 ו-CSS ולא JS. עם המודעות החדשות תצטרכו לתכנת את המבחן או להשתמש במערכת הגשת פרסומות כדי שהיא תעשה את הרוטציה בין הגרסאות.

כמו כן, גוגל מסבירים שחשוב לתת למודעה זמן משמעותי לרוץ כדי שהמנגנון ילמד את תפקוד המודעה ויוכל להתייעל  בבחירת הבאנר העדיף וסידור מודעות הטקסט העדיף. כמה זה זמן משמעותי? אני מעריך שרצוי לפחות כמה אלפי קליקים.

כמה טיפים

שימו לב שהגודל המותאם הוא עדיין קבוע בגודלו. אם האתר רספונסיבי (במלואו או בחלקו, דהיינו שמתאים את העיצוב לפי רוחב החלון או המכשיר), ניתן להשתמש במודעות הרספונסיביות (שגם הן חדשות יחסית), בהן אפשר להגדיר ב-CSS גדלים שונים עבור רוחבי חלון שונים.

שני רעיונות מרכזיים למבחנים: הגדלת רוחב המודעה שבעמודת התוכן המרכזית והגדלת רוחב ו/או גובה מודעת Skyscraper בצד (120 או 160 על 600).

זהו פוסט אורח שנכתב על-ידי אוהד יצחקיאן. ניתן לקרוא פוסטים נוספים של אוהד בנושאי גוגל אדסנס ואופטימיזציה לאדסנס בבלוג יותר כסף מגוגל אדסנס.

אוהד יצחקיאן

מהנדס תעשיה וניהול, מתכנת ומנהל אתרים ותיק. חוקר בשנים האחרונות את המנגנון המופלא של מודעות גוגל אדסנס באתרים. הבעלים של RightAd, חברה לאופטימיזציה של שטחי פרסום. כותב את הבלוג "יותר כסף מגוגל אדסנס".

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: