כוכבי יוטיוב מתלוננים: מה שלא פרסומת – נעלם

האם יוטיוב פוגעת בכוונה בערוצים שצברו פופולאריות באמצעות תוכן מעניין, לטובת קליקבייט וערוצי פרסומות? כך טוענים עכשיו כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בשירות

מקור: Pixabay

מקור: Pixabay

מאת יאיר מור, NEXTER

משהו מוזר קורה לאחרונה באתר הווידאו הגדול בעולם: ערוצים מצליחים, שנהנים כבר שנים מפופולאריות מתמשכת, חווים פתאום ירידה חדה במספר הצפיות הממוצע לסרטונים. אם בהתחלה חשבו ׳היוטיוברים׳ שזו אשמתם, או לחילופין קישרו את התופעה עם המעבר ההדרגתי של הקהל לצפייה ביותר סרטונים בפייסבוק ופחות ביוטיוב – עכשיו הם כבר בטוחים שהאתר גורם לירידה בכוונה.

פגיעה מכוונת?

ביום שלישי העלה אית'ן קליין, שמתחזק ערוץ יוטיוב פופולארי עם כמעט 3 מיליון עוקבים וממוצע של יותר מ-2 מיליון צפיות לכל העלאה, סרטון שבו הוא מאשים את יוטיוב בפגיעה מכוונת בו ובערוצים פופולאריים אחרים. בסרטון הוא מציג תגובות שקיבל לאחרונה ממספר גולשים, שסיפרו שיוטיוב ביטלה את ההרשמה שלהם לערוץ שלו למרות שמעולם לא רצו לבטל אותה. "זה ממש גורם לי לרצות לצאת לעולם וליצור סרטונים ליוטיוב", הוא מכריז בציניות. לדבריו, הוא פנה ליוטיוב וקיבל תגובה שרמזה כי זה קורה באשמתו, אך הוא לא מאמין לה וחושב שלא מדובר בצירוף מקרים שהוביל הרבה מהערוצים הגדולים באתר לחוות את אותה תופעה מסתורית באותו זמן.

"אולי אתם חושבים שאני מגזים", הוא אומר. "אולי אתם חושבים שיוטיוב לא תשקר לנו. (אבל) ההוכחה נמצאת בעמוד הבית שלהם כל הזמן". ההוכחה שהוא מדבר עליה היא עמוד הסרטונים ה"חמים" (Trending) באתר. בעבר, הסרטונים בעמוד היו בעיקר כאלה שצברו מספרי צפיות אדירים בזמן קצר – אך עתה רוב המקומות הראשונים בו הם פרסומות לסרטים, לצד סרטונים מערוצים רשמיים של תוכניות טלוויזיה.

אגב – הסרטון של קליין עצמו, שצבר מיליון ורבע צפיות בפחות מיומיים וזכה למאות אלפי לייקים ו-60,000 תגובות, לא מופיע בשום מקום בעמוד הסרטונים החמים, למרות שהנתונים האלה גבוהים בהרבה מרובם המוחלט של הסרטונים שכן מופיעים שם. "אז בואו נתחיל לקרוא ללשונית הסרטונים החמים בשמה: לשונית הקידומים הממומנים", הוא אומר.

מעבר לכך: בסרטון הוא מתלונן על כך שיוטיוב מקדמת סרטוני "קליקבייט", עם כותרות מושכות אך חסרות הקשר ותכנים שמצביעים על כך שהם דורשים מהצופים להירשם לערוץ, לאהוב את הווידאו בלחיצה על "לייק" ולהגיב עוד לפני שהסרטון מתחיל. זאת לעומת המצב בשנים הקודמות, בהן קידמה יוטיוב סרטונים שזמן הצפייה בהן היה הגבוה ביותר והעיד שהם מצליחים לעניין את הצופים מהתחלה ועד הסוף.

מאז הסרטון של קליין, הצטרפו כמה יוטיוברים פופולאריים נוספים לטענות וסיפרו כי גם הם שומעים על מנויים שהסרטונים מהערוץ נעלמו להם מעמוד עדכוני ההרשמות וחווים בעקבות כך ירידה במספר הצפיות.

תגובת יוטיוב ל-NEXTER בקשר לטענות: "כמה יוצרים הביעו חששות בקשר לצניחה במספר המנויים שלהם. בדקנו את הדברים לעומק ומצאנו שלא היו ירידות במספרי המנויים של יוצרים יותר מכפי שקורה בדרך כלל כאשר צופים לוחצים על ביטול הרשמה מהערוץ של היוצר או כשיוטיוב מסירה מנויי ספאם. אנחנו עושים זאת כדי להבטיח שכל מספרי העוקבים של היוצרים מדויקים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-NEXTER

לקריאה נוספת:

תביעה נגד ווייז: הפכה רחוב שקט לכביש ראשי

צילמתם תמונה של חבר מאינסטוש? היא תלשין עליכם

פורבס ישראל

הגב

2 Comments on "כוכבי יוטיוב מתלוננים: מה שלא פרסומת – נעלם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
תומר
Guest

גוגל = הזבל של הזבל

אריה
Guest

גוגל אוהבים כסף… וככל שיש יותר סרטונים יש יותר הוצאות תחזוקה מטורפות של מליונים ליום.. יותר מידי מידע.. לא אתפלא אם הם הגיעו למצב שההוצאות יותר מידי גבוהות ביחס להכנסות וחייבים לעשות שינויים באלגוריתמים כדי למקסם רווחים, וזו התוצאה… תחשבו על ההוצאות תחזוקה מאות אלפי שרתים והארדיסקים שצריך להחליף ולתחזק באופן שוטף… יוטיוב אחראים ליותר מחצי מהתוכן באינטרנט…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: