3114153303 הבוט של Yala יודע בדיוק מתי כדאי לפרסם תוכן בפייסבוק | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

הבוט של Yala יודע בדיוק מתי כדאי לפרסם תוכן בפייסבוק

הבוט עובד כך: אתם שולחים לו תוכן, והוא מפזר אותו בין כל החשבונות העסקיים שלכם בפייסבוק ובטוויטר בקלות של שליחת SMS

מקור: Yala

מקור: Yala

הביטוי ׳תזמון הוא הכל׳ אולי נשמע קלישאתי, אבל מדובר בגורם משמעותי מאוד להצלחה של פוסטים ברשת. במידה ופוסטים שפורסמו בפייסבוק וטוויטר למשל לא מקבלים אינטראקציה בדקות הראשונות והקריטיות שלהם, הם מהר מאוד ידעכו.

סטארטאפ ישראלי בשם Yala יצר בוט שמאפשר לנתח את הזמנים בהם העוקבים שלכם הם הכי פעילים ולפרסם במועדים אלו את הפוסטים. לטענת החברה, ביכולתו של הבוט שפיתחו להעלות את כמות השיתופים בעד 15 אחוזים. סטארטאפים ישראלים, שהקהל העיקרי שלהם הוא בארה״ב (שעות הפוכות), נעזרים בכלים כמו Buffer או Hootsuite כדי לעשות זאת. יחד עם זאת, לטענת החברה הישראלית, היתרון שלהם טמון בפשטות והמהירות שלה, כמו גם באלגוריתם שיודע לתזמן פוסטים בצורה אפקטיבית יותר.

רצו לספק פתרון לצורך אמיתי

Yala נוסדה על ידי גארי לויט, שבעבר ייסד ומכר את Mad Mimi ל-GoDaddy. לאחר מכן, לויט התחיל לעבוד על מוצר בשם Pinecone ואל הפיתוח הצטרף יואב ענקי בתור COO. המוצר לא הצליח להמריא בגלל שהשניים היו מפוקסים יותר מידי על ההזדמנות, במקום על הבעיה. לכן, השניים החליטו לעשות פיבוט ולעבור לעבוד על פתרון לבעיה שהם עצמם הרגישו, לאחר שהפתרונות הקיימים לפרסום פוסטים במספר ערוצים שונים היה מסורבל מידי בעיניהם. הם החליטו לבנות פתרון חלופי שיהיה נגיש, מהיר וחכם יותר, וכך בעצם נוצרה Yala.

Yala היא בוט לתזמון פוסטים לרשות חברתיות הפונה לעסקים קטנים. הבוט עובד כך ששולחים אליו תוכן, והוא מפזר אותו בין כל החשבונות העסקיים שלכם בפייסבוק ובטוויטר, באותה הקלות של שליחת SMS. בנוסף, Yala יודעת בדיוק מתי לפרסם את התוכן כדי לייצר יותר מעורבות בקרב העוקבים. ״תזמון פוסטים הוא חיוני לעסקים משתי סיבות; קודם כל, הוא מאפשר להם להופיע בפני קהל היעד בזמן שהוא פעיל ברשת החברתית. שנית, תזמון מאפשר לעסקים לייצר פוסטים מראש בצורה כזו שיוצרת סיפור רציף ומרכזת את כל התוכן העסקי במקום אחד״, הסביר לגיקטיים יואב ענקי. 

מקור: Yala

מקור: Yala

מאחורי הקלעים

Yala סורקת את כל הפוסטים שפורסמו עד עכשיו בעמוד ובודקת אילו אינטרקציות הם קיבלו. אחר כך, היא סורקת את כל האינטרקציות האלו ומדרגת אותן כך ששיתוף>תגובה>לייק. Yala מסתכלת על התזמון של כל אחת מהאינטרקציות הללו ושל כל אחד מהפוסטים שפורסמו, ויוצרת דירוג של כל השעות במשך היום. לדוגמא, אם פוסטים שפורסמו ב-12 בצהריים זכו להרבה שיתופים, בשעה 12 יתקבל דירוג גבוה ביחס לשעות אחרות. לאחר מכן, הבוט מסתכל גם על נתונים שפייסבוק וטוויטר עצמן מספקות. פייסבוק למשל, מספקת גרף של השעות בהן הקהל של דף מסוים מחובר.

״הגרף כשלעצמו לא מעיד על Engagement, בגלל שהרבה מהקהל לא כל כך מעורב במה שקורה בדף, אבל שעות בהן הרבה אנשים מחוברים יקבלו דירוג יותר גבוה מבחינת Yala. לבסוף, אנחנו מכניסים גם מימד מסוים של ידע שאספנו בנוגע לפייסבוק בשביל לוודא שהאלגוריתם נשאר מאוזן (כלומר, אם השעה שמדורגת הכי גבוה אצלך היא 12:46 ואנחנו יודעים ש-13:02 היא בדרך כלל שעה מעולה, ייתכן שננסה להתקרב אליה. אחר כך Yala תבדוק האם הניסוי היה מוצלח ותחליט האם לחזור עליו בהמשך״, הסביר ענקי.

הבוט הושק לפני כחודש באופן רשמי ונמצא כרגע בגרסתו הראשונה. נכון לעכשיו Yala פועלת כבוט ייעודי בסלאק, אך בעתיד היא תהיה זמינה גם דרך SMS, המסנג׳ר של פייסבוק ופלטפורמות אחרות. צמד היזמים הרגישו שהנוכחות של Yala בסלאק היא טבעית וחלק ממרחב העבודה היומיומי של רבים. ״זה כמו מוכר הפופקורן שנכנס לתוך הקולנוע במקום שאתה תצטרך לקום ולצאת ללובי״, הם אומרים. נכון לעכשיו אין לחברה מודל כלכלי שכן המוצר שלה חינמי לגמרי והיא טרם גייסה כסף, אבל ככל הנראה בעתיד היא תתבסס על מודל SaaS.

con

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "הבוט של Yala יודע בדיוק מתי כדאי לפרסם תוכן בפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ASD
Guest
בוט בוט בוט בוט בוט בוט. די כבר עם הבאזזוורד הזאת שגורמת לכולם אוטומאטית לכתוב כתבות על שירותים של סטארטאפים שאלמלא המילה הזאת, לא היו נכתבים. קודם כל, לא מדובר פה בבוט. אי אפשר לנהל איתו שיחה, רק לתת לו פקודות טקסטואליות (גם בשנות השמונים היו משחקי הרפתקאות כאלו ואף אחד לא קרא להם בוטים). זה שירות עם ממשק של טקסט. זהו. וכמו שציינתם, יש כבר לא מעט שירותים שעושים את זה עוד מ-2011. קודם הכל היה אלגוריתמים, ואז באו ה"מאשין לרנינג" וה-"NLP". ועכשיו הוסיפו לזה גם "בוט". עשו לעצמכם הרגל שם במערכת (שאני מאוד מעריך). הסירו את המילה "בוט"… Read more »
יואב
Guest
ASD, אני לגמרי מבין מאיפה אתה מגיע, אבל אני חושב שאפשר לדייק כמה נקודות. המילה ״בוט״ לא מתארת תוכנה שאפשר לנהל איתה שיחה, בדיוק באותו אופן בו ״אפליקציה״ לא בהכרח מתארת תוכנה שאפשר להשתמש בה בpinch to zoom. המילים ״בוט״, ״אפליקציה״ ו״אתר אינטרנט״ מתייחסות לפלטפורמה עבורה נבנית תוכנה, ולכן כל תוכנה שמאפשרת אינטרקציה במסגרת צ׳אט היא בוט, אפילו אם אתה לא יכול לשאול אותה בצורה חופשית על מזג האוויר. על האבחנה הזו נכתב כבר רבות, בין היתר על ידי VentureBeat והמייסד של Kik (אחד המסנג׳רים המובילים בעולם): Bots are better without conversation https://medium.com/@tedlivingston/bots-are-better-without-conversation-fcf9e7634fc4#.6272efvdm אם תעיין במאמרים הללו ובעוד רבים אחרים, תלמד… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: