Xtendi: מציאות רבודה משודרגת ופשוטה [גיקספארק]

רוצים לייצר ללקוחות שלכם חווית מציאות רבודה, מותאמת אישית לצרכים שלכם? חברת סטארטאפ צעירה רוצה לעזור לכם, עם שירות SaaS חדש

מקור: יח"צ

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שם: Xtendi

פיץ' במשפט: פלטפורמה המאפשרת לשלב מידע במציאות רבודה על כל אובייקט פיזי.

רעיון גאוני: פלטפורמה קלה לתפעול, שתאפשר לכל אחד להוסיף מידע רב בשכבות מידע של מציאות רבודה לגבי כל אוביקט פיזי.


מציאות רבודה (Augmented Reality) יכולה להיות היום זמינה ממש בקצות אצבעותיכם באמצעות טכנולוגיה חדישה שפיתחה חברת סטארטאפ צעירה מתל אביב העונה לשם Xtendi. החברה פיתחה כלים המאפשרים לכל אחד לפתח חוויית מציאות רבודה המותאמת לצרכים שלו, ושתעשיר את חוויית המשתמש של לקוחותיו.

המידע בידיים שלכם

למי שטרם יצא להחשף, טכנולוגיית המציאות הרבודה מאפשרת לשלב פרטי מידע שונים על גבי תמונת המציאות הפיזית שלנו. למשל, יש חברות שלוקחות את תמונת המציאות ומוסיפות לה כלי נשק ווירטואליים ואוייבים, והופכות את הסמארטפון שלכם למשחק, בו רק אתם יודעים על מה אתם יורים ומול מי אתם מתמודדים.

מעבר למשחקים, קיים פוטנציאל אדיר של שימושיות בתחום המידע, ועוד יותר בתחום העסקי. אחד הפרויקטים השאפתניים שנחשף לפני מספר שבועות בתחום המידע והמציאות הרבודה הוא פרויקט המשקפיים של גוגל, המאפשר לכל אחד לקבל מידע בזמן אמת על הסביבה שלו, כגון מזג אוויר, כיוונים אל היעד, ועוד.

מהענן באהבה

ב-Xtendi בחרו לפתח את התחום העסקי, ושירות ה-SaaS שפיתחה החברה מאפשר למגוון רחב של עסקים לייצר אלמנטים של מציאות רבודה. אלמנטים אלה מעשירים את חווית המשתמש ומאפשרים למשתמשים לקבל הרבה יותר מידע ממה שזמין במבט רגיל. למשל, אם אתם מסתובבים באחת מתחנות הרכבת התחתית של לונדון ומסתכלים על המפה של ה-Tube, בעין הרגילה תוכלו לראות את מסלולי הנסיעה של כל הקווים ואת שמות התחנות. אבל, אם תשתמשו בשירותים של החברה, תוכלו לייצר שכבת מידע נוספת על-גבי אותה מפה, שתציג למשתמש מידע נוסף, הרבה מעבר למה שהוא רואה במפה הפיזית שמולו.

המידע שמוצג למשתמש יכול להיות כל פריט מידע רלוונטי, שאתם בוחרים. למשל, תוכלו לציין את הסניפים של הרשת שלכם במידה ואתם רשת בתי מלון, רשת בתי כלבו או רשת מזללות פופולרית. תוכלו לצרף קישורים, שיאפשרו למשתמש לצפות בסרטונים הקשורים למקום שבו הוא צופה, או אשר אליו מעוניין להגיע, ועוד (ראו סרטון הדגמה).

אחד היתרונות של הפתרון שמציעה Xtendi לעומת פתרונות אחרים בשוק, הוא היכולת של המשתמש להתקרב ולהתרחק מהאוביקטים, כחלק מהאינטראקציה שלו עם המידע. כך, תוכלו מראש להגדיר אילו פרטי מידע תרצו שייחשפו ב-overview מרחוק, ואיזה מידע נוסף יתווסף למשתמש כאשר הוא מתקרב לאייקון מסוים או לאוביקט המצולם.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

כל מוצר פיזי יכול לקבל שכבות מידע

מגוון האפשרויות רחב ביותר, ולמעשה, המגבלה העיקרית לשימושים הרבים שלו הוא הדימיון שלכם; אם תדמיינו רכיב מידע של מציאות רבודה בעיני רוחכם, כנראה שתוכלו להגשים אותו עם Xtendi. בהקשר זה יש לציין, שהחברה נוסדה רק בשנת 2012, וכבר מציעה מספר רב של דרכים לשכלל את מעורבות המשתמש עם המותג שלכם (ראו למשל את חברת נייק). את Xtendi הקימו אלעד דהבני-לוי, המכהן כמנכ"ל משותף ואחראי על פיתוח עסקי בחברה, אבינעם שפרן, המכהן כמנכ"ל משותף וסמנכ"ל שיווק, ורוני ואן דן ברג, המכהן כמנהל המוצר.

בריאיון לניוזגיק סיפר אלעד, כי "השירות שלנו הוא פלטפורמה חדשה, המעצימה את כל מי שיש לו משהו להציג. זה יכול להיות לוגו או מוצר שאפשר להתקרב אליו ולהתרחק ממנו, ולייצר עימו אינטראקציה. למשל, במוזיאון ובתערוכות יש המון דברים לספר על המוצגים השונים. מדובר בלקוחות לדוגמא שיש להם הרבה מה להרוויח משירות שכזה. בנוסף, כל עולם הקמעונאות יכול לנצל את הפלטפורמה שלנו כדי לשדרג את חווית המשתמש והאינטראקציה שלו עם המוצר. אנחנו מחברים את כל היתרונות של עולם האונליין, כגון סרטוני וידאו ותמונות, עם היתרונות של חווית האופליין, בה הקונה הפוטנציאלי מגיע ונוגע במוצר".

"חשוב לנו שהפלטפורמה תהיה פשוטה ונוחה למשתמש. במובן מסוים, אנחנו רואים את עצמנו כפאוור פוינט של המציאות הרבודה, במובן הזה שאם אתם יודעים איך להכין מצגת פאוור פוינט, תוכלו להכין חווית מציאות רבודה בפלטפורמה שלנו".

קמפיין פרסומי משודרג

"עבור סטודיו שמעצב חוויות לקוח ברמה המקצועית ביותר, שימוש בפלטפורמה שלנו יכול לאפשר לו להציע ללקוחותיו הרבה מעבר למה שאפשר היום. לכן, בין היתר, היום מחלקות אינטראקטיב וחברות פרסום הן הקהל הישיר שיכול להרוויח הכי הרבה מהשימוש בפלטפורמה שלנו".

"בשלב הזה אנחנו נמצאים בשלבי פיתוח וגדילה, ואנחנו מחפשים השקעה. בעתיד הקרוב, אנחנו מתכננים לפרוץ לשווקים בכל העולם. מי שרוצה ליצור איתנו קשר ולבדוק כיצד ניתן להתאים את הפלטפורמה שלנו לצרכים שלו מוזמן לפנות אלינו דרך אתר החברה. אנחנו מאמינים שמי שמתכנן טכנולוגיה או מאפיין אותה, צריך להתאים את הטכנולוגיה להתנהגות הטבעית של בני האדם. הפלטפורמה שלנו יכולה לשנות את הדרך שבה בני אדם באים במגע עם מוצרים ומותגים, ומוסיפה לה ממד אינטראקטיבי חדש נוסף".

וידאו: הדגמת הטכנולוגיה של Xtendi בפעולה


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: