Xplenty: ביג דאטה גם לחסרי הנסיון [Geektime Conference]

במידה ואתם צריכים להתנהל מול הדופ אך אין לכם את הידע או ההכשרה הנחוצים, Xplenty תעזור לכם ליצור, ליישם ולנהל את סביבת העבודה שלכם ללא שימוש בשורת קוד אחת.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

הודות למידע הרב לו זקוקות חברות רבות, המונח Big Data הפך לאחד מהמושגים הידועים בעולם החברות והארגונים כיום. אך הבעיה עם Big Data נובעת מאותו עקרון ההופך את התחום לבעל ערך – הוא גדול ורחב. נכון להיום קיימות בשוק כמה וכמה מערכות העוזרות לנהל את המידע, כאשר אחד מהפרוייקטים שהצליח לתפוס פופולאריות הודות להיותו מבוסס קוד פתוח הוא Hadoop מבית Apache.

בעוד ש-Hadoop עצמו מציע כמה פלטפורמות מבוססות (HaaS (Hadoop as a Service, המציגות את המידע הרב בתוך ממשק המציע מעט יותר סדר וארגון, אלה דורשות לעיתים קרובות ידע רב בתחום זה על מנת לנווט ולבצע את המשימות השונות הדרושות לבית העסק.

חברת הסטארטאפ הישראלית Xplenty מציעה גם היא פלטפורמת HaaS, אך היא מעוניינת להרחיב את מגוון האפשרויות הקיימות כיום למשתמשי Hadoop, באמצעות פלטפורמה המכוונת לאנשי מקצוע ומנהלים שיוכלו לנווט בסביבה זאת ללא הכשרה או ידע מסויים.

מתחילים את העבודה

המערכת אותה מציעה החברה היא בעלת שלוש תכונות מרכזיות ופשוטות: תשתית, פיתוח תהליכי נתונים וכמובן, ניהול Jobs. התשתית של החברה מאפשרת להקצות משימות בלחיצה אחת, לבצע אופטימיזציה ל-Clusters השונים וכמובן ניהול הג'ובים השונים.

תהליך הפיתוח של החברה יוצר למשתמשים סביבת פיתוח נטולת קוד, המציעה ממשק וויזואלי שיאפשר למשתמשים לבנות את המשימות השונות באמצעות ממשק Drag and Drop, שיבנו מאחורי הקלעים את הקוד הדרוש לביצוע המשימה. בין האלמנטים השונים המוצעים למשתמש ניתן למצוא פקודות כגון select, sort, filter ו-join לצד רכיבים המותאמים אישית, אותם יכולים המשתמשים ליצור בעצמם.

בכל הנוגע לתהליך הניהול, המערכת של החברה מתמודדת בעצמה עם כל מה שקשור לתזמונים, הפעלות, ניטור הפעולות וכמובן מעקב אחר שגיאות שונות.

אחת מהמתחרות הגדולות של החברה הישראלית היא אמזון, המציעה את שירות EMR, Elastic Map/Reduce שאפשר להגיד כי נכון להיום שולט בתעשייה זאת. ההבדל העיקרי בין שני המוצרים של שתי החברות הוא שאמזון מייעדת את מוצריה למקצוענים בתחום ה-Hadoop, בעוד ש-Xplenty מכוונת את המוצר שלה למשתמשי BI שאינם מגיעים מעולם הדאטה המסורתי וצריכים להשתמש ב-Hadoop, אך אינם יכולים לעבור הכשרה מלאה ומסודרת בעקבות חוסר זמן או ממון.

מנגישים את הפלטפורמה

החברה מציעה את שירותיה במודל מנויים, המתנהל כשכבה נוספת על גבי שירות הענן של אמזון, AWS. במודל זה המשתמשים בוחרים את התכנית המתאימה עבורם ועבור צרכיהם בחברה, בהתאם לכוח העיבוד בהם משתמשים מידי חודש – וכאן למעשה נמצא המודל העסקי של החברה, הגובה תשלום חודשי בהתאם לנתונים הללו. לחברה יש תוכניות להתרחב לשירותי ענן נוספים במהלך החודשים הקרובים, במטרה להעניק את פתרונותיה לכלל משתמשי הענן הזקוקים לעזרה בהתנהלות מול Hadoop.

פרוייקטים נוספים עליהם עובדת החברה כוללים השקה של גרסת תשתית ענן פרטית וגרסת מערכת Hadoop מקומית, מה שיוביל לפתיחת השוק שלהם למגזרים שמחוץ לתחום האחריות של אמזון.

בראיון לגיקטיים הסביר יניב מור, אחד ממייסדי החברה כי אנליסטים חוזים כי שוק ה-Big Data בכלל ו-Hadoop בפרט עתיד להגיע לערך שוק של 2 מיליארד דולרים ב-2016. לדעתו, הערכה זאת לוקחת בחשבון רק את העסקים הגדולים מספיק לשכור מומחים ב-Hadoop. באמצעות גישור על הפער הקיים כיום והנגשת Hadoop למשתמשים נוספים, סכומים אלה עתידיים לגדול משמעותית.

Xplenty נוסדה באפריל 2012 על ידי יניב מור ושגיא נוימן. כחודשיים לאחר שהחלה לעבוד על המוצר קיבלה החברה השקעת Seed ראשונית, ונכון להיום החברה מונה 10 עובדים היושבים במשרדי החברה בתל אביב.

וידאו: Xplenty

אבי שניידר

כתב ועורך ראשי ב-Geektime.com, מחבר הספר "How To Fight For Your Goals: Social Combat Theory", ובעל הבלוג SocialCombatMedia.wordpress. מייסד Cluboom.com ולשעבר כתב בכיר בחברת בלונד 2.0. שניידר הוא יהודי דתי, בעל, אב, אמן לחימה, סופר, דובר - Jack of all trades and a master of jack (אבל הוא עובד על זה).

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: