התאמה מושלמת: הסטארטאפ הישראלי weebo פיתח עוזר אישי לקניות אונליין

החברה פיתחה בוט שלומד את המשתמש "שעומד מולו", ומציג בפניו רק מוצרים שעונים על הדרישות שלו

צמד המייסדים מימין לשמאל: יגאל מליסוב ואלון בינמן

אלון בינמן, מייסד שותף של הסטארטאפ הישראלי Weebo זיהה כי אנשים כמונו-כמוכם שרוכשים באינטרנט נתקלים במספר בעיות; ראשית, כל האתרים מציגים לדוגמא מפרט טכני שלאו דווקא ברור לרוב המשתמשים (כמובן שאם אתם קוראים גיקטיים – כנראה שזה לא נכון לגביכם); כמו כן, החוויה באתר היא זהה לכל משתמש – צעיר/מבוגר, חילוני/דתי, גבר/אישה וכו', והבעיה השלישית היא שגם כלים המציעים חוויה אישית יותר, עובדים על קבוצת משתמשים, ולא על הפרט. המטרה של בינמן ביחד עם פלטפורמת Weebo היא לשנות את חווית הקנייה עבור כל משתמש; כלומר, שכל משתמש, על פי מי שהוא והצרכים שלו, יראה מוצרים שונים ובסדר שונה של מידע (על פי מה שחשוב ספציפית עבורו).

עמוד קניות מותאם לכל משתמש

Wee.bo (וויבו) מפתחת טכנולוגיה לפרסונליזציית חווית משתמש רב ערוצית (Omni channel Customer experience Personalization Technology) מתוך הבנה של הסיבות שבגללן לקוח בוחר מוצר מסוים וכך יודעת לנבא את הרכישות העתידיות שלו. "בבסיסה של המערכת קיימת גישה טכנולוגית המתייחסת אל מוצרים ומשתמשים כקבוצות מאפיינים דינאמיים, רב שכבתיים ובעלי יחסים משתנים. באמצעות סינון אדפטיבי חכם ומנגנון למידה עמוקה, המערכת חוקרת את המוצרים והמשתמשים ומזהה את המאפיינים החשובים הללו לייצוג המוצר, המשתמש והקשרים החבויים והרב שכבתיים ביניהם", הסביר לגיקטיים אלון בינמן.

דוגמא לשימוש במנוע החיפוש של weebo

לצד כלים אנליטים, Weebo משתמשת ב-Wizard דינמי שמאפשר להתאים את החוויה עבור כל משתמש. זה יכול להיות שאלות שעוזרות להכיר את המשתמש, כאשר אותו כלי ישנה את כמות השאלות והסגנון שלהן. במילים פשוטות: אחד הכלים הוא מעין צ'ט-בוט עם שאלות מוכנות מראש, כמו "בחן את עצמך", שעל סמך התשובות של המשתמשים יציג אלו מוצרים מתאימים להם. החוכמה בכלי באה לידי ביטוי בכך שאם לדוגמא משתמש עונה לאט יותר ויש לו יותר סבלנות – הוא יקבל גם שאלות אישיות יותר שיוכלו להעניק מידע ברזולוציה נמוכה, כלומר תוצאות ממוקדות יותר. מנגד, משתמש "מהיר החלטה", יקבל כמות קטנה יותר של שאלות שמפלטרות יותר מוצרים בכל תשובה. אותו בוט מבוסס על למידה חכמה ממספר מקורות ועל מנוע שיודע כיצד למצוא קישורים "נסתרים" בין משתמשים למוצרים. דוגמא לקישור כזה יכול להיות משתמש שקנה עגלה לתינוק ורוצה לקנות רכב, יקבל רק רכבים מומלצים שתא המטען שלהם יכול להכיל את העגלה הספציפית אותה רכש.

מבחינת תחרות, אין ספק ש-Weebo ממש לא לבד בשטח, גם לא בגזרה הישראלית; המתחרה הבולטת והמשמעותית ביותר היא ללא ספק Dynamic yield הישראלית, שרק לאחרונה הודיעה על סגירת סבב גיוס בהיקף של 30 מיליון דולר. גם היא משתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לאפשר למנהלי השיווק לבנות חוויית משתמש מותאמת אישית, ובסופו של דבר – להגדיל כמובן מכירות. יחד עם זאת, בינמן מסביר כי "הפתרון שלנו אישי, יותר סביב חווית המשתמש ומעניק חוויה באמת אישית עבור כל משתמש. אנו מאמינים שכל משתמש שונה ולכן מתאימים כל שלב רלוונטי עבור אותו משתמש בודד".

מקור: צילום מסך, Smartair

הסטארטאפ נוסד ב-2016 על ידי אלון בינמן (CEO) ויגאל מליסוב (CTO) ומאז הקמתו גייס כ-600,000 דולר מחממת TheTime בשיתוף עם הרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי). במשרדים שלהם ברמת החייל מועסקים כיום כ-5 עובדים. המודל הכלכלי שלהם מתבסס על B2B ופונה אל חנויות אונליין, חנויות פיזיות, אתרי תוכן ואתרים עם "מוצר". בין הלקוחות של החברה ניתן למנות את אופיס דיפו ואת אתר התיירות Smartair שיחד מציעים חווית חיפוש טיסה אישית ודינמית יותר, מה שבהחלט שימושי לתקופת הקיץ.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "התאמה מושלמת: הסטארטאפ הישראלי weebo פיתח עוזר אישי לקניות אונליין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
בוב
Guest

רעיון יפה, מזכיר את Pickxit.com

גיל
Guest

קודם כל הרבה בהצלחה ליזמים!
אני בטוח שאתם מיוחדים ,אבל לפי הכתבה נשמע כמו אחד לעוד אלף צ'אטבוטים שמייצרים כולם, לא הצלחתי להבין מה מיוחד בזה ששואלים אותך אלף שאלות (מזכיר לי את "בחן את עצמך במעריב לנוער), שווה ליזמים לחדד את הבידול, ולמה הוא כזה חשוב,
(ובהצלחה עם theTime, יש לכם "טעם טוב" ' ,מקווה שתחזיקו מעמד)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: