משלחת יזמיות ישראליות יוצאת לסיליקון וואלי

משלחת יזמיות ישראליות תצא בקרוב לסיליקון וואלי, כדי לראות איך עושים את זה בגדול. יזמית במשלחת הקודמת כבר מכרה חברה לאפל

מקור: Pixabay

אנחנו מכירים כבר משלחות של יזמים שמגיעות לישראל, כדי לחזות מקרוב בסצנת ההייטק המקומית. אבל משלחת חדשה תעשה בקרוב דווקא את הכיוון ההפוך ותצא מעבר לים, כדי לראות איך עושים את זה בסיליקון וואלי, שם ממוקמים בין השאר המטות של גוגל, אינטל, אפל ואיביי. אולם יש עוד משהו שמייחד את המשלחת הזו והוא שכולה היא על טהרת היזמיות הישראליות.

מפגש עם בכירים בוואלי

למשלחת היזמיות של WeAct, שתצא באוקטובר הקרוב, מצפה שבוע מאוד אינטנסיבי של פגישות עם אנשי מפתח, יזמים ויזמיות, משקיעים, מומחים בתחומים חיוניים לכל יזם וסדנאות מקצועיות מבית Google Launchpad ופייסבוק. בנוסף, מתוכננים ליזמות סיורים ופגישות עם מנהלי החברות המובילות בוואלי לפי תחומי הפעילות של המיזמים שייבחרו. בכל ערב יערך אירוע פיצ'ינג, שבו יוכלו היזמיות להציג את המיזם שלהן בפני קהלים שונים בסיליקון וואלי: החל ממשקיעים, דרך נציגות של הקרנות המובילות בוואלי, הקהילה היזמית הישראלית הגדולה וכלה במנהלות בחברות הטכנולוגיה בוואלי.

לדברי המארגנים, מטרת המשלחת היא לייצר רשת קשרים ואת הכלים הדרושים לסייע ליזמיות להצמיח מיזם גלובלי באמצעות המשאבים האנושיים והכלכליים הקיימים בעמק הסיליקון.

בשיחה עם גיקטיים מסרה דריה הניג-שקד, שמארגנת את המשלחת, שקהל היעד הן יזמיות ישראליות מכל העולם, כולל יזמיות ערביות ישראליות וקבוצות נוספות באוכלוסיה, שנעשה מאמץ מיוחד לאתר ביניהן בנות העדה הדרוזית והאתיופית. לדברי הניג-שקד, היזמיות צריכות להיות עם הוכחת היתכנות מסוימת למיזם שלהן, כלומר משתמשים, פיילוט, לקוחות או גיוס הון. ככל שהוכחת ההתכנות משמעותית יותר, ביחס למועמדות האחרות, כך הסיכוי להתקבל למשלחת יעלה.

האם התוכן שונה וכיצד ממשלחת שמיועדת ליזמים למשל?

הניג-שקד: "התכנים במשלחת אינם מיוחדים לנשים. התכנים מתאימים לכל יזם ולתמיכה במאמצים שלו או שלה לצמוח. הייחוד הוא בקבוצה ההומוגנית שמאפשרת שיח שונה, במאמץ המקומי המיוחד לתמוך בהן, בקהילות שאותן נפגוש באירועי הפיצ'ינג ובקהילה החזקה שנוצרת לאחר המשלחת וממשיכה לתמוך במאמצי הצמיחה שלהן בוואלי ובישראל.

חברת משלחת קודמת מכרה חברה לאפל

המשלחת הזו תהיה השנייה, כשהמשלחת הראשונה, שיצאה בנובמבר האחרון, כללה 20 יזמיות עם מיזמים במגוון רחב של תחומים מסייבר ועד זיהוי פנים, בריאות, חינוך, SaaS, Fintech ועוד. לדברי הניג-שקד, היזמיות במשלחת הקודמת גייסו סכומים שנעים בין חצי מליון דולר ל-8.5 מליון דולר, כשמאז חזרת המשלחת מכרה יזמת אחת את החברה שלה לאפל (עדי אקהויז ברזילי, שמכרה את חברת RealFace, י.א.), אחרות השלימו סבבי סיד ו-A, גייסו חברי ועד מייעץ ומנהל מבין המומחים שפגשו ופתחו בשיתופי פעולה עם החברות המובילות בוואלי. 3 מהן הקימו נוכחות משמעותית למיזם שלהן בסיליקון וואלי.

לדברי המארגנים, חלק הארי של העלויות מסובסד על ידי הספונסרים של המשלחת, כשעל היזמיות לשלם רק על כרטיס הטיסה ודמי רצינות בסך 500 דולר. ההרשמה פתוחה כעת באתר המשלחת.

 

יניב אביטל

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: