2460982223 ווייז מציגה דרך חדשה לניווט במנהרות ובחניונים מתחת לאדמה | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

ווייז מציגה דרך חדשה לניווט במנהרות ובחניונים מתחת לאדמה

ווייז מציגה פתרון חדש לניווט ולקבלת מידע על עומסי תנועה - גם במנהרות ובחניונים מתחת לאדמה; המערכת כבר הותקנה בחיפה

מקור: cc0-by-Pixabay

מקור: cc0-by-Pixabay

אתם מכירים בוודאי את התחושה – אתם נוהגים ברכב ונכנסים למנהרה, כשאחרי כמה שניות מכשיר ה-GPS או אפליקציית הניווט שלכם קוראים בקול "אין קליטת לוויינים". עכשיו, זה בסדר כשאתם נוהגים באחת מהמנהרות הקצרות של כביש 6, או יורדים רגע לחניון תת קרקעי. אבל מה אם אתם נוהגים במנהרת ארלברג באוסטריה שאורכה כ-14 ק"מ? או במנהרת המון-בלאן על 11.6 הק"מ שלה? או אפילו נוהגים במנהרת לובה אליאב בשרונה עם הפניות המרובות והיציאות שלה ומנסים למצוא את דרככם? איך תדעו האם הכל תקין בכביש או האם הכביש עמוס או סתם איפה אתם נמצאים בדיוק? ל-Waze, אפליקציית הניווט של גוגל, יש פתרון חדש: Waze Beacon.

האור בקצה המנהרה

מקור: Waze

מקור: Waze

Waze Beacon הוא חיישן ויחידת תקשורת שמייוצר עבור Waze על ידי חברת Bluvision האמריקאית. לאחר שהיחידות מותקנות על קירות המנהרה או החניון הן יכולות לתקשר עם הסמארטפונים של הנהגים שחולפים בדרך בעזרת טכנולוגיית Bluetooth. הנהגים שבתוך המנהרה או החניון יכולים לדעת בדיוק את מצב התנועה, העומס ומיקומם, ולדעת היכן עליהם לפנות בדיוק; במקביל, יוכלו Waze והנהגים שרוצים לתכנן את המסלול בעזרתה, לקבל חיווי מדוייק על מצב התנועה והעומסים גם בתוך המנהרות.

על פי Waze, זכיינים של מנהרות או חניונים שירצו להשתמש ב-Waze Beacon, יצטרכו כ-25 יחידות לכל קילומטר, כשמחיר כל יחידה עומד על כ-110 שקלים. עם זאת, החיישנים עושים שימוש ב- Eddystone, פורמט ה-Beacon ('מגדלור') הפתוח של גוגל, כך שהוא לא נעול רק לחברה אחת או אפליקציה אחת, וכל חברה שתומכת בפורמט תוכל לעשות בו שימוש. עבור הנהגים השימוש הוא שקוף למעשה, וכל שעליהם לעשות כדי ליהנות מהפיצ'ר הזה הוא לוודא שקישוריות ה-Bluetooth שלהם אינה כבויה.

המערכת כבר זמינה במנהרות הכרמל

מ-Waze נמסר לנו שכרגע, המערכת פועלת וזמינה כבר במנהרות הכרמל שבחיפה, וכל נהג שייסע במנהרות יוכל להמשיך ליהנות מווייז, כל עוד שה-Bluetooth שלו דלוק. חוץ מחיפה, השירות גם זמין בפיטסבורג בארצות הברית. על פי החברה, פריס וריו דה-ז'נרו הן הערים הבאות בתור.

וידאו: הווייז יוכל לנווט אתכם גם מתחת לאדמה

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

9 Comments on "ווייז מציגה דרך חדשה לניווט במנהרות ובחניונים מתחת לאדמה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אבי
Guest

לא יותר קל להתקין מכשיר שיידמה לוויין… לכאורה יספיק 8 יחידות למנהרה שלמה..

RonenB
Guest

לא כי מדובר כאן לא רק במציאת מיקום אלא שידור עומסי תנועה. במנהרה של 14 ק"מ בהחלט סביר שלא תהיה קליטה סלולרית לאורכה וWAZE משתמשת כתחליף בBT כדי להעביר את המידע למכשיר. עבור הנהג מדובר בפתרון שקוף וחינמי. בהתחשב בזה שעלות מנהרה היא אסטרונומית ברור שלשים רשת משואות זו הוצאה זניחה לחלוטין ולעומת זאת התועלת לציבור המשתמשים עצומה. כל הכבוד.

אבי
Guest

עדיין העלות של לפרוס תשתית כפול 25 לקילומטר עלולה לעלות יותר יקר מלהציב אנטנה סלולרית…
זה נראה כמו ניסיון לפתח משהו חדש במקום לשפר את הקיים בעלות זולה יותר..

kkkkk
Guest

אתה קצת לא הבנת
הבעיה העיקרית היא תשתית לוויני הGPS שאין לה תקשורת במנהרה. פחות התקשורת סלולרית

גנאדי
Guest

הבעיה היא כפולה, גם קחיטת לויינים וגם קליטה סלולארית לסירוגין… קליטה סלולרית לא באמת צריך כל הזמן ברצף, אבל לווינים זה משהו אחר… והפתרון הזה נותן מענה לשתי הבעיות.. וזה מצויין! אם גוגל יצאה עם זה אז כנראה זה באמת טכנולוגיה לא רעה..

כככ
Guest

אבל במילא הטלפון מזהה מיקום לפי אנטנות סלולארי כשאין GPS, למה שלא ישימו פשוט הרבה אנטנות סלולאיות קטנות במקום? ככה לא צריך שום תשתית מיוחדת לשיחות ואינטרנט

מהנדס RF
Guest

כי אנטנה סלולרית (מיקרו סייט) עולה הון ולא יספק לך דיוק אלא מיקום משוער בעוד שמשואת BLE כמו שווייז התקינה עולה גרושים ומשדרת באלומה קצרה וככה בין משואה למשואה יהיה רווח שיאפשר להן לא לכסות אחת את השניה.

תפסיקו לנסות להמציא את הגלגל, ברור שאיזה מהנדס מבריק שם כבר עשה את החשבונות האלה. שאפו.

אריק
Guest

המטרה של beacon הוא רק כדי שהמכשיר שלכם יקלוט את האות שלו, המערכת של הביקונים מגדירה לכל אחד את המיקום הגיאוגרפי ובאמצעות העוצמה שלו בתדר Low voltage BT יאפשר למקם אותכם גם במקום שאין GPS, זה לא תחליף לסלולאר, הם לא משדרים את העומס דרכו, אבל חיבור הביקון לרשת יאפשר להם תובנות נוספות כמו מספר המכשירים (סלולריים) שעברו לידו / זמן מה שבעצם יציין את העומס בכביש/מנהרה… זה כל הסיפור

אריה
Guest

חבל שמדובר במשדרי בלוטוס פשוטים שעולים 15 שקל בייצור סיני, אבל ממותגים ועם מארז ומשווקים ב110 שקל, כי זה של"וויז"… ניווט בבלוטוס זה לא משהו חדש… זה נטו עניין של איזה מכשירים תומכים בbt4 ובירוקרטייה של גוגל ואפל על הסריקות מיקום, מיקרו-לוקיישן…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: