Waze משיקה מערכת פרסום לעסקים קטנים

וייז מציעה שירות חדש לבעלי עסקים קטנים, באמצעותו יוכלו לפנות אל קהל הנהגים הנמצא בקרבת בית העסק שלהם, ולקבל חשיפה מקהל פוטנציאלי גדול במיוחד

מקור: יח"צ

Waze, אפליקציית הניווט הישראלית הפופולארית השיקה שירות פרסום חדש, המיועד לבעלי עסקים קטנים. באמצעות השירות, יכולים כעת בתי העסק לפרסם את עצמם לקהל הנהגים והלקוחות הפוטנציאלי הנמצא בסביבה שלהם, להציע ניווט ישירות אל בית העסק וכמובן לעקוב אחר כמות החשיפות, על מנת לוודא שהפרסום אכן עובד, גם בדרכים.

נוסעים בדרך חדשה

התקופה האחרונה היתה עמוסה במיוחד עבור וייז הישראלית. בחודשים האחרונים הספיקה החברה להציג מגוון רחב של עדכונים לאפליקציה, הכוללים לצד שיפור הניווט ושינוי ממשק המשתמש, שלל שירותים חדשים כגון אפשרות ניווט אל תחנת הדלק הקרובה והשוואת המחירים בה לעומת תחנות אחרות, חיבור לפייסבוק ו"מעקב" אחר חבריכם ואף אפשרות לשלוח את מסלול הנסיעה שלכם, או להודיע לחברים שאתם בדרך לאסוף אותם.

האפשרויות הללו מתווספות ליתרונות הקיימים שמציעה האפליקציה, הכוללים מפות המתעדכנות בתכיפות, התרעות על עומסי תנועה ותאונות, ומסלול ניווט המציע למשתמשים את הדרך המהירה או הקצרה ביותר להגיע ליעד שלהם, בהתבסס על מסלולי הנסיעה של שלל הנהגים האחרים המשתמשים באפליקציה. השירות מוצע למשתמשים ללא כל תשלום, כך שהשאלה הבלתי נמנעת מצד רבים היא, כמובן, איפה הרווח?

כעת, מסתמן כי החברה החליטה לפעול גם בפן העסקי, ומציעה מערכת פרסום חדשה המיועדת גם לעסקים קטנים, ובעצם לכל מי שפשוט רוצה "להיות על המפה".

פרסום אינטרקטיבי

היום (ה') השיקה וייז את שירות הפרסום החדש שלה, המאפשר לכל בית עסק שמעוניין בכך לפרסם את עצמו למאות, אלפי ואף מיליוני הנהגים העוברים לצידו בכל יום – במספר לחיצות בודדות בלבד. וייז מוסיפה כי בכל יום ישנם כ-1.5 מיליון נהגים בכביש, הנוהגים בדרך כלל במסלולים קבועים למדיי, כך שלצד החשיפה החדשה יכולים אותם עסקים למעשה להרוויח לקוחות קבועים, בעלי פוטנציאל להגיע כל יום אל בית העסק החדש שגילו רק עכשיו, באמצעות השירות החדש.

עד היום, הפרסום בוייז התאפשר רק לעסקים גדולים ורשתות ידועות, כאשר על גבי מפת ישראל הופיעו כ-5,000 "סיכות" ממותגות השייכות לכ-200 מפרסמים, הכוללים מותגים ידועים כגון ארומה, סופר פארם, דלק, שופרסל, רשות הטבע והגנים, קופת חולים כללית ועוד, כאשר אלה לוקחים חלק מרכזי בקמפיינים מידי יום. בעקבות מספר גבוה במיוחד של דרישות שהגיעו מבתי עסק קטנים, המעוניינים גם הם להופיע על המפה, החליטה החברה להשיק את מנגנון הפרסום החדש.

בניגוד לאמצעי פרסום אחרים, המנגנון שמציעה וייז מבוסס מיקום, כך שהחשיפה של בית העסק תוצע רק לנהגים, או יותר נכון, ללקוחות פוטנציאלים הנמצאים בקרב בית העסק המדובר, וכך למעשה יוכלו לחסוך בעלויות ולהגיע רק אל אותם לקוחות קרובים ורלוונטים עבורם.

מקור: יח"צ

יוצאים לדרך

שירות הפרסום החדש של וייז פעל במשך תקופה ארוכה כפיילוט, בשיתוף עם מספר עסקים קטנים. כעת, השיקה החברה את השירות לכל בית עסק המעוניין בכך, ואף מציעה לו להחליט כמה הוא מוכן לשלם עבור הפרסום.

לצד אפשרות הפרסום, מציעה החברה לוח בקרה המפרט בכל זמן נתון את אפקטיביות "הקמפיין", המתעדכן בזמן אמת ומציע נתונים חשובים כגון כמות החשיפות, ההקלקות והניווטים לעסק – כאשר הפרסום הוא ללא התחייבות מראש לתקופה מסויימת, וניתן להפסקה בכל רגע.

על מנת להתחיל בקמפיין יהיה עליכם ליצור חשבון בוייז (או להשתמש בחשבון הקיים שלכם, במידה ויש לכם אחד), ולאחר מכן תפריט קל ופשוט ילווה אתכם צעד צעד בתהליך פרסום המודעה שלכם. בכל הנוגע למחירים, אנו ניסינו לפרסם את הבר (הפיקטיבי) שלנו הנמצא בתל אביב, כאשר התשלום המינימלי עבור 1,000 חשיפות הינו 0.45 אגורות (ללא מע"מ), שיבטיחו כי אכן נופיע למשתמשים הנמצאים באיזור זה. חשוב לציין כי המערכת מסוגלת לזהות מפרסמים נוספים באיזור "המתחרים" על אותו הקהל, ובהתאם לכך מציעה את הסכום האפקטיבי שיהיה עליכם לשלם על מנת להופיע, אך הבחירה הסופית הינה שלכם.

כך לדוגמה, בעוד שהמערכת ממליצה לנו להשקיע מינימום של 0.45 אגורות, יש לנו את האפשרות לבחור בפחות מכך (0.42 אגורות) – אך להסתכן בחשיפה מוקטנת והגעה למספר נמוך יותר של לקוחות. בנוסף, לא משנה באיזה סכום תבחרו, התקציב החודשי המינימלי אותו תוכלו להגדיר עומד על 150 שקלים, כאשר תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות ניהול: הופעה של סיכת העסק בכל יום במהלך החודש, גם אם הסיכה תופיע פחות בכל יום, או באפשרות להציג את הסיכה בכל הזדמנות, אך עם הבנה כי ייתכן והתקציב כולו ינוצל עוד לפני סוף החודש.

על פי נתוני החברה, אפליקציית וייז מותקנת על כ-2 מיליון סמארטפונים בישראל, כאשר המשתמש הממוצע מבלה כ-440 דקות בנסיעה במהלך חודש אחד. בסך הכל, מוצגות באפליקציה כמיליארד פרסומות מידי חודש לקהילת הנהגים כולה, המונה כ-30 מיליון נהגים בישראל. מדובר על קהל פוטנציאלי משמעותי, במיוחד אם בית העסק שלכם הינו קטן ועצמאי, ואינו יכול להרשות לעצמו להשקיע יותר מידי כסף בפרסום או בשיווק.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

6 Comments on "Waze משיקה מערכת פרסום לעסקים קטנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ניר
Guest

אני אמנם חובב וייז מושבע אבל לא ממש ברור לי איך הפרסום מועיל למפרסמים (מלבד חשיפה), כל שכן למשתמשים.
אם ניקח את הבר שמוזכר בתור דוגמא – נהג ממוצע שנוסע בוייז לא מחפש ברים ועל כן הפרסומת יכולה יותר לעצבן מאשר לעניין.

שמעון
Guest

לא רק שאני מסכים עם ניר, אני גם חושב שזה קצת מוריד מהערך של הניווט בוויז.
זאת אומרת שעד עכשיו וויז הייתה תוכנת ניווט חברתית, ועכשיו לא רק שהוסיפו לה הרבה מאפיינים חברתיים (שהופכים אותה ל"מגניבה" יותר), אנחנו צריכים גם להתמודד עם מבול פרסומות קופצות של מפרסמים שבסך הכל פוגעות לנו בריכוז באמצע הנהיגה. הרי ממילא אנחנו צריכים להסתכל במסך מדי פעם כדי שלא נפספס פנייה כלשהי בדרך, אז עכשיו נעשה את זה במסך מלא פרסומות שיפריעו לנו לראות את הכביש.

אבי סוויטות האושר
Guest

אני גם בוויז

מני שבו
Guest

מעוניין לפרסם בוויז – איך עושה את זה

גיא דנה משרד עורכי דין ומגשרים
Guest
גיא דנה משרד עורכי דין ומגשרים

גיא דנה משרד עורכי דין ומגשרים- עוסקים בכל תחומי המשפחה והנדל"ן.

סמיר יחיא
Guest

מועניו לפרסם נא לצור קשר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: