קרב הענקיות: האם וולמארט תתחרה באמאזון בזירה המקוונת?

וולמארט ואמאזון לקראת התנגשות חזיתית. בעוד אמאזון בונה עוד ועוד מחסנים ונקודות איסוף ברחבי ארצות הברית, וולמארט מנסה לפתות מהנדסים למשרדיה בעמק הסיליקון עם Big Data שלא נראה כמותו.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

המלחמה הקרה בין ה-Online ל-Offline: בכתבת ענק שפורסמה היום בניו יורק טיימס, המגזין האמריקאי מעניק מבט כולל על מירוץ החימוש הגובר בין שתי ענקיות ה-Retail הגדולות בארצות הברית, אחת שולטת בתחום החנויות הפיזיות והשנייה – בתחום החנויות הקמעונאיות. עד עתה, נראה כי ההבדל בין שתי החברות, כמו כן חלוקת הנדל"ן הקמעונאי היה ברור, אך בשנים האחרונות וולמארט מתחילה לפתח פחד של ממש ממקבילתה ומבצעת מהלכים במטרה להרשים את המהנדסים בסיליקון וואלי – ואולי לקראת שדרוג משמעותי להילה ההיי-טקית שחסרה במיוחד לרשת הקמעונאות הגדולה בארצות הברית.

אמאזון מתחמשת במחסנים, וולמארט במהנדסים

בזמן שאמאזון בונה נוכחות פיזית ברחבי המדינה, ומוסיפה מגוון רחב של מחסנים ומשרדי איסוף לטובת המשלוחים המקוונים שלה, וולמארט במקביל פועלת במסירות על מנת להגדיל את נתח השוק שלה במסחר האינטרנטי בארצות הברית, ובכדי לעשות זאת היא מציעה פריחה מחודשת במשרדי החברה בסיליקון וואלי. שתי הענקיות מתחרות על המהנדסים המוכשרים ביותר וכל אחת, בתורה, מנסה להציע את התנאים המשתלמים ביותר ללקוחותיה, עם זמן המשלוח האפשרי הקצר ביותר.

אך הפעילות של וולמארט בזמן האחרון אינה נוגעת רק להגדלת כמות הלקוחות המקוונים של החברה. בקיץ האחרון, וולמארט פיתתה בהצלחה כ-150 עובדים מחברות כמו Yahoo! ו-eBay וגייסה מספר לא מועט של מהנדסים באמצעות רכישת מספר חברות סטארטאפ קטנות. במקביל, משרדי החברה בסן ברונו מציעים תנאים טובים ביותר למהנדסים שלה, כגון שולחנות כדורגל והליכונים ותפריט עשיר הכולל אספרגוס פנקוטה במקום כריכים משמינים, זאת לצד חדרי ישיבות בשם ריהאנה וג'סטין ביבר.

משרדי וולמארט בסן ברונו. מקור: יח"צ

משרדי וולמארט בסן ברונו. מקור: יח"צ

"יש ביג דאטה ויש ביג דאטה של וולמארט"

ועדיין, מקור הפיתוי החזק ביותר של וולמארט למהנדסים עלול להתגלות דווקא בסוג אחר של אתגר שמהנדסים רבים היו מעוניינים לפצח אותו – כמות המידע האדירה הנמצאת במאגרים של הרשת הענקית. מדובר ב-Big Data שממצאיו יכולים, בעתיד, להוות לא פחות ממהפיכה בשוק האמריקאי – שני שלישים מהאוכלוסייה האמריקאית נמצאים במרחק 5 מייל (כ-8 ק"מ) או פחות מסניף של וולמארט.

"יש ביג דאטה ויש ביג דאטה של וולמארט" סיפר ראווי ראג, סגן נשיא למובייל ולמוצרים חברתיים ב-Wallmart Labs. "כל שבוע אנחנו משחררים חצי תריסר תכונות חדשות לאתר האינטרנט שלנו." ריקי דיוויין, מנכ"ל TalentSky, אחת מחברות כוח האדם שגוייסה על ידי וולמארט בעבר, סיפר כי "וולמארט היא אטרקטיבית עבור מהנדסי תוכנה צעירים, אך הסוג של האנשים שהם מחפשים – ביג דאטה ומסחר אלקטרוני הם בדיוק אותם האנשים שכולם מחפשים בסיליקון וואלי, כך שהתחרות על העובדים הללו היא מאוד קשה."

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: