להזמין רכב אונליין, ממש כמו באמזון: Vroom מגייסת 76 מיליון דולר

Vroom רוצה לבטל את כל הטרחה שבדרך המסורתית של קנייה, מכירה ומימון רכבים בארה׳׳ב באמצעות פלטפורמה אחת בה כל התהליך מתנהל

מקור: Vroom

חברת הסטארטאפ הישראלית-אמריקאית ורום (Vroom) מעוניינת להמציא מחדש את תעשיית הרכב המסורתית באמצעות פלטפורמה מקוונת, המחברת בין מוכרים ורוכשים של רכבים משומשים. לאחרונה הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס נוסף (Series F) בהיקף של 76 מיליון דולר, מה שמציב את סך גיוסיה מאז הקמתה על 295 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה הקרן הישראלית Pico Venture Partners ביחד עם קרנות הון סיכון האמריקאיות קרן T. Rowe וקרן General Catalyst partners שכבר השקיעו בחברה בעבר.

לקנות רכב כמו חולצה מאמזון

Vroom רוצה להעביר את כל השלבים בתהליך רכישת הרכבים לאינטרנט, החל מהמימון ועד לרכישה עצמה. בשונה מסוחרי רכב רגילים שרק משמשים כמתווכים, החברה רוכשת את כלי הרכב מהצרכן הפרטי ולאחר מכן הוא מגיע למרכז הלוגיסטי של החברה. שם הוא עובר בדיקה יסודית, שיפוץ ותיקון יסודי היכן שצריך – כולל אפילו תיקוני פחחות וצבע. לאחר מכן, מתועד הרכב מכל הזוויות האפשריות, כולל פנים הרכב ומועלה לאתר החברה, ללא שימוש בפוטושופ.

לקוח שמעוניין לרכוש רכב מ-Vroom נעזר במנוע החיפוש של החברה, כדי להגדיר בדיוק את הרכב שבו הוא מעוניין מתוך כ-3,200 כלי רכב ולמעלה מ-400 דגמים שונים שכרגע נמצאים במאגר שלה. ניתן לדמות את תהליך רכישת הרכב ב-Vroom ממש כמו לרכישת נעליים או בגד באמזון, מכיוון שהשירות כולל גם שינוע הרכב הנרכש עד לבית הלקוח בתוך ימים ספורים. מרגע שהלקוח מקבל את הרכב יש לו 7 ימים להתחרט ולקבל את כספו חזרה, ללא צורך לפרט מהי הסיבה להחזרה.

לא לבעלי לב חלש: מחירי הרכבים ב-Vroom

גם המוכרים נהנים מתהליך פשוט ופחות מייגע ממכירת רכב באתרים כמו יד 2 או דרך הרשתות החברתיות, תהליך שמוביל לאינספור שיחות טלפון שבמקרה הטוב מובילות לפגישה, שברוב המקרים מסתכמת בבזבוז זמן של שני הצדדים. מוכרים שמעוניינים להציע את הרכב שלהם ב-Vroom נדרשים לשלוח מידע על הרכב כולל תמונות ולהמתין מספר דקות עד לקבלת הצעת מחיר לרכב שלהם בתיבת המייל. ברגע שתהיה הסכמה בין הצדדים (לא מדובר במשא ומתן כמו שנהוג לנהל בתעשיית הרכב) הכסף יכנס ישירות לחשבון הבנק של המוכר, ו-Vroom גם תטפל בכל הנושא הבירוקרטי של העברת הבעלות.

Vroom הוקמה על ידי שני היזמים הישראלים אלון בלוך ואלי וורטמן, כאשר וורטמן הוא גם זה שעומד בראשה של קרן ההון סיכון הישראלית Pico Venture Partners, זו שכאמור הובילה את ההשקעה הנוכחית. נכון לעכשיו החברה פונה רק לשוק האמריקאי, ולכן היא פועלת מניו יורק, דלאס ויוסטון, שם מועסקים למעלה מ-500 עובדים. את מרכז הפיתוח שלה ברחובות החברה סגרה לפני קרוב לשנה ופיטרה את 30 העובדים בו. למרות שהפעילות כולה עברה לארה״ב, בחברה מבקשים להדגיש שהבסיס שלה הוא לגמרי ישראלי, וכי 2 מתוך 7 חברי הבורד הם ישראלים, זאת למרות שהצוות הניהולי הבכיר בה מורכב מאמריקאים. בחודש ספטמבר האחרון גייסה החברה 50 מיליון דולר ולפני כן גייסה 95 מיליון דולר למימון רכישת חברת Texas Direct Auto, שהפעילה אתר למכירת רכבים משומשים ברשת.

כמובן שיש גם טסלה, מקור: Vroom

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "להזמין רכב אונליין, ממש כמו באמזון: Vroom מגייסת 76 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אנונימי
Guest

חברה פח. הנהלה פח.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: