אובר תרכוש את Otto שנוסדה לפני פחות משנה, תמורת 680 מיליון דולר

החברה הישראלית נוסדה רק בתחילת 2016 ויושבת בעמק הסיליקון. העסקה הצפויה להחתם סופית עד סוף החודש תאפשר לאובר לדהור לעבר החלום שלה להפוך למעצמת כלי רכב אוטונומיים והיא ממש לא מכוונת רק למוניות

otto

חברת Otto (אוטו) האמריקאית שנוסדה בתחילת 2016, צפויה להירכש על ידי אובר תמורת 680 מיליון דולרים. העסקה הצפויה להיחתם תוך שבועיים מגיעה על רקע שבוע גדוש בהכרזות משמעותיות בתעשיית הרכב והטכנולוגיה בנושא רכבים אוטונומים. מי שתהה עד כמה קרובים אנחנו לעידן שבו כלי רכב, אוטובוסים ומשאיות נוהגים לגמרי לבד, זכה לשמוע בימים האחרונים על שורה של מהלכים קונקרטיים שיצאו לפועל תוך חודשים ספורים. עבור Otto מדובר באקזיט מרשים שמגיע מוקדם מאוד, החברה נוסדה רק לפני שמונה חודשים, מעסיקה כ-90 עובדים וסכום רכישתה מהווה כאחוז משוויה של אובר עצמה.

זיהתה צורך ממשי ופעלה מהר

בשנים האחרונות עומדת ארצות הברית בפני מחסור עצום בנהגי משאיות משלל סיבות שונות ומול ביקוש הולך וגובר לשנע סחורות על היבשה ובמהירות. Otto, שזיהתה את הצורך הזה שילבה אותו עם אחד הטרנדים החמים בעולם הטכנולוגי היום – כלי רכב אוטונומיים. בזמן שתעשיית הרכב עסוקה בלייצר מאפס רכב אוטונומי לשוק הפרטי, היא פעלה במישור אחר לגמרי ופיתחה מערכות שיודעות להפוך משאיות קיימות לאוטונומיות ובכך מייתרת את הצורך בבני אדם מצד אחד, ופונה לתעשיית הרכב בכללותה מנגד.

החברה נוסדה על ידי ליאור רון, בכיר באלפאבית לשעבר (חברת ההחזקות שבבעלותה גוגל, ר.ל), יחד עם אנתוני לבנדובסקי, אף הוא מגוגל, וספציפית יותר מבכירי פרוייקט הרכב האוטונומי של ענקית הטכנולוגיה אליהם הצטרפו דון ברנט וקלייר דילאוני. שני הבכירים שערקו ממאונטן ויוו גייסו אליהם במרץ בכירים מאפל, טסלה וגוגל ולפני שלושה חודשים זכתה החברה ללא מעט כותרות אחרי שמשאית שהשתמשה בערכת הפיתוח שלה השלימה נסיעה שלמה באחד מהכבישים המהירים בקליפורניה.

מהפכת הרכב האוטונומי קרובה משחשבתם

עסקת הענק של Otto מגיעה בשבוע שבו פורד מכריזה כי תוך 5 שנים תשיק רכב אוטונומי מלא לשוק הפרטי, וכשאובר מכריזה כי תוך שבועיים תציע שירותי מוניות ללא נהג לתושבי פיטסבורג. במקביל, לא קיימת היום ענקית רכב אחת שלא עובדת על פיתוח רכב אוטונומי מתוצרתה בזמן שבתעשיית הרכב והטכנולוגיה מתחילות להיווצר קואליציות בין חברות לשיתוף פעולה שצפוי לאפשר להן לדהור לעבר עולם נטול נהיגה אנושית. בזמן שגוגל, אפל, טסלה ואובר נערכות לקראת תחרות משמעותית בתחום שצפוי להבשיל בתוך מספר שנים, נראה כי עסקאות גדולות הנוגעות לפיתוחים שעיקרם הרכב האוטונומי נמצאות רק בראשית הדרך, בזמן שענקיות הרכב והטכנולוגיה מתחילות במסע חימוש לקראת תחרות חדשה שתפתח ביניהן בקרוב.

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

3 Comments on "אובר תרכוש את Otto שנוסדה לפני פחות משנה, תמורת 680 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריק
Guest

סכום הזוי.. היו יכולים לפתח טכנולוגיה עדיפה בפחות כסף. אם זה talent acquisition אני מקווה שהחתימו אותם על התחייבויות ארוכות טווח אחרת כולם יברחו תוך 3 שנים.

משה
Guest

למה אתם חושבים שזו חברה ישראלית?!

עוז
Guest

מזל טוב ליזמים ולמשקיעים, אבל מה ישראלי בחברת Otto? השם, המנכ"ל…
איפה מרכז הפיתוח יושב?
מעבר לזה השתלשלות האירועים היא פנטסטית מדי… איך תוך פחות משנה מצליחים להרים צוות פיתוח גדול ויעיל שיוצא עם מוצר עובד לשוק? זה נס. 90 איש בפחות משנה…
לחברות ענק יש עשרות פטנטים מאושרים ומקדמיים בתחום. מתי ואם בכלל הם רשמו פטנטים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: